Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-25 10:46

Ik vind dat je broer integer overkomt als ik eerlijk mag zijn. Ik zou ook geen geld van iemand pinnen die dementerend is en niet weet wat hij zegt..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 10:50

Ik snap dat het allemaal lastig is, maar zoals jij vindt dat broer niet zomaar mag bepalen wat er gebeurd mag jij dat ook niet.

De garage neemt niet op en ik wil ze toch graag vertellen dat mijn auto vandaag of morgen gebracht wordt...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 11:19

xPabloBokt schreef:
Ik vind dat je broer integer overkomt als ik eerlijk mag zijn. Ik zou ook geen geld van iemand pinnen die dementerend is en niet weet wat hij zegt..

Heel eerlijk ik schrok van wat mijn oom zei. Pin alleen zijn eigen boodschappen. Hij was laatste boos omdat ik mijn eigen boodschappen apart afgerekend had. :=

En af en toe brandstof wat in overleg is met mijn broertje. Omdat ik al aan het opruimen/leegruimen ben van grofvuil wat de laatste 20/30 jaar ongeveer verzameld is.

Zodat als de makelaar eind maart ongeveer kom het huis er een beetje fatsoenlijk eruit ziet.

Maar mijn broertje wil voor de laagste prijs verkopen en daar ga ik niet mee akkoord. Dat is net zoiets als dat mijn broertje het geld wil laten verdampen naar de belastingdienst ga ik ook niet akkoord mee.

Wat mijn broertje doet met zijn deel moet hij zelf weten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 11:44

Maar je snapt dat je broertje ook niet akkoord hoeft te gaan met wat jij wil? Je zal er samen uit moeten komen met een compromis en dat zal uiteindelijk voor beide water bij de wijn moeten doen zijn.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 11:53

xPabloBokt schreef:

:j

Ik heb ook het idee dat broertje gewoon weet dat wat oom zegt nu voortaan met een korrel zout genomen moet worden.
Dat klinkt heel gemeen, maar je oom ziet zelf niet in hoe hulpbehoevend hij is.
Kan nooit meer naar huis, ook al wil hij dat wel. Dingen dat hij dan agressief op de vriezer heeft geslagen of getrokken of wat ook daar moet je overheen stappen.
Dat is niet je oom die dat gedaan heeft maar zijn ziekte.
Net als zeggen pin maar en doe maar dit en dat, niet doen.
Kijk kosten die echt voor oom zijn wel, maar prive prive laten.

Zoals MWM zegt je moet er samen uit zien te komen.
En dan lijkt het mij heel eerlijk dat als de verbouwing bij jou klaar is het huis in de verkoop gaat.

En zeggen mijn broer wil het minste, zo werkt dat niet. Er bieden mensen en dan gaat hij echt niet expres de persoon uitkiezen die het minste betaald. beetje rare opmerking.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 12:00

Klopt ik heb aangegeven dat ik gesprek en gezamenlijk overleg wil als het zover is. Maar niet voor wia uitspraak, maar wel dit jaar verkopen.

Ik ga straks kijken voor een nieuwe wasmachine in mijn eigen huis. Pomp van de oude is 100% overleden. Dat zijn mooi dingen om te doen nu ook geen katten zijn. En de oude van mijn oom hoef ik niet. :')

Tochtstrips op deuren maken. En wil eigenlijk een keer kijken om boven de deuren te isoleren is nu een enkel houtplaatje.

Ben ook akkoord gegaan voor taxatie woning in het kader dat is nooit verkeerd. En eigenlijk wel nieuwsgierig ook.

Zonder mijn handtekening kan hij niet huis verkopen. We zijn samen gemachtigde ook in controleerde functie.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 12:07

Maar zie je niet in dat jij toch al heel veel bepaald nu? Je zegt nu hij kan niet verkopen zonder jouw handtekening, maar jij bepaalt wel dat het pas verkocht gaat worden na jouw wia uitspraak. Ik hoop voor je dat ze daar beetje mee vlotten en je niet vervolgens nog in bezwaar of beroep wil oid. Want dan kan je zomaar maanden tot jaren verder zijn.
Ik snap dat het voor jou beter is na die uitspraak, maar zie je wel in dat jij dus al wat bepaald, maar vervolgens hem ziet als degene die alles wil bepalen?
Zorg dat je in overleg blijft en jij niet doet waar je hem van 'beschuldigd' qua dingen doen zonder overleg of voor eigen gewin.

Zodat je nergens gezeur over kan krijgen, ook niet later. Want dit zijn van die dingen die echt problemen kunnen geveb

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 12:14

Als het uitgesteld of verlengd wordt heb ik pech. -O-

Mag hopen dat er toch wel binnenkort een uitspraak gaat komen. Half juli is het 1 jaar. :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 12:21

Dat ligt er helemaal aan in welke fase je zit. Van begin tot echt definitieve uitspraak zat bij mij 3 jaar. Zonder rechtzaak 1,5 jaar. Andere uitkering, maar uwv blijft uwv. En de rechtbank is nog drukker.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 12:25

Ik irriteer me aan mijn ramen die ik gezeemd heb en er niet beter van zijn geworden. Maar hoogzwanger en er niet goed bij kunnen was de reden... Kijk schoonmoeder binnenkort wel even lief aan :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 12:30

Ik erger mij aan mijn hoest die nog steeds niet weg is. Het is bijna een week geleden, ik ben er wel klaar mee.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 12:30

Bellatrix schreef:
Ik erger mij aan mijn hoest die nog steeds niet weg is. Het is bijna een week geleden, ik ben er wel klaar mee.

Bereid je maar voor... 8 weken hier.
*\o/*
Ben er eindelijk vanaf.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 12:35

-O-
Nou dat hoop ik toch niet zeg. :\

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 12:56

Marcella schreef:
Als het uitgesteld of verlengd wordt heb ik pech. -O-

Mag hopen dat er toch wel binnenkort een uitspraak gaat komen. Half juli is het 1 jaar. :=

MyWishMax schreef:
Dat ligt er helemaal aan in welke fase je zit. Van begin tot echt definitieve uitspraak zat bij mij 3 jaar. Zonder rechtzaak 1,5 jaar. Andere uitkering, maar uwv blijft uwv. En de rechtbank is nog drukker.

Bij mij heeft het ruim 6 jaar geduurd...
En zou als ik naar het hoge rechtshof zou gaan 7 jaar hebben geduurd. Het is dat net daarvoor het UWV mij in het gelijk stelde.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 13:01

Ja ik zat te rekenen en hier was het geen 3 jaar maar bijna 5 := En dat wel omdat de zittingen door corona niet in persoon waren. Dat vind ik nog steeds achterlijk, mijn hele beroep heb ik nooit een rechtbank van binnen gezien en hebben ze alles alleen maar met de stukken gedaan. Was ook qua behandeling echt een hele slechte zaak. En dat zeg ik niet omdat ik verloor, maar dat zei de advocaat ook vanwege de hele gang van zaken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 13:04

MyWishMax schreef:
Ja ik zat te rekenen en hier was het geen 3 jaar maar bijna 5 := En dat wel omdat de zittingen door corona niet in persoon waren. Dat vind ik nog steeds achterlijk, mijn hele beroep heb ik nooit een rechtbank van binnen gezien en hebben ze alles alleen maar met de stukken gedaan. Was ook qua behandeling echt een hele slechte zaak. En dat zeg ik niet omdat ik verloor, maar dat zei de advocaat ook vanwege de hele gang van zaken.

Cassatie geen optie geweest?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 13:04

Bij het UWV heb ik een gedeelte gehad dat de ruimte op was gedeeld in doorzichtige hokken.
Zat iedereen in zijn eigen hokje van plexiglas.
Van boven open. De deur dicht.
En dat verspreid dan niet door de kamer heen?

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 13:16

Jolliegirl schreef:
Bellatrix schreef:

Bereid je maar voor... 8 weken hier.
*\o/*
Ben er eindelijk vanaf.

Idem hier zit nu op week 8. En nog in de nacht vreselijk hoesten. Overdag zit sinds begin van de week iets verbetering in..

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 13:27

Die griep begint bij mij nu ook op te zetten. Op het moment alleen knallende hoofdpijn omdat mijn bloeddruk omlaag schiet zodra ik niet fit ben, dus ik zit kopjes bouillon naar binnen te werken ipv thee :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 14:04

Dat ik dacht reserve zak brokken purizon kitten bij mij te hebben. Helaas niet dus en die brokken zijn op. |o

En nergens hier in de omgeving applaws kitten te koop terwijl die wel in de smaak valt bij de dames. |o

En hier in de flat van mijn oom eten ze dus wel alle natvoer goed. Terwijl ze in mijn eigen flat lopen te kniesoren. Of het moet nog steeds een stukje rauw zijn van de kat die ik heb laten inslapen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 14:14

DuoPenotti schreef:
Een bekende paardenwinkel die een demomodel stuurt voor de volle prijs.
Met duidelijke montage/demontage sporen.
Ik heb er 109,95 voor betaald.
En wat hing er aan, een oud uitgedroogd prijskaartje van 65 euro :o

Nu is dat voor het ding geen probleem, dat is er niet slechter van geworden.
Maar een showroommodel voor zulke prijs verkopen daar vind ik toch wat van...
Dus net even een mailtje gestuurd dat ik het netjes zou vinden een tegemoetkoming te ontvangen.
Ik ben benieuwd....

Ik heb al snel antwoord en ik krijg als tegemoetkoming een cadeaubon t.w.v. 40,00. Deze is onbeperkt geldig.
Dat vind ik een prima oplossing. Netjes opgelost vind ik.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 14:22

Een huidaandoening hebben waar weinig over bekend is. -O-
(Vast gesteld door eigen huisarts en arts in opleiding)

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 14:24

Wij zijn ook niet voor de laagste bod op ons ouderlijke huis gegaan.
Die komen namelijk van de investeerders die het voor een prikkie willen kopen.
Daar werden wij al voor gewaarschuwd door de makelaar.
Tussen een bod van de investeerder en de verkoopprijs zat een behoorlijk gat tussen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 14:36

maar waarom zou je ook voor het laagste bod gaan?

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 14:41

DuoPenotti schreef:
DuoPenotti schreef:
Een bekende paardenwinkel die een demomodel stuurt voor de volle prijs.
Met duidelijke montage/demontage sporen.
Ik heb er 109,95 voor betaald.
En wat hing er aan, een oud uitgedroogd prijskaartje van 65 euro :o

Nu is dat voor het ding geen probleem, dat is er niet slechter van geworden.
Maar een showroommodel voor zulke prijs verkopen daar vind ik toch wat van...
Dus net even een mailtje gestuurd dat ik het netjes zou vinden een tegemoetkoming te ontvangen.
Ik ben benieuwd....

Ik heb al snel antwoord en ik krijg als tegemoetkoming een cadeaubon t.w.v. 40,00. Deze is onbeperkt geldig.
Dat vind ik een prima oplossing. Netjes opgelost vind ik.

Super netjes!