Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:26

Ik ben opzoek weer naar een rugstas om mee te nemen naar de uni. Van mijn eastpak is het voorste vak helemaal ingescheurd en ik gebruik dat vak altijd voor portomonee en andere kleine dingen. Een paar dagen geprobeert zonder dat vak te gebruiken maar dat is toch niet fijn.
Nu marktplaats maar afstruinen, want een geheel nieuwe vind ik toch wat te duur.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:30

miss_lizje schreef:
Ik ben opzoek weer naar een rugstas om mee te nemen naar de uni. Van mijn eastpak is het voorste vak helemaal ingescheurd en ik gebruik dat vak altijd voor portomonee en andere kleine dingen. Een paar dagen geprobeert zonder dat vak te gebruiken maar dat is toch niet fijn.
Nu marktplaats maar afstruinen, want een geheel nieuwe vind ik toch wat te duur.

Je hebt toch 40 jaar garantie op een Eastpak?
Of zit dat daar niet bij?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:31

Ik dacht dat die garantie enkelt voor ritsen was? :+ Maar anders ga ik er wel even mee terug bij de winkel. Al heb ik denk ik de bon niet meer, want de tas is +- 10 jaar oud.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:32

miss_lizje schreef:
Ik dacht dat die garantie enkelt voor ritsen was? :+ Maar anders ga ik er wel even mee terug bij de winkel. Al heb ik denk ik de bon niet meer, want de tas is +- 10 jaar oud.

ja zou best kunnen hoor, heb mijn tas ook al jaren dus kan het me niet supper goed meer herinneren haha. Je kan het altijd proberen :D

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:39

http://www.eastpak.com/skin/frontend/en ... ctures.pdf

Afbeelding

Denk niet dat dit onder de garantie valt. De scheur is nog groter richting de andere kant. Of dit onder te kort gestikt valt is namelijk maar de vraag. Kwam er smorgens in de trein ineens achter. Of ik ergens aan ben blijven hangen of dat ze geprobeerd hebben mijn rugzak open te snijden weet ik niet.

edit: poging tot betere foto:
Afbeelding

Vjestagirl

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:49

Het is sowieso n slecht idee om je portemonnee in je voorvak van een rugtas te doen, dat is ongeveer vragen om gerold te worden :).

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:56

Hij zit vast met een ketting en in het vakje waar je een rekenmachine in kan doen. Dan blijft hij vastzitten. Hij ligt niet op de bodem van het vak ofzo. Ik kan hem nergens anders kwijt zonder dat hij dan door de andere vakken gaat zwerven waardoor ik continu aan het zoeken ben.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:58

Dit valt wel onder garantie, ik heb dat ook een keer gehad en die van mij is toen vervangen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:00

Hier een tijdje niet meer geweest, maar nu wat mee gemaakt... :=

Ik had een compleet acryl set te koop staan met alles er op en er aan. Wilde er eigenlijk 45,- voor maar stond al maanden op marktplaats en kreeg gister een mail van iemand die het vandaag voor 30,- wilde komen halen.
Dat was prima voor mij. Later kwam ik er achter dat er geen liquid meer bij zat en heb ik gemaild dat het voor 25,- mocht gezien de liquid.
Was ook prima.

Afijn, zij vanmorgen hier. Ik setje gepakt en samen alles uitgepakt en laten zien.
Mevr. betaalde 25,- en ging weg.

Uurtje later via de mail: Ze was niet tevreden en wilde de set graag terug brengen en haar geld terug krijgen. Ja dikke tampeloeres.

Heb terug gemaild dat we samen alles hebben uitgepakt en mevrouw akkoord ging met de koop, toén heeft betaald en toen weg ging. De garantie is tot aan de deur en ik ging niet akkoord met terug brengen.

-O-

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:01

Oh dat had mij een hoop tassen kopen gescheeld!!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:03

Ik zit opeens te bedenken dat ik twee weken geleden iets gekocht heb, maar dat het pakket nog steeds niet binnen is.. :? Slecht eigenlijk. Maar even een berichtje erachteraan gestuurd. Ben benieuwd wat voor verklaring er komt..

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:19

iirrssjjee schreef:
Je hebt toch 40 jaar garantie op een Eastpak?
Of zit dat daar niet bij?

De mijne heeft levenslange garantie.

Toen ik er een paar jaar geleden mee naar de winkel ging, omdat de rits kapot was, is mij dat ook heel goed uitgelegd.

"Ja, mevrouw, uw TAS heeft levenslange garantie, de rits niet...." }:0

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:23

Op veel rijlaarzen is dat ook zo :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:24

Giolli schreef:
Hier een tijdje niet meer geweest, maar nu wat mee gemaakt... :=

Ik had een compleet acryl set te koop staan met alles er op en er aan. Wilde er eigenlijk 45,- voor maar stond al maanden op marktplaats en kreeg gister een mail van iemand die het vandaag voor 30,- wilde komen halen.
Dat was prima voor mij. Later kwam ik er achter dat er geen liquid meer bij zat en heb ik gemaild dat het voor 25,- mocht gezien de liquid.
Was ook prima.

Afijn, zij vanmorgen hier. Ik setje gepakt en samen alles uitgepakt en laten zien.
Mevr. betaalde 25,- en ging weg.

Uurtje later via de mail: Ze was niet tevreden en wilde de set graag terug brengen en haar geld terug krijgen. Ja dikke tampeloeres.

Heb terug gemaild dat we samen alles hebben uitgepakt en mevrouw akkoord ging met de koop, toén heeft betaald en toen weg ging. De garantie is tot aan de deur en ik ging niet akkoord met terug brengen.

-O-

Mafkees...

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:34

Kreeg als antwoord dat ze een alleenstaande moeder was en dat ze van die acrylset haar geld wilde verdienen.

Heb haar wat links gestuurd naar goedkope webshops waar je wel kunt retouren als het niet bevalt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:35

Giolli schreef:
Kreeg als antwoord dat ze een alleenstaande moeder was en dat ze van die acrylset haar geld wilde verdienen.

Heb haar wat links gestuurd naar goedkope webshops waar je wel kunt retouren als het niet bevalt

Dan had ze het niet moeten accepteren hoor. Je weet dat als je bij n particulier koopt je geen dingen terug kan brengen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:36

Raar hoor.
Ik houd daar nooit zo van, als mensen dat soort dingen gaan gebruiken om iets voor mekaar te krijgen.
Zeker omdat ze het gewoon mocht bekijken van je.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:45

Mijn god. Deze reactie slaat echt alles: (Niet complete reactie wegens privacy, maar ongeveer wat er in de mail stond)

Citaat:
Ik heb niet goed opgelet maar 25,- is voor mij 1/3 weekgeld ik kan niet internet bankieren dus ik kan niet op internet spullen kopen vandaar op marktplaats.
Ik vraag je begrip voor mijn situatie en de spullen terug te nemen.

Mijn reactie:

Citaat:
Beste Mevr,

U geeft zelf aan niet te hebben opgelet, daaruit versta ik dat u zelf niet aan uw onderzoeksplicht heeft voldaan. Met uw persoonlijke situatie heb ik verder niets mee te maken, maar ik snap dat het heel vervelend is.
Ik geloof eerlijk niet dat er nog genoeg in zit voor 5 nagels. Ik heb de set zelf namelijk maar heel weinig gebruikt.

Marktplaats is kopen op eigen risico en daardoor telt het onderzoeksplicht extra zwaar.
Dat u niet bevalt wat er in zit, vind ik heel vervelend maar valt niet meer onder mijn risico's.
Als u mij meteen had verteld dat de set niet aan verwachtingen voldeed (bij mij thuis) hadden we de koop makkelijk ongedaan kunnen maken. Echter heeft u de set al mee naar huis genomen en weet ik niet wat er daarna is gebeurt. (Voor het zelfde geld heeft u het potje half leeg gegooid. Ik zeg niet dat dat zo is, maar stel.)

Als ik bij iedereen rekening moest houden met persoonlijke situatie's zou ik zelf ook platzak zijn en daarom: Betaald is verkocht.
Wie weet kunt u proberen zelf de set nog te verkopen of elders op marktplaats de onderdelen te zoeken die u nog nodig heeft.

En hier wil ik het ook graag bij laten, ik wens u heel veel succes en hopelijk nog plezier met de set.

Mvg.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:48

Vooral hierbij laten Giolli. :)

Hmm..
Mijn pakketje was nog niet verstuurd omdat het adres verkeerd was (Ik heb het net drie keer gecheckt, was toch echt goed..) en omdat ze de mails gewist had heeft ze me niks meer laten weten..
*zucht*

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:49

Dat doe ik zeker. :j

Ik zit er aan te denken om al mijn volgende verkopen niet meer thuis te doen. Dan rijd ik wel naar de plaatselijke supermarkt of Bibliotheek waar we kunnen afspreken, maar zoals nu... Deze mevrouw was niet tevreden en het zal je maar gebeuren dat ze dus ineens op de stoep staat en haar geld terug eist. Daar heb ik dus echt geen zin in.

Wat doen jullie? (Ver)kopen jullie altijd thuis of ga je ergens anders naar toe?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:50

Ik verkoop wel gewoon 'aan huis'. Scheelt misschien dat ik in een kamercomplex woon, dus er is hier redelijk wat sociale controle en ik spreek af bij de voordeur..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:51

upendo schreef:
Ik verkoop wel gewoon 'aan huis'. Scheelt misschien dat ik in een kamercomplex woon, dus er is hier redelijk wat sociale controle en ik spreek af bij de voordeur..

Dat is inderdaad wel makkelijk. Wij wonen op een boerderij dus vooral hier erg makkelijk om gewoon 'binnen te stappen' zoals iedereen hier in de Achterhoek doet.
Sterker nog, in deze omgeving is het vreemd als je deur op slot zit.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:51

Ik verkoop altijd aan huis, ik kan het aantal keren dat er iemand niet op is komen dagen inmiddels niet meer tellen. Heb geen zin om ergens met 5 kinderen te staan en dan te wachten op iemand die toch niet komt.

Toen we nog in Nederland woonden wel gewoon van uit de garage, ze komen niet binnen zeg maar.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:52

Keurig mailtje terug hoor, niks meer aan doen.
Ik heb eigenlijk altijd al mijn spullen thuis verkocht of bij anderen thuis opgehaald.
Behalve mijn dressuurzadel, maar dat was puur omdat die nu eenmaal op de manege lag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:52

Sjongejonge, wat een gedoe Giolli.. Balen.
Ik laat mensen wel altijd thuis komen, maar ik heb het voordeel dat ze hier beneden aan moeten bellen voordat ze überhaupt naar binnen kunnen en we hebben hierboven een camera.. Dus ik durf het wel aan. Maar kan me goed voorstellen dat je thuis niet ziet zitten, zeker niet met zulke mensen!

Ik ben een beetje bang dat ik m'n 20 euro kwijt ben. Had een beschermerset via facebook, heb haar vandaag gecontact of ze al wist wanneer ze het op de post ging doen, ze leest het wel maar ze reageert niet.... Nu is 20 euro gelukkig geen ramp, maar ik ben er wel bang voor :(