Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Avalanche daar zit het probleem dus in, het is niet verboden alleen wordt daarmee een uitgang van een tuin volledig geblokkeerd. Je kunt er dan niet langs. Waar er heel lang eigenlijk nooit iemand parkeerde behalve bij een feestje en mensen dus rekening hielden met de uitgang.
karuna schreef:Is dat nu ieder voor zich en het boeit niet dat je anderen blokkeert.
karuna schreef:Op meer plekken staan autos voor uitritten geparkeerd want ja er is een parkeerplek onhandig aangelegd precies voor iemands oprit waar dan soms zelfs een auto staat ook nog dan parkeer daar want het kan.
karuna schreef:Ipv even nadenken of het wel zo aardig is om daar rekening mee te houden, vooral als er plek genoeg is rondom. Dat bedoelde ik met egoisme in het verkeer tegenwoordig,
kijken naar de situatie is toch ook een optie? Dat iets officieel mag of kan hoeft toch niet te betekenen dat je het ook doet als blijkt dat je daarmee anderen aardig hindert? Tenminste ik heb met rijles ook beleefd rijgedrag geleerd en kijken waarnemen en handelen.Citaat:Ontopic: ja, ik snap de ergernis, maar verwachten van iedereen dat ze dit maar weten en er rekening houden, terwijl het niet aangegeven is, is imo niet redelijk.
karuna schreef:kijken naar de situatie is toch ook een optie? Dat iets officieel mag of kan hoeft toch niet te betekenen dat je het ook doet als blijkt dat je daarmee anderen aardig hindert? Tenminste ik heb met rijles ook beleefd rijgedrag geleerd en kijken waarnemen en handelen.Citaat:Ontopic: ja, ik snap de ergernis, maar verwachten van iedereen dat ze dit maar weten en er rekening houden, terwijl het niet aangegeven is, is imo niet redelijk.
Waar dat langer geleden nog vaker gebeurde. Mensen die rekening hielden met anderen is dat tegenwoordig heel ver te zoeken vaak. Of dat nu is met voorrang nemen en geven, rechts inhalen of opdrukken want haast, parkeren waar het niet mag of eigenlijk niet kan.
Die paal ergerlijk, maar dat soort dingen ja. Je hebt een opdracht voert die uit op papier zal het vast kloppen. Maar kijken voor je begint of het wel kan, nope
Avalanche schreef:Ontopic: ja, ik snap de ergernis, maar verwachten van iedereen dat ze dit maar weten en er rekening houden, terwijl het niet aangegeven is, is imo niet redelijk.
Exitium schreef:In die gevallen is het afhankelijk van de situatie. Als er genoeg plek is ga ik er niet staan, maar als er verder geen plek vrij is en het is een officiële parkeerplek, dan zet ik 'm er ook neer. Uiteindelijk zal de gemeente hier iets mee moeten.
Shadow0 schreef:Sommige dingen kun je inderdaad niet weten, maar een oprit waar mensen het eerst wel wisten.. da's eerder onwil dan dat mensen dat niet snappen. Ik merk in het verkeer dat er echt veel meer mensen zijn die gewoon nergens iets om geven.
Avalanche schreef:Die snap ik, maar dan moet je het wel weten.
Hier parkeer ik altijd achteraan, omdat ik weet dat er een paar mensen slecht ter been zijn, en voor hun is een parkeerplaats vooraan veel fijner en ik kan prima lopen. Maar ik weet dat. Maar ik denk gewoon niet dat het reëel is om te verwachten dat iedereen dat weet, zeker als mensen daar niet wonen.