Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:30

Nee helaas. Ik ga eerst even lunchen en dan kijk ik wel even of ik zelf bel of af wacht.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:44

Nou ik werkte in Vleuten en woonde in Utrecht Noord en mijn vader en ik zijn gaan lopen door de glibber naar het station, dat was best een eind, en vanaf daar weer lopen naar het werk.
Ik denk als je dat tegenwoordig zegt dat ze dat moeten doen dat ze flauwvallen, mijn kleinzoon van 14 zucht al als hij zijn kopje in de vaatwasser moet zetten :')

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:49

De enorme slush puppie bende nu buiten. Gewoon weer vriezen en droge sneeuw graag -O-

En ik zit inmiddels alweer een maand in rioollucht hier. Er is iemand geweest 2 weken geleden en die constateerde een lek bij de regenpijp buiten, maar de geur komt heel ergens anders vandaan. Vandaag kwam iemand langs om te kijken welk materiaal hij nodig heeft voor de regenpijp en die was het met me eens dat het waarschijnlijk niet aan die pijp ligt. Morgen wordt dus die pijp gefikst, maar dikke kans dat die stank daarmee niet weg is. Ik word echt knetter hier #)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:51

chanicha schreef:
Nou ik werkte in Vleuten en woonde in Utrecht Noord en mijn vader en ik zijn gaan lopen door de glibber naar het station, dat was best een eind, en vanaf daar weer lopen naar het werk.
Ik denk als je dat tegenwoordig zegt dat ze dat moeten doen dat ze flauwvallen, mijn kleinzoon van 14 zucht al als hij zijn kopje in de vaatwasser moet zetten :')

Mwah, mijn zoon van 16 appte maandag dat ie niet mee at, want de bussen reden niet meer dus hij kwam lopen. 8 km, met een brug ertussen.

Ben zelf wat later gaan koken dus hij had een warme maaltijd na thuiskomst.

Maar niks klagen hoor. Het was gewoon zo, klaar. Heerlijk juist die nuchterheid.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:53

Telpeva schreef:
De bus die ik vroeger nam om naar school te kunnen wanneer fietsen geen mogelijkheid meer was, is wegbezuinigd, rijdt niet meer. Terwijl er verder niks veranderd is aan scholen, bereikbaarheid, afstanden, of hoeveelheid leerlingen.
Ik vraag mij ook af hoe die kinderen nu naar school gaan.

die worden met de auto gebracht. Ik heb dinsdag 3 kwartier bij school in de file gestaan :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:59

Ja en vroeger was het vaak verplicht om in de omgeving van je werk te wonen. Mijn vader moest daarom verplicht naar Ommen toe. Hij kon lopend naar zijn werk. Daarna heeft hij dat niet meer gedaan toen hij van filiaal wisselde. Nu is 45 min rijden naar werk heel normaal. Maar dat werd toen niet gedaan. Mensen werkten vaak in de omgeving waar ze woonden (eind jaren 80 en jaren 90 was dit).

En er was nog geen sociale media en code oranje / geel werd niet afgekondigd. En als dat wel zo was dan kregen mensen het niet mee. Daarbij zijn er nu veeeeeel meer inwoners. Waarvan ook nog eens twee per huishouden werken vaak. In plaats van 1. Dus je kan bedenken hoeveel drukker het is op de wegen. :)

En heel veel OV is inderdaad opgeheven. Veel scholen zijn gefuseerd. Filialen van banken, winkels, kantoren etc verdwijnen door het automatiseren van processen en nu ook het thuiswerken. Mensen moeten daardoor verder reizen naar hun werk. :)

Ik vind het ook alleen maar goed dat mensen geen grote risico's nemen en alsnog door de sneeuw ploeteren als dat niet echt nodig is.

... Er zijn nu bijna 2x zoveel personenauto's zie ik, vergeleken met 1995. Toen waren het er 5.581,0 en in 2025 9.247,8. Dus je kan dan wel snappen dat het land eerder vastloopt.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op Gisteren, 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:10

Ik wil eigenlijk heel even naar het winkelcentrum even wat dingen halen, maar vind dat geglibber helemaal niks.

Ben wel buiten geweest afgelopen dagen maar kleine stukjes, vanuit huis naar de ondergrondse vuilnisbak en terug.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:20

DuoPenotti schreef:
Daar ben ik het dan juist weer niet mee eens
Elfsteden tocht jaren en de scholen waren open. (85-86)
En je ging er ook heen.
Geen papa en mama met de auto, nee met de fiets.
En ja daar werkte de meeste ook al onder schooltijd.

En ook werk ging door.

Zelfde ervaring in 96. (laatste elfstedentocht) Gewoon naar het werk.
En geen enkele collega die er niet was.
En ik had in die tijd een brommertje, maar dat durfde ik niet, dus dan maar fietsen.
Ruim uur heen en terug.

Ook in 2009/2013 toen hier zuid veel sneeuw lag werkte ik als beveiliger op een kantoor en ook dat werd niet gesloten.
Ook had ik toen avonddiensten bij een gemeentehuis ook daar weet ik nog dat ik met flink sneeuw heen ben gegaan want de avond waar vrije inloop was, was gewoon open.

Misschien dat het op sommige kantoren toen anders was, maar zeker geen standaard. En thuiswerk bestond toen niet.
En zeker ook niet bij de mensen met fysieke banen.

Noi, ik heb in die jaren regelmatig ijsvrij of sneeuwvrij gehad.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:24

Ik vind het dus jammer dat het weer aan het smelten is -O-

Misschien niet het juiste topic om het te beoordelen maar dat lijkt een beetje op een unpopular opinion. :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:26

Morgen valt er weer genoeg geloof ik. Ik ben een beetje huiverig want ik moet best een naar stuk rijden morgenmiddag. De N35 is al niet mijn favoriete weg met mooi weer. :+

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:27

26 februari 1986, die een periode van strenge winter en veel ijs in het land markeerde, vooral in de winter van 1986-1987 met drie lange ijsperioden, wat zorgde voor veel "ijsvrij" dagen (vrije dagen door strenge vorst)
Van google

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:32

MarlindeRooz schreef:
Morgen valt er weer genoeg geloof ik. Ik ben een beetje huiverig want ik moet best een naar stuk rijden morgenmiddag. De N35 is al niet mijn favoriete weg met mooi weer. :+

In Brabant schijnt het niet veel te worden, volgens mijn weerapp wordt het hier morgen 6 graden. Zaterdag wel weer een sneeuwvlokje zie ik en dan 's nachts -7, dus mag hopen dat het dan een beetje droog is op de weg want anders kunnen we hier ook wel op de weg schaatsen denk ik :=

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:40

Lieser schreef:
DuoPenotti schreef:
Daar ben ik het dan juist weer niet mee eens
Elfsteden tocht jaren en de scholen waren open. (85-86)
En je ging er ook heen.
Geen papa en mama met de auto, nee met de fiets.
En ja daar werkte de meeste ook al onder schooltijd.

En ook werk ging door.

Zelfde ervaring in 96. (laatste elfstedentocht) Gewoon naar het werk.
En geen enkele collega die er niet was.
En ik had in die tijd een brommertje, maar dat durfde ik niet, dus dan maar fietsen.
Ruim uur heen en terug.

Ook in 2009/2013 toen hier zuid veel sneeuw lag werkte ik als beveiliger op een kantoor en ook dat werd niet gesloten.
Ook had ik toen avonddiensten bij een gemeentehuis ook daar weet ik nog dat ik met flink sneeuw heen ben gegaan want de avond waar vrije inloop was, was gewoon open.

Misschien dat het op sommige kantoren toen anders was, maar zeker geen standaard. En thuiswerk bestond toen niet.
En zeker ook niet bij de mensen met fysieke banen.

Noi, ik heb in die jaren regelmatig ijsvrij of sneeuwvrij gehad.

Op school? Werk?

Mazzelaar :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:42

Lieser schreef:
26 februari 1986, die een periode van strenge winter en veel ijs in het land markeerde, vooral in de winter van 1986-1987 met drie lange ijsperioden, wat zorgde voor veel "ijsvrij" dagen (vrije dagen door strenge vorst)
Van google

mooi
maar vraag me dan af voor wie

Ik weet nog dat we de efstedentocht op school hebben gekeken.

Vond er geen hol aan overigens. Was liever thuis geweest :D

Ennuh google of ai?
Want als ik die zin intyp krijg ik hem niet

Edit:
Bij ai door gevraagt en dan krijg ik dit
https://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuw ... 1987/8721/

En gaat het over ijzel.
Ja oke, daar kan ik mij in vinden.
Dat hadden wij zuid dus niet.

Maar sneeuw en vorst is wat anders.

Maar gezien de voorspellingen weekend en maandag...dan zou dit dit jaar nog eens kunnen zijn

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:52

DuoPenotti schreef:
Lieser schreef:
Van google

mooi
maar vraag me dan af voor wie

Ik weet nog dat we de efstedentocht op school hebben gekeken.

Vond er geen hol aan overigens. Was liever thuis geweest :D

Ennuh google of ai?
Want als ik die zin intyp krijg ik hem niet

Edit:
Bij ai door gevraagt en dan krijg ik dit
https://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuw ... 1987/8721/

En gaat het over ijzel.
Ja oke, daar kan ik mij in vinden.
Dat hadden wij zuid dus niet.

Maar sneeuw en vorst is wat anders.

Maar gezien de voorspellingen weekend en maandag...dan zou dit dit jaar nog eens kunnen zijn

Kan het niet gewoon zijn dat jij een ervaring hebt, maar dat het in andere plaatsen anders ging? Nu heeft toch ook niet iedereen ijsvrij?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:54

Dat kan zeker zijn. Maar andersom toch ook. Er word bijna gesteld vroeger kreeg je ijsvrij.
Vandaar dat ik ook door zoek.
En ook melding maak van zuid en noord incl bron.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:20

Ik heb die vanuit huis gezien 1986, en vanuit de auto en op de spoedeisende hulp deels radio geluisterd -O- mijn duiven snel willen voeren om niks te missen op tven ik miste de laatste paar tredes van de trap en scheurde mijn enkelbanden links. -O-

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:26

Ik ben 11 maart 1986 geboren ik weer dat de familie van mijn moeder de eerste weken niet heeft kunnen komen omdat ze niet vanuit Drenthe naar Rotterdam konden rijden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:27

Toen ik werd geboren lag er een halve meter sneeuw. :Y)
1981

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:31

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:36

Ik werd een kleine twee weken na de laatste Elfstedentocht geboren :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:54

Vannacht wordt het zelfs 5 graden met regen dus gok dat er morgen weinig van over is.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:56

Terwijl het hier de komende 5 dagen niet warmer wordt dan 0 graden.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:04

Mijn altijd chille, i dont give a fiets, kat is ergens enorm van geschrokken buiten. Ik vermoed een pak sneeuw dat van het dak af is geschoven.
Hij is al uren onrustig en op z'n hoede. Net toen er een auto langs reed, ook weer alert en dikke staart. Arme gup -O-

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:08

Mijn vader is nog eens naar huis gestuurd ivm slecht weer ergens in de jaren '90. En die was nota bene vrachtwagenchauffeur.

Ik ben uit ellende toch maar naar kantoor gegaan, en zit hier nog wel tot 18:00. Ik wil eigenlijk morgen ook, want ik kan me geen slecht internet veroorloven momenteel, maar gezien het weer...