Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 11:09

purny schreef:
Ik geef ze wel gelijk. Vroeger was het veel erger qua weer en temperaturen en toen deed wel alles het gewoon

Dat is dus niet waar.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 11:10

zonnebloem18 schreef:
Vannachtbwordt het hier weer code oranje, dus ik zou er vanuit gaan dat de treinen niet of minimaal rijden en scholen hetzelfde gaan doen als gisteren.

Wel vervelend dat de school niet met duidelijk uitsluitsel komen.

Op een of andere manier zijn de docenten dan nog duidelijker dan de school. Vanuit school wordt al helemaal gezegd van zoek het zelf maar uit. De docent twijfelt gewoon heel erg omdat ze liever niet online wil, maar ik ga echt voor mijn eigen veiligheid kiezen als het morgen zo slecht is als ze voorspellen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 11:12

Scholen wachten altijd last minute. Stonden gisteren ook studenten vast in Groningen omdat ze al waren vertrokken en ineens reden de bussen niet meer.

Het lijkt voor morgen echt wel minder erg te worden als gisteren werd gezegd. Als het zo doorgaat noord Drenthe straks al behoorlijk sneeuwvrij. In mijn tuin komt het gras alweer tevoorschijn. Ik hoorde vannacht ook steeds sneeuw van het dak schuiven denk ik? Beetje vreemd geluid.

Maar met scholen en afspraken wel lastig. Ik had vandaag ook wat afgezegd omdat ik anders moet betalen voor niks. Maar ik kan vanmiddag prima naar de paarden zie ik al wel.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 11:14

Ik zie wel veel mensen reageren met let maar op nu gaat de stroom ook nog uitvallen zodat iedereen een noodpakket aan gaat schaffen.

Ik ben toch wel benieuwd hoe die mensen zich gaan redden in een echte nood situatie. Ik denk nog geen uur :+ helemaal zonder feestboek

Ik heb ook nog geen noodpakket zal wel langzamerhand eens gaan kijken.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 11:28

@polarize

Ze hebben alvast code oranje afgegeven. Ik vind dat je wel kunt verwachten van school om een beslissing te maken. Als het ov niet rijdt wordt het lastig om op school te komen.

Tot nu toe geldt dat tot morgenmiddag 12 uur.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-26 11:35

Lieser schreef:
purny schreef:
Ik geef ze wel gelijk. Vroeger was het veel erger qua weer en temperaturen en toen deed wel alles het gewoon

Dat is dus niet waar.

Dat is inderdaad niet waar. Ik zag daar gisteren nog ergens een post o.i.d. over, vroeger werd er gewoon minder heisa gemaakt als iets het even niet deed of gesloten was. Werkgevers gaven ook gemakkelijker vrij en op scholen werd het gewoon "ijsvrij" genoemd en daarmee was het basta. Het leven is gewoon zo veel drukker geworden, ouders werken allebei (dat was vroeger ook niet, dus als de kinderen ijsvrij kregen was er altijd iemand thuis), thuiswerken is een ding en men gaat gewoon standaard uit van continuïteit en schiet in de stress als dat in het geding komt.

Ik zei vorige week nog tegen mijn partner dat het wel even goed is eigenlijk voor de samenleving, zo'n pak sneeuw. Maar mensen willen koste wat het kost alles door laten gaan en vinden dat ook vanzelfsprekend lijkt het wel. Ik vond de rust en vertraging die de sneeuw met zich meebracht in ieder geval heerlijk. Mag van mij wel vaker :D

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 11:35

Zebrastreep schreef:
@polarize

Ze hebben alvast code oranje afgegeven. Ik vind dat je wel kunt verwachten van school om een beslissing te maken. Als het ov niet rijdt wordt het lastig om op school te komen.

Tot nu toe geldt dat tot morgenmiddag 12 uur.

Ik zag het inderdaad, ik ga even bellen met een klasgenoot zodat ik kan sparren en op die manier verder kom en dan hoop ik aan het einde van de middag toch wel te weten wat het plan is voor morgen

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 11:45

xPabloBokt schreef:
Dat is inderdaad niet waar. Ik zag daar gisteren nog ergens een post o.i.d. over, vroeger werd er gewoon minder heisa gemaakt als iets het even niet deed of gesloten was. Werkgevers gaven ook gemakkelijker vrij en op scholen werd het gewoon "ijsvrij" genoemd en daarmee was het basta. Het leven is gewoon zo veel drukker geworden, ouders werken allebei (dat was vroeger ook niet, dus als de kinderen ijsvrij kregen was er altijd iemand thuis), thuiswerken is een ding en men gaat gewoon standaard uit van continuïteit en schiet in de stress als dat in het geding komt.

Ik zei vorige week nog tegen mijn partner dat het wel even goed is eigenlijk voor de samenleving, zo'n pak sneeuw. Maar mensen willen koste wat het kost alles door laten gaan en vinden dat ook vanzelfsprekend lijkt het wel. Ik vond de rust en vertraging die de sneeuw met zich meebracht in ieder geval heerlijk. Mag van mij wel vaker :D

Ik zie het ook als een soort reset. Mijn werkgever appte me al dat ik thuis kon kon blijven, hij bleef zelf ook thuis. Mede hierdoor toch minder auto’s op de weg zodat degenen die moeten, veiliger op weg kunnen gaan.

Basisscholen gaat hier gewoon door, maar de stagiaire die van verder moest komen, kon gewoon thuis blijven/eerder naar huis.

Alleen zou ik dus morgen naar Groningen gaan (200 km) en is het nog onduidelijk wat het weer doet. Wil heel graag het weekend naar mijn vriend, maar het moet wel veilig blijven.

zonnebloem18

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 11:53

Kan je niet vandaag al naar je vriend toe? Dan morgen vanuit zijn huis thuiswerken?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 11:53

Daar ben ik het dan juist weer niet mee eens
Elfsteden tocht jaren en de scholen waren open. (85-86)
En je ging er ook heen.
Geen papa en mama met de auto, nee met de fiets.
En ja daar werkte de meeste ook al onder schooltijd.

En ook werk ging door.

Zelfde ervaring in 96. (laatste elfstedentocht) Gewoon naar het werk.
En geen enkele collega die er niet was.
En ik had in die tijd een brommertje, maar dat durfde ik niet, dus dan maar fietsen.
Ruim uur heen en terug.

Ook in 2009/2013 toen hier zuid veel sneeuw lag werkte ik als beveiliger op een kantoor en ook dat werd niet gesloten.
Ook had ik toen avonddiensten bij een gemeentehuis ook daar weet ik nog dat ik met flink sneeuw heen ben gegaan want de avond waar vrije inloop was, was gewoon open.

Misschien dat het op sommige kantoren toen anders was, maar zeker geen standaard. En thuiswerk bestond toen niet.
En zeker ook niet bij de mensen met fysieke banen.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 12:01

Marocje,als je de mogelijkheid hebt om vandaag te gaan dan zou ik dat doen als ik jou was, vanaf vannacht weer code oranje sowieso voor Groningen,Friesland, de Wadden en Drenthe.

Wij zouden morgen een personeelsuitje hebben in Drenthe,maar de locatie belde ons om het te cancelen daar hun personeel uit Groningen moet komen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 12:06

Helaas, die mogelijkheid is er niet. Heb mijn dochter van 9, dus die breng ik eerst naar school. Dan is het dus afwachten wat het weer gaat doen, voor nu is het code geel begreep ik, maar morgen zou die zelfs rood zijn.

Ik ben zelf vrij, dus dat maakt het weer wat makkelijker: kan gedurende de dag bekijken of het veilig is. (Maar moet zondag ook terug kunnen).

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 12:09

Als het goed is krijgen we vanavond bevestiging over of het online of op locatie gaat worden morgen, maar we pushen voor online :') dus tot die tijd hoef ik ook niet weer te checken en kan ik met school bezig

Maar het hielp net wel heel erg om even die zorgen hier in het topic te gooien en een paar reacties te krijgen <3

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 12:09

In 2009 hadden we inderdaad ook veel sneeuw, werkte toen in de GGZ, dus moest ook gewoon werken :P
Je kon de bewoners op de crisis afdeling niet alleen laten :+

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 12:12

Ik denk dat vroeger iedereen veel dichter bij werk of school woonde, zat dorpen waar basisscholen gesloten zijn in de loop der jaren.
Veel producten haalde je ook lokaler, een groenteboer, een slager, dat soort dingen.
En aardappels en ingemaakte/geweckte groenten en wintergroenten blijven langer goed als je ze in huis hebt.

Dat scheelt natuurlijk al veel, en inderdaad minder verkeer omdat het vooral eenverdieners waren. Nu met tweeverdieners moeten dus al dubbele aantal mensen op pad om te gaan werken.
Voor oudere mensen was een bejaardendenhuis de standaard, of inwonen bij kinderen, waardoor je makkelijk iedereen kon verzorgen, nu moet een wijkverpleegkundige overal langs.

En ook inderdaad, veel mentaliteit vandaag besteld, morgen in huis, alles moet maar 24/7 doordraaien

Polarize schreef:
Als het goed is krijgen we vanavond bevestiging over of het online of op locatie gaat worden morgen, maar we pushen voor online :') dus tot die tijd hoef ik ook niet weer te checken en kan ik met school bezig

Maar het hielp net wel heel erg om even die zorgen hier in het topic te gooien en een paar reacties te krijgen <3

Ik vind het bizar dat die leraar met deze weersvoorspelling vast houdt aan in persoon voor iets wat blijkbaar online kan. Of verzet het naar maandag, of doe gewoon online. Het land ligt half plat maar toch eisen dat mensen op pad gaan

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 12:15

DuoPenotti schreef:
Daar ben ik het dan juist weer niet mee eens
Elfsteden tocht jaren en de scholen waren open. (85-86)
En je ging er ook heen.
Geen papa en mama met de auto, nee met de fiets.
En ja daar werkte de meeste ook al onder schooltijd.

En ook werk ging door.

Zelfde ervaring in 96. (laatste elfstedentocht) Gewoon naar het werk.
En geen enkele collega die er niet was.
En ik had in die tijd een brommertje, maar dat durfde ik niet, dus dan maar fietsen.
Ruim uur heen en terug.

Ook in 2009/2013 toen hier zuid veel sneeuw lag werkte ik als beveiliger op een kantoor en ook dat werd niet gesloten.
Ook had ik toen avonddiensten bij een gemeentehuis ook daar weet ik nog dat ik met flink sneeuw heen ben gegaan want de avond waar vrije inloop was, was gewoon open.

Misschien dat het op sommige kantoren toen anders was, maar zeker geen standaard. En thuiswerk bestond toen niet.
En zeker ook niet bij de mensen met fysieke banen.

Zoiets mag je niet meer zeggen he, dan word je meteen een boomer genoemd. Maar ben het helemaal met je eens he.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 12:16

De bus die ik vroeger nam om naar school te kunnen wanneer fietsen geen mogelijkheid meer was, is wegbezuinigd, rijdt niet meer. Terwijl er verder niks veranderd is aan scholen, bereikbaarheid, afstanden, of hoeveelheid leerlingen.
Ik vraag mij ook af hoe die kinderen nu naar school gaan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 12:16

Ik zou rond 12.00 uur gebeld worden door de DA hoe de sterilisatie van mijn poezen is gegaan maar ik ben nog niet gebeld en daar word ik nerveus van.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 12:18

Lieser schreef:
purny schreef:

Dat is dus niet waar.

Absoluut niet waar! In 1979 reed er helemaal niks, tot de trams aan toe stonden stil. Het was één grote ijs- en sneeuwbaan hier, en dat dagen lang. Gisteren reed er veel meer (en ja ik was er zelf bij destijds).

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 12:19

Wij hebben wel regelmatig sneeuwvrij gehad van school. 15 km fietsen. Pont ging niet door de kou. De dijk onbegaanbaar en ook mijn papa kon thuisblijven van zijn werk omdat hij er niet veilig kon komen door teveel sneeuw of ijzel. Maar toen was het veel minder chaotisch druk op de weg en kwa boodschappen meer een eens per week voldoende inslaan en veel voorraad hebben. Maar vooral het idee mensen maakten zich er minder druk over. Dan maar niet de deur uit.

Gister sneeuwde het stevig. De hoeveelheid automobilsten die met meer dan 50 km per uur door het dorp joegen op dikke lagen sneeuw (waar 30 mag) omdat ze haast hadden. Dat gejaagde gedrag was er veel minder waar ik toen woonde.

Bellatrix sterkte voor jou en de katten :(:)
Laatst bijgewerkt door karuna op 08-01-26 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 12:19

Sterkte Bellatrix :(:)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 12:21

Bellatrix schreef:
Ik zou rond 12.00 uur gebeld worden door de DA hoe de sterilisatie van mijn poezen is gegaan maar ik ben nog niet gebeld en daar word ik nerveus van.

Hoop dat je snel gebeld wordt! Geef ze straks een extra knuffel, dan voelen ze zich nog erg zielig :(:)
Polarize schreef:

Jammer dat ze niet nu al zeggen dat het online is? Mijn zoon hoeven deze week niet meer naar school en wat kan, gaat via teams. Wel fijn die duidelijkheid.

c_alsemgeest schreef:
In 2009 hadden we inderdaad ook veel sneeuw, werkte toen in de GGZ, dus moest ook gewoon werken :P
Je kon de bewoners op de crisis afdeling niet alleen laten :+

Begin 2010 (vermoed dat we over dezelfde periode praten :Y) ) was het ook zo erg. Wij kregen toen een huis toegewezen, maar konden die eerste keer niet eens komen. Nieuwe afspraak gepland en toen wel de weg op gegaan, maar dat was in onze straat na dagen sneeuw en vriezen 1 ijsplaat geworden. Gewone wegen waren toen wel te doen.
Die periode ben ik ook tegen de auto van een buurvrouw gegleden, heel blij dat we dus niet meer in een bocht én helling wonen..

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 12:22

Verplaatsen is al geen mogelijkheid door opdrachtgevers die vanuit meerdere plekken moeten komen :')
Het neight nu wel heel erg naar online, maar ze houdt voorkeur voor in person omdat met online iemand zn scherm deelt je de gezichten van deelnemers niet goed kan zien en je niet weet of iedereen oplet.

Niet dat het opletten in person beter wordt :') ik heb in een lecture van 3 uur lang bij haar ooit een heel fotorealistisch portret getekend _O-

Zou het platliggen van alles kunnen komen omdat dingen toch wat minder lokaal zijn geworden? (Ik kom uit 2001 dus kan echt niet praten over "vroeger", maargoed) Mijn ouders werken allebei redelijk dichtbij, maar mijn broer moet vanuit heerenveen naar groningen, dus die is al snel meer dan een uur onderweg, waardoor hij als het echt niet hoeft beter thuis kan werken bij zulk weer. En na covid is het volgens mij ook een stuk makkelijker geworden om te zeggen van werk maar online

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 12:22

Telpeva schreef:
De bus die ik vroeger nam om naar school te kunnen wanneer fietsen geen mogelijkheid meer was, is wegbezuinigd, rijdt niet meer. Terwijl er verder niks veranderd is aan scholen, bereikbaarheid, afstanden, of hoeveelheid leerlingen.
Ik vraag mij ook af hoe die kinderen nu naar school gaan.

Die bus liep bij ons toen al niet :D
Gewoon fietsen.

@bloodmary
Ja dan worden we zo maar genoemd. :+

En scholen zijn betreftafstand denk ik niet veel veranderd.

En in 69 zullen mensen wellicht dichtbij hebben gewerkt.
Geen idee, toen was ik er ook niet.

Maar in mijn werkjaren gingen mensen ook gewoon met de auto

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 12:26

Bellatrix schreef:

deze ken ik, heel naar. Was bij mijn hond ook zo, zit ik de hele dag in de stress, uiteindelijk zelf gebeld, ja hoor ze is goed door de operatie gekomen. Beloof dan niet dat je belt denk ik dan.
Sterkte ermee! Hopelijk heb je inmiddels iets gehoord.