Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:15

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 16-02-25 02:28, in het totaal 1 keer bewerkt

onpaard

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:20

Het is geen gelijk oversteken. Er staat dat er beltaald is. Maar marktplaats stort het pas morgen. Dat is dan 100% zeker toch?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:22

onpaard schreef:
Het is geen gelijk oversteken. Er staat dat er beltaald is. Maar marktplaats stort het pas morgen. Dat is dan 100% zeker toch?

Er zit idd wat vertraging tussen voordat je het op je rekening krijgt, maar is mij nooit overkomen dat ik het niet kreeg.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:24

Nymbous schreef:
Ik heb ook een vraag, is het oke om een telefoonnummer te geven? Of kunnen ze dan gelijk wat? Lijkt prima betrouwbaar maar ik hoor zoveel manieren tegenwoordig...

Zolang je niet op links klikt moet het kunnen toch?

Ik heb nooit gehad dat ze mijn whatsapp hebben willen overnemen of iets dergelijks, maar is er een meerwaarde om via telefoon verder te gaan? Veel oplichters willen het zodat marktplaats niet achter hun activiteiten komen.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:32

Ik hoor er nu ook bij! Voor het eerst een melding gehad van marktplaats van een potentiële oplichter die geblokkeerd is :-)

Ik kreeg een reactie op mijn camera:
Citaat:
Hey goedenavond ! Hij ziet er echt goed uit! Ik wil hem graag vandaag komen als u hier tijd voor heeft. Mocht vandaag niet uitkomen heb ik tot Zondag de hele dag tijd om langs te komen. Ik ben niet zo actief op de mail, zou u mij kunnen bellen of een bericht willen sturen via whatsapp? Dan kunnen wij even een ophaal afspraak maken. Mijn nummer is: 06xxxxxx Groetjes Voornaam Achternaam

De reden dat ik er nog niet op in was gegaan, is omdat hij geen enkele vraag stelt over de camera zelf. Dat is iets wat je volgens mij wil uitproberen en niet alleen ophaalt. Het bericht is zo algemeen opgesteld, dat het voor elk item op marktplaats zou kunnen gelden.

Daarbij vind ik het onzin dat je via Whatsapp wilt onderhandelen, terwijl het prima via marktplaats kan. Als je echt graag een camera wilt, dan kun je ook gebruik maken van de marktplaats app.

Maar goed, ik zou dus mijn telefoonnummer ook niet geven, omdat ik niet wil dat het in één of ander bestand ofzo komt.

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 16:06

.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 16:15

beert schreef:
Ik hoor er nu ook bij! Voor het eerst een melding gehad van marktplaats van een potentiële oplichter die geblokkeerd is :-)

Ik kreeg een reactie op mijn camera:
Citaat:
Hey goedenavond ! Hij ziet er echt goed uit! Ik wil hem graag vandaag komen als u hier tijd voor heeft. Mocht vandaag niet uitkomen heb ik tot Zondag de hele dag tijd om langs te komen. Ik ben niet zo actief op de mail, zou u mij kunnen bellen of een bericht willen sturen via whatsapp? Dan kunnen wij even een ophaal afspraak maken. Mijn nummer is: 06xxxxxx Groetjes Voornaam Achternaam

De reden dat ik er nog niet op in was gegaan, is omdat hij geen enkele vraag stelt over de camera zelf. Dat is iets wat je volgens mij wil uitproberen en niet alleen ophaalt. Het bericht is zo algemeen opgesteld, dat het voor elk item op marktplaats zou kunnen gelden.

Daarbij vind ik het onzin dat je via Whatsapp wilt onderhandelen, terwijl het prima via marktplaats kan. Als je echt graag een camera wilt, dan kun je ook gebruik maken van de marktplaats app.

Maar goed, ik zou dus mijn telefoonnummer ook niet geven, omdat ik niet wil dat het in één of ander bestand ofzo komt.

Ik had vorige week letterlijk dezelfde reactie op een stropdas. :)

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 16:20

Ik vraag en geef wel altijd een telefoonnummer. Zeker als ik iets ga ophalen. Wel fijn om iemand te kunnen bereiken als ik het niet kan vinden ofzo.

Via marktplaats of 2de hands krijg ik ook geen meldingen binnen en ik zit nu niet de hele dag te refreshen. Dus als ze geen nr willen geven, moeten ze er maar tegen kunnen dat ik redelijk laat reageer.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 17:04

Poekkie schreef:
Ik vraag en geef wel altijd een telefoonnummer. Zeker als ik iets ga ophalen. Wel fijn om iemand te kunnen bereiken als ik het niet kan vinden ofzo.

Via marktplaats of 2de hands krijg ik ook geen meldingen binnen en ik zit nu niet de hele dag te refreshen. Dus als ze geen nr willen geven, moeten ze er maar tegen kunnen dat ik redelijk laat reageer.

Ik geef ook weleens mijn telefoonnummer, maar dan is er al een conversatie vooraf gegaan. Een camera ophalen zonder ook maar iets te vragen is raar. Bij een ander item ging het om iets groots waar die man vooral praktische vragen had over afmetingen met vervoer. Of inderdaad met ophalen dat je elkaar kunt bereiken.

Maar ik heb er ook geen problemen mee als iemand een slowchat heeft rondom een item :-)

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 17:28

Nymbous schreef:
Ik heb ook een vraag, is het oke om een telefoonnummer te geven? Of kunnen ze dan gelijk wat? Lijkt prima betrouwbaar maar ik hoor zoveel manieren tegenwoordig...

Onpaard, ik dacht dat je een melding kreeg van marktplaats dat er dan betaald is, als het om gelijk oversteken gaat. Ben hier niet 100% zeker van, heb het zelf nooit gebruikt!

Zou gewoon nooit je nummer geven. Waarom zou je het buiten marktplaats om willen? Ik vind dat wel verdacht.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 17:35

Nymbous schreef:

Onpaard, ik dacht dat je een melding kreeg van marktplaats dat er dan betaald is, als het om gelijk oversteken gaat. Ben hier niet 100% zeker van, heb het zelf nooit gebruikt!

Ik geef eigenlijk altijd mijn nummer. Ik krijg nooit notificaties van mp en dan mis ik een hoop. Ook als ik iets op ga halen wil ik altijd een nummer, je weet Noor wat er tussendoor komt. Of als je het adres niet kunt vinden

Zou gewoon nooit je nummer geven. Waarom zou je het buiten marktplaats om willen? Ik vind dat wel verdacht.

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 17:37

.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 19:40

onpaard schreef:
Vraagje, als er via marktplaats is betaald. Kan je dan je item al verzenden zonder dat het al op je eigen rekening staat?

Ja hoor, het staat er ongeveer na 1 werkdag op. Wel opletten dat je betaalverzoek (de pop up van marktplaats zelf) bevestigd is en dat het niet alleen een reactie/screenshot van de koper is.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 21:39

Heb na 1 dag al mijn mooie teakhouten kast verkocht via MP. Is ook al opgehaald, dus hele goede ervaring.
Zag een mooie jurk op MP, gevraagd om info over de maat, bericht is gelezen maar geen enkele reactie. Erg irritant want als de maat klopt wil ik hem heel graag overnemen

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 22:03

onpaard schreef:
Vraagje, als er via marktplaats is betaald. Kan je dan je item al verzenden zonder dat het al op je eigen rekening staat?

Ja, dat doe ik in principe wel.

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 22:08

Kinke schreef:
Heb na 1 dag al mijn mooie teakhouten kast verkocht via MP. Is ook al opgehaald, dus hele goede ervaring.
Zag een mooie jurk op MP, gevraagd om info over de maat, bericht is gelezen maar geen enkele reactie. Erg irritant want als de maat klopt wil ik hem heel graag overnemen

Als ik het te lang vind duren voordat ik een reactie krijg, dan stuur ik vaak de vraag of ze nog wat willen laten weten omdat ik serieuze interesse heb. Met een leuke en vriendelijke smiley erbij. Werkt eigenlijk altijd. Soms vergeten mensen gewoon te reageren. Hopelijk heb je snel een deal

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 23:17

Bedankt! Weer wat geleerd.

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 23:38

Ik zag via facebook zo’n mini vaatwasser aangeboden worden. Perfect voor een vriendinnetje van me die alleen woont. Super snel contact de vaatwasser is er nog, en meteen afgesproken.
Ik vroeg wel of ik de vaatwasser nog werkend kan zien, wat me logisch lijkt als je apparatuur verkoopt. Zegt ze dat ze hem al afgekoppeld heeft :')
Maar hoe moet ik nou weten of die het doet dan.
Nu gaat ze hem morgen weer proberen aan te koppelen zodat ik savonds kan komen kijken.
Be continued :+

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 08:51

Kirrietje schreef:
Ik zag via facebook zo’n mini vaatwasser aangeboden worden. Perfect voor een vriendinnetje van me die alleen woont. Super snel contact de vaatwasser is er nog, en meteen afgesproken.
Ik vroeg wel of ik de vaatwasser nog werkend kan zien, wat me logisch lijkt als je apparatuur verkoopt. Zegt ze dat ze hem al afgekoppeld heeft :')
Maar hoe moet ik nou weten of die het doet dan.
Nu gaat ze hem morgen weer proberen aan te koppelen zodat ik savonds kan komen kijken.
Be continued :+

Vaatwasser is in theorie niet veel anders dan een wasmachine, je hebt een stopcontact, water en afvoer nodig. Ik snap wel dat niet iedereen dat op een handig bereikbare plaats bij elkaar heeft staan.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 09:00

Ik vind het heel logisch dat je wil weten of zo'n apparaat werkt. Maar eigenlijk net zo logisch dat je als verkoper eerst je nieuwe apparaat aansluit, en dan pas de oude op matktplaats zet. Hopelijk heeft je vriendin er toch wat aan!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 09:01

Ik zou het wel apart vinden als iemand vraagt hem werkend te zien. Kom je dan dik een uur kijken of hij ook goed heel het programma doorloopt?

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 10:33

just_kiki schreef:
Ik zou het wel apart vinden als iemand vraagt hem werkend te zien. Kom je dan dik een uur kijken of hij ook goed heel het programma doorloopt?

En als ik hier had neergezet dat ik een vaatwasser had overgenomen en die blijkt het niet te doen had iedereen hier geroepen had je maar moeten testen :')

Gaat mij erom dat dat ding het doet toch? Heb geen zin om dat heen en weer te slepen en die het uiteindelijk niet doet. En nee ik ga echt niet een uur daar staan kijken :+ ik neem aan dat als de knoppen en de aanvoer van water het doen de rest ook goed moet komen toch?
Snap dat de nieuwe inderdaad ook aangekoppeld moet worden, maar je zorgt toch dat mensen kunnen weten dat ie werkt? Al is het maar een filmpje, maar er stond alleen een foto. Maar goed ik ben benieuwd of het aansluiten vandaag lukt. Heb ook aangeboden dat ik de vaatwasser een dag later weer kan ophalen als die werkt zodat ze het rustig kan afkoppelen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 10:35

Ja ik vind het ook wel logisch dat iemand hem werkend wil zien.
Het is dan inderdaad de gok of hij het programma goed doet,maar als hij al niet aan gaat en al geen water pakt of zo, ben je al heel snel weer klaar.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 10:39

Ik vind het ook zeker niet gek om de vaatwasser in actie te zien. Voor hetzelfde geld staat het ding al twee jaar ergens "weg te rotten".

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 10:43

Ik heb voor €25 onze trampoline op marktplaats gezet. Krijg ik binnen 5 minuten een telefoontje van een heel zenuwachtig meisje van 6 die graag de trampoline wil kopen. Ze begon het gesprek ook echt zonder adem te halen: 'HalloikbenLotteenwilgraagdetrampolinekopenhetmagvanmijnmama'. Dus ik heb gezegd dat ze vanmiddag maar met papa moet komen kijken. Ik vond het zo aandoenlijk en dapper van haar dat ze zelf belde. <3

Ik kreeg ook nog een berichtje van een ander die vond dat de prijs zo goedkoop was, dat hij wel helemaal kapot moest zijn en hij dus NIET geïnteresseerd was. Zulke mensen begrijp ik echt niet, waarom stuur je dan een berichtje? :')