Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 12:20

Tallie1979 schreef:
[ Afbeelding ]

Deze 2 zijn het. Ik moet nog even in mijn bak oorbellen graven voor de redhead en even schoenen erbij zoeken. :)

Leuke Barbies!

Ik heb vorig jaar een stoffige barbie uit 1968 verkocht en later kreeg ik van de nieuwe eigenaresse foto's van de fris gewassen barbie met een hele nieuwe leuke outfit.

Ik dacht dat mensen bij de oude barbies altijd de originele kleding aan wilde, dat dat de meerwaarde bracht, maar dat is blijkbaar niet zo?

Tallie1979

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 13:02

Nou, de 2 poppen van de foto hebben allebei niet de originele outfit aan. :D

Die ga ik op mijn gemak bij elkaar zoeken. De pop met het rode haar is een zeemeermin en de blonde hoort een gele jurk te hebben en ook een ander lijf. := Iemand heeft haar hoofd geruild met een andere pop, haha. Maar geeft niks, alle tijd. :D

Als een Barbie de originele kleding heeft, dan voegt dat wel wat aan de waarde toe, scheelt zoeken :')

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 19:52

Is er ook een email adres van Marktplaats voor contact op te nemen?
Ik kan het nergens vinden op de site.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 08:33

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 17:13

Ik had eens een keukenblok met wat extra kastjes etc van iemand gekocht, althans we hadden daarover een afspraak gemaakt. Omdat het veel was een aanhanger geregeld en op de afgesproken tijd erheen. Was de keuken al weg, had de vrouw van de man met wie ik de afspraak had hem al aan iemand anders meegegeven. Konden we weer een uur terugrijden, met een lege aanhanger.

Dit was vast geen opzet, maar ik baalde wel.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 18:59

Dat is echt zuur als je voor Jan doedel ergens staat. :=

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 20:00

Ik heb echt veel rare dingen meegemaakt maar het gekste was iemand die teenslippers van me gekocht had, wat voor een dansgroep zal zijn, het waren 2 paar teenslippers. Er kwam een man deze ophalen. Het was mooi weer en we zaten gezellig buiten met wat buren. Die man keek naar mijn voeten en vondt mijn voeten prachtig en vroeg of hij ze mocht masseren want hij deed hier een opleiding voor :+ voor ik het wist zij mijn buurmeisje ja dat mag je wel _O- en begon die man mijn voeten te masseren en bleef maar herhalen wat een mooie voeten ik had _O- achteraf gezien had die man waarschijnlijk gewoon een foot fetisj maar hebben ons kapot gelachen :') :') mijn moeder en ik lachen er nog steeds om.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 23:31

bloementje3 schreef:
Ik heb echt veel rare dingen meegemaakt maar het gekste was iemand die teenslippers van me gekocht had, wat voor een dansgroep zal zijn, het waren 2 paar teenslippers. Er kwam een man deze ophalen. Het was mooi weer en we zaten gezellig buiten met wat buren. Die man keek naar mijn voeten en vondt mijn voeten prachtig en vroeg of hij ze mocht masseren want hij deed hier een opleiding voor :+ voor ik het wist zij mijn buurmeisje ja dat mag je wel _O- en begon die man mijn voeten te masseren en bleef maar herhalen wat een mooie voeten ik had _O- achteraf gezien had die man waarschijnlijk gewoon een foot fetisj maar hebben ons kapot gelachen :') :') mijn moeder en ik lachen er nog steeds om.

Haha, maar, kon hij goed masseren :Y) :')
Lijkt me vreselijk ongemakkelijk

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 00:08

Angelaa2 schreef:
bloementje3 schreef:

Haha, maar, kon hij goed masseren :Y) :')
Lijkt me vreselijk ongemakkelijk

Ik vind het vreselijk als mensen aan mijn voeten zitten :') dus voor mij een nee!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 17:48

Complete verwarring hier, ik zie iets staan voor 25 euro, vind ik een nette prijs voor dat artikel, dus ik stuur: ik neem hem graag van je over. Krijg ik terug: voor hoeveel wil je hem dan overnemen? Dus ik stuur terug: voor het bedrag wat er in de advertentie staat, ik wacht nu vol spanning op haar reactie…

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 20:44

Vraagje. Het is vast en zeker al vaker besproken maar ik kijk er overheen denk ik.

Iemand heeft via direct kopen (en dus koperbescherming) wat gekocht. Aardig persoon, liet nog weten dat ze er blij mee was. Ik vroeg of ze het wilde goed keuren zodat ik m'n geld ontvang.
"Ik heb erop geklikt maar werkt niet dus je zult moeten wachten ben ik bang"
Nou heeft zij alleen goede recensies dus ik verwacht niks geks. Maar is het vaker zo dat Marktplaats weigert mee te werken in dit geval?
Nu gaat het om €10 maar als dit vaker is, toch wel goed om rekening mee te houden als het om grotere bedragen gaat :=

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 20:47

Ja had ik laatst ook, ik kon niet goedkeuren, vond heel vervelend voor de verkoper toen :(:)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 20:57

Trekt marktplaats daar de rente van? Alle dagen dat het bij hun tijdelijk op de rekening staat. Of staat het daar nog niet?

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 22:05

DuoPenotti schreef:
Trekt marktplaats daar de rente van? Alle dagen dat het bij hun tijdelijk op de rekening staat. Of staat het daar nog niet?

Goede vraag, gok eigenlijk van wel? Geld staat volgens mij op tussen rekening van marktplaats, plus de kosten voor koper bescherming die ze binnen harken :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 22:16

Precies, dus het niet vrijgegeven als iemand alles is oké drukt levert heel wat op.
Maar mag dat wettelijk?

Ik weet dat het vroeger ook een ding was tussen 2 banken. Dat bij overboeking het ook niet langer dan (ik meen) 1 dag mocht blijven staan.
Ja lang geleden. Weet het niet meer precies maar iets was daar toen mee.
Daarom dacht ik hier aan.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 22:18

Hmm fijn dat het vaker gebeurt maar wel een slordige fout van Marktplaats..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 09:18

Nyaleti schreef:
Vraagje. Het is vast en zeker al vaker besproken maar ik kijk er overheen denk ik.

Iemand heeft via direct kopen (en dus koperbescherming) wat gekocht. Aardig persoon, liet nog weten dat ze er blij mee was. Ik vroeg of ze het wilde goed keuren zodat ik m'n geld ontvang.
"Ik heb erop geklikt maar werkt niet dus je zult moeten wachten ben ik bang"
Nou heeft zij alleen goede recensies dus ik verwacht niks geks. Maar is het vaker zo dat Marktplaats weigert mee te werken in dit geval?
Nu gaat het om €10 maar als dit vaker is, toch wel goed om rekening mee te houden als het om grotere bedragen gaat :=

Als je boven in je scherm naar betalingsgegevens gaat ( groene balk boven in het scherm ) dan kan je wel op oke klikken :) Dan geven ze het alsnog vrij.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 09:56

Ik heb een apparaat voor in de schoonheidssalon op marktplaats te koop staan. Kreeg ik deze bijzondere reactie:

Mocht U het onverhoopt niet verkopen en in de gelegenheid zijn het te schenken. Komen wij graag in aanmerking.

Wij zullen Uw gift erg op prijs stellen.

Bij voorbaat mijn dank.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 11:31

Dat is een nieuwerwetse manier van bedelen. :')

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 09:00

Ik was op zoek naar een rollator omdat ik aan mijn knie geopereerd ga worden en alleen woon, dus praktischer om mijn eten bij de tafel te krijgen ipv op krukken.

Rollator gevonden niet te ver van huis, langs gegaan om op te halen. Bleek er een klein dingetje kapot te zijn. Kan volgens mij makkelijk gemaakt worden.

Maar verkoopster (hele aardige dame) wilde m niet aan me verkopen vanwege het defect.
Ze heeft m toen gratis aan me meegegeven, ik laat mijn technische collega er wel even op los :)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 10:00

cissy schreef:
Ik was op zoek naar een rollator omdat ik aan mijn knie geopereerd ga worden en alleen woon, dus praktischer om mijn eten bij de tafel te krijgen ipv op krukken.

Rollator gevonden niet te ver van huis, langs gegaan om op te halen. Bleek er een klein dingetje kapot te zijn. Kan volgens mij makkelijk gemaakt worden.

Maar verkoopster (hele aardige dame) wilde m niet aan me verkopen vanwege het defect.
Ze heeft m toen gratis aan me meegegeven, ik laat mijn technische collega er wel even op los :)

Ah dat is lief!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 20:22

Tja raar...apart wel..zag in naburig dorp grote zak hondenvoer aangeboden. Nog ruim 10 kg in van zeer goed merk en ze vroegen maar 10 euro. Iedereen blij met de verkoop en aankoop maar zulk goed voer zo goedkoop ophalen heb ik nog niet eerder gehad!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 00:15

fleurtjeuh schreef:
cissy schreef:

Ah dat is lief!

Ja heel erg lief!
Vandaag even zelf gekeken of ik het kon maken en dat was vrij simpel. Dus hij staat startklaar.
Nu nog wachten op operatie datum.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 20:35

Kunnen jullie ook geen advertentie meer bewaren door het “ hartje”?

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 20:37

Ik wel. Net uitgeprobeerd op mijn iPhone