Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chasingmood

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:38

Misschien vanuit respect, dat er niet midden in de nacht gerotzooid word.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:39

Nee dat is overal in Nederland. Wat heb je er te zoeken in het donker? :D

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:43

Haha ik niks hoor! Maar vroeg het me gewoon af. :)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:45

Is dat niet voornamelijk tegen grafschenners?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:56

gohya schreef:
Nu het zo hard giet,komt mijn vraag die ik al heel lang wilde weten.

Waarom gaan Kikkers het water uit als het regent? ze gaan dan écht schuilen in de schuur,onder planten en als ze de kans krijgen ook hier binnen.
Even inhaken, wat doen al die slakken dan buiten??? En waar komen ze vandaan? Het zijn er soms zo ontzettend veel.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:59

noviceh schreef:
gohya schreef:

Waarom gaan Kikkers het water uit als het regent? ze gaan dan écht schuilen in de schuur,onder planten en als ze de kans krijgen ook hier binnen.
Even inhaken, wat doen al die slakken dan buiten??? En waar komen ze vandaan? Het zijn er soms zo ontzettend veel.

Dezelfde reden als de kikkers, ook slakken drogen snel uit en gaan daarom op pad als het nacht is of nat is.
Overdag zitten ze op vochtige plekken, rottend hout of onder stenen bijvoorbeeld.

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 18:05

noviceh schreef:

En of alle slakken linksdraaiende huisjes hebben en of dat op het zuidleijk halfrond dan ook zo is, of andersom?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 18:08

Tivoli schreef:
Ik dacht altijd dat je tijdens het zwemmen 'in een zandzuiger gezogen' kon worden :o
Maar ja, ik was 9 toen me dat verteld is en ik heb er nooit meer durven zwemmen :+

Ik ben vroeger toch echt bijna verdronken door een zuigding in de wand van het zwembad waar het afdekplaatje van mistte. Mijn voet kwam er voor een deel in en die kreeg ik er door de sterke zuigkracht niet weer uit

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 18:44

W.b.t. de kikkers,ze gaan ook de schuur in en het huis in,daar zit toch geen eten voor ze? of snappen ze dat dan niet?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 19:40

Janneke2 schreef:
Mbt ernstige misdrijven wordt volgens mij alleen gekeken naar de mate van toerekeningsvatbaarheid. Om de "simpele reden" dat wie niet vrij is zijn of haar wil te bepalen, niet gestraft kan worden. Daarnaast kan, naar het oordeel van de rechtbank, een maatregel worden opgelegd: variërend van toezicht door de reclassering naar verplichte opname in een psychiatrische inrichting tot complete tbs (die om de 2 jaar wordt her-beoordeeld, maar in principe levenslang kan zijn).
In het kader van deze overwegingen kan de kans op recidive een rol spelen.
En ik wed tien tegen een dat er relatief veel mensen/ mannen met een persoonlijkheidsstoornis in tbs klinieken zitten.

Ja de mate van toerekeningsvatbaarheid wordt bepaald. Maar ook daders die geheel toerekeningsvatbaar zijn kan een behandeling worden opgelegd. Bijvoorbeeld als bijzondere voorwaarde. Dit is lang niet altijd tbs. Daar komt meestal meer bij kijken.
Bij vrijwel alle wat ernstiger geweldsdelicten, zedendelicten, opmerkelijke recidive of "bijzondere" delicten zoals brandstichting, wordt een persoonlijkheidsonderzoek ingesteld.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 19:57

noviceh schreef:
gohya schreef:

Hier zie je als het hard geregend heeft kleine kreeften en/of krabben (is me niet helemaal duidelijk wat het zijn) Geen flauw idee waar die vandaan komen >;)

En nog iets anders: waarom verschijnen er soms zwarte vierkanten op mijn telefoon?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:09

Nikass schreef:
noviceh schreef:

Hier zie je als het hard geregend heeft kleine kreeften en/of krabben (is me niet helemaal duidelijk wat het zijn) Geen flauw idee waar die vandaan komen >;)

En nog iets anders: waarom verschijnen er soms zwarte vierkanten op mijn telefoon?

Geen idee van die vierkanten, maar die beesten zijn Amerikaanse Rivierkreeften.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:11

Ik weet niet waar TEM voor staat and at this point i'm too afraid to ask. (ik weet wel dat het een melding voor de modjes is) :')

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:13

Nikass schreef:

Iets specifieker? In je scherp, op de achterkant? Wat voor telefoon? Hoe lang al?

Edit:
Renee schreef:
Ik weet niet waar TEM voor staat and at this point i'm too afraid to ask. (ik weet wel dat het een melding voor de modjes is) :')

Tip Een Moderator ;)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 08:21

Steeph schreef:
Nikass schreef:

Iets specifieker? In je scherp, op de achterkant? Wat voor telefoon? Hoe lang al?

Het is een Samsung Galaxy S3, de vierkanten verschijnen in het beeldscherm, dus heel irritant als je ergens mee bezig bent. Maar het is alleen af en toe en het is wel eens eerder gebeurd maar toen een hele lange tijd niet en nu de laatste week weer wel.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 08:28

Ik kan er zo snel niks over vinden, misschien weet iemand bij HTT er raad mee ;)

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:05

Als je zwanger bent en dus een hele dikke buik hebt. Kan/mag je dan op de buik liggen?

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:21

Hoelang mijn Pfeiffer nog gaat duren..
En of het wel of niet beter is om een tussen jaar te nemen..
:Z :Z slaapt weer verder op school. :Z :Z

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:32

Bambi1995 schreef:
Als je zwanger bent en dus een hele dikke buik hebt. Kan/mag je dan op de buik liggen?

Ja dat kan en mag,het ligt alleen zeer onhandig.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:32

Bambi1995 schreef:

Het mag wel, maar prettig is het niet :D
Ik kan sinds 20 weken niet meer op mijn buik liggen, maar er zijn ook vrouwen die het veel langer doen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:38

Ik geloof dat je dan een bed met een kuil erin nodig hebt anders voorzie ik een vreemde lighouding :D

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:40

Sammie schreef:
Ik geloof dat je dan een bed met een kuil erin nodig hebt anders voorzie ik een vreemde lighouding :D

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:19

Plet je dan de baby niet? Kan een baby daar last van hebben en protesteert die dan ook of kan dat niet?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:26

Haha, die buik geeft echt niet mee hoor. Je moet het zien alsof je een harde voetbal in je buik hebt. Hij kan wel een klein beetje van links naar rechts en ietsje je lijf in bewegen. Maar dat is echt niet zo veel.
Baby protesteerd hier wel als ie klem komt, dan word ik helemaal kapot geschopt :D

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:33

Om nog lekker bij een zwangerschap te blijven. Hoe voelt het als een baby schopt?