Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Gommers heeft ook ergens aangegeven dat gerichtere maatregelen wellicht zouden kunnen werken, dus dan wel de kwetsbare groepen beschermen..
Ik hoorde net op de radio dat Duitsland het beter lijkt te doen, maar hoe kan dat dan, als bij hun mondkapjes veel meer verplicht zijn, maar het gebruik daar blijkbaar ook te wensen overlaat.. ? En hier willen "we" de mondkapjes niet omdat het niet zou werken.. maar daar (en het gaat daar goed) doen ze het wel... ? Hoe werkt dat dan?
bigone schreef:Iemand zei: maar 127 op de ic, wanneer dit doorzet zijn het er meer dan 1000 over drie weken, alleen op de ic !!!
Cer schreef:Dus dan is inderdaad het vergelijken tussen landen zo goed als niet te doen.. (wat ik vaak in de debatten hoor : "kijk maar daar en daar, daar gaat het wel".. maar er zijn dus inderdaad nogal wat randvoorwaarden die eigenlijk amper te vergelijken zijn..
Het is misschien een beetje roeien met de riemen die er zijn? (overgens zitten er hier wel wat rare dingen in het beleid, vind ik persoonlijk)..
Kappers snap ik idd ook niet goed, net zoals sportscholen bijvoorbeeld..
_Penotti schreef:Relaxed
Dus de autogordel slopen we ook maar weer uit de auto? Want niet iedereen heeft er baat bij bij een ongeval. Kan zelfs ooit averechts werken.
Kansen berekenen.
Toch zit die er in omdat het soms wel een goed ding is.
Met Covid ook, ja jongeren hebben minder kans, maar wil je deze ziekte beperken moet iedereen er aan meewerken. Want die jongere kan wel die oudere aansteken. Of diegene die daar helpende is.
Of het is die "uitzondering" van mijn buurvrouw. https://www.meerovermedisch.nl/article/ ... bij-covid/
Die kans word stukken minder groot als die jongere nu niet het slachtoffer uit gaan hangen dat ze zo weinig kunnen, maar zich ook aan de regels gaan houden, je weet wel voor elkaar.
Sheran schreef:Ik vind het alleen zo frustrerend dat alles helemaal niet zo dramatisch hoeft te zijn, als mensen maar méé zouden werken. Horeca kan open blijven, als mensen maar afstand houden. Reizen kan gewoon, als mensen zich maar aan hun quarantaine houden.
Dat je je zeer verdrietige vriendin eens een keer een knuffel geeft, dat is begrijpelijk en dat is ook niet zozeer het probleem. Maar waarom zou je in vrédesnaam geen afstand houden van mensen in de supermarkt, in cafés... van mensen die je totaal niet kent?
Relaxed schreef:_Penotti schreef:Relaxed
Dus de autogordel slopen we ook maar weer uit de auto? Want niet iedereen heeft er baat bij bij een ongeval. Kan zelfs ooit averechts werken.
Kansen berekenen.
Toch zit die er in omdat het soms wel een goed ding is.
Met Covid ook, ja jongeren hebben minder kans, maar wil je deze ziekte beperken moet iedereen er aan meewerken. Want die jongere kan wel die oudere aansteken. Of diegene die daar helpende is.
Of het is die "uitzondering" van mijn buurvrouw. https://www.meerovermedisch.nl/article/ ... bij-covid/
Die kans word stukken minder groot als die jongere nu niet het slachtoffer uit gaan hangen dat ze zo weinig kunnen, maar zich ook aan de regels gaan houden, je weet wel voor elkaar.
Jij overdrijft echt enorm, ik zeg namelijk helemaal nergens dat alléén de risicogroep maatregelen moet nemen en zich eraan moet houden. Iedereen moet hieraan meewerken, maar het is geen verkeerd idee om de risicogroep bijvoorbeeld in lockdown te doen en de groep met minder risico meer mogelijkheden te geven en daar hadden we het over. Zodat een groot deel wel gewoon aan het werk kan blijven en hiermee de economische schade niet zo zwaar is als bij de vorige maatregelen. Want nog eens een lange periode van die zware maatregelen gaat zoveel meer bedrijven treffen. De eerste ronde hebben de meeste bedrijven wel gered met hun reserves, maar toch zijn toen enorm veel mensen hun baan kwijt geraakt. Een 2e ronde gaat echt een ramp zijn voor de economie.
Relaxed schreef:Sheran schreef:Ik vind het alleen zo frustrerend dat alles helemaal niet zo dramatisch hoeft te zijn, als mensen maar méé zouden werken. Horeca kan open blijven, als mensen maar afstand houden. Reizen kan gewoon, als mensen zich maar aan hun quarantaine houden.
Dat je je zeer verdrietige vriendin eens een keer een knuffel geeft, dat is begrijpelijk en dat is ook niet zozeer het probleem. Maar waarom zou je in vrédesnaam geen afstand houden van mensen in de supermarkt, in cafés... van mensen die je totaal niet kent?
Nou precies..
En dan mijn zusje gisteren, die deed me ook weer een uitspraak. Zij is anti enten (mijn neefje wordt niet geënt bijvoorbeeld) en ook die corona enting is ze nu al tegen (hij is er nog niet eens, maar soit) Ja zegt ze en straks iedereen die niet is geënt krijgt dan een gele ster op zijn borst.. Werkelijk, zulke uitspraken
Ik was te sprakeloos om te reageren
Sheran schreef:Ik vind het alleen zo frustrerend dat alles helemaal niet zo dramatisch hoeft te zijn, als mensen maar méé zouden werken. Horeca kan open blijven, als mensen maar afstand houden. Reizen kan gewoon, als mensen zich maar aan hun quarantaine houden.
_Penotti schreef:Dat er mensen dood gaan omdat we de economie belangrijker vinden,.
Popstra schreef:Precies dit!
Mensen moeten eens niet zo bokken tegen regels. (Dit is poedersuiker..dat is poedersuiker..Rutte is poedersuiker...RIVM is poedersuiker..)Des te sneller ben je van de ellende af.