Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pallatin

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:33

Thanks Floko, ik neem aan dat als er een groen bolletje bij beschikbaar bij het afhaalpunt staat het ok is en je kunt ophalen? Of pas als je daar mail overkrijgt oid?

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:37

Pallatin schreef:
Thanks Floko, ik neem aan dat als er een groen bolletje bij beschikbaar bij het afhaalpunt staat het ok is en je kunt ophalen? Of pas als je daar mail overkrijgt oid?

Ja je bent nog te vroeg, zodra het bolletje bij "Pakket beschikbaar in het afhaalpunt staat" staat, kun je het ophalen. En dan krijg je ook bericht van Vinted :j

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:40

Ik wacht altijd echt op de melding van Vinted, want soms is het pakket al wel op het pakketpunt maar nog niet ingescand en dan kom je alsnog voor niets. Ze kunnen je pakje dan namelijk niet uit een zak vissen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:25

Bij Mondial moet je eigenlijk wachten op de mail met het "afhaalnummer".

Want als je je pakje af komt halen horen ze naar dat nummer te vragen.
Dat voeren ze dan in in zo'n handscanner. Die geeft aan of het pakje er is.
En zo ja, dan pakken ze het pakje, scannen het, vragen wellicht nog even naar je ID en je mag het meenemen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:34

pmarena schreef:
Bij Mondial moet je eigenlijk wachten op de mail met het "afhaalnummer".

Want als je je pakje af komt halen horen ze naar dat nummer te vragen.
Dat voeren ze dan in in zo'n handscanner. Die geeft aan of het pakje er is.
En zo ja, dan pakken ze het pakje, scannen het, vragen wellicht nog even naar je ID en je mag het meenemen.

Oh dat is hier nooit :=

Ik krijg trouwens ook niet altijd bericht. Pas ging ik 3 pakketjes van mondial ophalen die er al waren volgens de berichten en toen kwam ik daar en zei ze dat ze er nog een voor mij had liggen. Daar had ik nog geen bericht van gehad.
Het nummer vragen ze nooit naar en m’n ID ook niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:44

De vaste mevrouw hier ook niet, die kent me inmiddels wel :=

En de ene keer krijg ik wel een code, de andere keer niet.... misschien is er wel een verschil tussen een binnenlandse en een buitenlandse zending wat dat betreft? Ook vaak dat ik mail krijg en er nog helemaal geen pakje is.... het gaat echt alle kanten op :=

Maar in theorie is bovenstaande uitleg hetgene waar je in mijn ervaring rekening mee moet houden bij Mondial :)

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 12:38

Bedankt dames voor de uitleg! Ik ben enorm benieuwd en vind het iig best snel gaan voor iets wat uit Spanje komt. Ik wacht vol spanning af en hopelijk kan ik het morgen afhalen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 12:49

Gisteren stond er bij het traceernummer van DHL dat het vandaag bezorgd zou worden en vandaag krijg ik wéér de melding dat het 1 a 2 dagen langer gaat duren ;(
Ze doen hun naam (Doe Het Langzaam) wel weer eer aan ;(

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 13:32

Ik vind DHL super. Vandaag ook weer een pakket ontvangen welke gisteren verstuurd is.

Mondial nog nooit de code hoeven geven en ik heb al meerdere pakketpunten geprobeerd. Het zijn hier namelijk stuk voor stuk vreemde winkels.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 19:50

Mondial is hier bij de Toko, hij is altijd bezig dus zoek mn pakketje zelf uit, hij doet even bliep en doei.

Zo gek, hele tijd niks, ik zet er weer wat nieuws bij en hoppa weer paar dingen verkocht die er al een tijd op staan. Was al bijna van plan een hoop weg te doen naar de kledingbak maar laat het nog wel eventjes zo, er is weer wat ruimte in de bakken om nieuw spul bij te stoppen.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 23:18

Nou heb m’n eerste Vinted aankoop vanmorgen opgehaald en de verkoopster 5 sterren gegeven. Zat zelfs een strikje om de doos met een kaartje en een lolly! Maar allerbelangrijkst de schoenen zijn geweldig en spotgoedkoop. Heb ze meteen naar stal aangedaan

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 08:22

Ik heb iets verkocht en moet nu verzenden met DPD. Moet je de label hiervan printen?

Normaal doe ik altijd Homer en hoeft dat niet

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 08:22

Dpd is printen. Homerr niet en vaak dhl NL ook niet

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 08:23

caro29 schreef:
Dpd is printen. Homerr niet en vaak dhl NL ook niet

Thanks!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 08:54

Ik heb met mondial al een keer zonder code kunnen ophalen en de keer daarna had ik hem bij hetzelfde punt wel nodig. Pakketten kwamen uit hetzelfde land dus geen idee waarom de ene wel en de ander niet.

Vooral omdat ik het niet wist :') ik had melding van vinted dat ik pakket kon ophalen, dus erheen gereden. Helemaal geen code gezien, die moest ik ter plekke gaan zoeken := Best vervelend want punt is een tankstation en best druk soms.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 09:57

Ik vind het vooral heel suf dat je die code volgens mij alleen (soms...) per mail krijgt...en niet via Vinted of de Track & Trace. Ik zou willen dat hij daar ook weergegeven werd :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 10:07

Ja precies. Alle meldingen via vinted en t&'t en ineens moet je in de mail de code zoeken. Ik wist dat alleen omdat het punt zei dat ik het nodig had en heb echt op vinted gezocht, bij de t&t gezocht voordat ik dan maar de mail ging bekijken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 10:21

Mijn eerste verkoop is 'zoek' en DHL doet er niets aan omdat Vinted de verzender is en Vinted doet er niets aan omdat er nog geen 7 dagen om zijn ;(

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 14:14

Zou gewoon rustig afwachten
Ik ben iets 6 weken kwijt geweest en uiteindelijk geld gewoon gekregen

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 15:24

Bij mij kwam iets na een maand toch nog bij de koper. Had ik niet meer verwacht, haha.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 18:39

Nou dan heb ik nog maar even geduld....

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 20:48

Meestal wordt het pakket na 2-3 weken alsnog bezorgd als het nu “kwijt” is. En anders krijg je alsnog betaald van Vinted.

Ik had vandaag een aantal artikelen op verborgen gezet, omdat ze via marktplaats opgehaald zouden worden. En toch lukte het een Française om een ervan te kopen. Eerst weigerde ik haar bod met de mededeling dat het gereserveerd was en daarna kocht ze het alsnog. Voor het eerst in mij Vinted carrière een koop moeten annuleren. Nu hopen dat ik geen slechte review krijg…

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 07:59

Ik zou juist via vinted verkopen en op mp zeggen dikke pech.
Bij marktplaats is het afwachten als ze komen opdagen en op vinted krijg je gewoon je geld.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 08:23

Dat is niet zo Alja, zeker niet bij aankopen die je verstuurd en die worden gekocht met kopersbescherming, dat werkt vergelijkbaar met Vinted. Ik heb ook laarsjes van Vinted afgehaald omdat ik ze via MP had verkocht. Je ziet dat de koper heeft betaald in je MP app en die maken over zodra de koper aangeeft dat het pakket is ontvangen. Doet de koper dat niet dan krijg je toch automatisch je geld

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 08:50

Ik vind dat ook tamelijk achterbaks, iets 2 keer verkopen :=