Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charles

Re: Bloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 13:53

Ik had zoveel te bloggen over Parijs dat ik het ga splitsen in 3 verschillende posts. De eerste, vol met praktische tips, is nu online. Morgen en overmorgen komen de tips over Disneyland en mijn reisverslag online.
Praktische tips voor Parijs

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:41

Yv_ schreef:

Even een klein puntje: je schrijft dat de kleur onder de categorie "royaal blauw" valt, maar als het afgeleid is van de kleur/naam Royal Blue, zou het vertaald moeten worden als koningsblauw :o Mocht Royaal Blauw ook een kleur zijn, dan heb ik niets gezegd hoor... :x

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:50

Nee!! Thanks!!
Stomme blauwtinten :'). Ik had inderdaad gezocht op blauwe tinten en er kwam alleen engels prut uit _O-. Ga 'm f aanpassen :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:01

Haha graag gedaan hoor! :D

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:04

Ik heb een vraagje aan de 'Blogspotters'
Ik irriteer me al een hele poos aan dat verrekte Blogger icoontje die je bij mijn foto ziet staan, bij een aantal blogs op blogspot zie ik dat ze er niet staan en dat hun hun foto ook groter hebben kunnen maken.
Echter krijg ik het gewoon echt echt echt niet voor elkaar, het het al zo vaak geprobeerd.. Is er iemand hier die mij dit uit kan leggen.. ?

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:45

Wow, ik zie opeens dat ik mail heb van de Libelle! Ondertussen is het alweer even geleden dat ik een berichtje heb geschreven over de reünie van mijn basisschool en hoe ik sindsdien weer goed contact heb met mijn hartsvriendin van toen. Ze zijn bij de Libelle blijkbaar bezig met een artikel over schoolreünies en nu is de vraag of ik mijn verhaal wil doen en met foto en al in het blad wil!

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 19:45

waah super gaaf Chanen!
Als je je blog erbij mag vermelden zou ik dat doen! Super reclame natuurlijk.

Dames ik heb een nieuw artikel online! Heb echt gelet op leestekens en niet te lange zinnen maken etc.
Buiten dat om vond ik het leuk om weer eens een leuke ootd te maken. Helaas de foto's niet super maar beter kregen we het vandaag niet. :(

http://www.fajez.nl/2014/03/ootd-grey-s ... utfit.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 19:50

Leuke post, ik vind de foto's ook erg leuk! De enige opmerking die ik heb gaat om je titel, het is namelijk "grey skies", en niet "grey sky's". Ik vind hem voor de rest een stuk prettiger lezen dan je vorige artikel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 19:51

Ik heb vandaag een hele lange post online gezet over sollicitatiegesprekken, helaas zonder foto's aangezien ik erg ziek ben.

Sollicitatiegesprekken

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 20:36

Woeps, nou gelukkig minder foutjes als de vorige keer haha!
Goed artikel, denk dat veel mensen daar wel wat aan hebben.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:18

Emmaa_ schreef:
Ik heb vandaag een hele lange post online gezet over sollicitatiegesprekken, helaas zonder foto's aangezien ik erg ziek ben.

Sollicitatiegesprekken

Leuke blog voor mensen die voor het eerst gaan solliciteren! Overigens ben ik het niet helemaal eens met je kledingtips :o Juist door kleuren en kleding te dragen die goed bij jou staat en waar je je in op je gemak voelt, kom je veel beter over tijdens een gesprek. Zwarte broek en witte top is al een tijdje achterhaald, maar als je op safe wilt spelen en echt niet weet wat je moet dragen, kan je het doen. Mijn ervaring is juist dat bij een hogere functie, ze iemand verwachten die zelfverzekerd is en sterk in haar schoenen staat. Door de juiste kleur en stijl te dragen laat zien dat je weet hoe je jezelf moet presenteren en doet denken dat je je zaakjes op orde hebt. Ik ben dus echt pro kleuren dragen, wederom lang leve de kleurenanalyse! *\o/*

Loop je nooit op hakken, dan moet je dat voor je sollicitatiegesprek ook niet doen. Voor de ene zegt het macht, maar hakken hoger dan 10cm kan ook "ordinair" zeggen. Overigens voel ik me wel heel fijn op hakken, dus ik draag ze vaak wel naar een sollicitatiegesprek, maar ik draag nooit mega palen. Hoog genoeg om me een powervrouw te voelen, laag genoeg om niet ordi over te komen en stabiel te kunnen lopen. Als iemand zich sterk voelt op lage schoenen, straalt ie dat ook uit, dus heeft het heel geen nut om hoge hakken aan te trekken.

Je moet je zelfverzekerd en fijn voelen in je outfit, tijdens je gesprek wil je niet afgeleid worden door twijfels over je kleding, of door kleding die niet lekker zit. Uiteindelijk is kleding de 1e indruk (en die moet goed zijn), maar als je kleding oké is, zal je C.V. en het gesprek toch echt de doorslag geven! Verder ben ik het helemaal met je eens hoor, je moet je kleden naar de functie en lekker met de flow van het gesprek meegaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:42

Ik denk dat het er heel erg van afhangt hoe je verder bent. Ik heb een grote mond en ik praat veel. Daarbuiten draag ik vrij veel make-up. Ik houd het graag wat rustiger in mijn kleding omdat ik anders ik anders een (en ik quote) "veel te kleurrijke persoonlijkheid" zou zijn :')

Wbt de hakken gaf ik inderdaad aan dat je er wel op moet kunnen lopen. Ik ben al erg lang van mezelf maar ik ben zelf van mening dat hakken ieder meisje mooier maken, mits je erop kunt lopen :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:55

Haha ja er is wel een verschil tussen kleurrijke persoonlijkheid en een kleurrijke persoonlijkheid :D Overigens moet je aan je persoonlijkheid niet teveel willen veranderen, maar als je weet dat je op sommige gebieden "too much" bent, is het idd verstandig om dat wat aan te passen. Heeft allemaal te maken met weten hoe je jezelf het beste kan presenteren!

Ik draag zelf graag bruin- en natuurtinten, staat mij heel mooi en het is qua kleuren heel rustig. Maar ik hou ook wel eens van een knaller hoor, koraal oranje is mijn favo! Maar dat zou ik dan weer niet zo heel snel naar een sollicitatiegesprek dragen, dat bewaar ik voor later ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 09:59

Ik vind een beetje kleur ook altijd beter, zwart/wit is vaak heel statisch en streng.
Kun je beter een rustige kleur als accent toevoegen, maakt het vaak wat levendiger.

Zwarte broek, witte top vind ik al gauw op bediening lijken.

piCture pOlish Imperial <3

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:09

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:31

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:34

Ik heb gisteren een heel leuk en goed gesprek gehad over mijn blog. Binnenkort een verhaal dus over mij in een item op een ander blog. Echt tof.
Charlotte van hier (met haar fotografieblog) heeft daar ook in gestaan. Gaat over ambities. www.24lentes.nl/mijn-ambitie/
Laatst bijgewerkt door Polivy op 19-03-14 10:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:44

Leuk, polivy!

Prima post over het sollicteren! :j Vergeet niet dat een sollicitatie staat of valt met een goede brief!

Mijn beste vriendinnetje is vandaag jarig, daarom heb ik voor haar een uitgebreide post gemaakt met liedjes die veel herinneringen voor ons hebben! Ze vond het geweldig! :)) Luister mee op www.beetjzout.nl :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:29

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:32

Ik ga van de week maar eens een inhaalslag maken op mijn blog :=

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:35

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:39

Oooh wat slecht van mij :o Ik heb hier al een tijdje niet meer bijgelezen.. Maar zal beloven vandaag even jullie blogs te lezen!

Gisteren een nieuwe post geplaatst: Ik Voel Vlinders. De twijfelaar.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:44

Marit schreef:
kimrhijns schreef:
Ik heb vandaag een post over fotografie
http://liveloveandbooks.wordpress.com/2 ... /#more-405

Ik zou je foto's een stuk groter maken! Ze zijn nu echt heeeel inieminie, en zeker als je het over fotografie hebt is dat wel van belang.. :D

Mee eens.

En ik zou dit laatste weghalen
Citaat:
Zoals je ziet staat er op iedere foto een copyright. Ik heb al deze foto’s zelf gemaakt en wil ze daarom ook nergens anders terug zien.

Ten eerste klinkt het heel dwingend en belerend, daarnaast kan ik zien dat er een copyright op staat, zoals je zelf al zegt. Het klinkt veel vriendelijker (als je er überhaupt al wat over wil zeggen, wat ik even in het midden laat) als je aangeeft dat als iemand je foto('s) wil gebruiken hij dit met vermelding doet, o.i.d. Toch mooi, als mensen je foto's mooi vinden en willen delen?

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:13

@ Marit en @polivy

Allebei heel erg bedankt voor de tips! Ik heb nog niet eerder een artikel geplaatst over fotografie dus ik was nog een beetje aan het zoeken.

Over de laatste zin heb ik ook heel lang getwijfeld. Maar je hebt gelijk. Ik heb hem weggehaald.

Ik wist niet dat je de foto's ook groter kon maken. De foto's komen standaard zo klein op mijn blog. Dit ik wist niet dat ze ook groter konden. Maar na een beetje rommelen heb ik het voor elkaar gekregen de foto's groter te maken.

romancehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:33