Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska27

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 11:22

Ik koop voor de kids veel via Limango, vooral Name It is daar dezelfde prijs als je voor Zeemanspul betaald. En ik krijg veel Vinginospul van een vriendin van me. Ik verkoop ook niets door, wij houden weinig dingen mooi genoeg. Op school spelen ze dagelijks minimaal een uur in het zand en de modder, op vrijdag gaan ze de hele dag het bos in. En wij hebben zelf ook nogal veel blub hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 11:27

Ik krijg best veel paardenspul weer schoon met ossegalzeep of biotex groen. Moet toch ook lukken met kinderkleertjes?

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 11:30

Ik koop juist best veel voor onze kleine vent via MP. Vind de prijsjes veel leuker :').

Ga dan ook niet uit van nieuwstaat maar ik zou inderdaad wel klagen als het echt afgeleefd of vies is al. Gelukkig maar 1 keer gehad. Vind het ook niet netjes dat je niet ff meldt dat de staat echt slecht is.

Zelf verkoop ik zelden iets van kinderkleding. Schiet simpelweg niet op bij mij. Krijg gewoon 0 reacties terwijl ik geen andere prijzen reken dan anderen

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 11:35

Wij kopen alle kinderkleding op ebay of rommelmarkten, soms koop ik voor de meiden iets op ali, maar t meeste is toch echt tweedehands.
Zelf kleding verkopen doe ik niet, het wordt hier doorgegeven naar broertjes of zusje en na een aantal kinderen is het dan echt niet meer te dragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 11:44

Vrijdag een berichtje gestuurd naar iemand dat ik wel interesse had en het wou overnemen, geen reactie, dus gister avond nog een mailtje erachteraan gestuurd of mijn vorige mailtje ontvangen is. Krijg ik terug 'Ik mail dinsdag'. :? Tsja, dan zoek ik wel verder hoor.

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 11:45

[***] schreef:
Vrijdag een berichtje gestuurd naar iemand dat ik wel interesse had en het wou overnemen, geen reactie, dus gister avond nog een mailtje erachteraan gestuurd of mijn vorige mailtje ontvangen is. Krijg ik terug 'Ik mail dinsdag'. :? Tsja, dan zoek ik wel verder hoor.

Het is wel pasen he, sommige mensen hechten daar veel waarde aan.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 11:56

Abercrombie schreef:
Urona447 schreef:
Juist omdat er zo snel vlekken in zitten koop ik het tweedehands. Maakt het wel gemakkelijker om dingen weg te gooien die er niet meer uitzien.

Oke dat kan ook. Mijn ervaring tot nu toe is dat mensen 2e hands willen maar nieuw verwachten.

Maar dat is werkelijk met alles.
Alles moet nieuw zijn en het liefst voor een duppie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 12:36

Hier heb ik na mijn superaankoop (die grote dood baby kleertjes wat een soort verrassingspakket was) dezelfde tactiek gehanteerd; foto van de gevulde doos, in de advertentie gezet hoeveel rompers, shirtjes, broeken etc erin zaten, vraagprijs erbij en de mededeling dat ik geen losse foto's ga maken.

Resultaat; binnen 2 dagen verkocht, geen gezeur en koper blij. En nog voor m'n vraagprijs ook :+

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 16:59

Anoniem schreef:
Hier heb ik na mijn superaankoop (die grote dood baby kleertjes wat een soort verrassingspakket was) dezelfde tactiek gehanteerd; foto van de gevulde doos, in de advertentie gezet hoeveel rompers, shirtjes, broeken etc erin zaten, vraagprijs erbij en de mededeling dat ik geen losse foto's ga maken.

Resultaat; binnen 2 dagen verkocht, geen gezeur en koper blij. En nog voor m'n vraagprijs ook :+

Beetje lugubere verkoop dan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 17:30

Oh crap :+ bedoelde doos natuurlijk wahahaha

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 17:45

Ik heb het weleens andersom gehad. := Ik verkocht toen het boek Harry Potter en de relieken van de dood. Hierop kreeg ik een bericht van iemand waarin stond 'je bent zelf een doos'. Ik, lichtelijk verontwaardigd, besloot om nog eens goed te kijken naar mijn advertentie en wat bleek? Ik had bovenaan de advertentie 'Harry Potter en de relieken van de doos' staan. :')

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:41

Oke.... ik keek even op marktplaats zie ik een verkoper met een tshirt met een krokodil erop geplakt :') met als tekst lacoste shirt! En een kooi met ze schoonmoeder erin! Hoe serieus moet ik die verkoper nog nemen :')

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:12

Haha Jolien :D

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 12:14

Ik ben ook weer aan het marktplaatsen! Vind het lastig als mensen bieden (mijn vraagprijs) ik aangeef akkoord te zijn en vervolgens blijft het stil...

Ondertussen zijn er al nieuwe biedingen geplaatst (maargoed, mondeling akkoord is ook akkoord). Maar hoe lang blijf je wachten op de reactie met adresgegevens? :')

Dan kan ik net zo goed een hogere bieder nu akkoord geven.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 12:27

Hoe lang wacht je al op antwoord?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 12:33

ik heb de afgelopen week 3x meegemaakt dat een verkoper akkoord gaat met mijn bod en dat ik vraag wanneer het past om het te komen halen en dat ik dan als antwoord krijg dat het al door iemand anders opgehaald is.... omdat het te lang duurde voordat ik antwoordde....
Ja, sorry! Sommige mensen moeten ook nog werken enzo... Die kunnen niet altijd binnen t uur terug reageren... djjeezzzz

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 12:40

Ik zou even wachten tot na de paasdagen, ik kan me voorstellen dat mensen nu te druk zijn om hun mail te beantwoorden.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 12:42

Wat een verhalen hier zeg, ook wel veel herkenbare dingen.. De chat werkte bij mij op mobiel Internet vaak ook niet maar zodra ik de marktplaats app had geïnstalleerd werkte het wel goed.

Over het kopen van dingen op marktplaats ben ik zelf erg tevreden en enthousiast :D altijd een nette reactie en snelle verkoop. Ik ben zelf net op kamers gegaan en heb mijn koelkast, combimagnetron, hoogslaper, bank en stoelen allemaal van marktplaats. Ideaal, veel goedkoper dan dat ze in de winkel waren en alles nog in goede staat.

Omdat ik zelf geen grote auto heb heb ik bij een aantal dingen kunnen regelen dat het door de verkopers gebracht werd naar mijn kamer :D (uiteraard tegen een vergoeding voor de benzine). Allemaal heel netjes gebracht, de bank kwam achterin een aanhangwagen van een heel eind weg, 2 heren hebben ook nog geholpen met de bank naar boven tillen. Idem met de plankjes voor mijn bed en de koelkast, die weer van aparte verkopers kwamen. Zeer tevreden over! :)

Echter gaat het verkopen van mijn eigen spullen niet zo lekker. Regelmatig krijg ik biedingen en dan ga ik akkoord, maar geen reactie. Of ze moeten er nog over nadenken maar vervolgens ook niets laten weten. Heb ook wel een paar keer al afgesproken met iemand maar dan kwamen ze gewoon niet opdagen. Erg vervelend en vreemd..

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 12:53

Oh ik laat er gerust 24-uren overheen gaan hoor, heb zelf ook wel meer te doen :') . Maar 3-4 dagen vind ik best lang (en als ze bieden tijdens de paasdagen neem ik aan dat er ook een moment is om te reageren).

Marktplaats is toch een beetje "snelle" handel. Als ik ergens op bied, check ik toch in de ochtend/avond even of de verkoper heeft gereageerd. Maargoed dat is hoe ik er persoonlijk in sta :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 13:12

Hier ook weer goede ervaring: zoon had een Apple muis te koop, die bleek het nl niet te doen op zijn IPad.

Aantal biedingen, degene die had gemaild met wat vragen kon langskomen om te proberen of ie het op haar 'systeem' zou doen. We gingen dus ervan uit dat de vraagprijs akkoord was.

Werd er boven de vraagprijs geboden, door aantal mensen. Ik zei al tegen zoon: je hebt een afspraak met deze mensen, pas wanneer dit niet doorgaat kan je met een ander in onderhandeling.

Mensen kwamen, muis bleek het te doen dus ze namen hem mee voor de vraagprijs. Kopers (meisje met vader) blij, zoon blij want het ging allemaal netjes en heeft zijn spaargeld weer terug. En les voor volgende keer: wil je er meer voor en zie je dat er veel op geboden wordt: reageer dan niet meteen met een akkoord, maar dat je even de andere biedingen afwacht.
(Zoon heeft na de verkoop iedere andere geintresseerde een reactie gestuurd met dat ie verkocht is)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 13:17

Hier een receiver te koop staan voor m'n schoonouders. Gisteren erop gezet, meteen geinteresseerde ervoor en afgesproken om 'm op te halen.. een uur geleden.

Inmiddels zit ik dus nog steeds thuis, kan m'n kleine niet naar bed (zul je zien dat wanneer ik t naar bed-ritueel start dat ze aanbellen) maar staat die receiver nog steeds in de keuken. Ben benieuwd wanneer ze op komen dagen, als ze überhaupt komen.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 13:26

Marocje schreef:
Hier ook weer goede ervaring: zoon had een Apple muis te koop, die bleek het nl niet te doen op zijn IPad.

Aantal biedingen, degene die had gemaild met wat vragen kon langskomen om te proberen of ie het op haar 'systeem' zou doen. We gingen dus ervan uit dat de vraagprijs akkoord was.

Werd er boven de vraagprijs geboden, door aantal mensen. Ik zei al tegen zoon: je hebt een afspraak met deze mensen, pas wanneer dit niet doorgaat kan je met een ander in onderhandeling.

Mensen kwamen, muis bleek het te doen dus ze namen hem mee voor de vraagprijs. Kopers (meisje met vader) blij, zoon blij want het ging allemaal netjes en heeft zijn spaargeld weer terug. En les voor volgende keer: wil je er meer voor en zie je dat er veel op geboden wordt: reageer dan niet meteen met een akkoord, maar dat je even de andere biedingen afwacht.
(Zoon heeft na de verkoop iedere andere geintresseerde een reactie gestuurd met dat ie verkocht is)

Netjes!!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 13:37

Mensen zouden een complete slaapkamer op komen halen en even bellen wanneer ze kwamen.... 24 uur later moeten ze nog altijd bellen.

Inmiddels ben ik er wel klaar mee, morgen bel ik de kringloop dat ze hem mogen halen. Verdienen zij mooi een kluif met geld en kunnen mijn bieders hem daar op halen.

Heb wel wat beters te doen met dit zonnetje.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 13:57

Wij waren op zoek naar een bedombouw. Wat gevonden op mp en gemaild met wat vragen. Netjes antwoord gekregen. Ging vlot. Volgende dag zouden we gaan kijken, was al afgesproken. Krijgen we snachts berichtje van verkoper, ja bed is al opgehaald door een ander. Vond ik redelijk aso,maar blij dat we een berichtje kregen.

Heb ooit eens in Rotterdam gestaan voor een auto, woon zelf op Texel. Alles via mail afgesproken, kom in Rotterdam, auto al verkocht. Ben toen echt wel heel boos geworden. Gelukkig hadden we een lijstje gemaakt met meer adresssen maar vond dit echt niet kunnen.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 17:07

Anoniem schreef:

Dit overweeg ik ook nog te doen