Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:23

"volgens mij iets van eiwit" Okaaaay, iemand die duidelijk weet waar ze voor staat :')

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:23

Gini schreef:
Hoezo is wijn niet vegan?

Deze wordt vaak geklaard met behulp van eiwitten, caseïne, gelatine en visslijm

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:25

Gini schreef:

Joh hier in de buurt zit een vegan kapper. Toen ik dat de eerste keer zag dacht ook “Huh :o?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:26

Ik had medelijden met die dude tijdens die date.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:27

In de koelkast op het werk heb ik eens vegan pompoen gezien. Het duurde even voordat ik de koelkastdeur terug dicht deed. Ik was er echt mijn hoofd over aan het breken. :D

Dat van die wijn wist ik dus niet. Lijkt me best vermoeiend om vegan te zijn.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:32

Shaggy09 schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=0HWO8hnIkvY

Vanaf 1:22

Ik zou voortaan de vegan's lekker thuis laten als ze zo ondankbaar reageren.

Wil je dan iets anders te drinken?
Nee, dan wil ik ook rode wijn... :roll:
Tot zover je ideologie... dat is gewoon moeilijk doen om het moeilijk doen :') _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:35

Gini schreef:
"volgens mij iets van eiwit" Okaaaay, iemand die duidelijk weet waar ze voor staat :')

En dan vooral de: "Als we geen vegan hebben, wil je dan wat anders?" "Nee, dan wil ik ook rode wijn." :')

Maar jeetje, de brutaliteit van jouw gasten, Luxorvalkje. :\

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 22:08

Ceffyl schreef:
Gini schreef:

Joh hier in de buurt zit een vegan kapper. Toen ik dat de eerste keer zag dacht ook “Huh :o?

Die doet niets met haar?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 22:20

Shaggy09 schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=0HWO8hnIkvY

Vanaf 1:22

Ik zou voortaan de vegan's lekker thuis laten als ze zo ondankbaar reageren.

Ik probeer zoveel mogelijk vegan te eten en om het klimaat te denken maar krijg echt de kriebels hiervan. Ze zit haar ideologie zo aan iedereen op te dringen (kan ook montage zijn natuurlijk)

Niet de vegans thuislaten!! Ik doe het heel goed op feestjes :(

Overigens, als ik vleeseters op bezoek heb probeer ik doorgaans vegetarisch te eten. Ben ook de minste niet, maak ook gewoon stukje vlees soms voor anderen. Vind dit ook gewoon een stukje gastvrijheid en je gasten hartelijk ontvangen. Als ik een feestje geef zorg ik dat er zeker genoeg wijn, bier, cola light (niemand drinkt regular hier), Spa rood en snacks zijn. Sterke drank mag iedereen meenemen omdat het anders wel heel erg in de papieren loopt, overigens ook heel normaal in mijn kring. Als ik bij iemand ben en iemand drinkt uit mijn vodka fles ben ik alleen gepikeerd omdat ik teleurgesteld ben dat we het niet samen hebben gedronken. Het zijn vrienden dus ze mogen gerust mijn drinken helemaal opzuipen met z’n alle.
Laatst bijgewerkt door Raineri op 20-01-20 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 22:23

Gini schreef:
In de koelkast op het werk heb ik eens vegan pompoen gezien. Het duurde even voordat ik de koelkastdeur terug dicht deed. Ik was er echt mijn hoofd over aan het breken. :D

Dat van die wijn wist ik dus niet. Lijkt me best vermoeiend om vegan te zijn.

Ik heb het geprobeerd maar het was mij ook te vermoeiend. Moest 3x de provincie rond voor al mijn producten...

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 01:53

Moet terug denken aan een “feestje” van mijn vriend zijn tante.
Haar vader en stiefmoeder der ook bij. En we hadden allemaal chinees besteld. En zouden hier ook allemaal aan bijleggen.
Haar stiefmoeder kwam naar me toe. Ik heb laatst per ongeluk mijn rekenmachine verwijderd.
Kan je deze terugzetten ?
Ja geen probleem doe ik wel...
2 min later hoor je ze roepen uh je laat ons wel 50 cent te veel betalen !!!! Ik heb liggen rekenen hoor!

Ik dach echt fluit daarom had je je rekenmachine nodig.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 04:03

Shaggy09 schreef:

Ik ken hem hahaha zo hilarisch. Hoorde hem laatst zeggen dat het zoooo niet zijn type was ook. Vreselijk!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 10:59

Gini schreef:

Ja nou echt...vooral de reactie ook als er gevraagd wordt wat ze wil drinken als de wijn niet vegan is.....nou dan wil ik nog steeds rode wijn.....schiet mij maar lek, maar waarom vraag je er dan naar, als de uitkomst toch niet uitmaakt voor je beslissing of je nu wel of niet die rode wijn neemt.

Overigens heb ik het hele filmpje gekeken; was te hilarisch om gelijk naar 1:22 te skippen. Vooral de stukjes met de cabaretiers ging ik stuk om :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 11:22

Zo had mijn tante ooit een familielid uit het buitenland op visite die zei vegan te zijn. Helemaal prima, m’n tante haar best doen om daarin te voorzien... tot het betreffende familielid de kaas van een door haarzelf afgebakken pizza stond te peuteren alvorens het op te eten. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 12:11

MarlindeRooz schreef:
Shaggy09 schreef:

Ik ken hem hahaha zo hilarisch. Hoorde hem laatst zeggen dat het zoooo niet zijn type was ook. Vreselijk!

Ik ken haar dan toevallig weer en zij gaf aan dat het voor een groot deel ook gewoon montage is. Zij wilde als de optie er was graag vegan wijn, en anders niet. Alsnog beter dan mensen die helemaal niks doen toch?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 12:22

Ik vind dat niet beter, nee. Ik vind sowieso dat hele beter dan anderen een nare manier van ergens naar kijken en dingen goed praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 12:25

MyWishMax schreef:
Ik vind dat niet beter, nee. Ik vind sowieso dat hele beter dan anderen een nare manier van ergens naar kijken en dingen goed praten.

Maar het is toch best wel gewoon bewezen dat dierlijke producten een enorme impact hebben op het milieu? Ik zie iemand die haar best doet om een verschil te maken maar daarin misschien niet in alles even principieel is. Vind het echt kinderachtig om dat met zn allen nationaal af te gaan zeiken.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 12:26

Ik vond haar sowieso niet zo sympathiek overkomen hoor. Ook met dat 'lekker links!'
En gelijk haar principes op die gast projecteren.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 12:26

MyWishMax schreef:

Waarom is het niet beter om iig te vragen of er een optie is die beter is voor wie-dan-ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 12:27

Shaggy09 schreef:
Ik vond haar sowieso niet zo sympathiek overkomen hoor. Ook met dat 'lekker links!'

Tsja, dat is een kwestie van mening natuurlijk. Ik ken haar dus ik kijk er sowieso anders naar maar weet ook dat ze in dit soort fragmenten heel veel knippen en plakken zodat het interessanter overkomt of meer kliks krijgt.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 12:29

Emmaa_ schreef:
Shaggy09 schreef:

Tsja, dat is een kwestie van mening natuurlijk. Ik ken haar dus ik kijk er sowieso anders naar maar weet ook dat ze in dit soort fragmenten heel veel knippen en plakken zodat het interessanter overkomt of meer kliks krijgt.

Ja oké. Maar de uitspraken die ze doet daar kiest ze wel zelf voor. En ik vind dat wanneer je op een blind date gelijk je principes gaat projecteren op de ander (die waarschijnlijk het ook hartstikke spannend vind om op blind date te gaan op tv) je niet bepaald overkomt als een gezellig en leuk persoon. Een date gaat daar toch om? Om een leuke tijd hebben, niet om mensen over te halen om groenlinks te stemmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 12:33

Shaggy09 schreef:
Ja oké. Maar de uitspraken die ze doet daar kiest ze wel zelf voor. En ik vind dat wanneer je op een blind date gelijk je principes gaat projecteren op de ander (die waarschijnlijk het ook hartstikke spannend vind om op blind date te gaan op tv) je niet bepaald overkomt als een gezellig en leuk persoon. Een date gaat daar toch om? Om een leuke tijd hebben, niet om mensen over te halen om groenlinks te stemmen.

Ik zeg zulke dingen ook wel eens met een sarcastische/grappige ondertoon. En ja, weet je, projecteren is misschien niet handig, maar ik date ook geen gasten die uitgesproken conservatief/rechts zijn. Denk dat er echt wel meer zijn en ik vind vooral de enorme bak internetstront die zij nu over zich heen krijgt echt niet eerlijk.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 12:35

Nee ik zou dit bij extreem conservatieve meningen ook niet gezellig vinden. Als ik de date was had ik er wat van gezegd.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 15:00

Ik vind die opmerking over: Denk toch aan je ecologische voetafdruk ook echt zo tenenkrommend.

Maar goed, het gaat hier om gierige acties en niet over wie het beter doet, wie beter is of over dit filmpje.

Hier laatst een feestje, 2 grote pot gemaakt en een vriend wilde wel graag drankjes halen.

Bij de laatste ronde zegt hij tegen mij: ik heb voor jouw niks gehaald...
Dus ik kijk hem vragend aan: ja de munten waren op.
Dus ik geef aan dat ik dat vreemd vind, want: wij zijn met 8 man en ieder heeft gelijkwaardig ingelegd.
Onder tussen kwam de rest er ook bij staan. Ja nee, hij kwam echt 1 muntje te kort, hij had echt niks meer...
Eens naar de prijslijst gekeken bij de bar... gevraagd wat iedereen dronk...
Drinkt meneer gewoon baco's van 2,5 munt terwijl de afspraak 1 munt per drankje was >;)

Maar die hebben we nog mooi geld laten bij lappen >;)

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 15:47

_O- Die durft.. Ook het stukje fatsoen dat als je te weinig hebt je zelf niets neemt ipv een ander niets te geven ontbreekt :+