[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 20:31

Nu zijn er 5 weken verlof en dan 8 weken "groot verlof" in juli en augustus. Alleen ligt dat nu anders gespreid in het jaar. Die spreiding willen ze rechttrekken door een standaardritme van 7 weken les gevolgd door 2 weken vrij. Dat maakt dan 7 weken vrij tussen 1 september en 30 juni en dan 1/7 tem 31/8.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 08:34

Luxorvalkje schreef:
Dit doet me altijd een beetje denken aan: jij wilt zelf geen kinderen? Wie zorgt er dan later voor je als je oud bent? Zit je straks alleen in een tehuis....

Ik heb laatst tegen iemand gezegd dat ik wel een einde-pilletje neem voordat ik in een tehuis gestopt moet worden.

En voor het afvegen van mijn billen hebben ze tegen die tijd vast wel een robot uitgevonden. En anders is er altijd nog wel een pilletje om me uit mijn lijden te verlossen. Of een paar goede kruiden, tegen die tijd weet ik wel hoeveel ik waarvan moet nemen om me dat te besparen.

Heb geen antwoord meer gehad :+

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 08:54

Luxorvalkje schreef:
Dit doet me altijd een beetje denken aan: jij wilt zelf geen kinderen? Wie zorgt er dan later voor je als je oud bent? Zit je straks alleen in een tehuis....

Hmmm okay, dus als jouw kind bij NASA iets kan gaan doen voor een betere wereld kan dat niet want dan kan ie niet voor je zorgen?

Dat is een goede om op zoiets te antwoorden! :D
De meeste ouders komen niet rond in de vakanties mbt de eigen vrije dagen, maar ze nemen vaak genoeg ook niet meer opvang op, maar parkeren kind bij hun ouders en zo.

Jessica_K

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 11:43

En als de grootouders dan een dag niet kunnen, nemen ze de kinderen mee naar kantoor.. bij ons lopen er in de zomervakantie regelmatig kinderen rond, en dan wordt ook nog verwacht dat je daar als collega's een praatje mee maakt en leuk tegen doet... :n

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 11:45

Van die stoorzenders dus.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 11:49

Jessica_K schreef:
En als de grootouders dan een dag niet kunnen, nemen ze de kinderen mee naar kantoor.. bij ons lopen er in de zomervakantie regelmatig kinderen rond, en dan wordt ook nog verwacht dat je daar als collega's een praatje mee maakt en leuk tegen doet... :n

Oh dat mag bij ons echt niet hoor. Is ook voor de kinderen helemaal niet leuk om bij ons op kantoor te zijn :D

Ik zie vooral heel veel koehandel tussen de ouders.
Hallo moeder van Django, Appel wil graag met Django spelen, kan dat woensdag want dan moet ik werken?
Oh dat is een goed idee, kan Django dan dinsdag bij jullie spelen met Appel want dan moet ik werken.

Nou, en zo ruilen ze dan onderling de kinderen uit

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:08

M_D_H schreef:
Jessica_K schreef:

Oh dat mag bij ons echt niet hoor. Is ook voor de kinderen helemaal niet leuk om bij ons op kantoor te zijn :D

Hallo moeder van Django, Appel wil graag met Django spelen, kan dat woensdag want dan moet ik werken?
Oh dat is een goed idee, kan Django dan dinsdag bij jullie spelen met Appel want dan moet ik werken.

Zo doe je dat op stal ook toch? Kun jij dinsdag mijn paard voeren en in de stapmolen knallen, dan neem ik vrijdag jouw paard wel etc etc.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:09

M_D_H schreef:
Jessica_K schreef:

Helemaal top als dat ervoor zorgt dat de blagen niet mee komen naar kantoor of dat mams vrij moet nemen omdat er geen oppas is :D.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:18

MarcoBorsato schreef:
M_D_H schreef:

Zo doe je dat op stal ook toch? Kun jij dinsdag mijn paard voeren en in de stapmolen knallen, dan neem ik vrijdag jouw paard wel etc etc.

Ik niet, ik sta op een all in stal :') _O-

Ik zie het ook niet als iets negatiefs, ik denk juist dat het positief is.
De kinderen hebben vriendjes om zich heen om zich mee te vermaken en de ouders hun handen vrij als ze geen "oppas dienst" hebben. Ik zie het oprecht als iets positiefs :j

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:27

Ik vind dat ook goede oplossing.
Kinderen mee naar kantoor lijkt me niet fijn voor (alle) collega's.

Bij ons op de werkvloer mogen geen kinderen komen.
Wel zijn er ouders die beide in 2 ploegen werken.

bij de ploegenwissel (14.00uur) zijn er dan die moeten beginnen,
en dan hun kind(eren) meenemen, de partner werkt in de andere ploeg en rijdt weer naar huis met de kinderen.
Dat heb ik geen problemen mee. Ik vind dit zelfs een goede oplossing voor de kinderen.
Ze hoeven niet naar een opvang oid, en beide ouders kunnen (fulltime) blijven werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:33

Als bij ons kinderen naar kantoor meekomen, neem ik direct een hond. En die gaat dan gezellig mee naar kantoor. Kan baas hoog en laag springen, zie het verschil niet.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:55

Ik kom dan niet meer naar kantoor hoor, echt hell no! :')

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 13:29

idinn schreef:
Als bij ons kinderen naar kantoor meekomen, neem ik direct een hond. En die gaat dan gezellig mee naar kantoor. Kan baas hoog en laag springen, zie het verschil niet.

Zou je dat nou wel doen dan heb je al die kinderen om jou hond _O-

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 14:34

Bij ons zijn er heel zelden eens 1 of 2 kinderen op kantoor die dan zo onder de indruk zijn van al die onbekende volwassenen dat je ze eigenlijk ook niet hoort. Wat dat betreft zijn ze veel storender aanwezig tijdens online meetings.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 14:46

Of tijdens telefoongesprekken. Belde dinsdag met een collega waarbij de aanwezige kinderen zó hard gilden dat ik echt geen idee meer had waar hij het over had. Toen ik -redelijk geïrriteerd- vroeg of hij misschien óf de kinderen stil kon krijgen óf ergens anders kon bellen werden niet de kinderen gecorrigeerd maar ging hij zelf ergens anders bellen. Waar het gegil nog steeds te horen was.

Dat moesten wij toch echt niet proberen hoor, zo te gillen om het gillen. En dan niet één kind he, nee het waren er een stuk of drie/vier. Niet te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 14:56

Exact dat Berdien. 1 blik was genoeg om ons stil te krijgen trouwens, want we wisten dat we het dan wel héél erg bont aan het maken waren en dat we wss al een paar verwittigingen hadden genegeerd.

Een hond op het werk zou hier nog goed onthaald worden door mijn bewoners :))

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 15:13

Bij de informele borrel van afgelopen week had iemand ook het hondje meegenomen. Stiekem best leuk!

En mijn ouders hadden nooit zoveel telefoon vroeger (niet zoals ik met alle meetings nu), maar wanneer we stil moesten zijn was wel duidelijk. Denk alleen niet dat het ravotten met vriendjes altijd even geluidloos ging als wenselijk :')

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:18

Ik krijg nog steeds wel eens een dodelijke blik toegeworpen als ik iets te enthousiast de deur van de keuken open gooi terwijl mijn moeder zit te bellen.
denk maar niet dat ik er dan doorheen ga staan gillen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:24

maj0 schreef:
[***] schreef:

Zou je dat nou wel doen dan heb je al die kinderen om jou hond _O-

Dan kies ik wel die kantoordag uit dat collega met kind thuis werkt. Of een hond die kinderen ook stom vindt..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 08:08

Verdrietige dag voor veel Gerda's vandaag. Zwart Piet Liefhebbers is offline gehaald. Nu weten duizenden mensen niet hoe ze ooit nog sinterklaas kunnen vieren. ;(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 13:50

Mijn zusje is twee weken terug bevallen. Nu wordt de familie-app dagelijks volgespamd met filmpjes en foto's van iedere poep en scheet :').

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 14:17

Moet je ook doen van jezelf, je partner, je huisdier of je paard. Weten ze gelijk hoe lollig het is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 14:21

Varekaj schreef:
Moet je ook doen van jezelf, je partner, je huisdier of je paard. Weten ze gelijk hoe lollig het is.

Ja goed idee. De hond heeft diarree, straks maar even een foto maken.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 14:55

_San87_ schreef:
Varekaj schreef:

Ja goed idee. De hond heeft diarree, straks maar even een foto maken.

:')

Mijn zusje werkt op het hoofdkantoor van een zwik dierenklinieken. De hond (of eigenlijk, kalf) mee is heel normaal. Een collega van haar neemt ook vaak zijn hond mee.

Ik mocht mijn kat niet mee naar kantoor nemen van mijn baas -O- Kinderen heb ik hier, op kantoor dan, gelukkig nog nooit gezien. Buiten kantoor lopen er hele hordes :P

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 15:40

Ik heb maar een paar keer kinderen op kantoor gehad.
Meestal moest een collega dan even iets ophalen of moest op zijn/haar vrije dag terug voor een belangrijke bespreking of vergadering. In het eerste geval, even spullen pakken, kind het kantoor laten zien en weer door. In het tweede geval werd kind met een tablet of alleen in een kantoortje gezet of met een tablet bij een bekende collega (de meesten kenden elkaar al jaren en vaak ook privé).

Maar het meeste zag ik de studerende kinderen van de eigenaars, die werden in de zomer ingehuurd om het archief uit te mesten en bergen dossiers in te scannen. Nou liever zij dan ik! *\o/* :D