Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 12:01

Die twee blijkbaar dronken raddraaiers zijn op Ibiza meteen aangehouden . Maar je zal er maar bij in het vliegtuig zitten.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 12:04

Sizzle schreef:
Pandora2 schreef:
Sizzle wat is het probleem in en rond Genève en Lausanne ? De belgische BuZa heeft die gebieden rood ingekleurd zag ik :P

Er zijn daar ruim 300 mensen in quarantaine gezet en ruim 20 mensen positief getest na een disco bezoek, ik weet niet of dat er nog meer geworden zijn.
Geneve heeft nu (als eerste kanton) alle clubs weer gesloten (iets met kalf en put). Ik hoop dat andere kantons en vooral Zürich dat voorbeeld volgen want die disco‘s zijn gewoon virus incubatoren.

Dit zijn de cijfers voor kanton Geneve (rond 50 per dag):
https://c-nau-ch.cdn.ampproject.org/i/s ... cklung.jpg

Ik hoor net op de radio dat er in het kanton Genève 550 belgen zitten die nu dus opeens in een rode zone terecht gekomen zijn :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 12:07

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 12:07

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 12:09

Relaxed schreef:
LadyMadonna schreef:
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... mondkapje/

Mensen ín vliegtuig met elkaar op de vuist vanwege niet dragen mondkapje...

Zucht....

Ik vraag me nog altijd af waarom er alcohol aan boord wordt geschonken.. Wat een ellende komt daarvan :n

Eens. Maar misschien kwamen ze al dronken aan boord?
Wellicht van te voren bij de gate een blaastest invoeren?
En, no offence, maar als ik het filmpje kijk, is het wel weer een bepaald type mens zeg maar....

Anoniem

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 12:13

Das waar, vlucht naar ibiza kun je haast niet dronken op worden..

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 12:13

Relaxed schreef:
LadyMadonna schreef:

Zucht....

Ik vraag me nog altijd af waarom er alcohol aan boord wordt geschonken.. Wat een ellende komt daarvan :n

Ze kunnen veel beter vlak voor boarden een alcoholtest laten doen en de zuiplappen toegang tot het vliegtuig ontzetten.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 12:14

LadyMadonna schreef:
Eens. Maar misschien kwamen ze al dronken aan boord?
Wellicht van te voren bij de gate een blaastest invoeren?
En, no offence, maar als ik het filmpje kijk, is het wel weer een bepaald type mens zeg maar....

Inderdaad.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 12:20

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 12:22

bigone schreef:
Toch zie je aan de rioolmetingen op Schiphol een fikse stijging van Corona deeltjes. Misschien nemen Nederlanders het niet mee terug maar nemen buitenlandse toeristen het wel mee. Het is wel frappant dat Amsterdam steeds meer besmettingen krijgt nu er veel meer toeristen komen .

Zou dat niet ook te maken hebben met het type toerist dat op dit moment met het vliegtuig naar Nederland op vakantie komt? En ook het type Nederlandse toerist dat met het vliegtuig vertrekt naar Spanje, Portugal om te feesten. Hoewel er ongetwijfeld mensen tussen zitten die zich keurig gedragen hoor.

Hier in Amsterdam zie ik veel groepen jongeren die schijt hebben aan regels als afstand houden. Zowel onderling als naar anderen. Zullen die hun vakantie laten schieten als ze verkoudheidsklachten krijgen voor vertrek? :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 12:28

Achterom schreef:
LadyMadonna schreef:

Zucht....

En ze worden aan de grond gewerkt door een stel kerels die hun mondkapjes ook niet goed dragen :') -O-

Haha, ja dat gaat echt nergens over. Bijna niemand heeft zijn of haar mondkapje nog goed op op dat filmpje, alleen het personeel wel zo te zien. Lijkt me overigens vreselijk om bij dronken aso's in een vliegtuig te zitten. Nog nooit meegemaakt gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 12:30

Ik denk algemeen zeer weinig mensen hun vakantie gaan late schieten, klachten of niet. Ten eerste omdat ze dan wss niks terugbetaald krijgen en ten tweede omdat ze wss nog veel minder een test willen met eventueel verplichte quarantaine thuis. Want de wg zou dat weleens kunnen weigeren als ziekte en dan zijn ze hun vakantiedagen ook nog kwijt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 12:36

lenaa_tje schreef:
Dat las ik ook op FB. Van de Belgen die vast zaten maar ze mogen wel blijven moeten alleen in quarantaine. Maar als dat met zo vrijblijvend is als hier.
https://m.hln.be/reizen/550-belgen-in-t ... ~a7b74c32/

Ha ja, want op quarantaine bij terugkomst is geen of bitter weinig controle :D

Onze minister zal er wel een stokje voorsteken dat die hotels achteraf toch gesloten worden ook... zijn er van de mutualiteiten ;)

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 13:41

Hoe zit het in noord Frankrijk? Voor ons in Nederland is het nog geel, voor België is een deel van Frankrijk oranje geloof ik?

Wil samen met vriend een paar dagen weg. Gewoon samen, niet feesten etc. Mondkapjes is verder geen probleem.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 13:56

Marie_Anne schreef:
bigone schreef:
Toch zie je aan de rioolmetingen op Schiphol een fikse stijging van Corona deeltjes. Misschien nemen Nederlanders het niet mee terug maar nemen buitenlandse toeristen het wel mee. Het is wel frappant dat Amsterdam steeds meer besmettingen krijgt nu er veel meer toeristen komen .

Zou dat niet ook te maken hebben met het type toerist dat op dit moment met het vliegtuig naar Nederland op vakantie komt? En ook het type Nederlandse toerist dat met het vliegtuig vertrekt naar Spanje, Portugal om te feesten. Hoewel er ongetwijfeld mensen tussen zitten die zich keurig gedragen hoor.

Hier in Amsterdam zie ik veel groepen jongeren die schijt hebben aan regels als afstand houden. Zowel onderling als naar anderen. Zullen die hun vakantie laten schieten als ze verkoudheidsklachten krijgen voor vertrek? :n

Ik vermoed eerder dat er gewoon heel veel mensen positief zijn zonder het te weten maar dan scheid je wel virus uit . En ben je ook besmettelijk. Wanneer je ziet dat er nu ongeveer 700.000 doden zijn wereldwijd en ze er van uit gaan dat een half tot één % van de besmette mensen overlijd dan kun je nagaan hoeveel miljoenen er nog rondlopen die het hebben of gehad hebben zonder ernstige symptomen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 14:05

Veraaaaah schreef:
Hoe zit het in noord Frankrijk? Voor ons in Nederland is het nog geel, voor België is een deel van Frankrijk oranje geloof ik?

Wil samen met vriend een paar dagen weg. Gewoon samen, niet feesten etc. Mondkapjes is verder geen probleem.

Dit is de franse website met info
https://www.gouvernement.fr/info-corona ... et-donnees

En dit staat er op de live-blog in Belgie over Frankrijk. Inderdaad een paar gebieden oranje ingekleurd. Misschien ondertussen al rood
Citaat:
oewel tot een week geleden het aantal nieuwe besmettingen vooral in enkele specifieke regio's fors toenam, zoals in het departement Mayenne in de Loirestreek, kunnen we intussen stellen dat het aantal nieuwe besmettingen overal in Frankrijk weer aan het stijgen is. Gisteren werden in 24 uur meer dan 1.000 nieuwe besmettingen gerapporteerd, een stijging van 26 procent in vergelijking met een week geleden. In drie weken tijd is het aantal nieuwe besmettingen met 66 procent gestegen.

In heel Frankrijk zijn ruim 200 actieve uitbraken vastgesteld. 7 grootstedelijke departementen in het noorden van het land zitten momenteel boven de waakzaamheidsdrempel van 10 besmettingen per 100.000 inwoners (Mayenne, Vogezen, Finistère, Val-d’Oise, Haut-Rhin, Parijs en Seine-Saint-Denis). Het aantal ziekenhuisopnames blijft voorlopig stabiel. De reproductiewaarde staat voor heel Frankrijk op 1,1 à 1,2 (voor Mayenne is dat 2,6). (Meer info over de verspreiding van het virus in Frankrijk vindt u op deze website.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 14:15

bigone schreef:
Marie_Anne schreef:

Ik vermoed eerder dat er gewoon heel veel mensen positief zijn zonder het te weten maar dan scheid je wel virus uit . En ben je ook besmettelijk. Wanneer je ziet dat er nu ongeveer 700.000 doden zijn wereldwijd en ze er van uit gaan dat een half tot één % van de besmette mensen overlijd dan kun je nagaan hoeveel miljoenen er nog rondlopen die het hebben of gehad hebben zonder ernstige symptomen.

Dat geloof ik helemaal niet. Volgens mij zijn er ook helemaal geen aanwijzingen dat er heel veel mensen zonder symptomen besmet zijn. Kijk maar naar het onderzoek van Sanquin. Dan zouden we ook al goed op weg naar groepsimmuniteit moeten zijn, en helaas is dat niet zo.
Waarom zou je het dan ook vooral op Schiphol zien? Dan zou je het op alle drukke plekken veel moeten zien.
Nee, als ik zie wat hier nu rondloopt aan toeristen of wat er in Albufeira rond liep aan Nederlanders, zoek ik het daar in.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 20:20

Ik ben afgelopen week met 2 vrienden een paar dagen naar Zuid-Limburg geweest. Ik zag best op tegen de autorit maar heb in de auto steeds de raampjes open gehad, ik heb het maar zo gelaten. Verder hadden we een erg goed georganiseerde en erg rustige camping die uitstekend werd schoongehouden. Alle activiteiten die we deden waren erg goed geregeld. In Valkenburg waren de terrassen geen 1,5 meter maar al met al gaf het een rustige indruk en leek het niet overvol of hutjemutje. Heb me wel veilig gevoeld. Ik was wel veruit de voorzichtigste in het gezelschap, de anderen pakten veel sneller dingen vast en gingen daarna weer een broodje eten ofzo.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:07

De vakantie is heerlijk en zou eigenlijk vandaag klaar zijn. Maar ik had voor de zekerheid mijn werkspullen meegenomen.
En alles werkt perfect.
Dus besloten om nog een paar dagen langer te blijven.
Woensdag en donderdag werk ik dan vanuit hier en dan rijden we vrijdag terug.

Ik heb nu 2 keer een mondkapje op gehad. 1 x bij een tankstation en net in de decathlon. We gaan morgen canyoning doen en daar had ik schoenen voor nodig.
Maar ik krijg het echt vreselijk benauwd van zo'n kapje. Ik heb een stoffen geprobeerd en zo'n wegwerp ding.
Heeft er iemand tips?
Want ik kan nog geen 5 keer ademhalen of ik word al licht in mijn hoofd.
En heb het nu nog steeds benauwd terwijl ik het kapje al een poos af heb.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:10

Heb je het ijzerdraadje goed op het harde gedeelte van je neus zitten? Dus niet op het zachte?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:11

Minder op je ademhaling letten of juist even goed opletten dat je op de goede manier blijft ademen. Je krijgt net zoveel zuurstof met zo'n ding op dan zonder maar omdat je anders gaat ademen heb je er moeite mee. Dat zie je ook vaak met mensen die voor het eerst gaan duiken die worden ook heel benauwd terwijl daar echt geen reden voor is.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:14

Bedankt! Ik ga op beide letten.
Met snorkelen krijg ik het inderdaad ook altijd heel benauwd de eerste paar keren. Dus komt denk ik door mijn ademhaling.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:51

Je went eraan. Die stoffen zijn beter dan die papieren dingen. Vind ik. Maar zodra ik uit de drukte ben zijn ze weer af

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 16:02

Sure_lee schreef:
Bedankt! Ik ga op beide letten.
Met snorkelen krijg ik het inderdaad ook altijd heel benauwd de eerste paar keren. Dus komt denk ik door mijn ademhaling.

Wat ook helpt is de elastieken 1 slagje draaien (dus touwtje wat onderaan het masker zit boven je oor langs), dan komt er meer opening aan de zijkant (gaat een beetje afstaan). Stroomt er daar wat makkelijker lucht naar binnen. Helpt ook tegen het beslaan van een eventuele bril.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:26

Het voelt zo gek om toerist in eigen stad te zijn... raar idee dat ik niet thuis slaap vanavond