Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 08:16

mvdende schreef:
Een nieuwe vandaag.... om 12:31 een mail sturen met "we staan tussen 13:00 en 15:30 voor de deur" tja, dat werd dus pakketpunt.... zo snel kan ik niet reageren.... pakket had vrijdag/ zaterdag moeten komen en niet pas woensdag als ik op m'n werk zit. Ergens in de komende dagen maar ff tijd vrij maken en langs de supermarkt (pakketpunt) rijden dus.

gelukkig hebben supermarkten ruime openingstijden :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 08:21

Dpd bezorgt hier gewoon op zaterdag, maar kan ook altijd een pickup point kiezen of aangeven dat ze een andere dag moeten komen.
Overigens vind ik medelijden met de bezorgers ook wat overdreven. Het is gewoon hun baan.

Kwam er nu wel achter dat het minder handig is dat de briefjes van PostNL niet meer bestaan. Had een kadootje verstuurd naar iemand. Was bij de buren afgeleverd, maar ja zonder briefje was dat niet duidelijk en diegene had ook niks via de app gezien of ontvangen (of misschien de app niet). Gelukkig kwam de buurvrouw het na een week zelf maar even langs brengen.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 08:35

manzano schreef:
Overigens vind ik medelijden met de bezorgers ook wat overdreven. Het is gewoon hun baan.

Gelukkig zei ik ook niet dat ik medelijden heb. En zonder gewoon hun baan hadden heel veel mensen het nog veel lastiger als dat ze het nu lijken te hebben.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 08:59

nevica schreef:
manzano schreef:

Gelukkig zei ik ook niet dat ik medelijden heb. En zonder gewoon hun baan hadden heel veel mensen het nog veel lastiger als dat ze het nu lijken te hebben.

Uhm ja... Dat is de reden voor de meeste mensen dat ze een baan hebben gok ik.

Mbt medelijden sprak ik niemand in het bijzonder aan overigens.

Marije_jiplover

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 09:28

Volkskrant 5-12 schreef:
De winkelier met een pakketpunt is de kop van Jut
Pakketpunten

Een man laat bij het afhalen van een pakket zijn identiteitsbewijs zien. Foto Arie Kievit
Nederlanders bestellen steeds meer pakketjes, en het bezorgsysteem kraakt in z'n voegen. Dat is nergens zo duidelijk als bij het pakketpunt, waar winkeliers de frustratie van klanten moeten incasseren. 'Ik betrapte mezelf erop bang naar de deur te kijken, telkens als het belletje ging.'
FLEUR DE WEERD EN CHRISTINA KWARTEN
Na drie jaar van 'gedoe en agressie' had Jeroen van der Starre (54) van Copyshop Den Haag het helemaal gehad als pakketpunt. Bijna dagelijks stonden mensen te schreeuwen aan zijn balie, vertelt de ondernemer uit Bezuidenhout-West.

'Mijn pakketje is zoek, riepen ze. Of: ik was wél thuis, en nu moet ik helemaal hierheen komen. Je bent toch het uithangbord van DHL, dus krijg je alles over je heen. Op een gegeven moment betrapte ik mezelf erop bang naar de deur te kijken, telkens als het belletje ging.'

Toen twee mannen hem ervan beschuldigden hun pakket, een jas ter waarde van 200 euro, achter te houden, was dat de druppel voor Van der Starre.

'Ze zeiden dat ze de jas bij mij hadden geretourneerd. Maar volgens DHL was het kledingstuk nooit bij Amazon aangekomen', vertelt de ondernemer. 'Omdat het zo dreigend was, heb ik ze uiteindelijk het geld maar gegeven. Diezelfde dag heb ik DHL gebeld en gezegd dat ik stop. Het is het gewoon niet waard.'

Van der Starre is niet de enige. 'Het aantal klachten van winkeliers over ongeduldige en agressieve pakketklanten neemt fors toe', zegt Gert Koudijs van de Vereniging van Post- en Bancaire Retailers (VVP). 'De problemen nemen toe doordat er te weinig pakketpunten zijn, en te veel pakketten.'

Het pakketsysteem piept en kraakt, nu steeds meer mensen online bestellen. Bezorgers werken onder zware tijdsdruk en voor kleine marges, wat de service niet ten goede komt. Deze weken stellen Black Friday en de feestdagen het systeem tot het uiterste op de proef. Vorige week maandag verwerkte PostNL een recordaantal van 2,8 miljoen pakketten op één dag. Volgens cijfers van de Autoriteit Consument & Markt zijn vorig jaar 623 miljoen pakketten bezorgd, bijna 2 procent meer dan in 2022.

Veel problemen komen samen bij het pakketpunt: daar waar steeds meer pakketten worden afgeleverd en de frustratie bij de onlineshoppers soms hoog oploopt.

Zo ook pakketpunt Revamb, even verderop in Bezuidenhout-West, waar de 29-jarige Brian binnenstormt met zijn telefoon aan zijn oor. 'Maar die gast hier vrijdag zei dat het er niet lag. Is het nou kwijt of niet?', briest hij tegen een medewerker van de klantenservice van pakketdienst DPD.

Nadat hij heeft opgehangen kijkt hij Sofia (22), die achter de balie staat, geagiteerd aan. 'DPD zegt dat mijn pakket hier is. Dan heeft die gast gewoon niet goed gekeken.' Sofia hoort hem rustig aan en gaat op zoek in de stellingkast.

Revamb is een sociale onderneming die dansstudio's en projectruimtes verhuurt - en een druk pakketpunt beheert. Zes dagen per week, dagelijks zo'n tweehonderd pakketten, via DPD, Homerr, Mondial Relay, UPS en GLS.

Winstgevend is dat niet. Sterker nog, maandelijks draait eigenaar Irfaan Adhien (35) 600 tot 800 euro verlies op de pakketten. 'De enige reden dat ik openblijf, is dat ik verantwoordelijkheid voel naar de buurt. Maar steeds vaker denk ik: ik doe het gewoon niet meer.'

Experts roepen het al jaren: het pakkettensysteem is een race to the bottom. 'En die bodem komt op het moment aardig in zicht', zegt Walther Ploos van Amstel, lector stadslogistiek aan de Hogeschool van Amsterdam.

'Afhaalpunten die ermee stoppen, mensen die hun pakket van steeds verder moeten ophalen omdat het punt dichter bij huis vol is, webwinkels die gefrustreerd zijn over kosten voor kwijtgeraakte en gestolen pakketten.'

Het vertaalt zich volgens cijfers van de Consumentenbond niet per se in meer klachten. 'Maar dat betekent niet dat het goed gaat. Eigenlijk is de klachtenafhandeling al sinds 2019 ondermaats', vat de woordvoerder de situatie samen.

Dit jaar blijkt uit hun cijfers dat het aantal klachten over PostNL, DHL en DPD is gedaald. 'Bij UPS en GLS zien we juist een stijging. Het aantal klachten over GLS is met maar liefst 481 procent toegenomen. Volgens GLS komt dit onder meer door een structureel personeelstekort.'

De klanten bij Revamb kijken daar anders tegenaan. Een 41-jarige man die drie paar Nikes komt versturen, vertelt dat pakketjes in zijn flat regelmatig kwijtraken, 'omdat de bezorger ze gewoon in het portiek flikkert'.

'Misschien worden er minder klachten gemeld omdat veel mensen het hebben opgegeven?', zegt een vrouw die een Vinted-pakketje komt ophalen.

Klant Ricardo Rijsberg (46) had irisfoto's laten maken - grote, gedetailleerde foto's van de ogen van zijn vrouw en hemzelf - die hij voor zijn verjaardag in de woonkamer had willen ophangen. 'Toen heeft de UPS-bezorger ze gewoon voor de deur gezet. Weg, natuurlijk.'

Bestellingen belanden steeds vaker bij een pakketpunt, nu corona voorbij is en veel mensen niet meer thuiswerken. 'De consumenten kiezen er vaker zelf voor om hun pakket daar op te halen, vooral als ze niet zeker weten of ze thuis zijn op de bezorgdag', zegt sectoreconoom detailhandel Dirk Mulder van ING.

Daarbij stimuleren webwinkeliers zelf de bezorging op zo'n punt. Zo is de optie voor thuisbezorging bij Wehkamp 1 euro duurder dan bezorging bij een pakketpunt. Van de DHL-pakketten werd dit jaar 40 procent bij een pakketpunt bezorgd: drie keer zoveel als twee jaar geleden.

Het leidt tot grote drukte, die veel winkeliers er eigenlijk niet bij kunnen hebben, zegt Gert Koudijs van de Vereniging van Post- en Bancaire Retailers. 'De vergoedingen zijn veel te laag.

'Per afgehandeld pakket ontvangen ondernemers een kleine vergoeding, doorgaans tussen de 15 en 45 cent, soms aangevuld met een bonus. Als je het uitrekent - ruimte die het kost, winkel, elektriciteit, energie, personeelskosten - dan leg je er geld op toe.'

Bovendien levert een pakketpunt minder extra klandizie op dan winkeliers verwachtten. De gedachte was dat klanten die een pakket komen halen, meteen iets kopen. Maar in de praktijk is dat niet zo, zegt Koudijs.

'Mensen hebben haast, ze komen binnen en willen gelijk hun pakketje hebben. Of ze brengen iets retour, dan smijten ze het op de toonbank en rennen gelijk weer de winkel uit. Dat zijn geen klanten die in diezelfde winkel bijvoorbeeld een mooi boek kopen.'

Ook Van der Starre van de Copyshop Den Haag had van tevoren een optimistische berekening gemaakt. Hij zou als servicepunt wat extra geld kunnen verdienen en kreeg korting op het verzenden van zijn eigen bestellingen, wat goed uitkwam omdat hij ook een uitgeverij bestiert en veel boeken moet versturen.

Maar per saldo weegt het niet op tegen het gedoe, zegt hij nu. 'Uiteindelijk verdiende ik 15 euro per dag terwijl het me drie manuren kostte. Het is heel arbeidsintensief, omdat er zo veel misgaat. Ook is het heel vervelend dat je mensen nauwelijks kunt helpen. Ik zou iedereen afraden hieraan te beginnen.'

Behalve met agressie kreeg Van der Starre te maken met criminelen. 'De politie belde me op en liet me weten dat er via mijn punt drugs werden verstuurd. Ze hebben hier toen een week gesurveilleerd. Je kunt je voorstellen hoe groot de opluchting was bij mijn personeel toen ik ermee stopte.'

Volgens Irfaan Adhien van sociale onderneming Revamb is het zaak klanten met klachten of vragen 'rustig de situatie uit te leggen en context te bieden'. Dat lukt hem vrij goed.

De ondernemer verdient zijn boterham namelijk als logistiek consultant én korporaal bij de Koninklijke Marine. De dansstudio annex pakketpunt doet hij erbij, om iets te betekenen voor de buurt. Door zijn eigenlijke werk snapt hij hoe track&trace werkt en heeft hij korte lijntjes met de bezorgdiensten, net als zijn medewerkers.

Maar niet alle winkeliers hebben die luxe. 'Ik hoorde dat de man van een telecompakketpunt verderop een boze klant pas over de toonbank heeft getrokken', zegt een man die graag anoniem wil bijven. 'Nou, dat kan ik me best voorstellen, sommige mensen gedragen zich echt schandalig', zegt de vrouw die na hem binnenkomt. 'Een cursus aanbieden over hoe je situaties de-escaleert zou al helpen', zegt Van der Starre van de Copyshop.

Woordvoerder Fleur Sijbrands van DPD herkent de verhalen over agressie bij het pakketpunt wel. 'Zowel onze bezorgers als de winkeliers bij de pakketpunten hebben ermee te maken. Natuurlijk gaat er wel eens iets fout, in zo'n complex systeem dat honderdduizenden pakketten verwerkt.

'Onze bezorgers en pakketpunten zijn niet heilig, maar wat we vaak horen is dat mensen het pakketpunt de schuld geven als er iets misgaat. Of erger: een slechte review achterlaten, terwijl die winkeliers niets verkeerd hebben gedaan.'

PostNL erkent dat 'ongepast gedrag' voorkomt, maar zegt dat het gaat om incidenten. Volgens de DHL - goed voor 230 miljoen pakketten per jaar - worden medewerkers 'niet anders dan iedereen met een publieksfunctie toenemend geconfronteerd met verruwing in omgangsvormen', maar heeft dat geen directe relatie met het pakkettenwerk. 'Lichamelijk of verbaal geweld is gelukkig de uitzondering.'

De pakketdiensten proberen het op te lossen door de service te verbeteren en onderhouden naar eigen zeggen 'nauw contact' met hun pakketpunthouders om ze te helpen bij eventuele problemen.

Een de-escalatiecursus zien DPD en DHL op het moment niet gebeuren. Volgens DPD is de problematiek daarvoor te divers. DHL laat weten dat veel ondernemers 'zelf al een vorm van training hebben gevolgd in het omgaan met lichamelijk of verbaal geweld vanuit de hoofdactiviteit van hun winkel'.

Het aantal winkeliers met een pakketpunt neemt niet af, zeggen de bezorgdiensten. Ja, er vallen regelmatig servicepunten af, maar komen er ook weer bij, waardoor het netto aantal ongeveer gelijk blijft.

Om de druk van het toegenomen aantal pakketten te verlichten werken pakketdiensten steeds meer met kluizen. 'Wij passen ons aan aan de veranderende wens van de klant, retailer en consument. Dat doen we bijvoorbeeld door self-serviceconcepten te ontwikkelen én meer pakketautomaten te plaatsen', laat PostNL weten.

Maar of dat echt gaat helpen? Adhien van Revamb denkt van niet, zet hij uiteen op zijn kantoor, vier verdiepingen boven zijn pakketpunt. 'Ook die kluizen vullen is mensenwerk. En dat is voor bezorgers meer werk dan bij ons een zak afleveren.'

Als de postbedrijven de bestaande pakketpunten willen houden én de dienstverlening willen verbeteren, zullen ze volgens hem bezorgers en pakketpunten meer moeten gaan betalen. Maar zolang telkens nieuwe chauffeurs en winkeliers zich aanmelden omdat ze denken 'dat het hen wel gaat lukken voor deze prijs', ziet hij het somber in.

Wat niet meehelpt, is dat winkeliers zoals hij een maatschappelijke verantwoordelijkheid voelen voor hun buurt. Als hij dichtgaat, hebben sommige ouderen en mindervaliden in de buurt een probleem.

Tegelijkertijd is zijn adagium: wat ik doe, doe ik goed. 'Ik kan geen verlies blijven draaien. Dus als de pakketdiensten niet meer gaan betalen, houdt het een keer op.'

Op de begane grond zet Sofia in de tussentijd een Spaans muziekje aan, nu de grote drukte na etenstijd voorbij is. De geagiteerd-bellende Brian is de enige die zijn stem verheft op dit pakketpunt vandaag. En ook dat loopt met een sisser af. Wanneer Sofia zijn pakket heeft gevonden, is Brian al wat afgekoeld. 'Miscommunicatie dus. Foutje, moet kunnen, maar het blijft wel raar, toch?'

Pas als manager Jelle (33) erbij komt, en zeer kalm met Brian meekijkt in de DPD-app, komt de aap uit de mouw. De bezorger heeft het pakketje voordat het op het punt lag ingecheckt zodat in het systeem kwam te staan dat het al bij het pakketpunt lag. De fout lag dus bij DPD. 'Oh sorry man', zegt Brian snel tegen de manager.

'Geen probleem', zegt Jelle joviaal. Wil je ons misschien een review geven?' 'Ja, ga ik doen', belooft Brian en schudt Jelle de hand voor hij met zijn pakketje in de Haagse avond verdwijnt.

Ook wel een nuttig stuk, ivm betaalmuur even helemaal geplaatst.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 09:40

Mijn medelijden met de bezorgers was juist omdat de postnl app nu zo slecht is qua informatie dat ik gok dat de meeste mensen niet thuis zijn, omdat zij het pakket een compleet andere tijd verwachten. Dat je dus door eigen werkgever in een hele drukke tijd problemen hebt met niemand die thuis is, juist doordat werkgever zijn informatie niet correct heeft :+ En de goede bezorgers lopen dus wel telkens met die pakketten naar de voordeur, bellen aan en wachten dus korte tijd. Om dan weer alles in de bus te laden. Want ik ben zo iemand die wel zorgt thuis te zijn als er iets bezorgd wordt, schuif wel wat met de tijden dat ik weg moet of ik pas de bezorging aan. Nu kan dat niet, tegen de tijd dat ik hoor dat er pakket aankomt kan ik al niks meer wijzigen in de app en als je dan tijdvak krijgt klopt die niet. (Beginnen met melding om 10 uur dat het tussen 8 en 9 bezorgd wordt, dan een melding dat het tussen 13 en 15 wordt. Vervolgens vrij snel dat het pas na 17 wordt, dus je gaat overdag doen wat je moet doen en dan krijg je de melding dat ze er om 12 uur waren en het of naar pakketpunt gaat of zogenaamd bezorgd is, zonder neerzettoestemming en gewoon voor de deur terwijl er handtekening gevraagd hoort te worden)
Ik geef expres geen neerzettoestemming, want ik heb geen plek waar ze bij kunnen wat veilig en uit het zicht is. Dus ik vertrouw het niet en wil dus niet dat ik nergens meer recht op heb als het verdwenen is. Maar ook pakketpunt is niet fijn, ik kies expres voor thuis bezorging vanwege gezondheid en dat ik dus wel veel thuis kan zijn. Pakketpunt hier is ook niet te voorspellen welke ze ineens gebruiken. Er zit er 1 in de supermarkt op het dorp, echt vlakbij. Daar kan ik vlakbij de deur parkeren en jn ergste geval kan ik hulp vragen om pakket in de auto te zetten en houd ik hem daarin tot iemand thuis kan helpen het eruit te halen. Maar regelmatig brengen ze het naar 1 paar km verderop bij de intratuin. Ik weet niet of jullie zo'n tuincentrum in de buurt hebben, maar daar is de hele dag door file al weken. Dan moet ik zo ver weg parkeren en doe ik er serieus meer dan een uur over om pakket te halen, plus dat ik door het parkeren mijn rolstoel mee moet nemen en dan is pakket meenemen nog rottiger. En er is nooit iemand die even kan helpen, want gekkenhuis daar.

Net als dat ik medelijden met andere beroepen die in hun drukste tijd van het jaar problemen hebben door iets van de werkgever, zoals dus programma's die niet werken en dus voor extra werk zorgen.
Ja, het is hun werk, maar wel heel vervelend als je in een vreselijk drukke periode in de steek gelaten wordt door de technologie van werkgever, waardoor het extra werk wordt.

Ik help bezorgers graag door thuis te zijn en deur open te doen als ik de bus zie stoppen, om wat tijd te besparen. Dat zijn de kleine dingen die ik kan doen, want sorry ik ga geen dingen halen voor bezorgers. Als ik het geld zou hebben, geen probleem. Nu probeer ik gewoon attent te zijn in thuis zijn en deur al open te hebben zodat ze niet hoeven te wachten. Mijn pakketten zijn ook gewoon dingen die ik echt nodig had en helaas stuk goedkoper waren online of niet te krijgen in de winkel. Of iets van mijn ouders wat ik binnen krijg, juist omdat ik thuis ben. Mijn medicijnen komen ook via pakket. Maar volgens mij vinden de bezorgers die hier nlrmaal rijden mij wel oké, want die komen in rustige tijden nog een 2e keer langs als ik de 1e keer niet thuis was door die stomme app. :+

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 10:14

Ik bestel zo ongeveer alles, ik kom eigenlijk nooit in fysieke winkels. Maar ik hou waar mogelijk wel rekening met wanneer ik bestel en wanneer het dan geleverd zou worden, of probeer het bezorgmoment aan te passen naar een moment dat ik wel thuis ben. Dat gaat niet altijd (pakketje met een levertijd van 1-2 weken, of zoals nu een pakketje uit het buitenland (met dus al een langere levertijd) wat ook nog eens vertraagd is op het internationale transport en waarvan ik de leverdag niet aan kan passen. Kans is dus aanwezig dat UPS vanmiddag voor een dichte deur staat, hoewel ik het laatste deel van het blok wel thuis ben.

In verreweg de meeste gevallen bestel ik op zondag/maandag, of op woensdagavond/donderdag. Op maandagen en donderdagen werk ik normaliter op kantoor i.v.m. meetings, dus als ik het goed plan wordt het die dag verzonden door de winkel en komt het de dag daarna aan. Ik neem zo >95% zelf aan, ik ben in de bijna drie jaar dat ik hier woon volgens mij twee keer bij het pakketpunt een dorp verderop geweest. :+

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 10:33

mvdende schreef:
Een nieuwe vandaag.... om 12:31 een mail sturen met "we staan tussen 13:00 en 15:30 voor de deur" tja, dat werd dus pakketpunt.... zo snel kan ik niet reageren.... pakket had vrijdag/ zaterdag moeten komen en niet pas woensdag als ik op m'n werk zit. Ergens in de komende dagen maar ff tijd vrij maken en langs de supermarkt (pakketpunt) rijden dus.

Altijd wat te klagen jij he :+ Komen ze niet klaag je, komen ze wel klaag je :')

Hier het geluk dat ze bijna altijd in het tijdsvak komen leveren.
Dingen die op zaterdag geleverd worden laat ik thuis komen en mocht dat uitlopen is er een buur die het aanneemt, als ik het op tijd zie laat ik het naar het pakket punt gaan en haal het diezelfde dag nog op.

Nou heb ik ook de luxe dat ik op het werk pakketen kan laten komen want daar komt elke doordeweekse dag wel elke leveranciers langs..

Ik heb vooral medelijden met het bezorgs en pakketpunten die alle onnodige oliebol over zich geen krijgen.( bezorgs die gewoon pakketen neerzetten mag je uiteraard wel over klagen en zeker aanspreken)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 10:43

Kinke schreef:
mvdende schreef:

gelukkig hebben supermarkten ruime openingstijden :)

Moet je niet ergens in the middle of nowhere wonen....hier de supermarkt helaas maar zeer beperkt open, door de week tot 20:00 uur, maar in het weekend is de supermarkt al om 18:00 dicht. En ik doe tegenwoordig vaak m'n boodschappen een dorp verderop omdat daar meer keuze is aan supermarkten. Pakketten blijven 6 dagen liggen dus gaat echt wel lukken het op te halen, maar niet altijd dezelfde dag of de dag erna.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 11:01

nevica schreef:
Rennie89 schreef:
Die knipoog omdat je doet alsof het normaal is dat mensen maar vrij nemen hiervoor. Ik heb een onregelmatige baan wat betekent dat ik onregelmatige uren werk, doordeweeks. En dpd bezorgd doordeweeks van 8-18:00 wat betekend dat er altijd een moment zal zijn dat ik werk.

Ik bestel dit niet omdat ik het niet nodig heb maar omdat ik het wel nodig heb, ik ga volgende week katten in mijn huis halen en deze zware zending betreft een krabpaal, heel simpel, dan is die paal nodig. Maar dat dpd niet met tijdvak voorkeuren werkt is gewoon poedersuiker, want dan zou er namelijk geen probleem zijn ;)

niet iedereen heeft een partner die thuis is of een tuin waar het in gedeponeerd kan worden. En zo blijkt maar weer dat vrij nemen ook nutteloos is want ze komen toch blijkbaar niet. Dus jouw bericht kwam redelijk denigrerend over ja.

Denigrerend omdat ik het niet terecht vind dat je hierom klaagt?
Nou ja prima allemaal, ik blijf bij mijn mening, je hele verhaal geeft daar ook niet echt tegen argumenten op. Zeker met zo'n zwaar en groot pakket vind ik het erger voor de bezorger. En als je zelf in een sorteercentrum hebt gewerkt begrijp ik het hele verhaal nog minder. :')

Vertel mij wat ik had moeten doen om dit te voorkomen? Want deze zending mag niet bij een afhaalpunt bezorgd worden (nagevraagd, is te groot) en dpd bezorgd dit niet in het weekend (ook nagevraagd) ;) gewoon een hele week verlof nemen in de hoop dat het dan ergens bezorgd word en ik thuis ben? Ik had er voor gezorgd dat ik dinsdag (oorspronkelijke bezorgdata) thuis was. dus ja, je berichten zijn in mijn ogen zeker wel denigrerend. En sinds wanneer mogen wij hier niet klagen over de communicatie en tijdvak mogelijkheden over vervoerders? Want dan heb ik die memo gemist.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 11:16

Je legt me allemaal woorden in de mond die nergens op slaan want ik zeg nergens dat je niet mag klagen. Ik geef enkel mijn mening. Niks denigrerends aan.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 11:25

MyWishMax schreef:
Mijn medelijden met de bezorgers was juist omdat de postnl app nu zo slecht is qua informatie dat ik gok dat de meeste mensen niet thuis zijn, omdat zij het pakket een compleet andere tijd verwachten. Dat je dus door eigen werkgever in een hele drukke tijd problemen hebt met niemand die thuis is, juist doordat werkgever zijn informatie niet correct heeft

Dat is idd echt irritant, dat die app zo laat een update geeft en over de dag heen zovaak verspringt dat het heel lastig gokken wordt wanneer je thuis zou moeten zijn.

Daar kan de bezorger ook niets aan doen, maar die krijgt wel het gezeur over zich heen. Of het pakketpunt daarna, zie maar dat artikel uit de Volkskrant wat ik hierboven ook aanhaal.

Ik denk dat het webshops zou sieren om niet meer te beloven wanneer een pakket bezorgd wordt, aangezien zij afhankelijk zijn wanneer een pakketdienst het pakket verwerkt.

En het zou pakketdiensten sieren om niet zo enorm te beknibbelen op personeelskosten en kosten voor een pakketpunt, dat het lonend blijft om dit werk te blijven doen.

Want ik vind, na het lezen van het artikel hierboven, het heel logisch dat veel van die punten stoppen, als je er geld op toe moet leggen. En dat terwijl o.a. PostNL vaak korting biedt als je het pakket rechtstreeks naar een pakketpunt laat sturen ipv naar je huisadres. Voor die korting knijpen zij hun pakketpunthouders uit...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 11:30

nevica schreef:
Je legt me allemaal woorden in de mond die nergens op slaan want ik zeg nergens dat je niet mag klagen. Ik geef enkel mijn mening. Niks denigrerends aan.

”omdat ik het niet terecht vindt dat je klaagt” en je mening komt denigrerend over. Je gaat er op door dat je het raar vind dat ik maar 1 dag het pakket kan aannemen en brengt het over alsof ik dus niet mag klagen want het ligt bij mijzelf.

Volgens mij is dit een klaagtopic en is er bij mijn bestelling van alles misgegaan (andere bezorgdatum, valse beloftes meerdere keren vanuit de klantenservice etc) en heb ik niet de mogelijkheid om het pakket op te halen bij een punt (waar ik normaal wel altijd voor kies gezien ik de bezorger en buren niet tot last wil zijn) of bezorging in het weekend.

Nog 1 pakket moet van dpd komen, belofte was in de ochtend vandaag maar er is nog geen tijdvak binnen. Dit betreft pakket 3/3 van dezelfde bestelling.

Verwacht nog een hoop via PostNL maar hoop dat ik die gewoon op een PostNL punt kan laten bezorgen of dat ze zaterdag komen, dan is daar geen probleem mee :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 11:48

Doordeweeks tot 20 uur is toch heel ruim? Hier pas sinds kort op zaterdag ook 's avonds tot 20 uur, maar zondag altijd dicht. En zelfs mensen die fulltime werken hebben dan ruim de tijd.

Marije_jiplover; ik snap mensen ook niet, nee. De enige keer dat ik geïrriteerd ben tegen bezorger is als die bewust dingen in zicht en regen achterlaat en zelf handtekening zetten. Verder irriteer ik me meer aan postnl en niet aan de bezorgers of pakketpunten (behalve dke laatste qua toegankelijkheid haha). Ik ben toch opgevoed met fatsoen, dus nooit dat ik zo tekeer zou gaan. Zou niet eens in me opkomen! Ik klaag wel eens in het pakketpunt over de bedrijven, samen met degene die daar werken :') Die mensen in pakketpunt hebben idd zoveel te verdragen voor niks, dan lucht het voor hen ook wel eens op om even lekker te klagen met mensen die snappen dat het druk is en de tijd hebben haha

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 11:51

Mywishmax; ik werk deze week tot 23:00 en dpd bezorgd tot 18:00 dus voor mij is dan de ochtend prima maar zodra ze later komen is het al weer lastig. Zeker wanneer afhaalpunt en weekend geen optie is. Weekend is bij sommige afzenders overigens wel mogelijk maar niet bij degene waar ik nu besteld heb helaas. En door formaat dus ook geen afhaalpunt. Ik klaag overigens nooit tegen de bezorgers, die kunnen hier weinig aan doen. Maar wel de klantenservice.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 11:55

MyWishMax schreef:
De enige keer dat ik geïrriteerd ben tegen bezorger is als die bewust dingen in zicht en regen achterlaat en zelf handtekening zetten.

In zo'n geval gaat er een klacht uit in mijn geval (ik maak altijd een foto vanaf de openbare weg als ik een pakketje voor m'n deur zie liggen als ik thuis kom), en toen het herhaaldelijk voor bleef komen heb ik ook de webwinkels geïnformeerd onder het mom van "mochten jullie klachten over vermiste pakketten krijgen, zo laten bezorgers jullie pakketten achter". Daarbij nadrukkelijk benoemd dat zij er niets aan kunnen doen, maar dat ik ze enkel wilde informeren omdat het continu voorkwam.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 11:56

Rennie89 schreef:
Mywishmax; ik werk deze week tot 23:00 en dpd bezorgd tot 18:00 dus voor mij is dan de ochtend prima maar zodra ze later komen is het al weer lastig. Zeker wanneer afhaalpunt en weekend geen optie is. Weekend is bij sommige afzenders overigens wel mogelijk maar niet bij degene waar ik nu besteld heb helaas. En door formaat dus ook geen afhaalpunt. Ik klaag overigens nooit tegen de bezorgers, die kunnen hier weinig aan doen. Maar wel de klantenservice.

Was richting mvdende, sorry. Die had het over beperkte openingstijden van pakketpunt wat tot 20 uur open was en zaterdag 18. Dat vind ik heel ruim. Het andere, dhl, punt is hier al 2 dagen per week dicht, de rest tot 18 uur en 1 middag ook nog dicht. Regelmatig kan dhl daar niet bezorgen omdat ze dus al dicht zijn, daar is het dus lastiger als mensen fulltime werken. Kan al dagen duren voordat dhl daar levert en dan moet je maar net op tijd bij de winkel kunnen zijn

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 12:08

Ah excuus, verkeerd gelezen haha. Ik vind de pakketpunten ideaal hier zolang ik ze zelf uit mag kiezen, ik heb hier best veel keuze op loop afstand waar ik het kan laten bezorgen :D veel zijn ook in het weekend open dus zodra pakketpunt mogelijk is dan is er nooit een probleem haha. Sommige punten zijn hier zelfs open tot 22:00

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 12:14

Voordeel van een grote stad :D Wij hebben enkel een PostNL punt in het dorp, op werkdagen open tot 19:00 en op zaterdag tot 15:00

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 12:15

Ik had er ook niks bij staan en was afgeleid tussendoor, dus ik had even niet gezien dat er allerlei berichten tussendoor gekomen waren haha. Anders had ik er wel naam bijgezet, want je hebt niks aan openingstijden als pakket niet naar punt kan :+ En met die wisselende diensten kan het ideaal uitpakken als ze idd s ochtends komen, maar dan moet je het wel weten of aan kunnen passen...

Ik woon in klein dorpje :') Het is dat de supermarkt sinds paar jaar niet meer tot 18 uur open is en 1 avond 19, maar dus tot 20 en dus ook pakketpunt is. Alle andere winkels hebben korte openingstijden hahaha. En meeste op maandag dicht en helemaal op zondag

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 13:20

Ik heb qua afhaalpunten ook meerdere keuzes van elk bedrijf gelukkig. Behalve van die kleinere zoals homer zit er dan 'maar eentje', maar daar hoef ik alleen heen als ik op vinted oid bestel.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 08:47

Gelukkig ervaren wij niet zulke agressie bij het pakketpunt.
Wel eens mensen die mopperen om kleine dingen. En soms komt dit ook door post.nl zelf.
In de mail staat vaak een afhaalcentrum en dan erbij " zo kunt u hem snel en eenvoudig ophalen"

Bij ons staar alles op de beginletter van de achternaam en niet op eindcijfer (vele hebben geen code mee).

Voor sommige is dat echt kortsluiting, want weten niet op welke naam besteld. Handig geen code mee en verschillende namen waarop het besteld kan zijn. Dus zoeken...Geeft niet, mar soms lastig als er een flinke rij staat.
Eenmaal gevonden scannen we het pakket uit en moet er legitimatie getoond worden. Die ze dan weer niet mee hebben en wij hem niet kunnen uitgeven. Sommige worden er boos om. Andere snappen het.
De ergste was wel due vroeg of ik mijn rijbewijs niet ff kon scannen en hij het pakket mee kon nemen. Uhhh nee haha.

Soms kunnen we een pakket niet vinden. Mensen boos.
Helpen we ze zoeken in hun mail of app. Blijkt het op een ander pakketpunt verder weg te zijn gebracht. Wij kunnen er niks aan doen en snappen dat het vervelend is.

Maar uiteindelijk zijn de meeste gewoon leuk, vriendelijk en blij dat ze hun pakketje hebben.

Hardste hebben we pas gelachen om een man die een pakketje kwam ophalen. Het viel op dar hij echt onwijs ongemakkelijk was. In eerste instantie snapte we niet waarom.
Ik haf het pakketje gevonden en leg hem op de balie om te scannen. Man legt gelijk heel resoluut zijn hand op het label, alsof we die niet mochten zien. Dus ik zeg, meneer zou ik hem nog mogen scannen anders kan ik hem niet uitgeven.
We mochten d'r afzender niet zien.
Phoenixweg en verder helemaal geen naam. Dus meneer hoefde zich nergens voor te schamen. Ging met een rood hoofd snel (bijna hardlopend) de winkel uit.
Wij hebben gelachen, tja we weten waar hij heeft besteld. Maar normaliter kijken we daar echt niet naar, maar doordat meneer zo raar deed verraden hij het zelf

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 10:03

Hier gisteren een mindere ervaring met UPS. Die hebben blijkbaar een semi-live kaartje waarop je kan zien waar de chauffeur is. Hij is tot 300 meter van m'n huis geweest, en toen verdween het kaartje, stond er bij de T&T dat de bezorging mislukt was en ik de pakketten op kon halen bij een pakketpunt een dorp verderop :') Gelijk maar even gedaan, maar waarom? :=

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 12:40

Ik liep laatst bij het ophalen inderdaad ook tegen dat identiteitsbewijsprobleem aan. Die lag nog in de auto en op de app van postnl staat gewoon 'scan deze barcode', niets over id's. Sta je daar met dat pakketje al op de toonbank, oke tot over 10 minuten, ik ga even wandelen...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 12:45

Ik snap dat id probleem nooit zo, die hoor je toch al bij je te hebben. Kijk per ongeluk in de auto laten kan gebeuren, maar echt thuis oid niet. Want bij veel mensen is het niet per ongeluk, maar die gaan elke dag de deur uit zonder id bewijs en die hoor je toch echt bij je te hebben als je ouder als 14 bent.

Bij pakketjes wisselt het wel wanneer erom gevraagd wordt. Volgens mij krijgen die punten een melding op het scherm. Ik heb het niet bij elk pakket van postnl, maar ik heb hem altijd bij me dus maakt niet zoveel uit.