Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:18

Wat ben je en waar ben je? :)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:32

fleurtjeuh schreef:
Wat ben je en waar ben je? :)

Ik ben een leven 3 monk en ben in the wandering isle :’)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:34

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:38

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:06

xSCWx schreef:
Speelt hier iemand WoW? Ik ben nu de demo aan het spelen, ben level 3 alleen ik kom niet verder want ik weet niet waar ik mijn quest moet krijgen :')

Vroegâh gespeeld... toen je nog max lvl 80 kon worden :+ heb nog ergens een lvl 80 warlock full epic rondzwerven op de dunemaul server :')
man was daar dé DPS warlock... van ironedge.

Maarja... nu spelen we het allemaal niet meer :+
Heb nog wel steeds een trauma aan de Barrens... wat een ondoorkomelijk stuk spel was dat :+

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:33

dees_daan schreef:
Royal Canin doet dat met de hondenbrokken, voor elk ras is er zowat een brok te krijgen. Ook dikke onzin.

Behalve dan dat het eigenlijk geen onzin is, maar een verduidelijking voor passend voer voor verschillende risicogroepen. Nee, het is niet per se nodig, maar dat is iets anders. Het is wel nuttig voor de meeste mensen.

- Duitse dog: zeer energierijke brok, grote brokken zodat ze niet in de wangzakken terecht komen, poging gedaan om het risico op maagtorsie te verkleinen door samenstelling brok.
- Dalmatier: zeer laag purinegehalte, gemiddeld qua energie
- Boxer: zeer smakelijke brokken met aangepaste vorm om tandsteenvorming tegen te gaan en gemakkelijker te eten (vanwege de onderbeet en hangwangen), redelijk hoog eiwit, energierijke brok (maar niet zo energierijk als de DD-brok), met toegevoegde supplementen voor de gewrichten
- Poedel: zeer hoog eiwitgehalte, energierijke brok (gelijk aan boxer), zeer smakelijk, relatief weinig zetmeel waardoor tandsteen minder snel gevormd wordt+extra enzymen om hiertegen te helpen, verhoogd biotine-gehalte en supplementen voor een betere kwaliteit vacht (los van het showen, is een goede vachtstructuur ook belangrijk om de kamsessies zo comfortabel mogelijk te houden)
- Labrador en labrador sterilised: resp. energiearme en zeer energiearme brok, brokvorm zorgt voor een eerder verzadigd gevoel, relatief hoog mineralengehalte behalve het kopergehalte! Bij labradors komt koperstapeling voor, een afwijking die vaak pas rond een jaar of 5-6 zichtbaar wordt omdat de lever dan zo beschadigd is door de gestapelde koper dat hij zijn werk niet meer goed kan doen. Behandelen tegen koperstapeling is zeer belastend voor het dier, niet alle dieren overleven het, maar een alternatief (anders dan inslapen) is er niet. De lever houdt er namelijk mee op als het niet gebeurt.

Natuurlijk hadden ze de brokken ook high-energy anti-torsie brokken; laag-prurine brokken; anti-tandsteen, voor onderbeet, met gewrichtssupplement brokken; hoog-eiwit, voor goede haarkwaliteit, anti-tandsteen brokken of light danwel extra light hooggeconcentreerde laag-koper brokken kunnen noemen.

Maar hoe groot denk je dat de kans is dat de juiste groep de juiste soort gaat eten? Dit is veel duidelijker voor de consument. En uiteraard doen ze het ook op andere soorten brok, maar toch doen ze het vaak beter op een zo passend mogelijke brok.

Om die reden heeft onze Rottweiler een tijd op RC Duitse Dog-brokken gestaan. Hij moest van zijn gewone voer (3900kcal/kg, een normale brok) zo veel eten om niet af te vallen dat hij het niet verteerd kreeg. Met RC DD kreeg hij én al een deel van zijn glucosamine & chorondroitine supplement binnen (zodat het niet slechts eens per dag was) en kreeg hij 10% meer energie binnen (4300kcal/kg) zodat hij nu net wel op gewicht bleef.

Als je weet waarom een brok voor een bepaald ras samengesteld is, kan je het ook voor andere rassen inzetten. Mijn poedels hebben een periode RC Boxer gegeten. Het was één van de weinige brokken die ze aten en hiermee was het een stukje gemakkelijker om ze op gewicht te houden. RC poedel was voor mij niet te betalen vanwege de kleine zak-maat (en RC Boxer kon ik in de aanbieding kopen).

En hoewel ik van alles gevoerd heb, ben ik weer bij RC uitgekomen. Ze krijgen nu (ok, vanaf dat ik weer bij mijn ouders langs ben geweest, want daar staat nog 25kg voer. Tot dan krijgen ze smuldier) RC medium junior. Het is iets minder smakelijk dan RC boxer of RC poedel, maar nog steeds prima te eten en tegelijkertijd is het vergelijkbaar hoog in kcal.

Om een idee te geven: Labrador adult bevat 3600kcal/kg (dus 10% minder dan gemiddeld en 20% minder dan zeer hoge energie-brokken) en labrador sterilised zelfs maar 3.325 kcal/kg. Dus nog een bijna 10% minder. Zou je ze op RC DD zetten, dan moeten ze een kwart minder voer en krijgen ze te weinig mineralen en vitaminen binnen (behalve koper, daar krijgen ze meer van binnen).

Er zijn nog 2 soorten voer die minder kcal/kg bevatten van RC: Obesity management met 3116kcal/kg en Satiety met 2692kcal/kg, wel beide met een hoog koper-gehalte. En de Obesity management scheelt slechts 200kcal/kg (5% vergeleken met gemiddeld voer) met de Labrador sterilised.

Alleen als je zegt dat ze voer voor obese honden moet voeren, kwets je mensen als ze niet vinden dat hij obees is. Terwijl als je zegt: het is een labrador en hij/zij is gecastreerd, dus moet hij sterilised, dan vinden ze het heel logisch.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:43

germie schreef:
Hij iszielig en grappig. Ik kan 75000 dollarkrijgen. Lol.

Geloof je het zelf?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 18:15

Knert schreef:
germie schreef:
Hij iszielig en grappig. Ik kan 75000 dollarkrijgen. Lol.

Geloof je het zelf?

Daarvoor wil ik best even een wetsuit aantrekken hoor... foto zonder mijn hoofd erop en cashen maar :')

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 18:17

Voor dat bedrag mogen ze zelfs een foto met hoofd hebben :') Kan me dan niet heel veel meer boeien dat ie daar blijkbaar op geilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 18:22

Nou inderdaad, trek ze voor minder aan op m'n werk, kom maar door :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 18:44

Mizora schreef:
dees_daan schreef:
Royal Canin doet dat met de hondenbrokken, voor elk ras is er zowat een brok te krijgen. Ook dikke onzin.

Behalve dan dat het eigenlijk geen onzin is, maar een verduidelijking voor passend voer voor verschillende risicogroepen. Nee, het is niet per se nodig, maar dat is iets anders. Het is wel nuttig voor de meeste mensen.

- Duitse dog: zeer energierijke brok, grote brokken zodat ze niet in de wangzakken terecht komen, poging gedaan om het risico op maagtorsie te verkleinen door samenstelling brok.
- Dalmatier: zeer laag purinegehalte, gemiddeld qua energie
- Boxer: zeer smakelijke brokken met aangepaste vorm om tandsteenvorming tegen te gaan en gemakkelijker te eten (vanwege de onderbeet en hangwangen), redelijk hoog eiwit, energierijke brok (maar niet zo energierijk als de DD-brok), met toegevoegde supplementen voor de gewrichten
- Poedel: zeer hoog eiwitgehalte, energierijke brok (gelijk aan boxer), zeer smakelijk, relatief weinig zetmeel waardoor tandsteen minder snel gevormd wordt+extra enzymen om hiertegen te helpen, verhoogd biotine-gehalte en supplementen voor een betere kwaliteit vacht (los van het showen, is een goede vachtstructuur ook belangrijk om de kamsessies zo comfortabel mogelijk te houden)
- Labrador en labrador sterilised: resp. energiearme en zeer energiearme brok, brokvorm zorgt voor een eerder verzadigd gevoel, relatief hoog mineralengehalte behalve het kopergehalte! Bij labradors komt koperstapeling voor, een afwijking die vaak pas rond een jaar of 5-6 zichtbaar wordt omdat de lever dan zo beschadigd is door de gestapelde koper dat hij zijn werk niet meer goed kan doen. Behandelen tegen koperstapeling is zeer belastend voor het dier, niet alle dieren overleven het, maar een alternatief (anders dan inslapen) is er niet. De lever houdt er namelijk mee op als het niet gebeurt.

Natuurlijk hadden ze de brokken ook high-energy anti-torsie brokken; laag-prurine brokken; anti-tandsteen, voor onderbeet, met gewrichtssupplement brokken; hoog-eiwit, voor goede haarkwaliteit, anti-tandsteen brokken of light danwel extra light hooggeconcentreerde laag-koper brokken kunnen noemen.

Maar hoe groot denk je dat de kans is dat de juiste groep de juiste soort gaat eten? Dit is veel duidelijker voor de consument. En uiteraard doen ze het ook op andere soorten brok, maar toch doen ze het vaak beter op een zo passend mogelijke brok.

Om die reden heeft onze Rottweiler een tijd op RC Duitse Dog-brokken gestaan. Hij moest van zijn gewone voer (3900kcal/kg, een normale brok) zo veel eten om niet af te vallen dat hij het niet verteerd kreeg. Met RC DD kreeg hij én al een deel van zijn glucosamine & chorondroitine supplement binnen (zodat het niet slechts eens per dag was) en kreeg hij 10% meer energie binnen (4300kcal/kg) zodat hij nu net wel op gewicht bleef.

Als je weet waarom een brok voor een bepaald ras samengesteld is, kan je het ook voor andere rassen inzetten. Mijn poedels hebben een periode RC Boxer gegeten. Het was één van de weinige brokken die ze aten en hiermee was het een stukje gemakkelijker om ze op gewicht te houden. RC poedel was voor mij niet te betalen vanwege de kleine zak-maat (en RC Boxer kon ik in de aanbieding kopen).

En hoewel ik van alles gevoerd heb, ben ik weer bij RC uitgekomen. Ze krijgen nu (ok, vanaf dat ik weer bij mijn ouders langs ben geweest, want daar staat nog 25kg voer. Tot dan krijgen ze smuldier) RC medium junior. Het is iets minder smakelijk dan RC boxer of RC poedel, maar nog steeds prima te eten en tegelijkertijd is het vergelijkbaar hoog in kcal.

Om een idee te geven: Labrador adult bevat 3600kcal/kg (dus 10% minder dan gemiddeld en 20% minder dan zeer hoge energie-brokken) en labrador sterilised zelfs maar 3.325 kcal/kg. Dus nog een bijna 10% minder. Zou je ze op RC DD zetten, dan moeten ze een kwart minder voer en krijgen ze te weinig mineralen en vitaminen binnen (behalve koper, daar krijgen ze meer van binnen).

Er zijn nog 2 soorten voer die minder kcal/kg bevatten van RC: Obesity management met 3116kcal/kg en Satiety met 2692kcal/kg, wel beide met een hoog koper-gehalte. En de Obesity management scheelt slechts 200kcal/kg (5% vergeleken met gemiddeld voer) met de Labrador sterilised.

Alleen als je zegt dat ze voer voor obese honden moet voeren, kwets je mensen als ze niet vinden dat hij obees is. Terwijl als je zegt: het is een labrador en hij/zij is gecastreerd, dus moet hij sterilised, dan vinden ze het heel logisch.

Ik vind het onzin dat er een brok is voor Chihuahua's, maltezers, Duitse herders enz. Mijn honden (2 chi's, een kruising vlinderhond en witte herder) eten allemaal rauw vlees en als ze uit logeren zijn zoals nu dan krijgen ze bij diegene brok bij, allemaal Acana.. misschien dat de herder dan nu cavom krijgt omdat zij dat zelf voert maar in principe kunnen ze allemaal prima dezelfde brok eten.
Ik vind royal canin persoonlijk vette troep maar dat is mijn mening, het zal goede marketing zijn maar kleine brokjes en grote brokken was imo voldoende geweest naast de puppybrokken waar dan minder calcium in hoort te zitten.
Als je anti-onderbeetbrokken en dergelijke nodig hebt dan zou je eens naar het ras zelf moeten kijken, ipv brokjes geven die de ellende met tandsteen en dergelijke tegen moeten gaan.
De juiste brok voor de juiste groep bestaat niet, honden zijn honden, en qua spijsvertering verschilt mijn herder niet van mijn chi's hoor.. het vlees komt er bij hem hetzelfde uit als dat het er bij hen uit komt.. behalve als ie barft maar de chi's zijn dan weer te klein om een heel eendkarkas weg te krijgen dus dat is nogal logisch.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 18:57

Dat kan dat jij dat vindt, maar zelfs bij kvv's zijn er verschillende soorten voor problemen. Wat RC doet is het zo veel mogelijk voorkomen van problemen door er voortijdig op in te spelen. Een gemiddelde chi hoeft geen product met glucosamine, een gemiddelde duitse herder hoeft geen product met een laag kopergehalte, een gemiddelde labrador hoeft geen hoog-energie product.

Een lager calcium-gehalte is niet voldoende, niet eens per se waar bij puppie-voer, een hoger eiwit-gehalte is dan wat minimaal nodig is, blijkt wel zo te zijn. Maar waar een volwassen hond een calciumbehoefte van 0.50-2.50g/100g brok (met 3700kcal/kg), terwijl een puppy's tussen de 1-1.6g calcium/100g brok moeten hebben. Mits de brok even calorierijk is, als de brok calorierijker is (zoals meestal met puppiebrokken) dan moet het dus verder omhoog (1.1-1.8% Ca).

Zoals ik al zei "uiteraard doen ze het ook op andere soorten brok, maar toch doen ze het vaak beter op een zo passend mogelijke brok." Dus ja, ze kunnen allemaal prima dezelfde brok eten, maar daarmee doe je ze met enige regelmaat wel tekort. Zeker de honden die zeer weinig of zeer calorieën moeten eten of afwijkingen hebben. Net als dat er een verschil zit tussen een fjord en een engels volbloed qua behoeftes, zitten die er ook tussen honden. En dan hebben we het nog niet eens over rasspecifieke problemen. Je kan dat wegwimpelen, maar daar doe je alleen je honden tekort mee. Het gaat namelijk niet om wat je ziet (de ontlasting), maar vooral ook om wat je niet ziet (koperstapeling, artrose, risico op maagtorsie, botkwaliteit, gevoeligheid voor nierproblemen).

En een voerfabrikant heeft niets te maken met het fokken van honden, hij kan alleen de bestaande honden helpen.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 19:25

Achja, zo heeft iedereen zijn eigen opvatting over voer toch? Wij voeren ook Acana, omdat wij in RC te veel granen vinden zitten. Acana heeft ook een hoger vleesgehalte.

Maar wel een hond-gerelateerde vraag hier: hoezo eten honden hun eigen kots vaak weer op? Dat gaat er toch uit met een reden? :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 19:55

Pardon? Ik doe mijn honden tekort? Kijk voor de grap even naar de ingrediëntenlijst van Acana (lam variant) en naar die van Royal Canin.. ik denk dat mijn honden betere voeding krijgen dan de honden die op RC staan, al die toegevoegde dingen die er in zitten, het graan, het lage vleesgehalte en het vet dat gewoon aan je handen blijft zitten.. nee hoor, Acana is meer dan prima, zowel voor de chi's als voor de herder. Mijn vlinderkruising is een hondje dat zo ongeveer overal allergisch voor is, zou ik hem op RC zetten kan ik je garanderen dat hij zichzelf kapot krabt. glucosaminepoeder bestaat ook, dat geef ik liever dan een brok waar het toevallig in zit. Mijn vorige herder kreeg Stride voor zijn gewrichten, daar zou ik met deze ook weer voor kiezen. Ook qua kvv hoef ik geen verschil te maken. Mijn herder krijgt barf tussendoor, zij dan gemalen puur omdat de bekkies niet groot genoeg zijn om het te kunnen kauwen. Mijn honden krijgen dus alleen brok als ze uit logeren zijn, ik heb hier een grote vrieskist staan en bij mij krijgen ze dus alleen rauw vlees met groente, en 2 poedertjes omdat ik dat zelf ook gebruik, gember en kurkuma.. daarnaast wel een eitje en verse lamsvet door het vlees. Vertel jij mij dan eens waarmee ik mijn honden tekort doe :') ook wat de brok betreft, wat zou er voor mijn chi's of herder niet goed zijn aan Acana?

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 19:56

geerte schreef:
omdat je het niet overleeft als je valt van een te grote hoogte.

sommige zijn al bang als ze op een krant staan :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 20:15

Ik ken acana en ik ken royal canin. Ik ben niet tegen granen, en ook de toevoegingen zijn nuttig in dat voer. Het lage vleesgehalte is milieutechnisch beter (en trouwens ook diervriendelijker), hoewel ik voor de meeste merken liever een hoger vleesgehalte zie omdat ze minder betrouwbaar zijn met hoe ze hun ingrediënten verwerken om ze goed verteerbaar te krijgen, een vangnet als het ware. Maar inderdaad, RC is voor honden met allergieën niet altijd geschikt. Omgekeerd trouwens ook niet. De hond van mijn ouders kan absoluut niet tegen acana, verschillende smaken geprobeerd. Het hangt namelijk ontzettend af van waarvoor je hond allergisch of intolerant is.

En ik zeg dat het regelmatig tekort doet door alle dieren hetzelfde voer te geven, niet dat dit altijd zo is. Alle honden op royal canin medium adult doe je ook sommige honden tekort mee. Dat is niet product-afhankelijk, maar de combinatie van product en hond, exact de reden dat er dus zo veel verschillende soorten zijn. Jouw allergische hond en de mijne zijn daar een heel duidelijk voorbeeld van. Zolang je chi's en je herder niet te mager of te dik worden van 75-150% van de aanbevolen hoeveelheid is de kans niet groot dat je ze tekort doet. Er vanuitgaande dat ze er ook geen tandsteen op ontwikkelen
(maar je hebt ze er niet permanent op staan, dus dat is lastiger inschatten). Maar heb je een mechelaar die er meer dan het dubbele van moet eten, dan kan je overdoseren, en heb je een labrador die slechts 50% van de aanbevolen hoeveelheid mag hebben, dan kan deze mineraaltekorten krijgen. Of het optimaal is voor je honden? Geen idee, ik moet me dan verdiepen in voedingstests bij chi's en bij duitse herders. En dat heb ik tot nu toe nog niet gedaan.

Ja, royal canin brokken zijn vrij vettig om aan te voelen, maar dat komt niet omdat ze vet zijn, maar omdat ze het vet pas na het bakken toegevoegd hebben zodat het niet verhit hoefde te worden en ook vitamines zo zonder verhitting toegevoegd kunnen worden. Daarnaast vinden veel honden het smakelijker (maar niet allemaal). Medium adult, dus hun gemiddelste brok, bevat 14% vet. Acana grasslands bevat 17% vet. Oftewel, die van jou is vetter.

Er zijn niet voor niets vettere kvv's en minder vette, kvv's met meer bot, of juist meer orgaan, wel of geen pens, wel of geen groenten, wel of geen rijst, wel of geen premix. En sommige honden doen het weer beter op het ene product, en anderen weer op het andere product.

Ik zeg niet dat de glucosamine in het voer het geheel vervangt, maar door vroegtijdig een lage dosis al te voeren, zorg je al voor ondersteuning terwijl het gewricht nog geen duidelijke tekenen van slijtage of zelfs ontsteking geeft (mank lopen). Het vervangt niet het glucosaminesupplement als de schade al groter is, maar maakt het wel gemakkelijker om een onderhoudsdosis in iedere maaltijd te doen en dan de pillen of poeders over/in wat natvoer of een stukje kaas/worst te doen. In ons geval krijgt de rottweiler ze 's avonds in een klein stukje renske vers (dat is het enige voer waar de kleine hond van mijn ouders geen jeuk op heeft), bij zijn smuldier, want in zijn smuldier wipte hij ze eruit. En dan krijgt hij nog 2x brokken, en dus de daaraan toegevoegde glucosamine.

Wij gebruiken zelf pharmahorse glucopro samen met pharmahorse omega 3. Toen we naar dit laatste product overstapten vanaf zalmolie hebben we een sterke verbetering gezien. En hij krijgt zijn pijnstilling er ook in (schade was al aangericht toen we hem kregen met 6 jaar).

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 20:18

Is er een mogelijkheid om op de Facebook app niet standaard het rode tekstballonnetje in de reacties alvast geselecteerd te krijgen? En overigens dat hele kleurbalkje.. Ik hoef geen kleurtjes op mijn reacties, maar ik kan het tot nu toe nergens vinden.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 20:19

Mizora schreef:
Ik ken acana en ik ken royal canin. Ik ben niet tegen granen, en ook de toevoegingen zijn nuttig in dat voer. Het lage vleesgehalte is milieutechnisch beter (en trouwens ook diervriendelijker), hoewel ik voor de meeste merken liever een hoger vleesgehalte zie omdat ze minder betrouwbaar zijn met hoe ze hun ingrediënten verwerken om ze goed verteerbaar te krijgen, een vangnet als het ware. Maar inderdaad, RC is voor honden met allergieën niet altijd geschikt. Omgekeerd trouwens ook niet. De hond van mijn ouders kan absoluut niet tegen acana, verschillende smaken geprobeerd. Het hangt namelijk ontzettend af van waarvoor je hond allergisch of intolerant is.

En ik zeg dat het regelmatig tekort doet door alle dieren hetzelfde voer te geven, niet dat dit altijd zo is. Alle honden op royal canin medium adult doe je ook sommige honden tekort mee. Dat is niet product-afhankelijk, maar de combinatie van product en hond, exact de reden dat er dus zo veel verschillende soorten zijn. Jouw allergische hond en de mijne zijn daar een heel duidelijk voorbeeld van. Zolang je chi's en je herder niet te mager of te dik worden van 75-150% van de aanbevolen hoeveelheid is de kans niet groot dat je ze tekort doet. Er vanuitgaande dat ze er ook geen tandsteen op ontwikkelen
(maar je hebt ze er niet permanent op staan, dus dat is lastiger inschatten). Maar heb je een mechelaar die er meer dan het dubbele van moet eten, dan kan je overdoseren, en heb je een labrador die slechts 50% van de aanbevolen hoeveelheid mag hebben, dan kan deze mineraaltekorten krijgen. Of het optimaal is voor je honden? Geen idee, ik moet me dan verdiepen in voedingstests bij chi's en bij duitse herders. En dat heb ik tot nu toe nog niet gedaan.

Ja, royal canin brokken zijn vrij vettig om aan te voelen, maar dat komt niet omdat ze vet zijn, maar omdat ze het vet pas na het bakken toegevoegd hebben zodat het niet verhit hoefde te worden en ook vitamines zo zonder verhitting toegevoegd kunnen worden. Daarnaast vinden veel honden het smakelijker (maar niet allemaal). Medium adult, dus hun gemiddelste brok, bevat 14% vet. Acana grasslands bevat 17% vet. Oftewel, die van jou is vetter.

Er zijn niet voor niets vettere kvv's en minder vette, kvv's met meer bot, of juist meer orgaan, wel of geen pens, wel of geen groenten, wel of geen rijst, wel of geen premix. En sommige honden doen het weer beter op het ene product, en anderen weer op het andere product.

Ik zeg niet dat de glucosamine in het voer het geheel vervangt, maar door vroegtijdig een lage dosis al te voeren, zorg je al voor ondersteuning terwijl het gewricht nog geen duidelijke tekenen van slijtage of zelfs ontsteking geeft (mank lopen). Het vervangt niet het glucosaminesupplement als de schade al groter is, maar maakt het wel gemakkelijker om een onderhoudsdosis in iedere maaltijd te doen en dan de pillen of poeders over/in wat natvoer of een stukje kaas/worst te doen. In ons geval krijgt de rottweiler ze 's avonds in een klein stukje renske vers (dat is het enige voer waar de kleine hond van mijn ouders geen jeuk op heeft), bij zijn smuldier, want in zijn smuldier wipte hij ze eruit. En dan krijgt hij nog 2x brokken, en dus de daaraan toegevoegde glucosamine.

Wij gebruiken zelf pharmahorse glucopro samen met pharmahorse omega 3. Toen we naar dit laatste product overstapten vanaf zalmolie hebben we een sterke verbetering gezien. En hij krijgt zijn pijnstilling er ook in (schade was al aangericht toen we hem kregen met 6 jaar).

Kunnen jullie dit verplaatsen naar een specifiek topic over hondenvoeding ipv hier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 20:34

Mijn laatste reactie, beter voor het mileu en dergelijke heeft niets te maken met beter voor de hond of niet. Daarnaast maakt het verschil wat voor ingrediënten er toegevoegd zijn, goedkope- niet natuurlijke of duurdere en natuurlijke.. verder ook geen antwoord over waar Acana tekort in zou kunnen schieten.. bij veel geëxpandeerde brokken wordt het later toegevoegd, deze zijn echter niet zo vettig als de RC brokken.
Kortom, mijn mening is onveranderd en dat is dat RC vooral een goede marketing bedacht heeft en dat is het voor mij. Ieder zijn mening maar persoonlijk zie ik nog steeds niet in waarom een chi anders zou moeten eten dan een maltezer en geloof ik ook niet dat problemen door brok voorkomen kunnen worden, maar daar komen we toch niet uit.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 21:23

Kunnen de lange mega tekst discussies over hondenvoer verhuizen naar bb? Danku :Y)

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 21:24

Hoe kan ik een indesign template (factuur) gratis converteren naar een pdf- (of pdf-achtig) bestand die bewerkbaar is voor de gebruiker? Dus alle velden vrij te bewerken.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 21:26

Xyris schreef:
Hoe kan ik een indesign template (factuur) gratis converteren naar een pdf- (of pdf-achtig) bestand die bewerkbaar is voor de gebruiker? Dus alle velden vrij te bewerken.

Naar word ook goed?

https://redokun.com/blog/indesign-to-word

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 21:46

Als ik een pakket af wil laten leveren op een post nl afhaalpunt, maar dat staat bij een online winkel niet als optie- hoe krijg je het dan voor elkaar?

Gewoon het adres van die winkel invullen als aflever adres? Lijkt mij niet toch?

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 22:04

In mais- en tarwevelden en waarschijnlijk bij andere gewassen ook wel, zie je vaak van die stukken met geknakte stengels. Denk graancirkel, maar dat is het dus niet. Vaak zijn het ook plekken waar wel een intact deel omheen staat.
Hoe kan dat nou gebeuren?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 22:25