Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 08:37

Sizzle schreef:
Lock-downs zijn voor rijke landen met een sociaal vangnet. In de rest van de wereld is het pest met tyfus bestrijden.

Deze heel schrijnende quote is helaas zo waar.

Whiper bedankt voor je nieuwsbrief. Hou je ons op de hoogte? Sterkte voor je zusje.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 08:59

Wat betreft Denemarken en de besmettingsgraad, is wel heel makkelijk om te zeggen dat dit door de scholen komt. Er zijn echter veel meer dingen open gegaan als alleen de scholen. Er is dus sowieso meer volk op straat.

En dat kinderen net zo besmettelijk zijn is maar de vraag. Dat onderzoek uit Duitsland schijnt ook vol haken en ogen te zitten. Ik geloof oprecht dat de scholen echt niet zouden open gaan als het onverantwoord was.

Popstra

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 09:06

Aan het eerste begin van die hele Corona ellende was dat ook waar de WHO voor waarschuwde bang te zijn. Namelijk dat landen die in crisis zijn door oorlog, armoede enz de zorg niet hadden om het aan te kunnen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 09:23

En landen waar men zich er geen reet van aantrekt. Wij waren uitgenodigd voor een bruiloft in Californië afgelopen zaterdag. We zouden sowieso niet gaan, vanwege de geboorte van ons kleinkind, maar de bruiloft werd al snel ‘family inkt’ in verband met corona.

So far, so good. Maar de foto’s nu op Instagram en Facebook, waaronder de traditionele oma-selfie met mijn vriendin van 82 tussen een zwik kleinkinderen (20 ongeveer) die echt van heinde en ver zijn gekomen, bbbbrrrrr, daar krijg ik kippenvel van.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 10:06

In New York komen de mensen ook alweer buiten.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 10:34

Toch fijn dat er steeds meer verpleeghuizen zijn die ruimtes creeren voor buiten bezoek.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 10:59

pien_2010 schreef:
Citaat:
Ik ken zelf echt niemand die zijn kleding meteen in de was doet of de boodschappen afneemt, ik geloof ook echt oprecht niet dat dat nodig is. Iedereen die zich er prettig bij voelt moet het natuurlijk gewoon doen. En ik kan me best voorstellen als je tot een risicogroep behoort, dat je dat dan doet. Maar ik heb geen zin om mezelf gek te laten maken, ik vind het echt paniekvoetbal. Ik wil niet zo in angst leven, en dat hoeft ook niet.

Zelf ken ik meer mensen die dat doen of zelfs de boodschapjes buiten op tafel neerliggen en proberen te ontsmetten. Dat gaat mij dan weer te ver.

Mij geeft het juist een heel rustig gevoel wetende dat ik erg precies Ben en Corona waarschijnlijk niet binnen mijn huis heb gebracht. Dus 1 dag extra maatregelen geeft weer weken rust.

Ooit meegemaakt op een nijl cruise in Egypte dat de meesten zo vreselijk ziek waren. OP 5 mensen na die aan mijn tafel zaten en precies deden wat ik adviseerde.
Letterlijk werd er om ons heen overgegeven en toch zijn de leden van onze tafel als enige niet ziek geworden. Maar we waren zeer strikt en erg streng. Er zaten wel 1000 dood zieken mensen op die boot. Ongekende taferelen....
Datzelfde regiem doe ik nu ook aangepast ad corona.

Wij wassen de boodschappen ook en ontsmetten alles wat is aangeraakt bij terugkomst. Schoenen gaan bij deur uit kleding wordt gewassen. Hier gaan we er heel serieus mee om.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 11:02

Waar is die meneer Osterhaus eigenlijk gebleven?
Ik zie hem nergens meer voorbij komen op tv.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 11:16

Hij zat laatst nog bij Op1. Vorige week.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:09

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:03

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:24

Zeker wel PSvanLot.

Vanmiddag kwam hier een raadslid vd gemeente langs met voor elk van ons één mondkapje, zelfgemaakt.
Lief......maar niets meer en niets minder. De mondkapjes zijn enkel stof en niet in elkaar genaaid waardoor je ook een extra laag hebt (die van ons zijn dubbelstof, en heel erg in elkaar gevouwd genaaid, dus veel dikker).
Tevens geen uitleg over het dragen van papierenzakdoek, koffiefilter of keukenpapier erin en het belang ervan.
Dus heel erg lief, maar niet functioneel deze maskertjes.. Wij gaan deze mondkapjes niet gebruiken en teruggeven want ik vind ze niet veilig.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:31

Ze helpen beter dan niets toch? Voor de mensen die niets hebben lijkt het me wel prettig.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:35

Wij denken daar anders over. Dit geeft schijnveiligheid en dat vind ik veel gevaarlijker. Want het kapje voldoet niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:37

Sowieso is er nog heel veel gedoe over wat een kapje nu wel of niet doet, maar ondertussen vind een vage websites gretig aftrek voor €250 voor 200 stuks

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:40

Als ze goed zijn en geleverd worden(er blijken veel nepsites te zijn), dan is dat goedkoop!
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 04-05-20 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:42

Wat hij in elk geval doet is de druppels tegenhouden als je zelf hoest.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:43

pien_2010 schreef:
Als ze goed zijn en geleerd worden(er blijken veel nepsites te zijn), dan is dat goedkoop!

Goedkoop? Ik kocht ze voor €25 een doos (50). .misschien nog wel minder...
Ik heb het in beide gevallen niet over chirurgische maskers

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:50

Mondkapjes zijn bijna nergens meer te krijgen, als ze nog bestelbaar zijn, betaal je zo €20 voor één mondkapje. Wegwerp...

Belachelijke prijs.

Ik ga kijken of ik iets op Ali kan bestellen, zn stoffen die uitwasbaar is. Daar zijn ze volgens mij nog redelijk geprijsd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:58

mvdende schreef:
Mondkapjes zijn bijna nergens meer te krijgen, als ze nog bestelbaar zijn, betaal je zo €20 voor één mondkapje. Wegwerp...

Belachelijke prijs.

Ik ga kijken of ik iets op Ali kan bestellen, zn stoffen die uitwasbaar is. Daar zijn ze volgens mij nog redelijk geprijsd.

Maar dan heb je toch kans dat je er heel lang op zit te wachten?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:59

mvdende schreef:

Belachelijke prijs.

Dozen vol Bij onze drogist. Geen enkel probleem met beschikbaarheid.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:07

Bij a beauty betaal je 15 euro voor 10 stuks. Bovendien vraag ik me af of diegene bij ali wel Nederlands gecertificeerd zijn

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:22

purny schreef:
Bij a beauty betaal je 15 euro voor 10 stuks. Bovendien vraag ik me af of diegene bij ali wel Nederlands gecertificeerd zijn

Die bij qBeauty zijn ook niet Pff2 gecertificeerd.

Zo goed als alle maskers die ECHT werkzaam zijn tegen bestrijding van corona, zijn gereserveerd voor de ziekenhuizen enz.

Daar kan je als consument nauwelijks meer aan komen.

En ik vraag me echt af, hoe goed deze QBeauty maskers zich houden op een 3 uur durende vlucht van KLM bijvoorbeeld.

Of als het straks ook in het ov verplicht wordt.

Mensen naaien nu zelf maskers van stof. Die zijn echt niet veel beter dan die van Ali, daar zit nog een vervangbaar filter extra in.

Ik ga morgen wel hier in de omgeving bij de aphoteek vragen wat zij nog hebben liggen.

Want eigenlijk vind ik €15 voor 10 maskers ook behoorlijk aan de prijs. Zeker als je steeds een nieuw masker zou moeten gebruiken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:26

Alleen als je dicht in aanraking komt met besmette mensen moet je zo’n fpp masker hebben. Verder voldoen zelfgemaakte mondkapjes ook best. Als je er goed mee om gaat

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:32

verootjoo schreef:
Alleen als je dicht in aanraking komt met besmette mensen moet je zo’n fpp masker hebben. Verder voldoen zelfgemaakte mondkapjes ook best. Als je er goed mee om gaat

Als het verplicht gaat worden in bijvoorbeeld het ov, dan draag ik natuurlijk wel een masker. Maar dan wel omdat het verplicht is, niet om mezelf te beschermen. Hoogstens om te voorkomen dat ik iemand zou aansteken.

Ik vraag me echt heel erg af of het inderdaad geen schijnveiligheid is.

Stel ik draag zn simpel masker als bij QBEAUTY vandaan. Na een tijdje is dat masker in ieder geval van binnen doorweekt met mijn ademvocht.

Ik zet hem af omdat ik een broodje haal op het station, zit met mijn handen in het natte masker te graaien.

Voordat ik de volgende trein in ga, zet ik het masker weer op.

Ondertussen heb ik met mijn vieze handen al een keer het liftknopje ingedrukt enz....