Show je Vinted koopjes!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_anne

Re: Show je Vinted koopjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 13:25

Afbeelding

Ik heb deze vandaag binnen gekregen, ziet er precies uit als op de fotos en past ook precies

Is van Burberry, mix van wol, zijde en cashmere

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 13:36

Naborah schreef:
MyWishMax schreef:

De verkoper kan aanklikken of zij de verzendkosten betalen of de koper. Ik heb ook aangeklikt dat de koper moest betalen, maar dat was niet zo'n duidelijk gebrek als hier :=

Dit is inderdaad waar ik nu huiverig voor ben, want als zij dan inderdaad klikt op "retourkosten koper" (oid) dan ben ik daar niet tevreden mee, maar geen idee of ik na die stap alsnog Vinted kan inschakelen om mee te kijken? Dit item voldoet gewoon niet aan de beschrijving en met deze attitude is mijn goodwill ook wel een beetje verdwenen. Eerste keer dat ik dit proces doorloop dus geen idee.

Edit: volgende keer doe ik een leuke post met mijn succesvolle Vinted items haha :D

Ik zou Vinted meteen inschakelen. Nogal bizar dat jij kosten moet maken omdat zij niet oplet.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 13:42

Amber_anne schreef:
[ [url=m/3GDz4l.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb deze vandaag binnen gekregen, ziet er precies uit als op de fotos en past ook precies

Oh chique top!

Inderdaad via Vinted melden. Zelf de ervaring dat als verkoper dan op verzendkosten koper klikt, dat je die dan toch zelf moet betalen helaas. Dus hoor graag hoe dat dan anders kan.

Had gister een pakket binnen, wilde een trui en tas van iemand kopen die 50% bundel had aanstaan, dus nog een broek van €2 uitgezocht en 2 andere items van €2 erbij gezocht want onder aan de streep was dat de goedkoopste oplossing ;) 1 van die items zag er op de foto’s echt netjes maar al 4 jaar op Vinted, nou, duidelijk wel gedragen in die tijd, was echt afgeschreven, maar voor die 1 euro denk ik dan laat maar, gaat de zak in. De trui en tas waren echt in nieuw staat. Tas is veel groter dan ik dacht dus weet nog niet wat ik daar mee doe.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 14:12

Niwla schreef:
Dat is volgens mij standaard, dat had ik laatst ook.

Wat gebeurt er eigenlijk als je een artikel retourneert i.v.m. een gebrek (een gat in dit geval) en de verkoopster haalt het pakket niet op van het afleverpunt?

Ik heb dat een keer gehad. Toen kreeg ik het geld retour (dus de aankoopkosten en verzendkosten - retourkosten niet, die waren voor eigen rekening) en na een aantal dagen/weken een bericht dat er een pakketje op het pakketpunt lag. Was ie dus weer 'retour' naar mij verstuurd. Oftewel had uiteindelijk een item voor alleen retourkosten in de kast liggen. In mijn geval ging het om een item dat ik uiteindelijk met wassen alsnog netjes heb gekregen.

Mooie burberry top!

Ik ben gisteren ook geslaagd voor een hopelijk leuk vingino broekje en shirtje. En heb een van mn duurdere items op vinted verkocht na lange tijd rustig gehad te hebben met verkopen :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 14:37

Naborah schreef:
MyWishMax schreef:
De verkoper kan aanklikken of zij de verzendkosten betalen of de koper. Ik heb ook aangeklikt dat de koper moest betalen, maar dat was niet zo'n duidelijk gebrek als hier :=

Dit is inderdaad waar ik nu huiverig voor ben, want als zij dan inderdaad klikt op "retourkosten koper" (oid) dan ben ik daar niet tevreden mee, maar geen idee of ik na die stap alsnog Vinted kan inschakelen om mee te kijken? Dit item voldoet gewoon niet aan de beschrijving en met deze attitude is mijn goodwill ook wel een beetje verdwenen. Eerste keer dat ik dit proces doorloop dus geen idee.

Edit: volgende keer doe ik een leuke post met mijn succesvolle Vinted items haha :D

En dat vind ik het kromme. Bij was het te zien op foto's en bood ik aan om het op te lossen door gedeelte te houden of geld gedeeltelijk terug. Want vond het toch vervelend ookal was het dus wel te zien en vindt iedereen die ik foto's laat zien het echt onzin. Dus ik was blij dat ik retourkosten koper kon kiezen, want heb niet veel vertrouwen in hoe vinted het op wil lossen dan (omdat her een bundel was, als zij besluiten toch koper gelijk te geven was alles gratis en ik goede spullen kwijt). Terwijl het niet als nieuw zonder prijskaartje te koop stond, de foto's de 'gebreken' laten zien en ik andere oplossingen geboden had.

In jouw geval vind ik het dus wel bizar en zou ik foto's naar vinted sturen idd.

Dus ik vind het hele retour sturen maar vervelend hoe het geregeld is. Sommige kopers kunnen beter in de winkel kopen, want die willen te snel retour sturen. Daar wil je als verkoper geen retourkosten voor maken.
Sommige verkopers willen niet toegeven dat ze idd iets slechts verkocht hebben of wat niet overeenkomt en dan moet je als koper maar hopen dat je kan afspreken dat zij betalen of andere goede oplossing komt...

Nu kon ik dus ook niet voor afhaalpunt kiezen waardoor de retourkosten de helft van de bundel waren als verkoper betaald gekozen werd. Dat vond ik ook erg slecht. Ik vind het juist fijn dat ik niet elke keer adres hoef te geven aan allerlei vreemden.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 11:56

_San87_ schreef:
Naborah schreef:

Ik zou Vinted meteen inschakelen. Nogal bizar dat jij kosten moet maken omdat zij niet oplet.

Ik heb al geklikt op "ik heb een probleem" en daarna kwam zij dus in de chat met dat ik het moet wassen en retourneren mijn verantwoordelijkheid is.

Als ik nu in het "ik heb een probleem"-venster klik op "heb je het probleem niet op kunnen lossen met de verkoper? Neem contact met ons op" krijg ik dit te zien:
Afbeelding
Daar staat dus wel weer specifiek in dat ík de retourkosten moet betalen als ze mijn claim gegrond vinden.

Zolang het goed gaat is het leuk op Vinted, maar vind het nou wel erg onduidelijk en omslachtig allemaal.

Ik heb nu zelf maar een bericht gestuurd naar de verkoper dat het product niet voldoet en dat haar verantwoordelijkheid is, zij verantwoordelijk is voor de retourkosten (okay, bluf). Dat in de regels staat dat na wassen retourneren niet meer mag en ik expliciet verzoek om het accepteren van de retour, een refund en zij die de retourkosten betaalt.

Oprecht jammer dat het zo moet gaan voor die paar luttele euro's. De retourkosten zullen de kosten van het item overstijgen. Dus het is ook gewoon een beetje een dilemma: principekwestie van maken en er geld op toeleggen om het terug te sturen (waar het nu heen gaat) of het maar laten voor wat het is en het verlies accepteren, item in de wasmachine op een wolprogramma gooien (wol was ik normaal altijd op de hand) en zien wat er van overblijft.

Ik maak er gewoon een verslag van haha, wie weet heeft later er iemand nog wat aan als ze in eenzelfde situatie terecht komen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 12:14

Amber_anne schreef:

Wat een tof kraagje aan je shirt! Ben heel benieuwd hoe hij je staat!

Ik had twee weken terug een beetje op geluk een blouse van Studio Anneloes gekocht. Beetje bang voor het motief in combinatie met mijn haar, maar is echt heel goed uitgepakt. Deze week in Stockholm voor het eerst aangetrokken en hij past perfect.
Vind het echt een fijn merk. Heb er al een paar leuke dingen van kunnen scoren.
Afbeelding
Afbeelding

Zojuist nog een leuke blouse erbij gekocht van SA. Beide waren nieuw, van 79,95 voor 25 euro.

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 02-02-24 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 12:15

Het blijft vaag, ja! Ik vind het hele retourneren toch heel apart bij een site als vinted. Om het als eis te stellen iig.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 12:18

PSvanLot schreef:
Amber_anne schreef:

Ik had twee weken terug een beetje op geluk een blouse van Studio Anneloes gekocht. Beetje bang voor het motief in combinatie met mijn haar, maar is echt heel goed uitgepakt. Deze week in Stockholm voor het eerst aangetrokken en hij past perfect.
[ [url=m/vevp0e.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2n7pEK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zojuist nog een leuke blouse erbij gekocht van SA. Beide waren nieuw, van 79,95 voor 25 euro.

[ [url=m/6ikfIw.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xSkfhw.png]Afbeelding[/url] ]

Kleur kan goed! En die 2e blouse heb ik ook over getwijfeld :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 12:21

MyWishMax schreef:
Het blijft vaag, ja! Ik vind het hele retourneren toch heel apart bij een site als vinted. Om het als eis te stellen iig.

Ik denk dat ze daar mee afdekken dat mensen het niet als een winkel gaan zien waar je iets kunt bestellen, passen, niet naar je zin en weer terug.

Als er echt een flinke schade oid aan is wat bewust is achtergehouden, dan begrijp ik dat de verkoper de verzendkosten zou moeten betalen, maar ik weet van verschillende mensen dat er toch ook flink geprobeerd wordt terug te sturen als het artikel tegenvalt.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 12:22

Ethelate schreef:
PSvanLot schreef:

[ [url=m/vevp0e.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2n7pEK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/6ikfIw.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xSkfhw.png]Afbeelding[/url] ]

Kleur kan goed! En die 2e blouse heb ik ook over getwijfeld :D

Stonden er 2 op! Maar volgens mij allebei al verkocht.

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 12:25

Het staat je goed psvanlot! Die blauwe ga ik voor mijzelf nog even opzoeken, erg mooi met die hals.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 12:29

PSvanLot schreef:
MyWishMax schreef:

Ik denk dat ze daar mee afdekken dat mensen het niet als een winkel gaan zien waar je iets kunt bestellen, passen, niet naar je zin en weer terug.

Als er echt een flinke schade oid aan is wat bewust is achtergehouden, dan begrijp ik dat de verkoper de verzendkosten zou moeten betalen, maar ik weet van verschillende mensen dat er toch ook flink geprobeerd wordt terug te sturen als het artikel tegenvalt.

Ja, dat had ik dus van de week. Dan mag je het terug sturen maar moet je zelf betalen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 12:30

Ellen_ov schreef:
Het staat je goed psvanlot! Die blauwe ga ik voor mijzelf nog even opzoeken, erg mooi met die hals.

Daar heb ik ook oranje van en die staat me echt enorm goed met zo'n hals! Heb dus hoge verwachtingen van deze haha.
Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 14:11

De twee keer dat ik een gegronde klacht had hebben de verkopers zelf de retour betaald en kreeg ik geld incl verzendkosten terug. Fijne verkopers getroffen blijkbaar.

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 15:33

Hele mooie aankopen PSvanLot!

Ik had een gelukje met onderstaande pantalon. Is in het echt lichtblauw/grijs. Leuk voor de zomer en zit echt super mooi! Lijkt ook nauwelijks/niet gedragen. Heb er laatst ook eentje nieuw gekocht en die was €100,-

Afbeelding

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 16:18

Ik heb laatst iets retour gestuurd wat ook echt niet klopte met de beschrijving. Toen wel de verzendkosten betaald, dus verlies wat dat betreft genomen. Kon via Homerr, dus heeft me 2,70 ofzo gekost. Originele verzendkosten krijg je wel terug.

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 16:40

Zojuist snel gekocht, stond er net op en was maar 17€. Dacht die is vast snel weg als ik te lang erover denk. Wel beeetje impuls aankoop, hopelijk past die.
Ralph Lauren jurk
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 18:55

Mooi aankopen hoor!

Wassen jullie ralph lauren truien van wol gewoon zelf? Er staat in de truien (cashmiere en lamswol) wel dry clean only.

Ik heb wel een wolwas programma erop zitten en kan die zelf met koud water laten wassen als ik wil.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 19:10

Niwla schreef:
Dat is volgens mij standaard, dat had ik laatst ook.

Wat gebeurt er eigenlijk als je een artikel retourneert i.v.m. een gebrek (een gat in dit geval) en de verkoopster haalt het pakket niet op van het afleverpunt?

Dan komt de zooi weer naar je terug.
Heb ik al een x gehad.
Denk dat veel verkopers er op gokken dat je i.v.m het terugsturen op eigen kosten, afziet van t terugsturen.

Dus ik stuurde t kapotte item terug en 3 weken later lag het weer bij mij op t pakketpunt, nooit opgehaald door de verkoopster.
Dus ze wist wel dat ze zooi verkocht, anders haal je t wel op.

Kreeg uiteindelijk m’n aankoopbedrag terug.
De verzendkosten terug naar haar was ik wel kwijt.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 21:16

Zou iemand mij met het volgende willen helpen? Ik zoek deze specifieke costes daisy smock top op vinted. Hij is via de website uitverkocht dus ik probeer hem via een andere weg te bemachtigen. Hoe kan je makkelijk een specifiek item vinden op vinted? Op de naam van de blouse/top kan ik hem niet vinden, en er zijn mega veel items van costed op vinted in de kleur zwart en wit in maat M. Hoe lukt het mij dan om 1 specifiek item te vinden in maat M zonder uren te scrollen? :? Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 21:17

Niet := Ik zoek toevallig ook iets van costes en dat is gewoon heel veel scrollen. En daarna de zoekopdracht opslaan zodat je nieuwe artikelen te zien krijgt.
Maar als mensen het model niet in de titel of beschrijving zetten zit er niks anders opm

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 23:46

Afbeelding

Verdorie, mijn trui is er nog altijd niet en had gezegd tegen de verkoopster dat ik vandaag wel even zou passeren aan het afhaalpunt voor de zekerheid.
Niet gedaan want tijdsgebrek en ineens krijg ik stipt om 18u een mail met dat het pakket bezorgd is en dat ik voor 4 Feb moet laten weten of alles in orde is.
Ik heb geen bericht dat het pakket af te halen is en ik heb al zeker geen pakket ontvangen of opgehaald.

Morgen past het me niet om langs te gaan maar in uiterste nood kan het. Ik ben geneigd om bij vinted een probleem aan te geven maar wat zouden jullie doen?

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 00:07

Pakketpunt bellen of je pakket er nog is.
Hier 1x gehad dat ze het aan de verkeerde hadden meegegeven, die had het pas na 4 dagen terug gebracht dus toen in overleg met verkoper besloten melden bij Vinted, dan wordt het in de wacht gezet.
En van de week gebeurde dat weer, weer gebeld, lag het pakketje er nog wel maar hadden ze bij een controle iets verkeerd geklikt.. toen maar keer extra er langs om nog op tijd te kunnen melden of het oké was.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 01:29

MyWishMax schreef:
Niet := Ik zoek toevallig ook iets van costes en dat is gewoon heel veel scrollen. En daarna de zoekopdracht opslaan zodat je nieuwe artikelen te zien krijgt.
Maar als mensen het model niet in de titel of beschrijving zetten zit er niks anders opm

Nu ben ik erg teleurgesteld. Ik had zo'n hoop dat er hier een pro vintie met de gouden tip zou komen ;(. De moed zakt mij in de schoenen als ik zie hoe veel costes artikelen er in maat M zijn met de kleur zwart en wit.