Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Citaat:Je moet letterlijk even op bezoek bij niemand. Ook als je sociale kring heel klein is. Als iedereen zo denkt wordt het virus gewoon niet ingedamd. Zo moeilijk is het toch niet?
Zo simpel als dat jij het stelt is het ook niet..
Als ik alleen woon, en ik ontmoet niemand en ik houd hygiene in acht (na bijv supermarktbezoek), en mijn moeder woont alleen, en die ontmoet niemand en die houdt hygiene in acht (na bijv supermarkt bezoek) , waarom zou ik dan niet naar mijn moeder mogen? Oprechte vraag hoor
Pandora2 schreef:Berryz schreef:Voor de geïnteresseerde. Vanaf vanavond komt er op vtm het nieuwe programma "Helden van hier: corona virus"
De laatste 10 dagen zijn ze al verplegend personeel aan het volgen.
Bedankt ! Ik ga kijken !
BeFunny schreef:In de bouwmarkten vind ik het beter te doen dan in de supermarkt. Maar als het top drukte is zoals afgelopen weekend dan ontwijk je het niet. Er is dan wel een breedere doorgang maar als er 3 kassa's zijn die ook nog alle 3 open zijn heb je geluk en als je ook nog langs de balie moet sta je gezellig naast elkaar. Dus nog steeds best ingewikkeld.
Ik zou niet voor de lol zo iets doen. Alleen uit noodzaak. Maar afgelopen weekend ging men er gewoon op uit. Gezellige familie uitjes. En dat is het kwalijke. Doe dat gewoon even niet.
Aan onze straat grenzen links en rechts een grote bouwmarkt. De straat stond vol met auto's omdat de parkeerplaatsen vol waren. En dat komt alleen maar voor op 2e Paasdag of voor kerst.
Destination schreef:Momo94 schreef:Iemand enig idee hoe het in belgië zit met dierenartsen en dierenwinkels?
https://www.gva.be/cnt/dmf20200317_0489 ... enscholing
Volgens dit artikel is de dierenarts nog wel open, maar alleen voor spoedgevallen, niet voor het normale spreekuur. Geen idee hoe het zit met dierenwinkels, maar een aantal dingen kan je bij de supermarkt krijgen en anders online.
Emmaa_ schreef:@Cer omdat het risico dat je het alsnog ergens oppikt gewoon te groot is op dit moment. Op dit moment kan je gewoon echt het beste thuisblijven en contact hebben met alleen mensen waarvan het echt 100% nodig is (de caissiere in de supermarkt bv). Als iedereen dat doet hoeven we niet in lockdown, als iedereen er een beetje schijt aan blijft hebben (al is het maar een klein beetje schijt) zit dat er heel snel aan te komen.
Cer schreef:Emmaa_ schreef:@Cer omdat het risico dat je het alsnog ergens oppikt gewoon te groot is op dit moment. Op dit moment kan je gewoon echt het beste thuisblijven en contact hebben met alleen mensen waarvan het echt 100% nodig is (de caissiere in de supermarkt bv). Als iedereen dat doet hoeven we niet in lockdown, als iedereen er een beetje schijt aan blijft hebben (al is het maar een klein beetje schijt) zit dat er heel snel aan te komen.
Ik probeer niet eigenwijs t zijn hoor, maar "ergens oppikt" hoe dan?
Ik ben daar oprecht benieuwd naar want dat helpt dan wel over wat wel en niet helpt met beperken![]()
Na het boodschappen doen handschoentjes weg en goed wassen.. 2 dagen wachten, geen vreemden onmoeten.. dan ben je toch wel erg veilig denk ik?
Cer schreef:Ah oke![]()
Dus als je geen hoestende mensen tegenkomt, dan is het risico alweer meer beperkt..
Ik snap wel dat het soms wat verwarrend is..
Gelukkig kan mijn moeder zich nog prima redden, en hoef ik daar niet naartoe. Wel lief, de buurvrouw had aangeboden boodschappen voor haar te doen als dat nodig is..
Marcella schreef:Gewoon geen boodschappen doen. Ben ook heel blij voorlopig nog niks ech nodig te hebben.
Cer schreef:Emmaa_ schreef:@Cer omdat het risico dat je het alsnog ergens oppikt gewoon te groot is op dit moment. Op dit moment kan je gewoon echt het beste thuisblijven en contact hebben met alleen mensen waarvan het echt 100% nodig is (de caissiere in de supermarkt bv). Als iedereen dat doet hoeven we niet in lockdown, als iedereen er een beetje schijt aan blijft hebben (al is het maar een klein beetje schijt) zit dat er heel snel aan te komen.
Ik probeer niet eigenwijs t zijn hoor, maar "ergens oppikt" hoe dan?
Ik ben daar oprecht benieuwd naar want dat helpt dan wel over wat wel en niet helpt met beperken![]()
Na het boodschappen doen handschoentjes weg en goed wassen.. 2 dagen wachten, geen vreemden onmoeten.. dan ben je toch wel erg veilig denk ik?
Loretta schreef:Marcella schreef:Gewoon geen boodschappen doen. Ben ook heel blij voorlopig nog niks ech nodig te hebben.
Online boodschappen doen is ook ene optie. Alleen moet je daarvoor wel vooruit plannen.
Marcella schreef:Gewoon geen boodschappen doen. Ben ook heel blij voorlopig nog niks ech nodig te hebben.
Loretta schreef:Marcella schreef:Gewoon geen boodschappen doen. Ben ook heel blij voorlopig nog niks ech nodig te hebben.
Online boodschappen doen is ook ene optie. Alleen moet je daarvoor wel vooruit plannen.