Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
chanicha schreef:Nou ik werkte in Vleuten en woonde in Utrecht Noord en mijn vader en ik zijn gaan lopen door de glibber naar het station, dat was best een eind, en vanaf daar weer lopen naar het werk.
Ik denk als je dat tegenwoordig zegt dat ze dat moeten doen dat ze flauwvallen, mijn kleinzoon van 14 zucht al als hij zijn kopje in de vaatwasser moet zetten
Telpeva schreef:De bus die ik vroeger nam om naar school te kunnen wanneer fietsen geen mogelijkheid meer was, is wegbezuinigd, rijdt niet meer. Terwijl er verder niks veranderd is aan scholen, bereikbaarheid, afstanden, of hoeveelheid leerlingen.
Ik vraag mij ook af hoe die kinderen nu naar school gaan.

DuoPenotti schreef:Daar ben ik het dan juist weer niet mee eens
Elfsteden tocht jaren en de scholen waren open. (85-86)
En je ging er ook heen.
Geen papa en mama met de auto, nee met de fiets.
En ja daar werkte de meeste ook al onder schooltijd.
En ook werk ging door.
Zelfde ervaring in 96. (laatste elfstedentocht) Gewoon naar het werk.
En geen enkele collega die er niet was.
En ik had in die tijd een brommertje, maar dat durfde ik niet, dus dan maar fietsen.
Ruim uur heen en terug.
Ook in 2009/2013 toen hier zuid veel sneeuw lag werkte ik als beveiliger op een kantoor en ook dat werd niet gesloten.
Ook had ik toen avonddiensten bij een gemeentehuis ook daar weet ik nog dat ik met flink sneeuw heen ben gegaan want de avond waar vrije inloop was, was gewoon open.
Misschien dat het op sommige kantoren toen anders was, maar zeker geen standaard. En thuiswerk bestond toen niet.
En zeker ook niet bij de mensen met fysieke banen.
MarlindeRooz schreef:Morgen valt er weer genoeg geloof ik. Ik ben een beetje huiverig want ik moet best een naar stuk rijden morgenmiddag. De N35 is al niet mijn favoriete weg met mooi weer.
Lieser schreef:DuoPenotti schreef:Daar ben ik het dan juist weer niet mee eens
Elfsteden tocht jaren en de scholen waren open. (85-86)
En je ging er ook heen.
Geen papa en mama met de auto, nee met de fiets.
En ja daar werkte de meeste ook al onder schooltijd.
En ook werk ging door.
Zelfde ervaring in 96. (laatste elfstedentocht) Gewoon naar het werk.
En geen enkele collega die er niet was.
En ik had in die tijd een brommertje, maar dat durfde ik niet, dus dan maar fietsen.
Ruim uur heen en terug.
Ook in 2009/2013 toen hier zuid veel sneeuw lag werkte ik als beveiliger op een kantoor en ook dat werd niet gesloten.
Ook had ik toen avonddiensten bij een gemeentehuis ook daar weet ik nog dat ik met flink sneeuw heen ben gegaan want de avond waar vrije inloop was, was gewoon open.
Misschien dat het op sommige kantoren toen anders was, maar zeker geen standaard. En thuiswerk bestond toen niet.
En zeker ook niet bij de mensen met fysieke banen.
Noi, ik heb in die jaren regelmatig ijsvrij of sneeuwvrij gehad.
Lieser schreef:26 februari 1986, die een periode van strenge winter en veel ijs in het land markeerde, vooral in de winter van 1986-1987 met drie lange ijsperioden, wat zorgde voor veel "ijsvrij" dagen (vrije dagen door strenge vorst)
Van google

DuoPenotti schreef:Lieser schreef:26 februari 1986, die een periode van strenge winter en veel ijs in het land markeerde, vooral in de winter van 1986-1987 met drie lange ijsperioden, wat zorgde voor veel "ijsvrij" dagen (vrije dagen door strenge vorst)
Van google
mooi
maar vraag me dan af voor wie
Ik weet nog dat we de efstedentocht op school hebben gekeken.
Vond er geen hol aan overigens. Was liever thuis geweest
Ennuh google of ai?
Want als ik die zin intyp krijg ik hem niet
Edit:
Bij ai door gevraagt en dan krijg ik dit
https://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuw ... 1987/8721/
En gaat het over ijzel.
Ja oke, daar kan ik mij in vinden.
Dat hadden wij zuid dus niet.
Maar sneeuw en vorst is wat anders.
Maar gezien de voorspellingen weekend en maandag...dan zou dit dit jaar nog eens kunnen zijn