Baby en kinderkleding #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:33

Hier voor eerst 2-hands schoentjes gekocht

Hopelijk zijn het wat is voor erbij maar voelt niet zo goed

Schoenen en ondergoed moet gewoon nieuw

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:53

Ondergoed idd wel maar schoentjes, hangt voor mij echt heel erg er vanaf voor welke leeftijd. Voor onze kabouter heb ik allemaal leuke conversjes maat 20 overgenomen via Mp. Bijna allemaal zo goed als nieuw omdat veel ukkies met die maat nog bijna niet lopen en ze eruit gegroeid zijn voordat ze er echt meters mee gemaakt hebben. Grotere maten zou ik idd niet zo snel doen of ze moeten er ongedragen uitzien.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:16

Jitske, vest is van LilyBalou! Heerlijk vest idd.

Hier ook al jaren geen paard meer. Verzorg nog wel een shethengst, maar dat kost me maar een half uurtje per dag.

Hier heeft meneer vandaag zn teckel legging (of muizen, volgens B) aan en zn LH trui aan. Beetje groot nog, maar zo kan hij er iig nog even mee vooruit!
Afbeelding

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:23

Die teckels vind ik steeds leuker worden. Heb al op Mp gekeken maar niks in maat 86/92

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:48

Litilaura had nog een teckel longsleeve zei ze, maar weet niet welke maat.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 13:35

Wat komen er veel leuke dingen voorbij, lente in je bol! Dat zelfgemaakte jurkje is heeel leuk!

Hier 2 paarden aan huis, rijd wel iets minder want vaak geen puf na uitmesten, verzorgen maar gelukkig wel een flexible man en oma's die willen oppassen. Een paard is even uit de running en de andere is iets te dik... ik krijg donderdag een bijrijder op sollicitatie. :P Met die verbouwing heb ik ook weinig puf naast sociale verplichtingen en werk en de winter.. komt allemaal wel weer! Geen paarden is ook geen optie!

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 13:36

Heb een 68/74 en een 92-98 voor de liefhebber

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 15:51

Wat knap dat sommigen van jullie kinderen kunnen combineren met een (of meerdere) paard(en)! Ik ben op zoek hoe ik de paardenhobby weer een beetje kan oppakken maar voor een eigen heb ik geen tijd of energie.

Ik heb trouwens wel iets teveel energie gestoken in tweedehands kleren denk ik :+ kreeg vandaag de MR teckels, bruin/blauw gestreepte longsleeve en de duiventrui binnen. :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 15:56

Ryder schreef:
Wat knap dat sommigen van jullie kinderen kunnen combineren met een (of meerdere) paard(en)! Ik ben op zoek hoe ik de paardenhobby weer een beetje kan oppakken maar voor een eigen heb ik geen tijd of energie.

Ik heb trouwens wel iets teveel energie gestoken in tweedehands kleren denk ik :+ kreeg vandaag de MR teckels, bruin/blauw gestreepte longsleeve en de duiventrui binnen. :D

Ik vind het wel lastig. Ik moet de keuze maken of naar paard of wat leuks doen met mijn zoon. Omdat ik 4 dagen werk ga ik de drie dagen Nasr mijn paard of mijn bijrijder moet een dag extra gaan. Ik voel mij constant schuldig naar 1 van de 2. Mijn zoon slaapt sws vanaf een uur of 1300 tot ergens een uur of 1600 dus ‘s middags kan ik ook niks

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 15:59

Naar paard hoef je je nooit schuldig te voelen, een beetje extra vakantie worden ze niet slechter van. En helemaal in jouw situatie als alleenstaande moeder, petje af!!! Je doet het ongetwijfeld hartstikke goed!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 16:04

Ik heb ook geen paard meer. Toen hij dood ging (heb hem 23 jaar gehad, vanaf zijn geboorte tot zijn dood en was er elke dag) vroeg ik me ineens af wat ik nog wilde van het leven, ben wat gaan bijrijden en binnen een jaar was ik zwanger.
Ik ben toen gestopt met bijrijden.

Mijn vriend maakt lange dagen (zeker van 7-19uur, geregeld nog een avond) en ik werk 3 dagen van 8-17 uur met nog zo'n beetje maandelijks een bijscholing in de avonduren.

Het plezier dat ik had met mijn eigen paard kwam niet meer terug nadat hij dood was. Ik vond het vreselijk en miste hem enorm. Ik heb nu geen behoefte meer aan een paard. Wie weet, mocht onze dochter het ooit leuk vinden dat we het weer oppakken.
Ik zou nu even niet weten hoe ik het moest in plannen. Ik doe in het weekend toch ook wel graag wat met het gezin..

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 16:11

Ik kan niet wachten tot de langer licht avonden.. kindje in bed, mama naar het bos te paard terwijl man thuis zijn ding doet.

Knap hoor, alleenstaand en al die ballen in de lucht houden. Hebben de dames met peuters ook dat jullie het nu veel intensiever vinden dan toen de peuters nog baby's waren..? :')

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 16:16

Ik ben niet alleenstaand, maar vind het met peuter en dreumes wel intensief ja :j ontzettend gezellig, dat ook. Maar soms zijn er dagen dat ik aftel tot de oudste naar school gaat (na de zomervakantie). :D

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 16:22

Kan ik me voorstellen! Mijn zusje heeft een kindje van dezelfde leeftijd als die van ons en woont in de stad en heeft geen hobby's zoals ik zeg maar.. ik sta wel eens te kijken hoe ontspannen alles gaat omdat ze veel meer tijd heeft. Mijn vriend heeft wel eens gezegd; zou je de paarden in de winter niet op een pensionstal willen hebben? Moet zeggen dat ik het afgelopen winter wel eens heb overwogen maar ik weet geen stal in de buurt die me zint.. :+

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 16:36

Hier baby en 8 jarige meis, 5 katten, een hond en twee pony’s. :)

Vandaag in Zara gestoken met Zeeman sokjes.
Afbeelding
Afbeelding

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 16:43

Herkenbaar Kristel, de wintermaanden zijn aanbuffelen met de paarden aan huis. Maar die heerlijke zomermaanden maken het helemaal goed, kindje(s) op bed en mama rijden. <3

Leuk setje Balou!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 16:44

Alleen de dazen.. die zijn hier zooooo erg ;') Het is ook nooit goed he.. :P

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 16:52

kristelhans schreef:
Ik kan niet wachten tot de langer licht avonden.. kindje in bed, mama naar het bos te paard terwijl man thuis zijn ding doet.

Knap hoor, alleenstaand en al die ballen in de lucht houden. Hebben de dames met peuters ook dat jullie het nu veel intensiever vinden dan toen de peuters nog baby's waren..? :')

Ik vond de babytijd tot nu toe de meest intensieve periode := naarmate hij ouder werd vond ik het steeds leuker en makkelijker worden :) nu is ie 2,5 :)

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 16:54

kristelhans schreef:
Alleen de dazen.. die zijn hier zooooo erg ;') Het is ook nooit goed he.. :P

Pff, praat me er niet van.. en vliegen. Vreselijk! Maar we zijn Hollanders hè, die moeten wat te klagen hebben.

Ik vind het nu ook wel drukker dan toen hij baby was, hij is nu 1,5.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 16:56

hihi ja klagen heurt erbij.

Hier is ze 2,5 maar wel een high maintenance peuter hoor.. als baby was ze ook pittig maar nu helemaal :+ Je mag niet vergelijken maar als ik die van mn broer en zus zie.. :x makkies.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 17:01

verootjoo schreef:
kristelhans schreef:

Ik vond de babytijd tot nu toe de meest intensieve periode := naarmate hij ouder werd vond ik het steeds leuker en makkelijker worden :) nu is ie 2,5 :)

Dit herken ik ook. Het wordt in mijn beleving alleen maar makkelijker.

Onze dochter sliep overdag niet zo heel veel (hazeslaapjes van zo'n 45 min, later max 1,5 uur achter elkaar bij 1 slaapje) en de nachten waren tot haar 3e jaar ronduit slecht.
Ze heeft bijv ook nog nooit het klokje rond geslapen maar slaapt nu vaak wel lekker van 20.00 tot 6.30 uur. Eindelijk! Dus we hebben weer avonden en nachten, wat een verademing is dat!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 18:09

Ik weet eik niet of ik me al had voorgesteld hier..

Ik ben sinds juli mama van een tweeling. Geboren met 26 weken.
Ze doen t netjes, al hebben we zorgen om onze dochter die slecht drinkt en matig groeit. Haar broertje is bijna 2 kilo zwaarder..

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 18:55

26 weken :oo
Dat is wel echt veel te vroeg.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 19:14

Pfoe!! Welkom!
26 weken.. dat is flink vroeg joh. Hoe doen ze het? 2 kilo is idd veel op deze leeftijd..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 19:29

Jeetje... 26weken. Wat een heftige tijd is dat geweest zeg!