Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 18:43

Dames tis dat ik ze nog lang niet nodig heb maar anders hadden jullie al een koper :+

Urona447

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 10:41

Wij hadden gisteren een koper voor onze kettingzaag. Nooit problemen mee gehad, jongen is vorige week komen kijken en toen was het ook starten en lopen. Komt hij gisteren de zaag ophalen, start de zaag opeens niet meer. Hij is dus maar naar huis gegaan zonder zaag en wacht tot hij gemaakt is maar ik vond het zo sneu!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 15:18

Oh wat vervelend zeg! Zaag niet meer aan de praat gekregen?

Ik had 4 oproepen gemist en een berichtje dus zal wel dringend zijn. Toen werd er weer gebeld. Kon ik op tijd opnemen (ben vannacht door mn rug gegaan dus kan geen kant op en was steeds te laat :') ).
Was interesse in een hele hoop spullen, of we daar een prijs voor konden maken.
Ja natuurlijk! Dus hop lijstje door gekregen en aan het rekenen geslagen.
Prijs overeen gekomen, maar toen moest er toch iets weg, en toen viel er nog iets af en nog iets.
Denk dat ik wel een uur bezig ben geweest hiermee, naar de berging gestrompeld en terug.

Maar toch nog een klein dealtje kunnen maken :D
Of ik het wel vandaag kon posten, ze heeft een andere bank maar zou een screenshot sturen..
Vind het wel eng, maar heb gezegd dat het goed is omdat ze de deken hard nodig had..

Dus vriendlief mag zo aan de bak voor mij :P
En hoop dat ik mn geld krijg en niet de fout in ga :o

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 15:26

Tyrcanol schreef:
Oh wat vervelend zeg! Zaag niet meer aan de praat gekregen?

Ik had 4 oproepen gemist en een berichtje dus zal wel dringend zijn. Toen werd er weer gebeld. Kon ik op tijd opnemen (ben vannacht door mn rug gegaan dus kan geen kant op en was steeds te laat :') ).
Was interesse in een hele hoop spullen, of we daar een prijs voor konden maken.
Ja natuurlijk! Dus hop lijstje door gekregen en aan het rekenen geslagen.
Prijs overeen gekomen, maar toen moest er toch iets weg, en toen viel er nog iets af en nog iets.
Denk dat ik wel een uur bezig ben geweest hiermee, naar de berging gestrompeld en terug.

Maar toch nog een klein dealtje kunnen maken :D
Of ik het wel vandaag kon posten, ze heeft een andere bank maar zou een screenshot sturen..
Vind het wel eng, maar heb gezegd dat het goed is omdat ze de deken hard nodig had..

Dus vriendlief mag zo aan de bak voor mij :P
En hoop dat ik mn geld krijg en niet de fout in ga :o

Hmmm, ik ben benieuwd... gaan toch wel wat alarmbellen rinkelen... Maar wie weet, ik duim dat het ook gewoon wel goed kan gaan :D

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 15:33

Ik zou het echt niet doen :n gewoon wachten tot morgen klinkt als een klassieke truc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 15:34

Dit had ik ook niet gedaan.. Als ze het zo snel nodig had, dan ga je naar een winkel, of kijk je wat er in je buurt te koop staat en ga je het halen... Dat ze het telefonisch heeft gedaan is leuk en aardig, maar als er wat is zul je zien dat ze de telefoon niet opneemt.

Kan me niet voorstellen dat het zó dringend is, dat je niet kan wachten tot het netjes overgeschreven is, zeker als je weet dat je verschillende banken hebt en het daardoor dus langer kan duren. En snap ook niet waarom je over iets probeert te onderhandelen als er zo'n haast bij is. Maar goed :+

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 15:49

Ach ze klonk betrouwbaar, en heb een printje gekregen van haar. Wat kan er dan mis gaan daar kun je toch in 2 minuten niets aan photoshoppen?
Het gaat gelukkig ook niet om een mega bedrag ..

Heb nu al toegezegd dus kan nu niet meer terug (ja het pakket staat hier nog maar dat is niet netjes)

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 15:50

Ja dat kan wel zijn er genoeg bekend :j hopelijk is het niet waar en heb je morgen gewoon je geld

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 15:54

Help nu twijfel ik of ik mijn pakket niet alsnog morgen moet posten. Al kan ik dat niet maken als ze gewoon eerlijk is :\
Het gaat om €35 daar ga je niet iemand voor oplichten op deze manier toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 15:58

Juist de 'kleinere' bedragen wordt makkelijker voor opgelicht, juist omdat je eerder geneigd bent om toe te geven 'want het is toch een kleiner bedrag'. 10x 35 euro is ook 350 euro en als oplichter spreid je je risico.

Wij hebben het zakelijk meer dan eens gehad in het verleden, dat we ook op telefonisch contact het alvast vooruit stuurden. Hebben we het over 10-20 euro. En na 4 weken zeuren, morren, bellen en uiteindelijk de melding gemaakt dat we na de laatst herinnering het naar een incasso zouden sturen, werd er uiteindelijk toch betaald. Te weinig ook nog eens :+ En toen hebben we dat verlies maar genomen.

En dat was iemand die we al een keer in persoon hadden gezien, en vervolgens twee keer telefonisch gesproken hadden. Zegt dus (helaas) helemaal niks.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 16:00

Oplichters pakken juist de lage bedragen..

Als je gevoel zegt het zit goed moet je het doen, anders kun je wachten tot morgen :)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 16:02

hmmm.....
Ik zal dr naam en rekeningnummer eens googlen wellicht levert dat iets op.
Wat ben ik toch een sukkel :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 16:04

Je bent geen sukkel, je bent te aardig :+ dat siert je, maar is helaas niet in alle gevallen wijs.

Als je gewoon uitlegt dat het niet aan haar ligt, maar dat je liever wacht tot het daadwerkelijk op je rekening staat dan is dat toch geen schande? Ze kan het ook op komen halen als het zo dringend is. :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 16:05

Hier gaat er niets op de bus tot het op mijn rekening staat.
Ook niet de kleinere bedragen, ook niet na een screenshot.
Misschien is zij echt netjes en betrouwbaar, fijn, dan begrijpt ze het ook wel.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 16:06

Je bent idd te lief! Maar wie weet is deze vrouw wel eerlijk maar ik zou het niet durven. Als ze moelijk gaat doen als jij zegt te wachten weet je genoeg ;)

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 16:11

Ik wacht ook tot het geld binnen is, screenshot of niet. Zaag helaas nog niet lopend gekregen dus die jongen gemaild dat de koop helaas dus niet door kan gaan. Ja zegt ie ik wacht wel tot ie gemaakt is maarja we hebben daar momenteel eigenlijk geen tijd voor.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 16:12

oliebol :+

Ok, wijze wijze les ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 16:13

Photoshoppen van zo'n screenshot is met een beetje ervaring binnen een minuut gedaan. :o

Maar doe vooral waar je jezelf goed bij voelt. :j
En anders even diegene opzoeken op Facebook of Google, dat bevestigt vaak je gevoel wel.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 16:16

Ik zou ook liever wachten tot ik het geld zie

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 16:17

Google zegt niks, en ze heeft facebook. Maar vind het wel raar dat ze het met spoed nodig heeft, maar eerder wel in een appje zegt dat haar paardje er nog niet is. Daarom ze de beschermers achteraf toch niet wil omdat ze de maat niet weet. De deken is maat 205 dus ik ga uit van full :+

-edit ze gaan hem vrijdag morgen halen en ze is bang dat hij het te koud heeft op de trailer dus daar zit wel wat logica in.

Goed eigen domme fout, nooit meer doen :)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 16:21

Gewoon nu even bellen dat je met je rug zit en vriend vandaag de tijd niet heeft om op de bus te doen. Het spijt je heeeeeel erg maar je had er niet op gerekend dat je vriend moest overwerken :+

Ik heb het wel een keer gehad. Maar toen was ikdegene die het veldmoest overschrijven. Had het pakketje binnen dezelfde dag als zij het geld haha

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 16:26

Nee ze weet dat ik met mn rug zit en dat vriendlief thuis is (om mij te helpen met naar de WC gaan enzo :') ), sowieso hou ik niet van liegen.
Ik waag de gok (al betwijfel ik of het pakket morgen aankomt, weet niet hoe laat post nl de pakketten ophaalt bij de afgifte punten?)

Wijze hopelijk geen dure les voor mezelf, mensen niet vertrouwen op hun vriendelijke stem :)

Ze wilde het echt alleen als het pakket vandaag op de post kon omdat ze vrijdag ochtend haar paardje gaat halen, ik heb hier op toegezegd. Als ik nu ga liegen ben ik dadelijk zelf de pineut. Mensen kunnen vort veel op internet zetten over jouw identiteit of deze info nu waar is of niet.

Kortom ik ben een sukkel en een watje en heb nu een wijze les geleerd op bokt :D

Spoiler:
Heb net in een ander topic geleerd dat sparen slecht is voor de economie en toch geen zin heeft :+

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 16:29

17:00 worden de meeste pakketjes opgehaald :j

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 16:47

Stuur je het dan verzekerd? Want morgenvroeg staat dat geld ws op je rekening...als je dan gelijk heengaat is ie er toch vrijdag?

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 16:49

Ik heb ook weleens gehad dat ik niet kon wisselen en mensen het resterende bedrag zouden overmaken. Na 2 twee week nog niks ontvangen en mijn teleurstelling in de mensheid was groot. 1 week later staat het opeens op mijn rekening met een vriendelijk berichtje erbij! Kortom gewoon vertrouwen hebben en anders is het een wijze les geweest!