tokedri schreef:Zebrastreep schreef:En met de Britse variant helemaal betwijfel ik of buiten en 1,5 meter wel genoeg zijn. Maar dat komt meer door eigen ervaring in de familie die buiten zijn besmet met deze variant op meer als 1,5 meter afstand en korter dan 15 minuten. Droegen ook geen mondkapje ( logisch ook je verwacht dat niet buiten)
Gekke toestanden op Urk. Ik snap dat volgens mij de groepsdruk hier nogal groot is om schijt te hebben aan de regels. Ik snap dat mensen moe zijn van de maatregelen , maar volgens mij is Urk al moe sinds het begin.
Familie buiten en op afstand? Was dat de besmettingsbron met zekerheid?
Ja , de buurvrouw was naar huis gestuurd omdat op de afdeling waar ze lag corona was uitgebroken met de Britse variant ( UMGC ziekenhuis). De buurvrouw heeft thuis haar man aangestoken. Mijn opa en oma gingen volgens mij op boodschap en zagen dat de deur van de buurman open stond omdat hij bloemen kreeg van een bezorger. Ze wisten toen van niks en waren benieuwd hoe de operatie van de buurvrouw was verlopen. Buurman gaf aan dat ze naar huis was gestuurd vanwege corona. Hij zelf was toen waarschijnlijk ook al besmet via zijn vrouw en heeft toch de deur open gedaan terwijl hij eigenlijk in quarantaine zat. Dit was op een donderdag / vrijdag en mijn opa kreeg de maandag daarop klachten , mijn oma sinds dinsdag en mijn tante ook al maandag ( die was er vrijdagavond nog). Mijn opa had lichte klachten maar toen mijn moeder zei hij moet een test wist ik al wel hij heeft het ( hij is nooit ziek) in diezelfde paar dagen werd de buurman opgenomen op de IC met corona ( dus dat is bewezen). Mijn opa en oma hebben 1,5 week nog thuis gezeten en toen ging het helemaal mis en volgde er ook een ziekenhuisopname. Met een sisser afgelopen voor mijn familie , maar de buurman is er helaas niet meer. Organen en alles was uitgevallen. Deze man was nog jonger als mijn opa en oma en heeft het niet gehaald. De buurvrouw daarin tegen is er ook goed doorgekomen.
Ik was behoorlijk pissig op de buurman toen ze het net hadden. Maar meer omdat hij gewoon stond te praten terwijl hij wist dat hij besmet was. Ook al is dat nu niet meer belangrijk om over na te denken omdat er niks meer aan te veranderen is.
Mijn tante is er nog geweest vrijdag avond en ook al besmet geraakt , toen had mijn opa nog geen klachten. In eerste instantie hoefde ze niet eens in quarantaine want volgens de GGD was het niet mogelijk dat ze besmet was geraakt ( ook al was ze in contact geweest binnen 3 dagen dat mijn opa klachten kreeg). Haar gevoel zei dit wel te doen , en gelukkig heeft ze dat ook maar gedaan. Paar dagen later volgde voor haar een positieve test. Mijn oma werd pas in het ziekenhuis positief getest omdat ze zo zwak was dat ze niet eens naar de teststraat kon.
Het is gewoon dikke pech. Maar ik ben buiten nu echt voorzichtiger. Ook al is het misschien niet zo ik heb daar mijn twijfels. Mensen zijn buiten toch sneller geneigd om iets dichter bij elkaar te staan want je staat buiten. Maar ik denk dat ook buiten 1,5 meter toch echt heel belangrijk is. Ik ben er nu ook veel meer op gaat letten en trek het al meer naar 2 meter.