Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Picopico schreef:Suzanne F. schreef:
Nee hier in de buurt absoluut niet. Wordt gezien als iets duivels/satanistisch dus voor kerkelijke dorpjes absoluut not done.
Terwijl het nou juist een van oorsprong Christelijk feest is![]()
(Halloween = "all hallow's eve" - de avond voor Allerheiligen dus)
Edit: het wordt hier volgens mij wel gevierd (niet groots). Ik woon hier nog niet zo lang, ben zelf opgegroeid met Sint Maarten
Mkango schreef:poes schreef:Ach, een beetje hypocrisie is de Kerk niet vreemd.Het is toch geen christelijk feest van oorsprong? Dacht juist niet? Net zoals zo wat alle feestdagen overigens. Kerst is ook een overgenomen heidens feest.
Yom schreef:Als ik een kristallen bol had, kon ik je dat vertellen, maar ik vrees dat het gewoon afwachten wordt.Ik vraag me af of het idd zo ver gaat komen dat de diesel niet meer te krijgen is en wat ik dan moet gaan doen omdat ik alleen een dieselauto heb
marley93 schreef:Volgens mij hebben de Christenen het toch weer overgenomen van de Paganistische viering Samhain, net als Pasen en andere vieringen? Of waren dat alleen de data en een aantal gebruiken (de kerstboom, schilderen van eieren, etc)
Picopico schreef:Er zat echt geen agenda achter het vieren van paganistische feesten door christenen.marley93 schreef:Volgens mij hebben de Christenen het toch weer overgenomen van de Paganistische viering Samhain, net als Pasen en andere vieringen? Of waren dat alleen de data en een aantal gebruiken (de kerstboom, schilderen van eieren, etc)
Dat inderdaad. Het kerstverhaal en Pasen staan natuurlijk gewoon in de bijbel. Pasen komt van Pesach, de Joodse feestdag die de uittocht uit Egypte herdenkt. Er staat zelfs expliciet dat je Pasen moet vierenAlleen staan er geen data bij, die komen van Paganistische feesten evenals de verdere aankleding zoals de kerstboom en de paashaas. Die samenvoeging komt doordat het op deze manier makkelijker was om heidenen te bekeren tot het Christendom, ze konden immers hun oude feesten nog steeds vieren, maar dan met een Christelijk tintje
![]()
Heiligen zijn een katholiek fenomeen, Allerheiligen en Halloween dus ook. Vandaar dat dat niet op de Biblebelt wordt gevierd. Halloween komt van oorsprong uit Ierland dacht ik.
Overigens staan er in de bijbel twee verschillende kerstverhalen (net als twee scheppingsverhalen) en er staat er ook nog één in de Koran (daar wordt Jezus geboren onder een dadelpalm in de woestijn).
Nyaleti schreef:Jongens ik zit met een berekening waar ik niet uit komwie moet wie een tikkie sturen en van hoeveel? Krijg echt error van zulke dingen
![]()
Boodschappen van 55 euro, betaald door C, krijgt geld terug van A.
1 online bestelling geplaatst.
C voor 60 euro
A voor 15 euro.
Tegoedbon van A twv 50 euro is gebruikt maar bestelling is afgerekend door C.
En daar gaat het dus mis, help?