Jouw bruidsjurk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 09:08

Ik twijfel wie ik mee wil hebben :') en verander ook steeds. Ach tegen de tijd dat ik ga passen zie ik het wel.

Tink89

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 09:32

Hoe vroeg zijn jullie gaan passen? Ik wil eigenlijk nu al, maar we trouwen op z'n vroegst over 11,5 maand... Waarschijnlijk pas over 15,5 maand.

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 09:41

Ik ben al op jacht gegaan met 14 maanden :D

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 09:42

Ik ben eind januari gaan shoppen en trouw begin september :)

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 09:50

Afbeelding
Gevonden op Facebook, apart, maar wel erg mooi!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 09:57

Passen kun je toch gewoon al doen, heb je in ieder geval genoeg tijd om naar een paar winkels te gaan. En mocht je je jurk toch snel vinden, dan heb je in ieder geval genoeg tijd om te bestellen en evt nog wat aan te laten passen.

Een tip die ik wel wil meegeven en die ik ook van mijn coupeuse hoorde, zorg dat je laatste pasafspraak niet een paar dagen voor je bruiloft is. Mocht er dan toch nog iets niet goed zijn, dan heb je tenminste geen stress omdat er in 1 of 2 dagen nog dingen aangepast moeten worden!

Ik heb mijn (in principe) laatste pasafspraak in juli, en trouw eind augustus. Dan heb ik tenminste nog de tijd om iets aan te laten passen (wat zeer waarschijnlijk ook moet gebeuren).

Nymeria, erg mooi! Wel iets te zwart voor mij :) Ik heb ook een hele zwarte jurk aangehad (héél gaaf, en onder het kant zou dan evt ook wit ipv zwart satijn kunnen), en met grotendeels zwart. Maar uiteindelijk ben ik toch meer van de kleur, zwart is voor mij nog steeds voor begrafenissen ipv bruiloften. Maar het is wel mooi :)
Laatst bijgewerkt door Prairy op 02-06-16 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 09:57

Ik ben half februari gaan passen en we zijn in oktober getrouwd.
De bruidswinkel gaf wel aan dat de tijd niet veel krapper moet, omdat de levertijd van de meeste jurken zo'n vier maanden is, en dan moet er nog van alles aan vermaakt worden etc.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 10:05

Ik heb mijn jurk direct meegekregen na mijn uitzoek sessie. De 17e ga ik dan met jurk weer naar de winkel om hem op maat te laten maken en na ca 2 week ga ik weer heen voor de controle sessie en dan moet ik zorgen dat ik tot september op gewicht blijf :')

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 10:19

Nymeria schreef:
[ Afbeelding ]
Gevonden op Facebook, apart, maar wel erg mooi!

Ik vind hem een beetje doods, door het zwart. Zie ook veel ladybirds op marktplaats met zwarte accenten, maar vind dezelfde jurken met paars of beige ofzo dan veel vrouwelijker.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 10:25

Ik heb gehoord ong 9 mnd van te voren voor je jurk. Ik ga precies een jaar van te voren jurken zoeken <3

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 10:46

Prairy schreef:
Ik was het topic een beetje uit het oog verloren :P

De roze jurk die uitloopt in een sleep vind ik echt super gaaf! Ik heb ook een aantal roze (niet zo roze als die verderop in het topic kwamen :+ ) aangehad, maar het was voor mij te lief.

Voor de Sophia Tolli liefhebsters (including me), er zijn niet heel veel winkels die dat merk voeren, in Eindhoven zit er in ieder geval een. Daar kunnen ze evt. ook een jurk op zicht laten komen zodat je die kunt passen. Uiteraard ben je dan niet verplicht om die te kopen.

Mijn eigen jurk is ook een Sophia Tolli, nu wel aangepast van wit-zwart naar wit-aqua :)

De dames die getrouwd zijn, erg mooie jurken allebei! Ik vind zowel de sissi stijl, maar ook de slanke stijl erg mooi (mooie open rug!)

Ik heb 1 pasafspraak gedaan met mijn moeder, 2 oma's, zusje en schoonzusje. Eens, maar nooit meer. Sowieso is het een crime om zoveel mensen bij elkaar te krijgen. En zij vonden eigenlijk alles mooi wat ik aantrok, of hadden hetzelfde commentaar als ik.

Uiteindelijk heb ik lekker in mijn eentje op mijn gemak mijn jurk gevonden (in de 2e winkel :') ) en toen nog een keer mijn moeder laten komen om te kijken. Dat was voor mij een stuk rustiger en relaxter.

En in 5 maanden tijd je bruiloft regelen, waarom niet? Het is net als met een huis kopen, soms zul je wat compromissen moeten sluiten :) Zelfs al neem je 2 jaar de tijd, dan nog is het niet gezegd dat je dan alles beter geregeld krijgt dan in 5 maanden. En hulp inroepen, vinden mensen vaak leuk en jij bent ermee geholpen.

Edit: Ik zie nu dat waar je een bruidsjurk (korting) kan winnen, dat ze daar ook Sophia Tolli en David Tutera (van die mooie roze jurk) voeren :), dat is de winkel die in bedoelde in Eindhoven, daar ben ik dus geweest. Vriendelijke mensen wel :)

Ann & John, ik heb die "roze" jurk van David Tutera ook van hun FB :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 10:56

Ik neem mee, mijn moeder, schoonmoeder, schoonoma en beste vriendin :D
Maar goed, eerst nog maar gevraagd worden _O- (duurt laaaaaang)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 11:01

Ik neem mee mijn moeder en beste vriendin... schoonoma...
Homo oom :+ schoonzus van mijn kant van de familie...
Oh en papa mag ook mee <3
En de ceremonie meester... hij krijgt de taak om er voor te zorgen dat mijn vriend iets matchend aan trekt :').

Mijn eigen oma, schoonmoeder en schoonzussen van mijn vriend zijn kant blijven lekker thuis en zijn niet welkom :n

Oh en ze mogen alleen praten als ik ze om een mening vraag :').

Maar goed... ook voor mij geld dat ik eerst maar eens gevraagd moet worden :') :+

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 11:05

Ben al een lange tijd een stille meelezer. Maar aangezien mijn vriend nu steeds vaker begint over: "zullen we trouwen?" Heb ik besloten met toch maar even in dit topic kenbaar te maken ;)

Ik moet dus nog gevraagd worden, maar heb het idee dat het niet meer al te lang gaat duren (hoop ik). Eigenlijk hebben we in ons hoofd alles al gepland. Waar, hoe, met wie.. alleen vanwege de verbouwing van ons huis, kwam trouwen er echt even niet van. Hopelijk volgend jaar!

Ik vind de jurk op deze pagina (die met zwart) heel erg mooi. Vooral het kant, prachtig!
Mijn voorkeur gaat uit naar toch iets simpelers. Ik ben gek op die draping, Griekse godin achtige stijl.

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 11:16

Ik heb bij de eerste winkel alleen mijn ouders meegenomen. Ik wist al dat ik sowieso nog rond wilde kijken voor ik iets zou besluiten en vond dat toch wel iets speciaals. Bij de tweede winkel mijn schoonmoeder, beste vriendinnetje/getuige en eigen moeder meegenomen (vader had afspraken waardoor hij niet mee kon). Bij de laatste afspraak waren mijn ouders, schoonmoeder en beste vriendinnetje/getuige mee. Mijn jurk is nu besteld en komt begin augustus binnen (trouw begin december), en ik twijfel nog of ik dan mijn schoonvader mee zal nemen ook of niet. Als hij het graag wil dan vind ik het prima, maar tegelijkertijd wil ik niet dat teveel mensen de jurk van te voren al zien.

Overigens ben ik 7 maanden van te voren gaan kijken en ik hoorde wisselende reacties van dat het wel krap was tot nog ruim op tijd.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 11:36

Joolien schreef:

Gewoon een deadline stellen, heb ik ook gedaan, werkte prima :+ 3 dagen voor de deadline lag hij op zijn knie :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 11:39

Volgens mij wacht Joolien al bijna 2 jaar? :=
Toen ik nog gevraagd moest worden hadden we het er al over. Inmiddels ben ik alweer ruim een half jaar getrouwd :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 11:41

Toch maar even hier zetten dan, heb helaas zo geen (fatsoenlijke) foto van de hele jurk, maar gaat dan even om de kleur. Deze wilde ik dus verkopen op marktplaats, is van Sincerity, geen idee hoe oud, maar alleen gebruikt voor de fotoshoot.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Prairy op 02-06-16 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 11:43

De foto doet het niet?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 11:45

Nee, Bokt wilde de foto niet uploaden, dus nu maar even op de ouderwetse manier gedaan ;)

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 11:47

Prairy schreef:
Joolien schreef:

Gewoon een deadline stellen, heb ik ook gedaan, werkte prima :+ 3 dagen voor de deadline lag hij op zijn knie :D

_O- _O-

Ik wist alleen dat ik in 2016 gevraagd gaat worden. Man wat heb ik me de eerste 3 maanden van dit jaar druk gemaakt als we ergens naar toe gingen en meneer geheimzinnig deed. Op een gegeven moment heb ik het los kunnen laten en toen ik het eigenlijk niet (meer) verwachten kwam 't aanzoek
Al wist ik wel dat hij de ring had gehaald := hij ging op vrijdagavond voordat we op vakantie gingen "iets doen".. ik wist genoeg :D :))

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 11:49

Wisten jullie trouwens dat in de UK het de gewoonte is dat de dames de heren ten huwelijk mogen vragen in een schrikkeljaar? Mocht je echt niet meer kunnen wachten...

Laat het nu net 2016 een schrikkeljaar zijn :D

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 11:55

Hier ook lang gewacht hoor (in mijn ogen dan) ;)

Ik dacht dat ik wel door zou hebben als hij op z'n minst de ring in huis zou gaan halen, maar niets is minder waar. Heeft hij heel goed verborgen gehouden en op het moment suprême was ik dan ook heel erg verrast!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:01

Prairy schreef:
Wisten jullie trouwens dat in de UK het de gewoonte is dat de dames de heren ten huwelijk mogen vragen in een schrikkeljaar? Mocht je echt niet meer kunnen wachten...

Laat het nu net 2016 een schrikkeljaar zijn :D

Ja maar dat "mag" alleen op 29 Februari, dus dan ben je inmiddels alweer te laat :D

Ik riep altijd dat ik pas wil trouwen als ik klaar ben met m'n beroepsopleiding... Maar ik ga er misschien nog een BSc naast doen waardoor ik misschien nog 6 jaar bezig ben, dus hopelijk is vriendlief dat vergeten :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:02

Och, een kniesoor die daar op let hahaha. Je moet sommige dingen wel een beetje in de eigen voordeel gebruiken ;)