Secret Santa 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 08:34

Ik lees van alles, duikboeken, verzamel ze zelfs, evenals paardenboeken. Mag in alle talen zijn. Evt. heb ik een lijst voor de liefhebber met wat ik heb.
Boeken over speleologie zijn ook welkom. Mag gebruikt.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 08:40

Ik lees eigenlijk geen “normale” boeken. Klinkt stom maar ik lees bijna alleen savonds en door mijn zicht kan ik geen gewone boeken lezen maar lees ik op het scherm van mijn telefoon. Mijn vriendin raadde een e reader aan dus daar maar voor gaan sparen.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 08:41

Animal schreef:
Yonker schreef:
Sorry Naughty Santa het duurde ff maar moest ff alles bij elkaar zoeken _O-

Dit zijn tot nu toe mijn gezelschapspellen!

30 seconds
    Aqualin
    Beverbende
    Carcasonne
    Exploding Kittens
    Lost cities
    Kadora (de schat van)
    Keer op keer 2
    Ligretto
    Mandala
    Mendara
    Pendulum
    oliebol Happens
    Simoli
    Sushi Go
    Throw throw Burrito
    Ticket to Ride

Niet heel veel dus en sta altijd open voor nieuwe spellen :D

Heb jij geen WvW? Ik kan me volgens mij herinneren dat we dat eens bij jou gespeeld hebben :D Had iemand anders het spel meegenomen?

Oja klopt heb het dorp ook nog, vergeten _O-

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 08:44

Hier absoluut geen spellenliefhebber. Heb niets in huis en hou dat ook gewoon zo. Vind het echt saai. Sorry voor de liefhebbers ;) (maar heb vorig jaar wel mijn lootjes netjes blij gemaakt met spellen, die kreeg het zwaarste pakket van de 2021 secret santa editie)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 08:45

LWDaisy schreef:
Ik lees vanalles haha.
Oorlog - waargebeurd - historische romans - fantasy - horror (enkel paranormaal). Zowel in het NL als het ENG.

Qua tips kom ik er nog niet helemaal uit. Ik weet er wel, maar ik denk dat die héél makkelijk zijn, dus ik denk nog even verder :')

Oh oorlog idd. Ik vind het ook' leuk' om boeken over de WoII te lezen.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 08:55

Jorex schreef:
Ik wel weer eens beginnen met geurtjes branden, van die waxmelts, al sla ik een lekkere geurkaars ook niet af. Geuren waar ik wat van hou is oceaan, fruitgeuren, beddenlinnen qua waxmelts. Dus een geurkaars die wat in die richting ruikt wil ik wel proberen!

Oeh ja, ik ben dol op waxmelts! <3 Ik hou ook heel erg van fruitgeuren.
(ps, superfijn dat je nu een afneembaar gips hebt :+:

AfricanLady schreef:
Wat doen jullie kwa sport?

Normaal loop ik altijd de nijmeegse 4 daagse.
Maar ik lig nu uit de running na een blessure van 2 jaar.

Wat balen van de blessure AfricanLady. Wat voor blessure heb je precies?
Momenteel sport ik niet. Al vind ik een heuprevalidatie soms echt topsport :')
Voordat ik 'uitviel' wandelde ik heel graag, momenteel ga ik al binnen de 5 minuten verkeerd lopen, dus daar zit nog wat revalidatie helaas.
En daarnaast ging ik 'voor corona' meerdere keren per week naar de sportschool voor krachttraining, voornamelijk om mijn lijf 'goed genoeg' te houden rondom mijn rug.

Wel heb ik me nu een wild idee gekregen dat ik straks als trainingsdoel wil hebben om mee te doen aan een mudrun of obstacle run. Nog nooit gedaan, lijkt me tof.

M_D_H schreef:
In de breedste zin van het woord: Wie is je favoriete superheld en waarom?

Superhelden zijn voor mij alle mensen die zonder eigen gewin iets voor een ander of de maatschappij doen, pure naastenliefde.
Ik heb er wel een aantal in mijn persoonlijke omgeving en daar voel ik mij heel dankbaar voor.

Ik zag iets over make-up en sieraden voorbij komen.
Make-up doe ik eigenlijk niet aan. Heel af en toe een keertje mascara en oogpotloodje.
Sieraden; ik heb een neuspiercing (half ringetje, maar heb ik altijd dezelfde in), ik heb een traguspiercing, maar die is sinds mijn 15de misschien 1x verwisseld.
Verder draag ik geen oorbellen, want ik kan er heel slecht tegen, krijg dan echt een soort olifantenoorlel.

Ringen draag ik 4 gouden ringen (iets te duur voor het Secret Santa budget. haha).
Armbandjes en kettingen vind ik wel leuk, maar vergeet het eigenlijk altijd. Maar een lief subtiel armbandje, kettinkje of enkelbandje vind ik wel tof.

Zertab schreef:
Vraagje aan de Blokkers die boeken lezen. Welk genre lezen jullie graag? :)

Lezen doe ik echt heel graag, ik heb mij aan het begin van dit jaar een doel gestel om dit jaar 50 boeken te lezen, dat houd ik bij in een app genaamd Hebban.
Eerder in het topic had ik al een klein beetje vermeld wat mijn favo genres zijn.
Waargebeurd/biografie
Tweede wereldoorlog (jodenvervolging).
Literatuur (roman)
Geschiedenis
Zelf-ontwikkelings/-liefde boeken

Daarnaast denk ik na over (naast mijn werk) iets met coaching te gaan doen. Dus boeken daarover vind ik ook tof.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 09:06

Ohja, makeup. Ik draag enkel eyeliner en mascara. En met een uitje of feestje is het helemaal gekkenhuis want dan komen de oogschaduw en lippenstift tevoorschijn. ;)
Maar verder geen plamuur op mijn gezicht.
Hoewel dat trouwens niet helemaal waar is. :=
Ik ben een paar keer onder de zonnebank geweest om mijn zomerkleurtje vast te houden maar daar kreeg ik zo'n mooi wit brilletje van rond mijn ogen. Dus daar deed ik concealer op om dat wat te maskeren. O:)

Ik ben gek op boeken maar sinds ik Storytel heb, luister ik eigenlijk alleen nog maar audioboeken zodat ik in de tussentijd andere dingen kan doen. De Harry Potterboeken staan hier eigenlijk altijd op repeat. Maar ik word ook heel blij van chicklits en boeken van Stephen King. Thomas Olde Heuvelt begin ik ook leuk te vinden, dat past wel een beetje in het straatje van Stephen King.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 09:10

Ik ben deze week even niet zo aanwezig omdat ik op vakantie ben in Berlijn met een erg druk schema. Daarna doe ik weer mee :j

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 09:12

Over boeken zie ik nog wat voorbij komen:
Ik lees graag fantasy en young-adult (ondanks dat ik inmiddels 32 ben). Maar ik vind bv het boek De meeste mensen deugen van Rutger Bregman ook top. En dus dingen over Japan zou leuk zijn vanwege mijn aankomende reis daarheen!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 09:43

Wauw mijn typ fout: blokkers in plaats van bokkers :')

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 09:59

Even bijgelezen hoor, maar ik lees voornamelijk Thrillers en fantasy. Maar ik lees dit op mijn ereader in bed voornamelijk. (ding is al paar weken leeg dus dit zegt genoeg haha)
Fysieke boeken heb ik eigenlijk al heeel lang niet meer gekocht.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 10:12

Zertab schreef:
Vraagje aan de Blokkers die boeken lezen. Welk genre lezen jullie graag? :)

Ik ben sinds juni dit jaar echt heel veel gaan lezen. Ben er ingerold door de Green Rider serie van Kristen Britain. Fantastische boeken <3 . Die heb ik helemaal compleet.

Daarnaast lees ik ook wel romans, zoals The Great Alone van Kristin Hannah en Where The Crawdads Sing van Delia Owens.
Ik zit ook in het leestopic hier op Bokt dus ik denk dat mijn Santa daar wel inspiratie uit kan halen :j .

Fantasy/adventure boeken doen het goed, zeker als er een sterke vrouwelijke hoofdrol in zit. Ik lees het liefst vanuit het hij/zij perspectief. Colleen Hover boeken kom ik daarom lastig doorheen. Ik heb het geprobeerd mer Verity maar ik ben niet ver gekomen :')

Verder lees ik ook graag over de First Nations van Canada of de Native Americans van de USA.
Boeken over Canada zijn overigens ook welkom, zeker over west Canada. We gaan zaterdag naar een bijeenkomst over west Canada om onze volgende reis uit te gaan stippelen :D .

Uiteraard kan ik nog een lijstje met titels maken van de boeken die ik nu heb, en van de auteurs die mij aanspreken :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 11:59

Ik wil de boeken van de zeven zussen nog wel heel graag lezen !

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 12:50

Ik heb Santa post! *\o/*
Ik ga er van uit dat het van deze editie is.

Afbeelding

Afbeelding

Eens kijken of ik hier al personen op kan verdenken. :))

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 12:53

Ow zo tof!!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 12:54

pimaude schreef:
Ik wil de boeken van de zeven zussen nog wel heel graag lezen !

Als je een ereader hebt dan heb ik die wel voor je! :D

Hier ook een fan van Nederlandse literatuur, thrillers en informatieve boeken over honden / knaagdieren. :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 12:57

Neonlight schreef:
Ik heb Santa post! *\o/*
Ik ga er van uit dat het van deze editie is.

[ [url=m/lgXmR7.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ChVusU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Eens kijken of ik hier al personen op kan verdenken. :))

Oeh leukleuk!
Wat een geweldig kaartje :') Goed rijmwerk ook.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 13:13

Ik lees chicklit en fantasy, maar bij voorkeur op de ereader. Nav de serie op prime wil ik nu Wheel of time gaan lezen. Maar dat lukt nog niet erg. En dan kies ik toch vaak voor een makkelijker boek.

Er komen hier echt dingen voorbij die ik moet googlen hoor. Een tijdje terug al met al dat speelgoed en nu weer met sieraden :o . Ik ben duidelijk niet zo thuis in de verschillende piercings zie ik al wel. Ik heb 3 gaatjes in iedere oorlel en daar nagenoeg altijd ringetjes in. En ooit, toen ik nog een mooie platte buik had, droeg ik een navelpiercing. Die is er 6 jaar geleden, toen ik zwanger werd uit gegaan. Geen behoefte meer aan ook.

Edit: leuke post weer. Ik kan er zo snel nog niemand uit halen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 13:25

Tancreda4 schreef:
LWDaisy schreef:
Ik lees vanalles haha.
Oorlog - waargebeurd - historische romans - fantasy - horror (enkel paranormaal). Zowel in het NL als het ENG.

Qua tips kom ik er nog niet helemaal uit. Ik weet er wel, maar ik denk dat die héél makkelijk zijn, dus ik denk nog even verder :')

Oh oorlog idd. Ik vind het ook' leuk' om boeken over de WoII te lezen.

Ik luister ong. 8u per dag naar audioboeken, 9 van de 10 gaan over de oorlog :j Mijn vriend vroeg me eerder deze week nog of ik niet af en toe eens een ander genre kan beluisteren - maar dan denk ik "neeeeh, er valt nog zo veel te leren!"
Maar ik snap zijn "verzoek" wel haha. Het is een zwaar onderwerp, en ik beschik over vrij veel empathie, waardoor ik me zulke verhalen ook echt wel kan aantrekken.

Boeken over paarden heb ik trouwens ook, zowel informatief als romans :j Uiteraard ook de "kinderboeken" zoals Romana & Ragebol haha.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 14:26

Ik herken dat wat je zegt over oorlog LWDaisy.
Mijn vriend (en familie) zegt ook vaak of ik nu nog niet alles boeken al gelezen heb over dat onderwerp :=

Wat jij zegt herken ik heel erg, er valt nog veel te leren.

Maar ook ik ben erg 'empatisch'. Zo zat ik van de week te huilen op het einde van een boek.
Mijn vriend: wow, wat is er met jou aan de hand? ben je zo verkouden? :')

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 14:33

Ik lees echt veel te weinig, terwijl ik vroeger best veel las. Vaak heb ik er na een werkdag ook geen zin meer in om nog een boek te pakken. Terwijl als ik eenmaal aan t lezen ben, ik vaak ook weer moeilijk kan stoppen met lezen.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 14:35

Ik lees echt heel weinig. En als ik lees is dat vaak op vakantie. Dan zijn het wel misdaad boeken of thrillers. Weer kaartjes, leuk !!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 15:07

Ik merk dat ik dit jaar het best lastig vind :')
Normaal heb ik wel een beetje een idee maar momenteel..... nog niet echt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 15:10

Yonker schreef:
Ik merk dat ik dit jaar het best lastig vind :')
Normaal heb ik wel een beetje een idee maar momenteel..... nog niet echt.

Herkenbaar. Ben ook bang dat elk cadeautje het nét niet is. :o

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 15:34

Elk cadeautje komt uit een goed hart toch? Met de beste bedoelingen? Ik heb zelf al zoveel plezier met het maken van het pakket dat het me niet eens meer uit maakt wat ik krijg. Veel te leuk dat iemand anders, die je niet kent, zoiets voor je wil doen.