purny schreef:Ik geef ze wel gelijk. Vroeger was het veel erger qua weer en temperaturen en toen deed wel alles het gewoon
Dat is dus niet waar.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
zonnebloem18 schreef:Vannachtbwordt het hier weer code oranje, dus ik zou er vanuit gaan dat de treinen niet of minimaal rijden en scholen hetzelfde gaan doen als gisteren.
Wel vervelend dat de school niet met duidelijk uitsluitsel komen.
helemaal zonder feestboek Lieser schreef:purny schreef:Ik geef ze wel gelijk. Vroeger was het veel erger qua weer en temperaturen en toen deed wel alles het gewoon
Dat is dus niet waar.
Zebrastreep schreef:@polarize
Ze hebben alvast code oranje afgegeven. Ik vind dat je wel kunt verwachten van school om een beslissing te maken. Als het ov niet rijdt wordt het lastig om op school te komen.
Tot nu toe geldt dat tot morgenmiddag 12 uur.
xPabloBokt schreef:Dat is inderdaad niet waar. Ik zag daar gisteren nog ergens een post o.i.d. over, vroeger werd er gewoon minder heisa gemaakt als iets het even niet deed of gesloten was. Werkgevers gaven ook gemakkelijker vrij en op scholen werd het gewoon "ijsvrij" genoemd en daarmee was het basta. Het leven is gewoon zo veel drukker geworden, ouders werken allebei (dat was vroeger ook niet, dus als de kinderen ijsvrij kregen was er altijd iemand thuis), thuiswerken is een ding en men gaat gewoon standaard uit van continuïteit en schiet in de stress als dat in het geding komt.
Ik zei vorige week nog tegen mijn partner dat het wel even goed is eigenlijk voor de samenleving, zo'n pak sneeuw. Maar mensen willen koste wat het kost alles door laten gaan en vinden dat ook vanzelfsprekend lijkt het wel. Ik vond de rust en vertraging die de sneeuw met zich meebracht in ieder geval heerlijk. Mag van mij wel vaker
dus tot die tijd hoef ik ook niet weer te checken en kan ik met school bezig
Polarize schreef:Als het goed is krijgen we vanavond bevestiging over of het online of op locatie gaat worden morgen, maar we pushen voor onlinedus tot die tijd hoef ik ook niet weer te checken en kan ik met school bezig
Maar het hielp net wel heel erg om even die zorgen hier in het topic te gooien en een paar reacties te krijgen
DuoPenotti schreef:Daar ben ik het dan juist weer niet mee eens
Elfsteden tocht jaren en de scholen waren open. (85-86)
En je ging er ook heen.
Geen papa en mama met de auto, nee met de fiets.
En ja daar werkte de meeste ook al onder schooltijd.
En ook werk ging door.
Zelfde ervaring in 96. (laatste elfstedentocht) Gewoon naar het werk.
En geen enkele collega die er niet was.
En ik had in die tijd een brommertje, maar dat durfde ik niet, dus dan maar fietsen.
Ruim uur heen en terug.
Ook in 2009/2013 toen hier zuid veel sneeuw lag werkte ik als beveiliger op een kantoor en ook dat werd niet gesloten.
Ook had ik toen avonddiensten bij een gemeentehuis ook daar weet ik nog dat ik met flink sneeuw heen ben gegaan want de avond waar vrije inloop was, was gewoon open.
Misschien dat het op sommige kantoren toen anders was, maar zeker geen standaard. En thuiswerk bestond toen niet.
En zeker ook niet bij de mensen met fysieke banen.
Lieser schreef:purny schreef:Ik geef ze wel gelijk. Vroeger was het veel erger qua weer en temperaturen en toen deed wel alles het gewoon
Dat is dus niet waar.
Bellatrix schreef:Ik zou rond 12.00 uur gebeld worden door de DA hoe de sterilisatie van mijn poezen is gegaan maar ik ben nog niet gebeld en daar word ik nerveus van.
Polarize schreef:Als het goed is krijgen we vanavond bevestiging over of het online of op locatie gaat worden morgen, maar we pushen voor onlinedus tot die tijd hoef ik ook niet weer te checken en kan ik met school bezig
Maar het hielp net wel heel erg om even die zorgen hier in het topic te gooien en een paar reacties te krijgen
c_alsemgeest schreef:In 2009 hadden we inderdaad ook veel sneeuw, werkte toen in de GGZ, dus moest ook gewoon werken
Je kon de bewoners op de crisis afdeling niet alleen laten
) was het ook zo erg. Wij kregen toen een huis toegewezen, maar konden die eerste keer niet eens komen. Nieuwe afspraak gepland en toen wel de weg op gegaan, maar dat was in onze straat na dagen sneeuw en vriezen 1 ijsplaat geworden. Gewone wegen waren toen wel te doen.
ik heb in een lecture van 3 uur lang bij haar ooit een heel fotorealistisch portret getekend 
Telpeva schreef:De bus die ik vroeger nam om naar school te kunnen wanneer fietsen geen mogelijkheid meer was, is wegbezuinigd, rijdt niet meer. Terwijl er verder niks veranderd is aan scholen, bereikbaarheid, afstanden, of hoeveelheid leerlingen.
Ik vraag mij ook af hoe die kinderen nu naar school gaan.

Bellatrix schreef:Ik zou rond 12.00 uur gebeld worden door de DA hoe de sterilisatie van mijn poezen is gegaan maar ik ben nog niet gebeld en daar word ik nerveus van.