Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bambi1995 schreef:Om nog lekker bij een zwangerschap te blijven. Hoe voelt het als een baby schopt?
_Karlijn schreef:Free2 schreef:Waarom zijn treinkaartjes zo ongelofelijk duur? Je zou denken dat je met zijn allen 'carpoolt' maar aan de prijs is dat niet echt terug te zien..
Dat vraag ik me ook af. Ik moet volgende week van Apeldoorn naar Goes en weer terug en dat kost me gewoon 50 euro
_sharonnn schreef:Maar dat is met de auto ook 214 km, neem je een auto die 1:18 rijdt, ben je 11,89 liter benzine kwijt. De prijs ligt ongeveer rond de €1,50 (in het hoge noorden) dus dat maakt €17,84 en dat X 2 maakt €35,68 voor een autoritje, maar op een auto schrijf je ook af, dus dat zal uiteindelijk iets duurder zijn.
Als je met de trein reist, rijd je niet zelf, maar kun je, je laten rijden, omdat jij je wilt laten rijden, zit daar een heel proces aan vast, je betaalt immers voor de service.
- de trein moet schoon > personeel
- de trein moet getankt worden > personeel
- er moet een machinist de trein rijden > personeel
- je kaartje wordt gecontroleerd > personeel
- de machinisten en conducteurs en alle andere medewerkers moeten ingepland worden > personeel
- iemand bediend de seinen > personeel
- er wordt gezorgd dat je trein op het juiste perron staat > personeel
- treinen worden gerepareerd > personeel
En nog veeeeeeel meer. Het proces van A naar B in een trein komt zoveel bij kijken en al t personeel moet betaald worden natuurlijk, omdat jij "makkelijk" wil reizen![]()
Ik zeg niet dat ik de prijs niet hoog vindt, maar ik begrijp het wel
Tivoli schreef:_sharonnn schreef:Maar dat is met de auto ook 214 km, neem je een auto die 1:18 rijdt, ben je 11,89 liter benzine kwijt. De prijs ligt ongeveer rond de €1,50 (in het hoge noorden) dus dat maakt €17,84 en dat X 2 maakt €35,68 voor een autoritje, maar op een auto schrijf je ook af, dus dat zal uiteindelijk iets duurder zijn.
Als je met de trein reist, rijd je niet zelf, maar kun je, je laten rijden, omdat jij je wilt laten rijden, zit daar een heel proces aan vast, je betaalt immers voor de service.
- de trein moet schoon > personeel
- de trein moet getankt worden > personeel
- er moet een machinist de trein rijden > personeel
- je kaartje wordt gecontroleerd > personeel
- de machinisten en conducteurs en alle andere medewerkers moeten ingepland worden > personeel
- iemand bediend de seinen > personeel
- er wordt gezorgd dat je trein op het juiste perron staat > personeel
- treinen worden gerepareerd > personeel
En nog veeeeeeel meer. Het proces van A naar B in een trein komt zoveel bij kijken en al t personeel moet betaald worden natuurlijk, omdat jij "makkelijk" wil reizen![]()
Ik zeg niet dat ik de prijs niet hoog vindt, maar ik begrijp het wel
Maar verhoudingsgewijs betaal ik liever 35 euro en ben ik van deur tot deur waar ik wil. Hoef ik niet over te stappen of in de kou op een perron te wachten...
Als je met de trein gaat moet je eerst naar het station toe met de bus/fiets/taxi/lopend. En als je dan na 3 keer overstappen eindelijk op het eindstation bent,ben je er nog niet,moet je weer (op een onbekende plek misschien) gaan zoeken naar aansluitingen en looproutes
Nee doe mij maar de auto
Maar ik begrijp het idee.
Denk alleen dat als het niet zo duur zou zijn met de trein,mensen de auto eerder zouden laten staan.
Free2 schreef:Waarom zijn treinkaartjes zo ongelofelijk duur? Je zou denken dat je met zijn allen 'carpoolt' maar aan de prijs is dat niet echt terug te zien..
_Karlijn schreef:Free2 schreef:Waarom zijn treinkaartjes zo ongelofelijk duur? Je zou denken dat je met zijn allen 'carpoolt' maar aan de prijs is dat niet echt terug te zien..
Dat vraag ik me ook af. Ik moet volgende week van Apeldoorn naar Goes en weer terug en dat kost me gewoon 50 euro
eilleen333 schreef:Ik snap wel dat het te duur was, maar gratis 1 traject en de rest van het land gewoon betalen. Dan wordt er veel minder misbruik van gemaakt.
Tegenwoordig is het dacht ik zo dat studenten het allemaal moeten terugbetalen of niet? (Ik hoor nog bij de oude garde)
Selina schreef:eilleen333 schreef:Ik snap wel dat het te duur was, maar gratis 1 traject en de rest van het land gewoon betalen. Dan wordt er veel minder misbruik van gemaakt.
Tegenwoordig is het dacht ik zo dat studenten het allemaal moeten terugbetalen of niet? (Ik hoor nog bij de oude garde)
Het OV is nog steeds gratis, zelfde als de 'oude garde' dus.
eilleen333 schreef:Ik snap wel dat het te duur was, maar gratis 1 traject en de rest van het land gewoon betalen. Dan wordt er veel minder misbruik van gemaakt.
Tegenwoordig is het dacht ik zo dat studenten het allemaal moeten terugbetalen of niet? (Ik hoor nog bij de oude garde)
Janneke2 schreef:eilleen333 schreef:Ik snap wel dat het te duur was, maar gratis 1 traject en de rest van het land gewoon betalen. Dan wordt er veel minder misbruik van gemaakt.
Tegenwoordig is het dacht ik zo dat studenten het allemaal moeten terugbetalen of niet? (Ik hoor nog bij de oude garde)
Ik begrijp volkomen dat het geld kost, "voor niets gaat de zon op", maar economie is nu eenmaal een kringloop, dus ik vind dingen niet erg snel "te duur" - het is meer de vraag of je je geld zinnig inzet.
"1 traject gratis en de rest betalen" - dat zou kunnen, maar stel: iemands ouders wonen in Arnhem, persoon studeert in Utrecht en volgt een bijvak in Delft. Het heeft charme om deze beide trajecten gratis te geven.
Verder lopen er, naar het schij t, ook mensen rond, die voor ze met 18 een studentenkaart kregen, nog nooit een trein van binnen hadden gezien (hoi barbaroi...) - dat is dus prima reclame.
En hoe trist ook: niet iedereen is erg goed in afspraken rond de Bob: het spaart ook mensenlevens als in elk geval in de Randstad jongeren gaan stappen met de trein.
En misbruik: als je een kaart krijgt, waarmee je het hele Nederlandse treinnet mag bereizen, vind ik misbruik geen gepaste term.
Mbt het beurzensysteem zijn we terug in de tijd, van voor keizer Napoleon: alles is een lening. ("Kenniseconomie? Wat is dat?")
Renee schreef:En wat dacht je van stages? Die vallen geheid buiten je vaste trajectEn ik heb tijdens mijn opleiding meerdere bedrijfsbezoeken gedaan
Janneke2 schreef:Toen oma nog jong was, betaalde ze zich scheel aan de ns: wonen op plek 1 en studeren in een andere stad....
In 1985 oid kwam de ov studenten kaart: gewoon voor alle (hbo/ uni) studenten, 7 dagen per week,.
Missy_ schreef:Ik las net een stukje over computerspelletjes van vroeger en nu vraag ik me af hoe dat ene spelletje ook alweer heette.. Het was een soort kampeer/scouting achtige setting en je speelde dan met een konijn (geloof ik..) en het was dan de bedoeling dat je langs verschillende 'vriendjes' ging en die hadden allemaal andere spelletjes. Aan het einde van het spel had je alle spelletjes gedaan en ging je met zn alle rond het kampvuur zitten en was het afgelopen.
Weet iemand dat hier misschien? Anders kan ik nooit meer slapen haha..
Denk in de richting van; Robbie Konijn, Freddi Fish, Putt Putt etc.
Hellup! Haha