Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
MyWishMax schreef:In mijn geval ging het niet om afgekeurd worden, maar om het equivalent van een bijstandsuitkering.Mkango schreef:En voor de mensen die uitkeringen/toeslagen/bijstand allemaal zo slecht vinden: toen ik vorig jaar door ziekte in de UK werkloos raakte en een Jobseeker Allowance aan wilde vragen (à £600-700 per maand), werd mij medegedeeld dat ik niet genoeg National Insurance had betaald om daarvoor in aanmerking te komen. Met andere woorden: leuk dat je 5.5-7 dagen per week gewerkt hebt de afgelopen jaren, maar je baan was te slecht betaald om overheidssteun te krijgen. Had ik een beterbetaalde baan gehad, dan had ik het wél gekregen.
Ga daar maar even op sabbelen.
Maar dat kreeg ik in Nl ook te horen. Als ik meer verdiend had, was ik wel afgekeurd. Nu verdiende ik te weinig en kreeg ik dus ook niks. En omdat ik gewerkt had (of het iig meerdere keren geprobeerd, maar altijd uitgevallen door medische redenen) heb ik ook geen recht op andere dingen, want dat proberen en uitvallen is blijkbaar reden om te oordelen dat je het wel kan.
Ja, er zijn echt hele goede dingen en beter als andere landen, maar het is lang niet altijd zo goed geregeld als dat men denkt.
Ik ben alleen veel milder, want ik vind Rutte het ook niet verkeerd gedaan hebben. Niet alles, er zijn dingen die onder zijn leiding gebeurd zijn die niet kunnen of waar ik het niet mee eens ben. Maar er was door het bezuinigingen wel genoeg geld voor de overheidssteun nu in Corona. Je moet er niet aan denken wat er gebeurd was als er een grotere staatsschuld was en dus geen of heel weinig ruimte voor steun. Ik heb niet op hem of de vvd gestemd, maar ben het wel eens met marlinde haar post over het zat zijn
Captain schreef:Dat is denk ik ook de reden dat er zoveel geklaagd wordt in Nederland, dat kan omdat we het goed hebben (al zijn er uitzonderingen natuurlijk). Ga inderdaad maar eens een half jaartje of een jaar ergens anders wonen, veel mensen komen met hangende pootjes terug. Natuurlijk is het niet allemaal zonneschijn, maar als ik zie hoe bijvoorbeeld het zorgstelsel in andere landen geregeld is ben ik echt heel blij dat ik in Nederland ben geboren en opgegroeid. Je had het ook echt veel en veel slechter kunnen treffen als je geboren was in een ander land. Neemt niet weg dat er dingen beter kunnen, maar er wordt ook wel gezeurd om het zeuren zeg maar.
Mkango schreef:In mijn geval ging het niet om afgekeurd worden, maar om het equivalent van een bijstandsuitkering.
Neemt niet weg dat er ook in Nederland schrijnende gevallen zijn van mensen die overal net tussen wal en schip vallen door alle regeltjes, en dat is ook niet oké. Zeker als proberen volledig mee te draaien in de maatschappij afgestraft wordt. Enerzijds is dat iets waar mensen kritisch en beducht op moeten zijn, maar het zijn ook dingen die geen enkele politieke partij kan voorkomen, hoe graag ze het ook zouden willen.
MyWishMax schreef:In de UK is alles eraan gelegen om de status quo te behouden: de elite in het zadel houden, de "dommen" dom houden. (En waarom zeg ik het zo, niet omdat ik denk dat mensen die minder te besteden hebben ook minder intelligent zijn, maar omdat de kansenongelijkheid in de UK vele en vele malen groter is dan in Nederland en dat begint al met het onderwijssysteem.)Mkango schreef:In mijn geval ging het niet om afgekeurd worden, maar om het equivalent van een bijstandsuitkering.
Neemt niet weg dat er ook in Nederland schrijnende gevallen zijn van mensen die overal net tussen wal en schip vallen door alle regeltjes, en dat is ook niet oké. Zeker als proberen volledig mee te draaien in de maatschappij afgestraft wordt. Enerzijds is dat iets waar mensen kritisch en beducht op moeten zijn, maar het zijn ook dingen die geen enkele politieke partij kan voorkomen, hoe graag ze het ook zouden willen.
Volgens mij is de bijstand zoals die in Nl is sowieso al bijzonder zeldzaam iddmaar erg bijzonder geregeld dus daar.
Ik heb een hele hoop partij programma's gelezen en toch wel heel veel partijen willen graag weer iets meer naar de mens kijken ipv de regeltjes. Ze verwoorden het allemaal anders,maar na de toeslagen affaire en de bijstands fraude die in het nieuws was, is dat toch wel een onderwerp die veel partijen willen aanpakken. Hopelijk dus ook degene die tussen wal en schip vallen.
Zeggen ze dan he? Maar het benoemen is al iets
iirrssjjee schreef:Ik zoen met mijn kat (ja ze likt mijn gezicht en daarbij ook wel eens per ongeluk mijn mond) Ik zou dus ook echt 0,0 moeite hebben met iets opeten waar ze aan heeft gezeten. Zelfs een afgekloven worstje (wat geheel per ongeluk op het aanrecht was blijven liggen) heb ik gewoon even in de pan gedaan en afgebakken. Ik ben dan misschien ook wel een viezerik
Niobe schreef:iirrssjjee schreef:Ik zoen met mijn kat (ja ze likt mijn gezicht en daarbij ook wel eens per ongeluk mijn mond) Ik zou dus ook echt 0,0 moeite hebben met iets opeten waar ze aan heeft gezeten. Zelfs een afgekloven worstje (wat geheel per ongeluk op het aanrecht was blijven liggen) heb ik gewoon even in de pan gedaan en afgebakken. Ik ben dan misschien ook wel een viezerik
Ik ben precies zo hoor
DiscoDipp schreef:Captain schreef:Dat is denk ik ook de reden dat er zoveel geklaagd wordt in Nederland, dat kan omdat we het goed hebben (al zijn er uitzonderingen natuurlijk). Ga inderdaad maar eens een half jaartje of een jaar ergens anders wonen, veel mensen komen met hangende pootjes terug. Natuurlijk is het niet allemaal zonneschijn, maar als ik zie hoe bijvoorbeeld het zorgstelsel in andere landen geregeld is ben ik echt heel blij dat ik in Nederland ben geboren en opgegroeid. Je had het ook echt veel en veel slechter kunnen treffen als je geboren was in een ander land. Neemt niet weg dat er dingen beter kunnen, maar er wordt ook wel gezeurd om het zeuren zeg maar.
Ik denk dat het geklaag per persoon verschilt. Mij hoor je bijv. Niet klagen over het zorgstelsel. Maar ik denk wel dat het ergens in Nederland helemaal fout gaat.
Het feit dat ik dadelijk geen huis kan kopen doordat dit landje gewoon overbevolkt is, en dat ik zoveel belasting over mijn loon inlever, niet voor de mensen die het echt nodig hebben, maar voor de gene die gewoon lekker thuis uitkering trekken, dáár irriteer ik mij wel aan. Het aan het feit dat hier alles maar altijd kan, ‘nee’ wordt niet meer geaccepteerd want dan discrimineer je vast wel een of andere groep/geloof.
Persoonlijk vind ik dat zonde van dit mooie land. Ik heb een tijd in Californië gezeten, en eerlijk, zo slecht is het daar niet geregeld hoor. Ik kon daar echt makkelijk rondkomen, en kwa health insurance was het allemaal goed geregeld vanuit de werkgever.
Maar goed dat is mijn ervaring en mening, en die mogen gelukkig anders zijn haha. Iedereen is anders en sommige dingen overkomen je ook gewoon, hoe naar soms ook..
Nayomie schreef:Maandenlang aan een project gezeten, om vervolgens een mail te krijgen dat het onvoldoende is. Top, kan ook echt helemaal niks.
MarcoBorsato schreef:DiscoDipp schreef:Mijn lijf is weer compleet ontregeld door het wisselvallige weer. En nu reageer ik alwéér auto-immuun op mijn eigen blauwe plekken![]()
Kijk dan even
Spoiler:
[ [url=m/NhVQ8d.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heb je wel eens geprobeerd om er kaas op te leggen? Gewone goudse Hollandse kaas.