Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
miss_lizje schreef:Ik ben opzoek weer naar een rugstas om mee te nemen naar de uni. Van mijn eastpak is het voorste vak helemaal ingescheurd en ik gebruik dat vak altijd voor portomonee en andere kleine dingen. Een paar dagen geprobeert zonder dat vak te gebruiken maar dat is toch niet fijn.
Nu marktplaats maar afstruinen, want een geheel nieuwe vind ik toch wat te duur.
miss_lizje schreef:Ik dacht dat die garantie enkelt voor ritsen was?Maar anders ga ik er wel even mee terug bij de winkel. Al heb ik denk ik de bon niet meer, want de tas is +- 10 jaar oud.
iirrssjjee schreef:Je hebt toch 40 jaar garantie op een Eastpak?
Of zit dat daar niet bij?
Giolli schreef:Hier een tijdje niet meer geweest, maar nu wat mee gemaakt...![]()
Ik had een compleet acryl set te koop staan met alles er op en er aan. Wilde er eigenlijk 45,- voor maar stond al maanden op marktplaats en kreeg gister een mail van iemand die het vandaag voor 30,- wilde komen halen.
Dat was prima voor mij. Later kwam ik er achter dat er geen liquid meer bij zat en heb ik gemaild dat het voor 25,- mocht gezien de liquid.
Was ook prima.
Afijn, zij vanmorgen hier. Ik setje gepakt en samen alles uitgepakt en laten zien.
Mevr. betaalde 25,- en ging weg.
Uurtje later via de mail: Ze was niet tevreden en wilde de set graag terug brengen en haar geld terug krijgen. Ja dikke tampeloeres.
Heb terug gemaild dat we samen alles hebben uitgepakt en mevrouw akkoord ging met de koop, toén heeft betaald en toen weg ging. De garantie is tot aan de deur en ik ging niet akkoord met terug brengen.
Giolli schreef:Kreeg als antwoord dat ze een alleenstaande moeder was en dat ze van die acrylset haar geld wilde verdienen.
Heb haar wat links gestuurd naar goedkope webshops waar je wel kunt retouren als het niet bevalt
Citaat:Ik heb niet goed opgelet maar 25,- is voor mij 1/3 weekgeld ik kan niet internet bankieren dus ik kan niet op internet spullen kopen vandaar op marktplaats.
Ik vraag je begrip voor mijn situatie en de spullen terug te nemen.
Citaat:Beste Mevr,
U geeft zelf aan niet te hebben opgelet, daaruit versta ik dat u zelf niet aan uw onderzoeksplicht heeft voldaan. Met uw persoonlijke situatie heb ik verder niets mee te maken, maar ik snap dat het heel vervelend is.
Ik geloof eerlijk niet dat er nog genoeg in zit voor 5 nagels. Ik heb de set zelf namelijk maar heel weinig gebruikt.
Marktplaats is kopen op eigen risico en daardoor telt het onderzoeksplicht extra zwaar.
Dat u niet bevalt wat er in zit, vind ik heel vervelend maar valt niet meer onder mijn risico's.
Als u mij meteen had verteld dat de set niet aan verwachtingen voldeed (bij mij thuis) hadden we de koop makkelijk ongedaan kunnen maken. Echter heeft u de set al mee naar huis genomen en weet ik niet wat er daarna is gebeurt. (Voor het zelfde geld heeft u het potje half leeg gegooid. Ik zeg niet dat dat zo is, maar stel.)
Als ik bij iedereen rekening moest houden met persoonlijke situatie's zou ik zelf ook platzak zijn en daarom: Betaald is verkocht.
Wie weet kunt u proberen zelf de set nog te verkopen of elders op marktplaats de onderdelen te zoeken die u nog nodig heeft.
En hier wil ik het ook graag bij laten, ik wens u heel veel succes en hopelijk nog plezier met de set.
Mvg.
upendo schreef:Ik verkoop wel gewoon 'aan huis'. Scheelt misschien dat ik in een kamercomplex woon, dus er is hier redelijk wat sociale controle en ik spreek af bij de voordeur..