Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 13:31

Nyaleti schreef:
Ah ja die boodschappen staan er eigenlijk los van. Maar 1 tikkie is makkelijker :')

C heeft een online bestelling betaald van totaal 75 euro.
60€ aan producten voor C
15€ aan producten voor A
50€ van een tegoedbon van A.
Dus C heeft nog 25 euro betaald na het gebruik van de tegoedbon.

Ja sorry ik krijg van zulke sommen echt een foggy brain.

C heeft 60 euro besteld en 25 euro betaald, de rest door A. Dus inderdaad 35 euro naar A.

Eventueel als je de boodschappen van 55 euro direct mee wilt verwerken.
A heeft 55 euro boodschappen besteld en 0 euro betaald, want alles door C. Deze moet dus 55 aan C betalen.

C krijgt nog 55 euro van A, maar moet ook nog 35 euro aan A betalen. Dus 55-35 = 20 euro, die A nog aan C moet betalen.

Nyaleti

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 14:45

Ja was er door even iets anders te doen gelukkig al achter gekomen! Zo sneu dat dit nooit wil lukken maar krijg er zo'n error van :') heb mn rekenen ook nog gehaald geloof ik haha.
Anyway,thanks!

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 19:37

Weet iemand dit toevallig? :D

Ik wil graag naar het VK. Maar vanwege de Brexit zit er een maximaal bedrag op wat je kan meenemen zonder problemen terug NL in. Tellen de online aankopen die je in NL doet, maar wel ophaalt in de VK ook mee in dat bedrag van €430,- of niet, omdat de bestelling/ betaling in NL plaatsvind? :)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 20:09

Justme_Lisaa schreef:

Ik wil graag naar het VK. Maar vanwege de Brexit zit er een maximaal bedrag op wat je kan meenemen zonder problemen terug NL in. Tellen de online aankopen die je in NL doet, maar wel ophaalt in de VK ook mee in dat bedrag van €430,- of niet, omdat de bestelling/ betaling in NL plaatsvind? :)

Waarom zouden die niet meetellen? Je voert ze toch in van buiten de EU? Of had je de invoerrechten al bij aankoop betaald? Daarvan zul je dan toch bewijs hebben?

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 21:02

oomens schreef:
Justme_Lisaa schreef:

Waarom zouden die niet meetellen? Je voert ze toch in van buiten de EU? Of had je de invoerrechten al bij aankoop betaald? Daarvan zul je dan toch bewijs hebben?

Nou geen idee, vandaar dat ik het vraag. Product is in Nederland dan al betaald, ik haal het alleen op in de VK. In vroeg het me gewoon af of dat een optie is, thats it. Heb er nog geen bewijs van want er is nog niets gekocht, maar meer of het een optie is.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 05:59

Al betaal je het vanuit China.. je voert het in.
Dus ja het valt binnen dat bedrag.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 08:01

Moderatoropmerking:
Bericht leeggehaald, dit soort adviezen is niet toegestaan op Bokt.
Laatst bijgewerkt door Dani op 28-10-22 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht leeggehaald.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 09:06

Moderatoropmerking:
Om verwarring te voorkomen: Ik heb 4 berichten verwijderd die reageren op het leeggehaalde bericht, excuus voor het ongemak.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 12:02

Wat is nou een prettige 3-vaks vuilnisbak voor binnen. Restafval - GFT - PMD
Ik zie er een hoop https://www.google.com/search?q=3+vaks+ ... =942&dpr=1
Maar welke is prettig, goed schoon te houden, sluit goed. Ze zijn niet goedkoop. En om er nou een van 150 Euro aan te schaffen en er dan achter te komen dat het niet werkt is ook zo wat.
Ik denk er over om voor Brabantia te gaan. Dan weet je dat het goed zit.

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 14:12

rien10 schreef:
Maar welke is prettig, goed schoon te houden, sluit goed. Ze zijn niet goedkoop. En om er nou een van 150 Euro aan te schaffen en er dan achter te komen dat het niet werkt is ook zo wat.

Gezien het grote volume van "plastic" staat hier een combi-bak groen/grijs in de keuken, en een aparte, veel grotere, plastic-bak in de bijkeuken. (naast de bak voor oud papier, om het verhaal compleet te maken :+ )

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:26

Ik heb nu mijn plastic bak in de voortuin. Maar een kleintje binnen lijkt me wel handig.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 16:35

Er was op bokt ooit een topic waarin iemand vertelde over haar werk als uitvaartverzorger. Ze hield zich bezig met het wassen en mooi/toonbaar maken van overledenen alvorens ze werden opgebaard.
Weet iemand welk topic dit was?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 16:47

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 16:48

Marleen_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 19:57

rien10 schreef:

Wij hebben deze van de kwantum: https://www.kwantum.nl/afvalemmer-pootjes-zwart-4300246

Het kleine bakje voor GFT de grootste voor PMD en de andere voor restafval. Bevalt tot op heden goed.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 09:59

Wat ik me al een tijdje afvraag: zijn er moeders (of vaders) die naast hun kind gaan zitten terwijl die slaapt? Inclusief aanraken/lakens recht trekken? Ik zie dit vaak op tv, maar vind het best wel raar. Ik zou er zelf direct wakker van worden :')
Zijn er mensen die dit echt doen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 11:19

Picopico schreef:
Wat ik me al een tijdje afvraag: zijn er moeders (of vaders) die naast hun kind gaan zitten terwijl die slaapt? Inclusief aanraken/lakens recht trekken? Ik zie dit vaak op tv, maar vind het best wel raar. Ik zou er zelf direct wakker van worden :')

Wat bedoel je precies? Met inslapen? Bij kleine kinderen?
Je bedoelt vast niet bij de puber van 16 op zondagochtend 7 uur?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 11:24

APCIII schreef:
rien10 schreef:

Gezien het grote volume van "plastic" staat hier een combi-bak groen/grijs in de keuken, en een aparte, veel grotere, plastic-bak in de bijkeuken. (naast de bak voor oud papier, om het verhaal compleet te maken :+ )

Gisteren bij de buren gegeten, zij hadden een inbouw systeem. Erg mooi. En omdat wij de keuken gaan opkanppen, kan dat gelijk meegenomen worden. Ik ben eens in de inbouw systemen gedoken. Ik vind deze erg mooi. Nou lelijk, maar dat boeit niet want achter een deurtje. Mooi als in slim. En een 3-baks systeem. https://www.lade-indeling.nl/Afvalemmer ... gKsNfD_BwE

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 11:28

Suzanne F. schreef:
Picopico schreef:

Wat bedoel je precies? Met inslapen? Bij kleine kinderen?
Je bedoelt vast niet bij de puber van 16 op zondagochtend 7 uur?

Ik denk dat ze het volgende bedoeld, want verbaasd mij ook.
Dan gaan ouders in een film als ze laat thuis komen of sowieso laat op de avond bij hun kind kijken. Meestal idd tot 10 jaar of zo.
Dat kind slaapt dan lief en dan gaan ze er nog even naast zitten, geven een kus op het voorhoofd, trekken de dekens nog eens recht en gaan dan weer.

Ik zou daar ook echt wakker van worden, maar die kindjes slapen vredig verder.

Dat ouders gaan kijken snap ik wel, maar de rest? :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 11:29

Picopico schreef:

Ja natuurlijk, ik ga altijd even kijken voordat ik zelf slaap. En dan stop ik ze opnieuw in, geef ze een kus en ga naar bed.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 13:40

Geen moeder, maar wel oma. Ik ga altijd kijken bij mijn kleindochters als ik naar bed ga. Dekbed beter over ze heen, of juist wat van ze af als het warm is, kus op hun bolletje. Heerlijk toch? Worden ze echt niet wakker van. Soms logeert mijn andere dochter ( hun tante ) hier ook en staan we nog even te kletsen op de slaapkamer van de meiden of maken foto’s ( met flits) als ze er grappig bijliggen.
Deed ik bij mijn eigen kinderen vroeger ook.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 13:55

Wat DuoPenotti beschrijft bedoel ik inderdaad. Interessant dat mensen dat echt doen :j Mijn ouders hebben dat nooit gedaan. Ik ben zelf altijd een lichte slaper geweest. Word al wakker als iemand langs mijn kamer loopt (terwijl de deur dicht is) :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 14:41

Mijn dochter heeft altijd bij mij op de kamer geslapen en later zelfs bij mij in bed voor een lange tijd dus ik weet niet beter eigenlijk. Toen ze klein was bleef ik ook altijd bij haar tot ze sliep. Later kon ze zelf gewoon in slaap vallen dus kon ik na het voorlezen en een kusje/knuffeltje weg.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 14:55

Ze worden soms wel wakker maar dan krijg ik een slaperig 'pieuw pieuw I love you' en dan draaien ze zich weer om.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 15:16

Ik doe dat inderdaad ook bij de kinderen (3 en 6) als ik naar bed ga. Ik fluister altijd ‘niet schrikken, ik ben het, ik kom je nog even een kus geven.’
Heel incidenteel worden ze soort van wakker. Dan krijg ik een kus terug.
1 keer was ik al bij de deur toen oudste zoontje slaperig zei ‘mamma, je bent vergeten me te kussen’ <3