Algemeen coronatopic #6

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 14:43

DuoPenotti schreef:
moet dat buiten dan?

Als je je bewust tussen de kerkgangers wil begeven lijkt dat me vooral heel verstandig omdat zij een potentieel grote brandhaard voor je kunnen zijn.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 14:48

En met de Britse variant helemaal betwijfel ik of buiten en 1,5 meter wel genoeg zijn. Maar dat komt meer door eigen ervaring in de familie die buiten zijn besmet met deze variant op meer als 1,5 meter afstand en korter dan 15 minuten. Droegen ook geen mondkapje ( logisch ook je verwacht dat niet buiten)

Gekke toestanden op Urk. Ik snap dat volgens mij de groepsdruk hier nogal groot is om schijt te hebben aan de regels. Ik snap dat mensen moe zijn van de maatregelen , maar volgens mij is Urk al moe sinds het begin.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 14:50

bigone schreef:
Inmiddels zijn vandaag 130 vliegtuigen vol naar Mallorca vertrokken, Duitsers die op vakantie gaan.

Die moeten in elk geval buiten wel een mondkapje op en komen erachter dat een groot deel van de horeca weer dicht moet daar.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 14:51

elnienjo schreef:
DuoPenotti schreef:
moet dat buiten dan?

Als je je bewust tussen de kerkgangers wil begeven lijkt dat me vooral heel verstandig omdat zij een potentieel grote brandhaard voor je kunnen zijn.

Overdrijven is ook een vak.
Als de Britse variant dan al serieuze overname zou hebben zo het aantal besmettingen nog wel hoger zijn, als dat buiten dan ook zo besmettelijk is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 14:55

Zebrastreep schreef:
En met de Britse variant helemaal betwijfel ik of buiten en 1,5 meter wel genoeg zijn. Maar dat komt meer door eigen ervaring in de familie die buiten zijn besmet met deze variant op meer als 1,5 meter afstand en korter dan 15 minuten. Droegen ook geen mondkapje ( logisch ook je verwacht dat niet buiten)

Gekke toestanden op Urk. Ik snap dat volgens mij de groepsdruk hier nogal groot is om schijt te hebben aan de regels. Ik snap dat mensen moe zijn van de maatregelen , maar volgens mij is Urk al moe sinds het begin.

Hoe weten ze zo zeker dat ze buiten besmet zijn? Ik heb altijd begrepen dat de kans om buiten besmet te raken minimaal is.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 15:10

SusanH schreef:
Zebrastreep schreef:

Hoe weten ze zo zeker dat ze buiten besmet zijn? Ik heb altijd begrepen dat de kans om buiten besmet te raken minimaal is.

Zijn de enige mensen waarmee ze in contact zijn geweest voordat ze ziek werden. Nog geen 5 dagen later kregen ze klachten dus dat klopt precies. Kan net zijn dat ze even binnen de 1,5 meter hebben gestaan omdat die buurman er pas later mee kwam. Toen zijn ze snel weg gelopen , maar het kwaad was al geschiet. Om nogmaals zeker te zijn dat de buurman besmet was , hij is helaas overleden aan de gevolgen van corona. De organen hielden er mee op en ze hebben moeten besluiten de stekker eruit de halen.

Al met al hebben ze denk ik met name mijn opa niet veel covid binnen gekregen. Hij was amper ziek. Maar hij stootte het dan wel weer veel uit om het zomaar te zeggen. Mijn oma en tante waren veel zieker dan mijn opa.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 15:13

Zo werkt het toch niet? Dat je meer of minder van iets binnen krijgt?
Het is gewoon niet bekend waarom de ene 80 jarige wel doodziek wordt en de ander niet. De kans dat iemand van 80 veel zieker wordt is wel groter dan iemand van 40.

Geen aanval trouwens maar interesse, ik zie dan mogelijkheden om mensen eerder antistoffen te laten binnen krijgen maar zo simpel zal het niet zijn

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 15:23

MoniqueT schreef:
bigone schreef:
Inmiddels zijn vandaag 130 vliegtuigen vol naar Mallorca vertrokken, Duitsers die op vakantie gaan.

Die moeten in elk geval buiten wel een mondkapje op en komen erachter dat een groot deel van de horeca weer dicht moet daar.

En na Pasen de locals weer in quarantaine opdat de volgende vakantiegolf weer ´veilig´ kan komen invliegen.

Ondertussen nog steeds geen vaccins geleverd en nog geen 4% van de EUropeanen geënt; is wél bijna april.
Par april zou er 1 miljoen per week gevaccineerd kunnen worden.
Let wel, niet dat die vaccins geleverd zijn of onderweg maar ok, laten we het weer eesn tegen beter weten in toch geloven.
Dat is dan tegen half mei nog steeds geen 8% van de Spanjaarden en wel het begin van het hoogseizoen.

Ik geloof het wel want ik geloof het niet meer :D

Komende week perfect weer in de verwachting en voor woensdag een roadtrip naar Motril op de rol. Een bevriende locale advocaat schrijft een authorisatie voor iets officieels.
Te gek voor woorden; een NLer uit NL mag er voor vakantie heen vliegen en ik mag de provincie-grens niet over. Dûh; voel me niet bezwaard.

lenaa_tje

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 15:32

Nah ook een Nederlander ‘mag’ dat niet. Dat die het toch doet is een ander verhaal.
Wij hadden verontwaardigde ouders dat wij kind niet op school wilde zien zolang hij geen 10 dagen in quarantaine was geweest na terugkomst Spanje

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 15:34

Ann schreef:

Wauw... Waarom worden die mensen niet direct aangehouden? Agent staat erbij, ziet het gebeuren en roept 'wegwezen' in plaats van deze geweldplegers te arresteren? Waarom?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 15:48

Lijkt of hij alleen was, dan kan de situatie escaleren als hij in zijn eentje zou proberen in te grijpen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 15:51

Urk! Tien besmettingen vandaag, meteen weer in het rood. We zullen zien maar wat laten de gelovigen op Urk en Krimpen den IJssel van deze twee kerken zich kennen, niet normaal. Maar ja, de kerk heeft invloed, net de laatste tante overleden, 98 en bij leven al haar kapitaal aan de kerk gegeven. En dat was nogal wat en ze werd altijd met alle egards behandeld, voorste bank enzenz . En in het dagelijks leven gewoon een schijnheilige bitch. Behalve op zondag twee keer anderhalf uur niet.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 15:53

Ik hoorde ook van iemand die op urk woont dat je daar raar wordt aangekeken als je een mondkapje op hebt bij bijvoorbeeld de bakker.

Nu heb ik dat gehoord en niet met eigen ogen gezien, maar het zou me niks verbazen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 15:55

lenaa_tje schreef:
Nah ook een Nederlander ‘mag’ dat niet. Dat die het toch doet is een ander verhaal

Egwel: PCR test plus hotelboeking en hoppa, mag op vakantie hier.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 15:55

Huertecilla schreef:
lenaa_tje schreef:
Nah ook een Nederlander ‘mag’ dat niet. Dat die het toch doet is een ander verhaal

Vanuit Nederlandse kant niet :)
Ik vind het prima hoor als ze in Spanje blijven ;)

Grenzen zijn sowieso niet echt gesloten meer geweest.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 16:05

lenaa_tje schreef:
Huertecilla schreef:

Egwel. Mag er wel uit.

Jij haalt er bij dat er voorwaardes zijn bij terúgkomen en dat is voor míj, híer irrelevant.
Toeristen uit de EU mogen hier voor vakantie binnenvliegen en ik mag de provincie niet uit.
Kortom een NLer uit NL mag in Motril op strandvakantie, een NL uit Málaga niet. Het slaat helemaal nérgens op binnen Covid19 verband. Dát is de crux: Het is een illustratie van het economische belang boven rechten. Dat terwijl ik niet tot een risicogroep behoor. Vlek op vlek.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 16:06

IMANDRA schreef:
Ann schreef:

Wauw... Waarom worden die mensen niet direct aangehouden? Agent staat erbij, ziet het gebeuren en roept 'wegwezen' in plaats van deze geweldplegers te arresteren? Waarom?

Bizar gewoon... Ik las dat de verslaggever wel aangiften gaat doen, dus neem aan dit ook gewoon consequenties heeft.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 16:07

En mijn punt is dus dat er wel meer krom is maar het is gewoon niet zo dat Nederlanders ‘gewoon’ op vakantie kunnen. Dat is gewoon niet zo gewoon.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 16:11

Maar dat doen ze ,gewoon, wel hoor

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 16:12

Klopt. Collega ook. Die gaat over een paar weken naar een vriendin in Malaga. Omdat het kan.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 16:15

En dat denk ik net zo goed over de Duitsers die hier nu een huisje hebben gehuurd hoor. Tja blijkbaar kunnen we ons allemaal niet meer ‘gewoon’ aan de regels houden.

Zoals ik al schreef wij hadden verontwaardigde ouders die het raar vonden dat hun kind 10 dagen in quarantaine moest na een reisje Spanje (onder schooltijd ..)

Om het nu gewoon te noemen met alleen noodzakelijk reizen ..
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 28-03-21 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 16:16

Vrienden van mij vandaag naar Ibiza. Huis gehuurd, auto er bij...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 16:16

Heel bizar lenaa_tje.

En natuurlijk die nieuwsberichten :=

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 16:43

Zebrastreep schreef:

Familie buiten en op afstand? Was dat de besmettingsbron met zekerheid?

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 16:51

lenaa_tje schreef:
Huertecilla schreef:

Egwel. Mag er wel uit.

Jij haalt er bij dat er voorwaardes zijn bij terúgkomen en dat is voor míj, híer irrelevant.
Toeristen uit de EU mogen hier voor vakantie binnenvliegen en ik mag de provincie niet uit.
Kortom een NLer uit NL mag in Motril op strandvakantie, een NL uit Málaga niet. Het slaat helemaal nérgens op binnen Covid19 verband. Dát is de crux: Het is een illustratie van het economische belang boven rechten. Dat terwijl ik niet tot een risicogroep behoor. Vlek op vlek.[/quote]

Terug verhuizen naar Nederland :)*