[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 11:51

Maar hij was ook al 3 dagen neer geschoten voordat ze hem vonden.
Of het politieverhoor uiteindelijk zijn hoofdtrauma heeft verergerd is ook nog maar de vraag.
Hij overleed 10 jaar later. Wel door de epileptische aanvallen door die schotwond.

Tragisch....

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 11:54

haffiefreak schreef:
Nu op rtl 5 (is om 20.30 begonnen)
Een documentaire van Ewout over overleden mensen.
Ook van de bodyfarm in Texas.
Waar ze overleden mensen boven de grond bewaren.

Wel heftig maar ook interessant.

Ik vond het ietwat saai, omdat alles vaag gemaakt was of alleen steeds dezelfde hand/voet getoond werd. Ik snap dat er sprake is van privacy, maar dan vind ik de docu's op YT interessanter. Daar werd in het verleden (weet niet of het nu nog zo is, want al heel wat jaren terug) wel alles getoond en uitgelegd, inclusief hoe de insecten te werk gingen. Het lijkt mij rete interessant om eens in het echt te zien, alleen die geur houdt mij tegen.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 12:40

Silenna schreef:
Oud artikel, maar een vriendin stuurde m door: https://www.vice.com/nl/article/evqaj4/ ... e-doodgaan

Interview met een jongen die zéér lugubere filmpjes kijkt (moord/verminking etc) en hier plezier aan beleefd. Geen beeldmateriaal, wel heftige beschrijvingen.

Ohh gatver, ik word al helemaal naar van dit interview.
Gewoon eng dat er mensen zijn die dit "normaal" vinden.

Cer

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 12:41

hoe bedoel je 'die dit normaal' vinden?

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 12:43

Cer schreef:
hoe bedoel je 'die dit normaal' vinden?

Kijken naar snuff-filmpjes

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 12:46

Oh maar dat staat in het artikel natuurlijk.. :j
het kan verschillende oorzaken hebben..
Ik vind het kijken dan zeg maar stap 1, maar iemand heeft die dingen uitgevoerd.. dat is helemaal next level... En dat gebeurt toch met enige regelmaat helaas, moord en doodslag zeg maar
Of nou ja, het is een kleine groep (hoop ik) gezien op de hele mensheid, maar toch..

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 13:07

Jup, maar brrrr. (ik kan het niet ander verwoorden :+)
Ik kreeg al zweethanden en kokhalsneigingen van alleen de tekst.

Zo wil ik aan de ene kant heel graag de documentatie "Don't f*ck with cats" kijken. Maar ik durf niet zo goed ivm filmpjes over katten vermoorden etc.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 16:56

Silenna schreef:
Oud artikel, maar een vriendin stuurde m door: https://www.vice.com/nl/article/evqaj4/ ... e-doodgaan

Interview met een jongen die zéér lugubere filmpjes kijkt (moord/verminking etc) en hier plezier aan beleefd. Geen beeldmateriaal, wel heftige beschrijvingen.

Wow. Dit vind ik toch wel aardig ziek hoor. Bah…

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 16:59

Mijn angst is denk ik terecht dat deze jonge grote kans heeft om zelf ook te gaan moorden. Kunnen ze hem niet alvast in de gaten houden :\

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 17:05

Jee... De beschrijvingen ook..
Dat is echt heftig

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 17:08

Ik ga het niet lezen. Moedwillig onschuldige mensen of dieren iets aandoen kan ik niet handelen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 17:14

Ik ben gestopt met lezen. Waarom zijn er überhaupt filmpjes van dat soort dingen en waarom wil je dat zien?? Bah. Iemand die dat oké en "leuk" vind is naar mijn idee geschift en een gevaar voor de samenleving als dat soort dingen je niets doen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 17:57

Cer schreef:
Oh maar dat staat in het artikel natuurlijk.. :j
het kan verschillende oorzaken hebben..
Ik vind het kijken dan zeg maar stap 1, maar iemand heeft die dingen uitgevoerd.. dat is helemaal next level... En dat gebeurt toch met enige regelmaat helaas, moord en doodslag zeg maar
Of nou ja, het is een kleine groep (hoop ik) gezien op de hele mensheid, maar toch..

Is het denk je echt die filmpjes? Ik snap niet hoe iemand dit kan kijken en dat dit hem niks doet :n

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 18:02

Ik weet niet of het echt is.. vroeger had je Faces of Death, waarvan gezegd werd dat het echt was. Er bleek een gedeelte echt te zijn en een gedeelte niet

Als er onthoofdingen op beeld staan, en gruwelijke ongelukken, en vechtpartijen gefilmd worden, waarom martelingen niet? Er hoeft maar 1 iemand met een telefoon bij te staan.. ?
Ik heb echt geen idee...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 18:14

En een marteling in de drugs scène zal vast bewijs zijn van deze man is nu dood of dit staat jou ook te wachten als je niet doet wat wij zeggen.
Daar geloof ik helaas filmen wel.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 10:18

Ja ik vond het artikel ook echt heel ziek en luguber om te lezen := Ik ervaar al duidelijk stress bij het lezen van sommige beschrijvingen alleen al. Bizar dat er dus een afzetmarkt is voor zulke filmpjes. Doodeng :=

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 10:53

Alles wat ik op google kan vinden, zegt dat er geen echte bewijzen zijn gevonden voor het bestaan van echte snuff films en de daarbij behorende 'fans'..
Ik weet niet of die artikelen ook rekening houden met de nieuwe platforms, maar ik neem aan (maar ik weet het niet zeker) dat X en TikTok dit niet toestaan..
Ik vraag me dan af hoe mensen aan die filmpjes zouden moeten komen, en waarom er dan niet meer ruchtbaarheid aan gegeven wordt..

Dat, en als iemand ooit mijn google zoekgeschiedenis gaat checken, wordt t best een gedoetje :')

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 11:11

Dark web. Plus dat er gewoon links in het artikel staan :) Twitter en Tiktok staan dit niet toe idd, YouTube ook niet, maar er zijn minder mainstream platforms waar zo'n dingen wel toegestaan zijn, en wat er ook staat: ze worden via Whatsapp gedeeld ook.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 11:20

Ik voel me soms nogal naïef als ik dit soort artikelen lees. Ergens weet ik best dat het gebeurt, maar ik kan me er zo weinig bij voorstellen dat iemand doodleuk gaat staan filmen en het op internet gooit. Bij sommige dingen kan ik me het nog beter voorstellen (alles wat in een groep gebeurt wordt sowieso gefilmd tegenwoordig) maar zoals bijv die baby... Hoe dan?? Maar goed, misschien is het maar goed ook dat ik me er zo weinig bij kan voorstellen.

Lijkt me overigens ook nog wel riskant, er hoeft maar iets of iemand herkenbaar in beeld te komen en je hangt.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 11:30

Twee jaar geleden was het boekenweekgeschenk 'Wat wij zagen...' van Hanna Bervoets.

Dat ging over de mensen die screenden wat er op internet werd gepubliceerd in Social Media. Ik had daar nooit zo bij stilgestaan, maar er zijn dus daadwerkelijk mensen die hun brood verdienen met het bekijken van filmpjes/foto's op facebook/youtube/instagram etc.. en bepalen of deze content past bij het medium.

Ik werd echt een soort van 'naar' van dat boek. Vooral nadat ik wat research ging doen en er dus achter kwam dat Hannah Bervoets heel handig het verhaal rondom haar hoofdpersoon had verweven rondom daadwerkelijke werkomstandigheden/situaties die ook allemaal gedocumenteerd zijn.

Dan ben je dus de hele dag filmpjes aan het kijken en te beoordelen als 'zie je bloed dan mag het niet' 'is het educatief dan mag het wel' 'grote crash met auto's zonder zichtbare slachtoffers mag wel' 'crash met auto's met zichtbare slachtoffers mag niet' 'Neo-nazis mag niet' etc.etc.etc.. Daar wordt je op den duur echt wel een beetje raar van.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 11:32

Avalanche schreef:
Dark web. Plus dat er gewoon links in het artikel staan :) Twitter en Tiktok staan dit niet toe idd, YouTube ook niet, maar er zijn minder mainstream platforms waar zo'n dingen wel toegestaan zijn, en wat er ook staat: ze worden via Whatsapp gedeeld ook.

Ik kon niet vinden of de genoemde links ook echte filmpjes bevatten, ik vond wel wat er bijv in die challenge getoont wordt. En de meeste filmpjes zijn denk inderdaad gewoon wel te vinden.. althans, ik kom op mijn zeer doorsnee Insta ook gebroken ledematen tegen waar ik niet perse op zit te wachten.. %)

Misschien dat dingen ook van beveiligingscamera's ofzo komen? maar goed, dat iemand dat als hobbie heeft ..sja, er zijn mensen die opgegeten willen worden... Onze Lieve heer heeft vreemde kostgangers.. ofzo.. ? :\

Edit: nou, die jongen uit dat artikel kan in ieder geval wel een baan vinden... :')

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 11:35

Oh ik heb ook niet gekeken of de links werkten hoor, ik werd al ziek van de beschrijving. Ik zat niet echt te wachten op beelden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 11:40

ik heb ook niet gekeken of de links werkten, maar ik heb gegoogled naar informatie over die links :j
bijv 'is runthegauntlet real'
Dan hoef je niet op de links zelf te klikken maar kan je er wel over lezen..

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 12:36

Rotten is wel echt. Daar was een aantal jaar geleden vrij veel over te doen.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 13:04

Ik weet wel dat snuff films met dierenmishandeling wel degelijk bestaan en ook echt gemaakt worden voor dat soort publiek.