Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Echwel schreef:Ik zou er geen moeite mee hebben
Mijn gezondheid en wat een ander doet maakt mij op dit moment niks uit.
Ach en waar moet je met dit weer naartoe.
Wandelen met de honden kan gewoon waar het rustig is
En dan maar rustig thuis veel blijven
_Penotti schreef:Relaxed, lekker makkelijk kletsen
Mijn gezonde buurvrouw, moeder van 2 kindjes, altijd top fit.
Ze kan met moeite nu 2 halve daagjes werken. Kan amper van de auto naar de achterdeur lopen.
Terwijl ze eerst ruim 20 km naar haar werk fietste.
je kan wel zeggen de meeste komen er goed vanaf, maar we weten dat de meeste niet iedereen is, moeten we dan maar lekker gaan feesten als we jong zijn? want we zijn toch oh zo zielig dat we dat nu een half jaar niet hebben gekund?
Egoïstisch heet dat in mijn woordenboek.
_Penotti schreef:Relaxed, lekker makkelijk kletsen
Mijn gezonde buurvrouw, moeder van 2 kindjes, altijd top fit.
Ze kan met moeite nu 2 halve daagjes werken. Kan amper van de auto naar de achterdeur lopen.
Terwijl ze eerst ruim 20 km naar haar werk fietste.
je kan wel zeggen de meeste komen er goed vanaf, maar we weten dat de meeste niet iedereen is, moeten we dan maar lekker gaan feesten als we jong zijn? want we zijn toch oh zo zielig dat we dat nu een half jaar niet hebben gekund?
Egoïstisch heet dat in mijn woordenboek.
_Penotti schreef:Citaat:( er zijn mensen overleden die andere zorg nodig hadden omdat de IC vol lag met Corona patienten )
Is dat zo?
Daar staat mij niets van bij.
Gewone zorg is wel opgeschort, met ook ernstige gevolgen.
Eleeke schreef:Ik bedoel precies wat jij zegt.
Gewone zorg opgeschort, met ernstige gevolgen ( hartinfarcten bv die niet herkend erden omdat de dokter dacht dat het misschien Corona was en ze zich eerst moesten laten testen, las ik ).
Relaxed schreef:En ik las iets over kapsters die mondkapjes op moeten, lijkt me overigens een prima maatregel. Altijd beter dan alles weer voor zoveel weken dicht. Dan zou ik liever een hele dag met een mondkapje oplopen.
Wat ik trouwens ook wel bijzonder vind, Gorden heeft positief getest, maar zit zonder klachten thuis (zie AD) Voor opnames werd hij steeds preventief getest en ineens was het positief, maar er wordt geschreven dat hij dus helemaal geen klachten heeft.
_Penotti schreef:Ja klopt, dan zeggen we hetzelfde Eleeke.
relaxed, je kan er van alle hande andere dingen bij halen, dat doet niet eens ter zake.
Ja financieel geraakt worden is erg.
Maar lichamelijk EN financieel staat ook bijna nooit los van elkaar.
Daar ook aan gedacht?
En ja daar moet nog meer onderzoek naar gedaan worden, zoals van de week de neurologische klachten bewezen werden.
https://www.hersenletsel-uitleg.nl/soor ... DtKUy9n7zA
Het is logisch dat we nog niet alle gevolgen kennen omdat het nieuw is.
Maar voor de jeugd die nu miept zo hard geraakt te zijn heb ik geen respect, niet.
Cer schreef:Zolang nog niet helemaal precies duidelijk is hoe de verspreiding verloopt, wat precies de haarden zijn etc is het erg lastig om een vinger naar een groep te wijzen...
het is extra moeilijk omdat er groepen tegenover elkaar gezet lijken te worden.. "Het zijn de jongeren die feesten, het zijn de ouderen die gewoon hun ding blijven doen zonder afstand, het zijn de cafe's, het zijn de bruiloften, het is thuis, oh nee, het is in het park, of op het werk... "
Gommers heeft ook ergens aangegeven dat gerichtere maatregelen wellicht zouden kunnen werken, dus dan wel de kwetsbare groepen beschermen..
Ik hoorde net op de radio dat Duitsland het beter lijkt te doen, maar hoe kan dat dan, als bij hun mondkapjes veel meer verplicht zijn, maar het gebruik daar blijkbaar ook te wensen overlaat.. ? En hier willen "we" de mondkapjes niet omdat het niet zou werken.. maar daar (en het gaat daar goed) doen ze het wel... ? Hoe werkt dat dan?
Relaxed schreef:En ik las iets over kapsters die mondkapjes op moeten, lijkt me overigens een prima maatregel. Altijd beter dan alles weer voor zoveel weken dicht. Dan zou ik liever een hele dag met een mondkapje oplopen.
Wat ik trouwens ook wel bijzonder vind, Gorden heeft positief getest, maar zit zonder klachten thuis (zie AD) Voor opnames werd hij steeds preventief getest en ineens was het positief, maar er wordt geschreven dat hij dus helemaal geen klachten heeft.
Relaxed schreef:Duitsland doet ook veel meer aan het hele ventilatieverhaal, zij subsidiëren bedrijven om hun ventilatiesystemen aan te passen met juiste filters ed.
Citaat:In absolute cijfers is Covid 19 niet heel groot. Maar hoe groot zou het zijn als we niet zouden doen en niets gedaan zouden hebben. Dat is niet te overzien, dan heb je het over miljoenen doden.