Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blue_Eyes schreef:Ik zie in mijn huidige wijk eigenlijk vooral veel woningen waar oude mensen nog alleen wonen (als we het dan hebben over woningnood). Dit zijn bijna allemaal eengezinswoningen van 120-140 m2, 5 slaapkamers, dus dat is wel een beetje jammer.
Nu wordt er in de wijk een oud kerkgebouw gesloopt en gaat men daar appartementen bouwen. Helaas worden dat redelijk dure koopappartementen ipv flatwoningen die geschikt zijn voor de betreffende ouderen. Dat betekent dat die mensen dus óf weg moeten uit de wijk waar ze al 60 jaar wonen, óf een woning bezet blijven houden waar ook een jong gezin in had gekund.
Veronica2 schreef:Het is nog erger, het land zit vol met singles die in hun uppie een hele zooi woningen bezet houden. Dat is toch wel een UO?
verootjoo schreef:Ik vind 130m2 niet supergroot hoor
Kleiner dan dat zou ik niet trekken. Het idee dat er maar 1 leefruimte is op wat slaapkamers na trek ik al niet.
Hier 2 woonkamers, waarvan 1 ook de keuken is. We wonen met z’n vieren en hebben allemaal best veel ruimte nodig.
Anders werden we een gebroken gezin en hebben we 2 huizen nodig. Dan maar 1 groot huis
kebie schreef:Kabinet Rutte II heeft indertijd in al zijn wijsheid besloten om de verzorgingshuizen niet meer te financieren. Dat was ooit de stap tussen zelfstandig thuis wonen en het verpleeghuis.
Tussen 2015 en 2020 zijn er daardoor ruim 800(!) verzorgingshuizen gesloopt. In mijn buurt al 3 (waarvan 1 met wel 600 plekken). Anderen zijn omgebouwd, naar appartementen die 2x zo groot zijn.
Tel daarbij op dat mensen ouder worden, er dus meer ouderen komen, die thuis moeten blijven wonen totdat ze bijna dood zijn (gemiddelde verblijf in een verpleeghuis is 1 jaar).
Dan kan je op je vingers natellen dat het toch echt het rechtse kabinet van Rutte II deze woningnood
heeft veroorzaakt.
Ouderen met een kleine zorgvraag en klein budget KUNNEN alleen nog maar thuis blijven. De betaalbare woningen met wat lichte zorg bestaan namelijk niet meer.
kebie schreef:Kabinet Rutte II heeft indertijd in al zijn wijsheid besloten om de verzorgingshuizen niet meer te financieren. Dat was ooit de stap tussen zelfstandig thuis wonen en het verpleeghuis.
Tussen 2015 en 2020 zijn er daardoor ruim 800(!) verzorgingshuizen gesloopt. In mijn buurt al 3 (waarvan 1 met wel 600 plekken). Anderen zijn omgebouwd, naar appartementen die 2x zo groot zijn.
Tel daarbij op dat mensen ouder worden, er dus meer ouderen komen, die thuis moeten blijven wonen totdat ze bijna dood zijn (gemiddelde verblijf in een verpleeghuis is 1 jaar).
Dan kan je op je vingers natellen dat het toch echt het rechtse kabinet van Rutte II deze woningnood
heeft veroorzaakt.
Ouderen met een kleine zorgvraag en klein budget KUNNEN alleen nog maar thuis blijven. De betaalbare woningen met wat lichte zorg bestaan namelijk niet meer.
MarlindeRooz schreef:Benzz schreef:In Nl wonen we per m2 het grootst.
Hoe bedoel je dat? En heb je daar een bron van. Ik ben wel benieuwd namelijk welke landen op welke plek staan. Haha!
rien10 schreef:MarlindeRooz schreef:Hoe bedoel je dat? En heb je daar een bron van. Ik ben wel benieuwd namelijk welke landen op welke plek staan. Haha!
De bron weet ik niet meer maar: begin vorige eeuw leefden we met 1 persoon op 10 vierkante meter. Nu leven we met 1 persoon op 40 vierkante meter. Gemiddeld uiteraard.
Cayenne schreef:Mijn ouders hebben een huis met oppervlakte van bijna 200m2 en willen graag kleiner wonen, maar de eisen die ze hebben zijn imo totaal niet handig.
-kleiner wonen (maar eigenlijk ook weer niet veel kleiner)
-vrijstaand
-redelijke tuin
-levensloopbestendig (soort bungalow dus)
-zonder grote verbouwingskosten
-moderne strakke keuken en badkamer
-onder de 400.000 euro.
-liefst Noord-Holland of midden van het land.
Nou, veel succes