Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Haha, HC gebruiken de Spanjaarden de QR code ook voor het bed? Geintje moet kunnen toch.
DuoPenotti schreef:Cer schreef:Is een sociaal leven afhankelijk van je QR code dan? Niet 100% toch?
Zo'n stel ken ik ook dat zo wat elke vrij uur uiteten is, elke lang weekend op vakantie.
Ook nooit dan samen zijn met familie, nee altijd buiten de deur.
En ja die hebben nu een enorm grote verandering.
Zelf denk ik dan wel eens, misschien eens tijd om te kijken waarom gewoon thuis of met familie niet voldoet aan het geluksgevoel.
Huertecilla schreef:Het ligt buiten jouw introverte belevingswereld dus bestaat het niet...
Citaat:Gewoon zómaar kontakten leggen is letterlijk gemuilkorfd en door angsten beperkt.
Dat jíj dit wellicht niet deed en dus niet mist maakt nog niet dat ík dat niet mis, dat het míjn sociale leven niet volledig veranderd heeft.
Citaat:Kijk, als je alleen maar introvert en gereserveerd tot je eigen gezelschap leeft is dat geen beperking, wellicht zelfs prettig maar extrovert zijn is zowat een asociale zonde nu.
Citaat:Als ik BC met vriendin uitging hadden we altijd aanspraak met andere ´vreemde´ mensen. Dat was leuk en interessant, sociaal. Dat is nu gewoon wég op uitzonderingen na.
Citaat:Jouw ´stel je niet aan´ is een voorbeeld van het gebrek aan begrip voor andere levensinvulling dan de jouwe.
Citaat:De toenemende hardheid naar anderen is een helder, triest voorbeeld van het toenemende a-sociaal leven.
DuoPenotti schreef:Zo'n stel ken ik ook dat zo wat elke vrij uur uiteten is, elke lang weekend op vakantie.
Zelf denk ik dan wel eens, misschien eens tijd om te kijken waarom gewoon thuis of met familie niet voldoet aan het geluksgevoel.
Memories schreef:DuoPenotti schreef:Zo'n stel ken ik ook dat zo wat elke vrij uur uiteten is, elke lang weekend op vakantie.
Niet iedereen heeft een warm gezinsleven of een liefdevolle familie... bij ons geeft dat ook geen geluksgevoel en wij hoeven ook niet te kijken hoe dat toch zou komen, daar hebben we beiden al psychotherapie voor gevolgd
Sizzle schreef:Het was eigenlijk niet eens specifiek naar jou Cer.
Opmerkingen als: „nu heb je tijd om meer tijd met je familie door te brengen“ zijn precies net zo kwetsend naar een hoop mensen. Er zijn ook een hoop covid scheidingen omdat mensen helemaal gek van elkaar werden met beide thuiswerken op 60m2.
Sizzle schreef:Het was eigenlijk niet eens specifiek naar jou Cer.
Opmerkingen als: „nu heb je tijd om meer tijd met je familie door te brengen“ zijn precies net zo kwetsend naar een hoop mensen. Er zijn ook een hoop covid scheidingen omdat mensen helemaal gek van elkaar werden met beide thuiswerken op 60m2.
Shae schreef:Huertecilla schreef:Jaja, heel effectief![]()
![]()
![]()
-knip-
Kan je me uitleggen wat we beter kunnen doen?
veerledec schreef:De cijfers van Zuid-Afrika, o.a. besmettingen en ziekenhuisopnames. Je ziet dat het aantal ziekenhuisopnames stijgend is. Nog niet zo hoog als in voorgaande golven, en toen waren er minder besmettingen. Maar de piek is daar (misschien) nog niet bereikt van deze golf, dus daar valt nog niet alles over te zeggen:
https://covid-19dashboard.news24.com/
Shadow0 schreef:Maar voor de mensen die geen familie en geen partner hebben, zijn restaurants niet per se zo belangrijk. Uit eten is wel leuk, maar ik ken weinig mensen waarvoor het ook echt cruciaal is op een manier die niet anders is in te vullen.
Citaat:Wat dat betreft vind ik het veel en veel erger hoe het hakt in allerlei verenigingsleven. De zangkoren en theaterverenigingen maar ook de soos/bingo hier in het huis - je hoort er nooit wat over maar volgens mij hakt dat er veel meer in.
Shadow0 schreef:Maar voor de mensen die geen familie en geen partner hebben, zijn restaurants niet per se zo belangrijk. Uit eten is wel leuk, maar ik ken weinig mensen waarvoor het ook echt cruciaal is op een manier die niet anders is in te vullen.
Sizzle schreef:Wellicht in een Nederlandse beleving ja.
In een Zuiderlijker klimaat is het juist best normaal om meermaals per week, ook (of juist) als alleenstaande je in eet en drinkgelegenheden te treffen.
Vayo schreef:Ik denk dat je niet voor een ander in kunt vullen wat erg is en ook geen onderscheid kunt maken in wat erger is. Ik hoop alleen wel dat we oog blijven houden voor elkaar op een positieve manier. Dat we elkaar niet veroordelen als iemand het op een andere manier doet dan een ander of de regeltjes eens een keer niet volgt of soepeler omgaat met de regels. Ik volg weinig nieuws meer en ik houd me niet bezig met wat een ander doet qua regels opvolgen of niet.
bigone schreef:veerledec schreef:De cijfers van Zuid-Afrika, o.a. besmettingen en ziekenhuisopnames. Je ziet dat het aantal ziekenhuisopnames stijgend is. Nog niet zo hoog als in voorgaande golven, en toen waren er minder besmettingen. Maar de piek is daar (misschien) nog niet bereikt van deze golf, dus daar valt nog niet alles over te zeggen:
https://covid-19dashboard.news24.com/
Het is vooral de provincie gauteng ? Die opvalt wat betreft ziekenhuisopnames. Daar begon Omikron en in drie weken tijd van
585 naar 3286 opnames .
Van 57 op ic naar 277 en van 20 aan de beademing naar 100 . Dus voor zover omikron minder heftig? Misschien maar zeker niet onschuldig.