Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 18:48

Wij hoorden ineens een paar keiharde knallen, iets dat ergens tegenaan klapte zeg maar. Mijn vriend kijken: raam van de onderbuurvrouw was open en klapte elke keer keihard tegen het kozijn. Dikke barsten in het raam ook...
Aangebeld, niemand deed open, dus ik de woningbouw maar gebeld en terwijl ik aan de lijn hing, hing het raam eerst nog aan 1 ding vast en klapte vervolgens dus meters naar beneden.
Woningbouw melding gemaakt, staat er een tijd later een huismeester met de politie: konden haar niet bereiken en het gevaar bestond dat er nog meer schade zou komen als de wind achter de pui zou komen. Slotenmaker erbij...
Buurvrouw kwam raar thuis! Maar was ons wel dankbaar dat we direct actie hadden ondernomen.

KittyDylan

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 18:57

Hier bij ons is het nog rustig gebleven.
Mooie lucht nu in de verte
Afbeelding

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 19:35

Achteraf gezien vond ik het hier (Kop Noord-Holland) nog reuze meevallen, gezien alle voorspellingen. (of de wind stond deze keer veel gunstiger)
Bijna geen omgewaaide bomen gezien onderweg van Alkmaar richting de A7, alleen maar losse takken op de grond. Bij de vorige echte storm was er veel meer schade aan bomen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 20:41

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 21:54

APCIII schreef:
Achteraf gezien vond ik het hier (Kop Noord-Holland) nog reuze meevallen, gezien alle voorspellingen. (of de wind stond deze keer veel gunstiger)
Bijna geen omgewaaide bomen gezien onderweg van Alkmaar richting de A7, alleen maar losse takken op de grond. Bij de vorige echte storm was er veel meer schade aan bomen.

Viel hier idd reuze mee met omgevallen bomen, al moet ik zeggen dat het aan het Amstelmeer meer spookte dan in Middenmeer en Wieringerwerf.
Maar aan de andere kant, als ik op fb de foto's voorbij zag komen uit Den Helder, dan ging het daar wel meer te keer.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 22:09

Hier in de straat is een boom omgewaaid. Ik kon niet goed zien of hij tegen de gevel van het appartementencomplex is geklapt, hij was toen al in stukken gezaagd. Onderweg naar stal ook veel afgewaaide (grote!) takken gezien.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 07:23

Vannacht hebben we nog een flinke portie onweer gehad met regen.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 07:44

Hier had de gemeente het erg druk in het dorp..
Een vriend van ons is opgeroepen om te gaan helpen(is hovenier)bij mn ouders op de straat zijn 4 knoeperds van bomen om gegaan...
1 uit zichzelf en 3 stonden al zo vreselijk los/scheef dat ze ze om hebben gehaald voor er ongelukken gebeurden vrij drukke doorgaande weg
Afbeelding

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 07:47

Hier is het heel erg mee gevallen. (Nabij Uttecht)Wel behoorlijke windvlagen. Liggen wel veel takken op de weg maar grote schade heb ik hier in de buurt niet gezien.
Gelukkig maar.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 09:00

Hier ligt de top van de boom nog in de weide en over de afrasting, die dus ook kapot is. De buurman heeft de stammen al weggehaald. Alleen de top moet nog weg, maar dat moeten we dit weekend maar doen, zolang dat spul er nog ligt, kunnen de paarden er niet uit.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 11:44

Goh wat een verhalen komen er voorbij!
Wij zijn gisteren in Stavoren nog even over de dijk gaan wandelen, en ondanks dat we hier aan het IJsselmeer liggen viel het gelukkig erg mee hier. Wel wat afgewaaide takken gezien, maar dat was het dan ook.
Wel prachtige wilde golven <3
Afbeelding
Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:40

Mijn dag...

Hoorde net van een boer uit west Friesland dat daar deze maand al 140 mm water is gevallen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:43

Wat een regen, dit is wel een heel ander begin van de herfst van afgelopen jaren! Gelukkig hier nog geen last er van gehad, maar met evenementen kan het heel vervelend zijn inderdaad, sommige dingen worden ook afgelast.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:54

Aardappel feesten in emmeloord toevallig komend weekend? Regen hier nu weer stevig. En flinke wind. Vreemd grijs/groene lucht. Veel kleinere takken onderweg zien liggen vanmorgen

Mooie fotos van water zeg

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:08

MarjanB schreef:
Mijn dag...

Hoorde net van een boer uit west Friesland dat daar deze maand al 140 mm water is gevallen

[ [url=m/GCUQ8w.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3KRGyr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7Pikuy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zou best eens kunnen kloppen hoor, hebben hier in de regio al dagen gehad van ca 40mm, en dan zit je er zo aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:15

Geen schade hier maar mijn regenmeter is ermee gestopt te melden hoeveel regen er is gevallen.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:25

Alle regen nu en van de winter lekker droog!

Dat hoop ik dan maar

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:31

Het gemaal heeft hier inderdaad flink gedraaid om al het water uit Friesland weg te pompen. Zo hard dat het waterpeil in een nacht zo erg gedaald was dat een aantal boten hier in de binnenhaven goed vast lagen en de ondiepe slootjes helemaal droog lagen. Maar dat water was na een nacht weer helemaal terug op peil :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:52

8nnemiek schreef:
Het gemaal heeft hier inderdaad flink gedraaid om al het water uit Friesland weg te pompen. Zo hard dat het waterpeil in een nacht zo erg gedaald was dat een aantal boten hier in de binnenhaven goed vast lagen en de ondiepe slootjes helemaal droog lagen. Maar dat water was na een nacht weer helemaal terug op peil :=

Je bedoeld het Woudagemaal??

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:57

MarjanB schreef:
Mijn dag...

Klopt, grote delen van noord-holland hebben meer dan 100mm gehad al.
Normaal valt er in heel september 78mm regen. Alleen limburg en een deel van brabant volgt een beetje het normale patroon.
Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 18:04

Morganlefay schreef:
Je bedoeld het Woudagemaal??

Nee het JL Hooglandgemaal in Stavoren, maar ik denk dat ze met dit weer allemaal wel aan t pompen zijn, niet?

De havenmeester zei dat ze normaal niet zo hard pompen. Nu was echt extreem :=

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 18:10

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 18:15

Heb niks gezien, was niet zichtbaar vanaf mijn flat. En kijk toch over het Westand uit. Maar wel scary dat het zo dichtbij komt. Heb 21 jaar in Monster gewoond, max 5 km daar vandaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 18:16

Is hier echt nat , de kaart bevestigd het := . Wat een regen de afgelopen weken := , 95 mm :Y)

Windhoos blijft bizar :))

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 18:34

Ik was zo rond 16.30 in Alkmaar, daar kwam het ook met bakken naar beneden. De putten in de straat stonden bellen te blazen, ipv netjes water in te laten _O-