[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 14:30

Ik heb ook wel eens filmpjes gezien van de kartels van Mexico en een groepje jongeren die willekeurige voorbijgangers neerknuppelden.

Is echt niet moeilijk om te vinden als je het wilt zien.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 15:44

Ik heb een tijdje in een app groep gezeten met filmpjes over kartel moorden, ongelukken etc. Ik kan er naar kijken, maar ik zie niet hoe mensen er plezier uit halen.
Ik keek eigenlijk om te kijken wat ik aan kon.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 15:47

Ik heb ooit eens per ongeluk een filmpje gezien van twee mannen
Spoiler:
die onthoofd werden terwijl ze helemaal bij bewustzijn waren. De ene met een mes, de ander met een kettingzaag.

Ik snap nog steeds niet waarom ik dat filmpje toen niet heb weggeklikt. Het is echt al jaren geleden maar werkelijk afschuwelijk om te zien, ik raak die beelden dan ook nooit meer kwijt.
Als ik dan dat artikel lees van vice en die beschrijvingen word ik al helemaal naar, ik kan me ècht niet voorstellen dat er mensen zijn die zulke filmpjes leuk vinden.
Ik vraag me dan altijd af of zulke mensen zelf ook moord of martel fantasieën hebben. Niks voelen bij zulke filmpjes en zelf zo'n filmpje willen maken lijkt me dan ook een vrij dunne grens.
Bizar ook dat het niet verboden is om dat soort filmpjes te delen of te kijken.

Dat boekje van Hanna Bervoets heb ik inderdaad ook gelezen. Geweldig geschreven, inderdaad hoe de morele grenzen van de hoofdpersoon met elk gruwelijk filmpje vervagen.
Maar wát een naar boekje.
Hij staat in mn boekenkast maar ik hoef m nooit meer te lezen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 15:50

Ik vraag mij af hoe goed ze echt beseffen dat het echt is. Ze weten het wel maar kijken er naar of het een slechte horrorfilm is. Zouden ze in het echt ook kunnen kijken?
Of zijn die soort kijkers niet ver verwijderd van zelf gruwelijke dingen kunnen doen?

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 16:02

Ik ben bang het laatste DP.

Maar dat is misschien wat kort door de bocht

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 16:19

Meh, ik weet het niet hoor, ik kijk ook heel graag naar tennis, maar zelf doen is wel echt ver van m’n bed.

Mensen kunnen vreemde fascinaties hebben zonder zelf iets kwaads in de zin te hebben.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 16:27

Ik voel me een beetje aangesproken want kijk ook allerlei goor spul zonder er ooit wakker van te liggen maar ben echt niet van plan om mensen te martelen hoor ;)

Een filmpje is toch wat anders, een opname van iemand die ooit ergens onthoofd werd raakt me persoonlijk niet zo terwijl ik het in het echt bijv. best heftig vind als iemand per ongeluk een dier aanrijdt.

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 16:40

Fly_high schreef:
Ik voel me een beetje aangesproken want kijk ook allerlei goor spul zonder er ooit wakker van te liggen maar ben echt niet van plan om mensen te martelen hoor ;)

Een filmpje is toch wat anders, een opname van iemand die ooit ergens onthoofd werd raakt me persoonlijk niet zo terwijl ik het in het echt bijv. best heftig vind als iemand per ongeluk een dier aanrijdt.

Maar ga je ook echt bewust op zoek naar zulke filmpjes? Bedoel als het je niks boeit ga je het niet verzamelen. De jongen waar het over gaat lijkt een verzamelaar. Daarom geloof ik niet dat het hem helemaal niks doet, Blijkbaar triggert iets hem wel

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 16:47

Nou het fascineert mij ook, dus ik wil die filmpjes ook best opzoeken, maar ik ben veel te bang dat er per ongeluk dieren tussen zitten :=

Alles wat met crime te maken heeft vind ik heel interessant. Maar zoals Fly_High is een moord zelf begaan toch echt wel iets anders.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 16:50

Ik denk dat vele in dit topic wel tegen iets lugubere filmpjes kunnen. Maar er zijn mijn inziens wel grenzen.
Levend villen gaat mij toch echt te ver. Of de beschrijving van de baby.

Maar ik vind wonden zien na een ongeval wel best interessant. Dat stond vroeger bijvoorbeeld ook op rotten.com.
Dus niet het ongeval zelf maar bijvoorbeeld de hand van een vuurwerk slachtoffer bij aanvang seh.

Dat soort dingen heb ik ook in het echt gezien en daar sta ik erg graag met mijn neus bovenop.
Terwijk genoeg mensen daar al van gruwelen.

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 16:54

Het veranderd trouwens ook wel wat je kan zien. Vroeger keek ik vooral horror en thrillers (nooit iets gezien waar echt iemand werd vermoord, nooit behoefte aan gehad). Totdat ik zwanger werd, toen werd ik er naar van. Nu is mijn dochter bijna 2 en ben ik nog steeds een mietje die liever iets kijkt met een happy ending :roll:

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 16:56

DuoPenotti schreef:
Ik denk dat vele in dit topic wel tegen iets lugubere filmpjes kunnen. Maar er zijn mijn inziens wel grenzen.
Levend villen gaat mij toch echt te ver. Of de beschrijving van de baby.

Maar ik vind wonden zien na een ongeval wel best interessant. Dat stond vroeger bijvoorbeeld ook op rotten.com.
Dus niet het ongeval zelf maar bijvoorbeeld de hand van een vuurwerk slachtoffer bij aanvang seh.

Dat soort dingen heb ik ook in het echt gezien en daar sta ik erg graag met mijn neus bovenop.
Terwijk genoeg mensen daar al van gruwelen.

Ja precies, iedereen zijn eigen interesses en eventuele grenzen daarin. Ik vind het lastig om te zeggen dat daarom dan een steekje aan je los zit of iets dergelijks.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 16:59

Zo lang het bij kijken blijft heb ik zoiets men gaat hun gang maar.
Maar niet dat er daarom ook een markt ontstaat.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 21:43

Laurora schreef:
Spoiler:
die onthoofd werden terwijl ze helemaal bij bewustzijn waren. De ene met een mes, de ander met een kettingzaag.

Ik snap nog steeds niet waarom ik dat filmpje toen niet heb weggeklikt. Het is echt al jaren geleden maar werkelijk afschuwelijk om te zien, ik raak die beelden dan ook nooit meer kwijt.

Ik denk dat wij hetzelfde filmpje hebben gezien, denk een jaar of 8 geleden? Ik durf hierdoor geen filmpjes te kijken die mensen me willen laten zien, tenzij ze eerst zeggen wat ik te zien krijg. Heb echt meerdere nachten wakker gelegen van dit filmpje, verschrikkelijk. Nog word ik er naar van. Wel denk ik dat de mannen een soort drug hadden gekregen want ze waren wel erg kalm en op een gegeven moment
Spoiler:
Gaat de kettingzaag die de eerste man onthoofd in de arm van de andere man (die later met het mes wordt onthoofd) en die zit heel rustig te kijken hoe die kettingzaag in zijn arm verdwijnt. Alsof hij niks voelt. Ook bleef hij wel heel rustig zitten toen hij met een bot mes, heel langzaam, werd onthoofd. Het bloed en geluid wat nog uit “het gat” komt is ook nachtmerrie materiaal.

Dus ik denk niet dat ze helemaal “bij bewustzijn” waren.
Maar of dit bestaat? Dit is ongeveer de verdeling van het web. Ik denk dat Bokt ergens onschuldig helemaal bovenaan het topje zit :D
Afbeelding

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 01:14

Ik hoef dat niet te zien, zeg maar. De beschrijvingen zijn me net beeldend genoeg :=

Ik kan me wel voorstellen dat die mannen compleet in shock zijn dat dit écht gebeurt. Ik weet uit ervaring dat als dingen echt gebeuren, je heel anders reageert dan je zou verwachten. IK dacht altijd: nou, als dit gebeurt, dan doe ik...... maar zo werkt het niet. Je onderschat het schok element, en het feit dat je lijf en je brein is freeze flight of fight modus gaat, en als het de freeze is ben je echt heel kalm.
IK zal geen details beschrijven, maar op dat moment gebeurt het allemaal buiten je om, je bent er, maar je bent er niet. Je voelt ook niets en dan bedoel ik écht niets.

Later (en voor deze mannen kwam er geen later) dringt het tot je door wat er gebeurd is en dan komt de schok. Dan voel je het wel, fysiek en emotioneel. Maar omdat dat na het gebeuren is en niet tijdens, kun je er niets meer mee. Zo ontstaat PTSS.

En dit zijn dingen die je simpelweg niet kunt weten als je het nooit meegemaakt hebt. En het snappen gaat nog een stuk verder, en eigenlijk gun ik het niemand om dit te snappen.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 10:45

Zo heb ik ook ooit een filmpje gezien van een knul in, ik dacht Brazilië, dat achterna werd gezeten door andere kinderen...met een bijl... Kort gezegd, de knul overleefde het niet. Leek op een soort gang-war maar dan onder kinderen van een jaar of 8 tot 12, ouder zullen ze niet zijn geweest. Erg disturbing, vooral omdat kinderen van die leeftijd gewoon moeten kunnen spelen en onwetend zijn over alle klote dingen in de wereld. In het Engels heb je er een mooie term voor: Blissfully unaware

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 14:09

Als je leest dat 12 jarige hier voortaan ook overvallen plegen enz verbaasd me de leeftijd dan weer niet.
Dat gaat hier ook rap omlaag.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 14:45

xSCWx schreef:
Laurora schreef:
Spoiler:

Ik denk dat wij hetzelfde filmpje hebben gezien, denk een jaar of 8 geleden? Ik durf hierdoor geen filmpjes te kijken die mensen me willen laten zien, tenzij ze eerst zeggen wat ik te zien krijg. Heb echt meerdere nachten wakker gelegen van dit filmpje, verschrikkelijk. Nog word ik er naar van. Wel denk ik dat de mannen een soort drug hadden gekregen want ze waren wel erg kalm en op een gegeven moment
Spoiler:
Gaat de kettingzaag die de eerste man onthoofd in de arm van de andere man (die later met het mes wordt onthoofd) en die zit heel rustig te kijken hoe die kettingzaag in zijn arm verdwijnt. Alsof hij niks voelt. Ook bleef hij wel heel rustig zitten toen hij met een bot mes, heel langzaam, werd onthoofd. Het bloed en geluid wat nog uit “het gat” komt is ook nachtmerrie materiaal.

Dus ik denk niet dat ze helemaal “bij bewustzijn” waren.
Maar of dit bestaat? Dit is ongeveer de verdeling van het web. Ik denk dat Bokt ergens onschuldig helemaal bovenaan het topje zit :D
[ [url=m/UHATEa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Brrrr die heb ik ook deels gezien ja. Dat vergeet ik nooit meer. Waren volgens mij filmpjes gemaakt door IS..

Liveleak was ook zo’n platform waarop dat soort filmpjes gewoon te zien waren. Geen idee of het nog bestaat. In mijn omgeving wel mensen gezien die daar op kickten, op de shock en de gruwel. Een beetje net als een horrorfilm denk ik inderdaad.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 14:52

DuoPenotti schreef:
Als je leest dat 12 jarige hier voortaan ook overvallen plegen enz verbaasd me de leeftijd dan weer niet.
Dat gaat hier ook rap omlaag.

Ter info Ik las toevallig deze week nog op teletekst dat de leeftijd van criminaliteit niet omlaag is gegaan

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 15:17

Ik vind het zo grappig dat nog zoveel mensen teletekst kijken.
Ik zag laatst iemand teletekst kijken op zijn smartphone. Ik vind dat zo ironisch _O-

Dat even heel off topic

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 15:29

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 15:29

Niobe schreef:
Ik zag laatst iemand teletekst kijken op zijn smartphone. Ik vind dat zo ironisch _O-

Dat even heel off topic

Ik hou er van, geen reclame, geen fotos duidelijke tekst

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 15:30

moonsparkle schreef:
Niobe schreef:

Dat even heel off topic

Ik hou er van, geen reclame, geen fotos duidelijke tekst

Oh ja ik snap het wel, ik bedoelde het ook niet negatief trouwens, maar het voelt zo ouderwets :=

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 16:28

haffiefreak schreef:
https://www.ad.nl/buitenland/belg-ligt- ... ~afe89155/

Motorrijder valt van motor 10 meter onder de weg en klimt zelf met botbreuken naar boven. Waar hij na 2 dagen langs de kant van de snelweg pas wordt opgemerkt.

Ik had meer begrepen dat hij na twee dagen er in was geslaagd om zichzelf omhoog te hijsen, botbreuken en al (en toen werd opgemerkt).

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 19:02

Apple schreef:
haffiefreak schreef:
https://www.ad.nl/buitenland/belg-ligt- ... ~afe89155/

Motorrijder valt van motor 10 meter onder de weg en klimt zelf met botbreuken naar boven. Waar hij na 2 dagen langs de kant van de snelweg pas wordt opgemerkt.

Ik had meer begrepen dat hij na twee dagen er in was geslaagd om zichzelf omhoog te hijsen, botbreuken en al (en toen werd opgemerkt).

Dan heb ik het verkeerd begrepen. :o