Show je Vinted koopjes!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 18:02

BigOne schreef:
Had vanochtend twee keer een bod geaccepteerd op een trui, twee reageerden niet , toen kwam nm 3 , reageerde meteen. Dus verkocht. Komt nm 1 met één scheldkanonnade dat zij hem toch gekocht had en dat ik best even had kunnen wachten. Nou nee, moet je maar betalen.

Ligt aan de tijd die tussen het bod doen en het bod accepteren zit, imo. Meteen een akkoord is idd meteen betalen, anders pech +:)+.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 18:08

Dat is toch het risico van beiden, dan moet je het gewoon direct voor de vraagprijs kopen.

Hier lading pakjes opgehaald, maak er 1 open met grijze pruik er in :? oliebol, pakketje niet voor mij.. kan dus weer terug, pakketpunt zit dorp verder :roll: volgende keer toch maar weer zelf alles mee controleren voor ik het in tas mik.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 18:54

_San87_ schreef:
BigOne schreef:
Had vanochtend twee keer een bod geaccepteerd op een trui, twee reageerden niet , toen kwam nm 3 , reageerde meteen. Dus verkocht. Komt nm 1 met één scheldkanonnade dat zij hem toch gekocht had en dat ik best even had kunnen wachten. Nou nee, moet je maar betalen.

Ligt aan de tijd die tussen het bod doen en het bod accepteren zit, imo. Meteen een akkoord is idd meteen betalen, anders pech +:)+.

Sommige mensen snappen het toch echt niet hé! In een veilingzaal moet je ook blijven zitten om te zien of je bod wint of niet hoor.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 19:11

foxy80 schreef:
_San87_ schreef:

Sommige mensen snappen het toch echt niet hé! In een veilingzaal moet je ook blijven zitten om te zien of je bod wint of niet hoor.

Niet iedereen is 24/7 online, he. Ik heb wel eens gehad dat ik een bod had gedaan, die ergens midden in de nacht pas geaccepteerd was. Dat zag ik toch echt de volgende ochtend pas, want ik slaap 's nachts :7.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 19:15

Ik heb een beetje een teleurstellende Vinted dag -O- Tot nu toe ging alles goed maar nu twee problemen op één dag. Eentje heb ik melding van gemaakt (artikel kan rechtstreeks de kliko in, niet overdreven) en de ander twijfel ik over, dus hoor graag jullie mening.

Wollen item met vlekken, dus in de wasmachine gooien op hoop van zegen is niet echt een optie. Niet genoemd of te zien op de foto's in de ad, maar door de kleur/het patroon snap ik het ook wel als de verkoper het oprecht over het hoofd gezien heeft. Ik heb er een kleine prijs voor betaald en wil geen zeikerd zijn, maar als ik geweten had dat deze vlekken er in zaten, had ik het niet gekocht :o Vlekken zijn verspreid over een oppervlakte van ongeveer een uitgespreide hand. Ik heb inmiddels van dit topic geleerd dag je niet eerst zelf moet gaan wassen bij zo'n geval, maar wat dan wel? Melden en overleggen over zelf wassen (wolwasmiddel en handwas?) en als het er niet uit gaat, wat dan?
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Show je Vinted koopjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 19:18

Ik zou dit melden. Niet zelf gaan wassen, laat de verkoopster maar met een oplossing komen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 19:19

Loreke2 schreef:
Door dit topic heb ik leuke merkjes leren kennen voor kinderen. Oa Stella. Ik vond volgende jas voor dochter. Vele staan er rond 80 euro op. Weet niet of het echt koopje is maar ze zal wel blij zijn.
[ [url=m/H26Bls.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/g4QgEK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die is gaaf ja! <3

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 19:30

De trui met de vlekken zou ik ook melden

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 19:44

Super die Stella jas! Ik zou het ook melden. Ik had laatst een gaatje in een jurk die de verkoopster niet had gezien maar waarbij ik de jurk niet had gekocht als ik het had geweten. Was geen dure jurk dus retour zenden vond ik ook zo'n toestand maar toen bood ze aan de helft terug te betalen. Vond ik wel netjes.

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 19:50

MuSLi schreef:
Loreke2 schreef:
Door dit topic heb ik leuke merkjes leren kennen voor kinderen. Oa Stella. Ik vond volgende jas voor dochter. Vele staan er rond 80 euro op. Weet niet of het echt koopje is maar ze zal wel blij zijn.
[ [url=m/H26Bls.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/g4QgEK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die is gaaf ja! <3

Dit is zeker een gave jas! Heb voor mijn zoontje maat 140/10 jaar gekocht, wel een andere print. Hij is er zo blij mee! Was ook iets van 40 euro. En zo zeker waard

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 20:22

Stella jas zou ik ook niet weten hoe je die van nep zou kunnen onderscheiden haar producten zijn Made in China
Wel gave jas zou mijn kind ook wel willen

Dat wolletje zou ik dus echt niet meer hoeven ieuwwww dadelijk is het bloed

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 20:43

_San87_ schreef:
foxy80 schreef:

Niet iedereen is 24/7 online, he. Ik heb wel eens gehad dat ik een bod had gedaan, die ergens midden in de nacht pas geaccepteerd was. Dat zag ik toch echt de volgende ochtend pas, want ik slaap 's nachts :7.

Ja maar jij gaat dan ook niet roepen en tieren als een ander het dan ´s nachts koopt. Als je geen risico wil lopen, koop dan gelijk.

Heb nu een koper die een item gelijk gekocht heeft maar aan gaf nog te kijken voor een tweede. Prima, dan annuleer ik de eerste aankoop en maak een bundel als het tot een tweede koop komt. Zij blij, ik blij, want: minder meuk!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 21:18

Ja dat doe ik ook wel eens, iets kopen en dan bundel voorstellen, want anders is het leuke item al weg voor je bundel goedgekeurd is.

Die Stella jas is heel gaaf!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 21:19

foxy80 schreef:
_San87_ schreef:

Ja maar jij gaat dan ook niet roepen en tieren als een ander het dan ´s nachts koopt. Als je geen risico wil lopen, koop dan gelijk.

Heb nu een koper die een item gelijk gekocht heeft maar aan gaf nog te kijken voor een tweede. Prima, dan annuleer ik de eerste aankoop en maak een bundel als het tot een tweede koop komt. Zij blij, ik blij, want: minder meuk!

Nee, maar ik zou wel balen. Want ik bied enkel op items die ik graag wil. In mijn geval was het item niet verkocht ondertussen, maar toch.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 22:14

Deze twee dames hadden om 9 en om 10 uur geboden en geaccepteerd door mij. Nm 3 was om 17.00. En die betaalde meteen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 11:51

Als je iets echt graag wil en je wil niet misgrijpen, koop je het voor de vraagprijs. Dan heb je het zeker weten.
Ik heb zo ooit twee truien gekocht bij een verkoopster omdat er geen vlotte reactie kwam op mijn bundelaanvraag. Ik wilde ze echt heel graag hebben dus dan maar apart gekocht met dus extra verzendkosten.

Ik heb ook weleens bieders gehad die mij teleurgestelde berichtjes sturen als het voor hun neus verkocht wordt. Ik kan en doe daar helemaal niks mee. Zo werkt Vinted. You win some, you lose some.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 11:55

Ik heb me weer eens laten verleiden tot een reservering, gelijk spijt van.

Moest reserveren want ze moest voeten van dochter opmeten.
OK
Ik woon dichtbij, kan ik vrijdag ophalen?
OK
.... Kunnen deze schoenen wel voor een meisje?
Geen idee vriendin, ik denk het, wat vind je zelf?
Kun je morgen begin van de middag, dan kom ik ze halen?
OK
Ja ik kom ze dan eerst passen en als het goed is neem ik ze mee.

Ja daaaag, ik ben geen winkel. Godsamme.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 11:56

Appeltje00 schreef:
Ik vond het ook erg intens. Ik doe zelf nooit dat soort dingen eigenlijk.

Wilde al lang een nieuwe rugzak van Kapten & Son. Zag deze vandaag, dus gekocht.
[ [url=m/LYcfMx.png]Afbeelding[/url] ]

Heel tof! Ik heb er in september een gekocht via MP, 25 euro geloof ik. Nieuw in verpakking.

Wel slim om een witte even in te spuiten met bijvoorbeeld anti vlekken spray van meubels.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 12:28

Naborah schreef:
Ik heb een beetje een teleurstellende Vinted dag -O- Tot nu toe ging alles goed maar nu twee problemen op één dag. Eentje heb ik melding van gemaakt (artikel kan rechtstreeks de kliko in, niet overdreven) en de ander twijfel ik over, dus hoor graag jullie mening.

Wollen item met vlekken, dus in de wasmachine gooien op hoop van zegen is niet echt een optie. Niet genoemd of te zien op de foto's in de ad, maar door de kleur/het patroon snap ik het ook wel als de verkoper het oprecht over het hoofd gezien heeft. Ik heb er een kleine prijs voor betaald en wil geen zeikerd zijn, maar als ik geweten had dat deze vlekken er in zaten, had ik het niet gekocht :o Vlekken zijn verspreid over een oppervlakte van ongeveer een uitgespreide hand. Ik heb inmiddels van dit topic geleerd dag je niet eerst zelf moet gaan wassen bij zo'n geval, maar wat dan wel? Melden en overleggen over zelf wassen (wolwasmiddel en handwas?) en als het er niet uit gaat, wat dan?
[ [url=m/QJSk1b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Update: n.a.v. jullie reacties toch op "ik heb een probleem" geklikt. Verkoopster reageerde enigszins defensief en vindt dat ik het er uit moet proberen te wassen. Daarop vroeg ik "wat als het niet werkt of de stof beschadigd raakt?" waarop ze reageert dat het de moeite waard is want terugsturen is op mijn kosten. Eigenlijk vind ik dat niet okay want zij stuurt iets op dat naar eigen zeggen "nieuw zonder prijskaartje" is maar rare vlekken heeft. Kan Vinted daarin nog bemiddelen, als een verkoper de verzendkosten niet wil betalen voor een retour?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 12:38

Huh, zij verkoopt iets met een gebrek, en dan moet je het op eigen kosten terug sturen?

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 12:47

Dat is volgens mij standaard, dat had ik laatst ook.

Wat gebeurt er eigenlijk als je een artikel retourneert i.v.m. een gebrek (een gat in dit geval) en de verkoopster haalt het pakket niet op van het afleverpunt?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 12:52

Oh, dat vind ik raar :=.

Gelukkig nog nooit een gebrek gehad.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 12:56

Naborah schreef:
Naborah schreef:

[ [url=m/QJSk1b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Update: n.a.v. jullie reacties toch op "ik heb een probleem" geklikt. Verkoopster reageerde enigszins defensief en vindt dat ik het er uit moet proberen te wassen. Daarop vroeg ik "wat als het niet werkt of de stof beschadigd raakt?" waarop ze reageert dat het de moeite waard is want terugsturen is op mijn kosten. Eigenlijk vind ik dat niet okay want zij stuurt iets op dat naar eigen zeggen "nieuw zonder prijskaartje" is maar rare vlekken heeft. Kan Vinted daarin nog bemiddelen, als een verkoper de verzendkosten niet wil betalen voor een retour?

Je klacht bij vinted neerleggen, incl foto’s . Je krijgt gewoon je geld incl verzendkosten terug van vinted, de verkoper probeert je af te troeven zodat je het niet terug stuurt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 13:08

_San87_ schreef:
Huh, zij verkoopt iets met een gebrek, en dan moet je het op eigen kosten terug sturen?

De verkoper kan aanklikken of zij de verzendkosten betalen of de koper. Ik heb ook aangeklikt dat de koper moest betalen, maar dat was niet zo'n duidelijk gebrek als hier := Waar het ook gewoon op de foto te zien was en ook niet te koop stond als nieuw. Maar ik durfde vinted het niet uit te laten zoeken, dus dan maar terug sturen want de goede dingen wilde de koper ook niet houden.

Maar ik kon alleen naar huis laten sturen en niet naar afhaalpunt als ik zou betalen. Heel apart.

Ik vond het lastig, want ik had alles op de foto staan, maar niet in advertentie omdat 1 van de dingen sowieso iets was wat er imo bij hoorde en dus geen gebrek.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 13:20

MyWishMax schreef:
_San87_ schreef:

De verkoper kan aanklikken of zij de verzendkosten betalen of de koper. Ik heb ook aangeklikt dat de koper moest betalen, maar dat was niet zo'n duidelijk gebrek als hier :=

Dit is inderdaad waar ik nu huiverig voor ben, want als zij dan inderdaad klikt op "retourkosten koper" (oid) dan ben ik daar niet tevreden mee, maar geen idee of ik na die stap alsnog Vinted kan inschakelen om mee te kijken? Dit item voldoet gewoon niet aan de beschrijving en met deze attitude is mijn goodwill ook wel een beetje verdwenen. Eerste keer dat ik dit proces doorloop dus geen idee.

Edit: volgende keer doe ik een leuke post met mijn succesvolle Vinted items haha :D