[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 16:55

c_alsemgeest schreef:
Je weet dat sperma meerdere dagen kan overleven? En soms is een ei wat traag of te vroeg eraf.
Deze methode is niet heel erg slim om aan te houden wanneer je ècht geen kinderen wil :+

Nee dat weet ik, maar ik ben een half jaar aan het wachten totdat ik weer een poging tot sterilisatie mag doen. Condooms houden we niet van, dus dan maar bijhouden met een app. Het is al 14 maanden goed gedaan, dus dat is best netjes :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 16:56

Ik vind t vooral een beetje een domme methode, maar okay :=.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 17:03

topsylover schreef:
c_alsemgeest schreef:
Je weet dat sperma meerdere dagen kan overleven? En soms is een ei wat traag of te vroeg eraf.
Deze methode is niet heel erg slim om aan te houden wanneer je ècht geen kinderen wil :+

Nee dat weet ik, maar ik ben een half jaar aan het wachten totdat ik weer een poging tot sterilisatie mag doen. Condooms houden we niet van, dus dan maar bijhouden met een app. Het is al 14 maanden goed gedaan, dus dat is best netjes :D

Tsja... :+ niet zo netjes als je kijkt naar de wachttijden en kosten wat een abortus kost.

Ik ben geheel pro abortus, maar een dergelijke onbetrouwbare methode gebruiken en dat je het "netjes" noemt vind ik niet zo rijmen :')

Er kunnen altijd dingen mis gaan, en een ongelukje is snel gebeurt, ook alle begrip voor. Maar dit is gewoon wachten op een zwangerschap, en dat is vreemd wanneer je dat echt niet wil imo.

Maar om even je vraag te beantwoorden, zelf nooit meegemaakt, maar de meeste die ik ken die het meegemaakt hebben, hebben een roesje gehad.
1 vriendin plaatselijke verdoving en zij had liever een roesje gehad geeft zij aan :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 17:13

Nou ja, mijn opmerking is weggehaald maar deze discussie voerden we 2 jaar terug ook al, ik vind het een bijzonder onveilige methode om zonder condooms te vrijen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 17:17

Het is ook niet dat abortus even een klein ingreepje is... Ik snap niet dat je het zou riskeren :).

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 17:41

Ehm ik ga er maar vanuit dat je zo je redenen hebt. Maar, overleg het even met de arts. Zij zijn uiteindelijk toch degene die het het vaakst horen allemaal en kunnen in overleg met jou tot de beste optie komen lijkt mij...

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 18:44

Wat is minder fijn een condoom of een abortus?

Ik wil er niet achter komen dus wij gebruiken de eerste braaf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 18:48

Ik ben ook pro abortus en eigen keuzes etc, maar dit vind ik ook wel een beetje... Flauw? Je wil je laten steriliseren om een reden, ga dan voor die 6 maanden niet idioot doen en neem je verantwoordelijkheid, gebruik goede anticonceptie. Met pech kom je er te laat achter met een vals negatieve test of alsnog je maandelijks gelukje en zit je daar met je hoopje knutselwerk.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 18:56

Of neem tot die tijd even een nuvaring of geen sex, zo moeilijk is het allemaal niet.

Het is niet alsof er nooit gezegd is dat je cyclus bijhouden een slechte anticonceptie manier is

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 19:11

aldus Herman Finkers:
"Periodieke onthouding als anticonceptie wil wel, mits men aan drie zeer strenge voorwaarden
voldoet:
1. De vrouw moet een zeer regelmatige cyclus hebben.
2. Je moet goed kunnen rekenen.
3. En je moet gek zijn met kinderen."

Helaas/gelukkig geen ervaring met dergelijke ingrepen, ik zou het overleggen met de arts. Sterkte ermee.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 19:31

:D. :))

Het werkt prima als je wel een kinderwens hebt maar nog niet meteen. Maar als je dan toch (snel) zwanger word dat ook gewenst is.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 01:34

Ik heb de pil gebruikt. Mijn ervaring staat hier in het topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 09:52

Er is ergens in de buurt een kind met Bruno Mars aan het meekwelen. Herken de "melodie" maar de exacte tekst ontgaat me. Had even het plan om zelf mijn radio aan te zetten maar dan moet die zo luid dat het weer storend gaat zijn voor de buren, en da's niet de bedoeling (het is geen kind van mijn buren namelijk wat jankt).

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 10:12

topsylover schreef:
Dames die al een abortusingreep zijn ondergaan:
Hebben jullie bij de curretage gekozen voor een roesje of een plaatselijke verdoving?
Ik dacht dat een plaatselijke verdoving wel genoeg zou zijn, omdat het me niet zo bijzonder leek, maar nu lees ik overal dat het roesje eigenlijk de standaard is. Nu zit ik te twijfelen om de afspraak toch nog aan de passen. Ik neem liever geen roesje omdat ik daar enórm ziek van word, dus als het kan vermijd ik dat liever.

Kan je geloven dat ik het me niet meer kan herinneren?
Het deed hels veel pijn (sorry) dus volgens mij werkte het niet eens. Het was sowieso al geen roesje, als ik er zo over nadenk.

Ik woon in BE, dat zal ook wel verschil geven. Ik had wel een hele lieve verpleegster-assistente, die me de oren van het hoofd vroeg over mijn paard. Dat afleiden was heel lief. Ik ben daarna een uurtje daar op bed mogen blijven liggen om een beetje op adem te komen, en ben daarna met het OV naar huis gegaan. Dubbel van de pijn. Wel heel gelukkig dat ik "er vanaf was" maar godsk*lere, wat een pijn.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 10:30

Luxorvalkje schreef:

Precies, en toen reageerde iedereen heel aardig in dit topic. Nu moet Topsylover dezelfde ingreep ondergaan en zijn de reacties eigenlijk best wel naar? Topsylover, veel sterkte. Ik kan je geen tips geven want heb het gelukkig nooit meegemaakt.

@Luxorvalkje, hoe gaat het nu met je?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 10:48

fohadie schreef:
Luxorvalkje schreef:

Precies, en toen reageerde iedereen heel aardig in dit topic. Nu moet Topsylover dezelfde ingreep ondergaan en zijn de reacties eigenlijk best wel naar? Topsylover, veel sterkte. Ik kan je geen tips geven want heb het gelukkig nooit meegemaakt.

Omdat Topsylover hier een tijd terug vertelde dat ze geen veilige seks heeft, maar op een veilige manier onveilig.

Ongewenst zwanger worden is verschrikkelijk maar in dit geval verbaast het me echt zo niet.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 11:07

Ik verwonder me ook vaak over mensen die "per ongeluk" zwanger raken en dan blijkt dat ze geen voorbehoedsmiddelen gebruiken. Tja, als je zonder regenjas op een regenachtige dag gaat wandelen is het ook niet verwonderlijk als je nat wordt toch? Zonder condoom of anticonceptie seks hebben is gewoon accepteren dat je een aanzienlijk risico neemt. Ik vind dat geen ongelukje te noemen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 11:10

fohadie schreef:
Luxorvalkje schreef:

Er is een verschil tussen een ongelukje door falende anticondeptie en een bewust risico nemen door géén anticonceptie te gebruiken.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 12:43

Dat weet Topsylover vast ook wel, maar moet er dan zo naar tegen haar gedaan worden? Ik denk dat de boodschap nu wel duidelijk is.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 12:57

Met mijn vorige vriend deed ik het dubbel veilig (pil en condoom). Met mijn huidige vriend alleen enkel veilig (pil, like clockwork dat wel).

En helaas ging het toch mis.

Verschil is denk ik wel dat ik er heel vroeg bij was. Na een aantal weken kan de pil niet meer. En je bent er zelf actief bij betrokken omdat je ze zelf in moet brengen en omdat je de uitdrijving door maakt. Als het goed is halen ze bij curettage alles in één keer weg. Nabloeding kan nog wel even blijven natuurlijk.

Met mij gaat alles goed. Helemaal genezen van beide ingrepen. Ben alleen op zoek naar een goede litteken crème. De sneetjes zitten in een natuurlijke vouw van mijn huid, maar net boven mijn bikini. Dus als iemand een tip heeft voor mijn first World problem.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 13:05

Hebben ze dat door je buik heen gedaan dan? Ik ben een naiveling denk ik, ik dacht dat ze de curettage met een eendenbek ofzo deden

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 13:10

Voor de sterilisatie gaan ze door je buik. Daarom is het ingrijpender.

Voor de abortus moest ik een pil slikken en er vier inbrengen (net als een tampon). Dus daar heb ik weinig polonaise gehad, behalve de inwendige echo.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 13:13

Klopt, bij sterilisatie krijg je doorgaand twee of drie gaatjes.
In je navel en iets lager links op je buik. Soms ook op je schaambeen, maar dat is niet altijd.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 14:17

Ow dat ging over een sterilisatie! Sorry haalde even een paar mensen en ingrepen door elkaar :o

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 15:53

fohadie schreef:
Luxorvalkje schreef:

Ik vind het een wereld van verschil wanneer je er alles aan doet om niet zwanger te raken en het overkomt je toch. Dat is gewoon poedersuiker want die kans is zo mega klein en overkomt één op de zoveel.. Of dat je bewust er eigenlijk niks aan doet om niet zwanger te raken en er dus op kan zitten wachten tot het een keer gebeurt.