Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:03

Ik woon naast een winkelcentrum. Was drukker dan normaal op een zondag. :+

Diegene die nu boodschappen voor andere mensen doen uit de risico groep. Nemen jullie de producten ook nog af voordat je het voor de deur zet? Zou gaan om vrouwelijke verzorgingsproducten.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:03

Cer schreef:
sureido schreef:
Toch grappig hoe sommigen weten hoe druk het overal was (dus je bent dan zelf ook de deur uit geweest?) en dan ook nog overal in Nederland bij elke bouwmarkt en bos en strand geweest. Jullie hebben het druk gehad gisteren en zaterdag of niet? :D

Nou ja, dat idee heb ik dan ook een beetje... hoe weet je dat nou precies? :o
Of is het het napraten van anderen ofzo?

Die mensen bij Lubach :') dat is echt wel een beetje triest hoor... maar inderdaad wel goed om te laten zien, want mensen die zo denken zijn er...

Zo was ik van t weekend echt geshockeerd over de complotheorieen rond Corona :oo Dat was ook een beetje een ver van mn bed show, maar als je er echt hele draadjes over kan lezen, is dat echt wel beangstigend...

De beelden en maatregelen zoals NL alert en sluiten van wegen naar het strand. Voortdurend benoemen door o.a Mark Rutten dat mensen thuis moeten blijven. En alle mensen die je tegenkomt als je gewoon de hond uit laat zegt mij genoeg hoor.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:06

sureido schreef:
Maar in het nieuws zal nooit komen dat het niet druk was toch? Beetje jammer dat wij dadelijk niet meer de deur uit mogen door de drukke steden dan. Want hier is het super rustig.

Jawel van de week toen het een dag wat minder weer was kreeg ik allemaal plaatjes te zien van lege pleinen en lege stations. Spookstation heb ik zien staan bij Leiden. Er zijn zowel mensen die dat gaaf vinden om te volgen als andersom.

Het is echter een probleem dat men zich ophoopt en dat gaat ons allemaal aan en daardoor wordt daar nu terecht heftig op ingespeeld.

Ik denk dat een buitengebied nog steeds rustig is. Mensen bezoeken plaatsen waar wat te doen is. Een boulevard waar winkels zijn. Een park met een speeltuin etc.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 23-03-20 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:06

bigone schreef:
Sterkte Tiwi, droge hoest? Koorts? Blijf het in de gaten houden!

Hele gezin heeft hier last van, wij houden ons geïsoleerd, zelfs mijn zoon die niet meer thuis woont legt boodschappen voor de voordeur en komt er niet in.

Ik zit alleen met de hond, gaat overdag in de tuin en gisteravond ben ik heel laat nog een ronde gaan doen waarbij ik niemand tegen kom.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:07

BeFunny schreef:
Ja IKEA is dicht. Daarom dat men andere bouwmarkten bezocht. Ik tikte IKEA iets te snel. Maar die zondagse IKEA bezoekers bezochten dus alsnog massale bouwmarkten. En stranden en bossen. Alsof er niks aan de hand is.

Hornbach is nog open, maar mogen maar beperkt aantal mensen naar binnen. Is nu ook gelijk niet meer druk daar. :')

sureido

Loretta schreef:
er zijn toch genoeg foto's rond gegaan en ook waren er journalisten ter plekke op plaatsen waar het druk was.

Maar jij ziet echt al heel het topic lang alleen maar de negatieve drukte en wilt al de hele tijd een lockdown toch. :o

Cer

Loretta schreef:
er zijn toch genoeg foto's rond gegaan en ook waren er journalisten ter plekke op plaatsen waar het druk was.

Nou ja ik kan alleen spreken over fotos die ik heb gezien over mijn buurt, en die waren niet heel 'consistent' zeg maar... :j

MyWishMax

Cer schreef:
sureido schreef:
Toch grappig hoe sommigen weten hoe druk het overal was (dus je bent dan zelf ook de deur uit geweest?) en dan ook nog overal in Nederland bij elke bouwmarkt en bos en strand geweest. Jullie hebben het druk gehad gisteren en zaterdag of niet? :D

Nou ja, dat idee heb ik dan ook een beetje... hoe weet je dat nou precies? :o
Of is het het napraten van anderen ofzo?

Ik rijd langs een Intratuin en afvalbrengstation als ik naar ouders ga. Daar moest ik iets uit de garage pikken. Als ik een afgelegen plek wil om hond uit te laten kom ik langs bouwmarkt en/of losloopgebied. Overal druk, zelfs file om afval weg te brengen. Die hadden opgeroepen om met maximaal 2 personen te komen en alleen als het nodig was. Omdat er dus mensen met z'n 5en kwamen om een doos weg te gooien.

Maar ik moet zeggen dat het gisteren wel iets rustiger was bij de Intratuin, nog steeds wel de helft van de parkeerplaats vol, maar dat is rustig voor daar en dan kan je best afstand houden. Ook het lastige van de bouwmarkt, die is net zo groot qua oppervlakte, maar heeft maar 1/3 van de parkeerplaatsen en die stond helemaal vol... Is dat dan druk? Ja, voor die bouwmarkt wel, maar ik weet niet hoe het er van binnen uitziet als het zo vol staat. Ik kies er alleen voor om het maar online te bestellen nu.

Ik zou graag de lokale kwekers willen steunen, die zetten overal kraampjes op om de bloemen te verkopen. Maar er staan dus groepjes kinderen achter en ze vragen contant geld. Ik heb normaal altijd contant, nu juist niet. Ik vind de groepjes weer niet prettig, dus ben aan het bedenken hoe ik dat op kan lossen.

BeFunny

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:09

Wij wilden ook afval weg brengen maar zagen dat er rijen stonden dus maar niet gedaan.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:09

sureido schreef:
Loretta schreef:

Maar jij ziet echt al heel het topic lang alleen maar de negatieve drukte en wilt al de hele tijd een lockdown toch. :o

Ik zeg helemaal niet dat ik een lockdown wil. Als het niet nodig is liever niet. Maar als het moet dan zal het moeten.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:10

MarliesR schreef:
Hier in Drenthe in het buitengebied merk ik wel dat er echt nóg minder auto's langskomen dan normaal. En van het weekend ook dat er veel meer mensen langs komen fietsen en wandelen.

Hier idem :j Ook buitengebied, alleen dan in Brabant..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:11

Maar eerlijk? Er is niet echt positieve drukte nu. De regering moet imo duidelijker communiceren: binnen blijven. Een keer per week boodschappen doen en verder gewoon echt binnen, in sociale isolatie. Niet even theekransen op stal, niet even op bezoek bij je ouders, niet even de stad in of naar de bouwmarkt. In Italië hadden ze net zo'n kritiek weekend als ons, waarin de maatregelen nog niet te streng waren, en kijk waar ze nu zijn. Daar luisterde ook niemand.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:12

Marcella schreef:
BeFunny schreef:
Ja IKEA is dicht. Daarom dat men andere bouwmarkten bezocht. Ik tikte IKEA iets te snel. Maar die zondagse IKEA bezoekers bezochten dus alsnog massale bouwmarkten. En stranden en bossen. Alsof er niks aan de hand is.

Hornbach is nog open, maar mogen maar beperkt aantal mensen naar binnen. Is nu ook gelijk niet meer druk daar. :')

Volgens mij gaat dat nu in bij alle bouwmarkten. Maar weet dat niet zeker. Maar heel jammer dat het nodig moest zijn. Dat men dat niet zelf kan bedenken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:13

Ik werk thuis.
Maar ik moet zo naar het postkantoor.
Normaal doe ik dat ff snel met de auto, maar nu ga ik juist lopend er heen.
Zodat ik nog wat beweging heb. (wat voor mij noodzakelijk is op doktersadvies).
En zo zullen meer mensen een reden hebben ;), maar ik ga wel alleen en ik hou afstand.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:14

Emmaaa: ik ben niet voor 1 keer per week boodschappen doen. Het is nu al bijna niet te doen. Wanneer je iedereen 1 keer per week boodschappen laat doen zullen producten nog sneller weg zijn en zal het nog drukker zijn in de winkels

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:15

Overigens, dat 'niet op bezoek bij je ouders' snap ik niet helemaal..
Dat ligt er toch helemaal aan hoe groot je sociale kring is? En ik ga ervan uit dat die bij de meeste mensen op dit moment heel klein is.. ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:17

Ik twijfel nog steeds heel erg. Lees nu in dit topic dat bouwmarkten steeds 100 mensen tegelijk naar binnen laten. Maar als kassa medewerker zie je natuurlijk nog steeds al die mensen bij de kassa als je daar een hele dag werkt. Ik zou vanaf volgende week 3 maanden gaan werken bij de bouwmarkt, maar twijfel of ik dat nog wel moet gaan doen. Voel me ontzettend banketstaaf om af te bellen maar zie mijn collega's alleen maar corona grappen maken in de groepsapp maar zo grappig vind ik het allemaal eigenlijk niet!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:18

sureido schreef:

Nee ik zelf niet maar mijn vriend moet toch boodschappen doen en de hond uitlaten. Net als mijn de honden moet uitlaten.
Ook is mijn vader bezig met aardbevingsschade herstellen. Met verschillende aardbevingen afgelopen week in de provincie noodzaak met een oud huis. Hij komt dus bij verschillende bouwwinkels. Bij de hornbach dus omgedraaid omdat daar veel mensen in auto’s zaten te wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:18

purny schreef:
Emmaaa: ik ben niet voor 1 keer per week boodschappen doen. Het is nu al bijna niet te doen. Wanneer je iedereen 1 keer per week boodschappen laat doen zullen producten nog sneller weg zijn en zal het nog drukker zijn in de winkels

Nee hoor, want als iedereen maar 1 keer per week boodschappen doet zal je zien dat er een stuk minder gehamsterd wordt.

Cer schreef:
Dat ligt er toch helemaal aan hoe groot je sociale kring is? En ik ga ervan uit dat die bij de meeste mensen op dit moment heel klein is.. ?

Je moet letterlijk even op bezoek bij niemand. Ook als je sociale kring heel klein is. Als iedereen zo denkt wordt het virus gewoon niet ingedamd. Zo moeilijk is het toch niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:19

Cer schreef:
Loretta schreef:

Nou ja ik kan alleen spreken over fotos die ik heb gezien over mijn buurt, en die waren niet heel 'consistent' zeg maar... :j

Ik vind het een beetje apart om nou net te doen alsof de enige manier om iets te constateren is om het met eigen ogen te zien. Alsof we geen media en pers hebben.

Ik wil het ook graag positief zien, maar ontkennen dat groepen mensen samenklitten op strand, in bos en in park, en niet voldoende afstand houden, dat gaat niet echt meer nu.

Of jij moet denken dat Zandvoort en Noordwijk voor de lol de toegangswegen hebben afgesloten?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:20

Cer schreef:

Ik ga ook niet naar mijn moeder hoor, moet er niet aan denken dat ik bv besmet ben (en geen symptomen) en dat ik haar zou besmetten.
Nee hoor we bellen elkaar iedere morgen, ik plaag haar altijd met goedemorgen "controle".
En ja mijn moeder behoort tot de risico groep ivm hart problemen.

Ook naar mijn schoonouders ga ik niet om dezelfde reden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:21

brokjes schreef:
Ik twijfel nog steeds heel erg. Lees nu in dit topic dat bouwmarkten steeds 100 mensen tegelijk naar binnen laten. Maar als kassa medewerker zie je natuurlijk nog steeds al die mensen bij de kassa als je daar een hele dag werkt. Ik zou vanaf volgende week 3 maanden gaan werken bij de bouwmarkt, maar twijfel of ik dat nog wel moet gaan doen. Voel me ontzettend banketstaaf om af te bellen maar zie mijn collega's alleen maar corona grappen maken in de groepsapp maar zo grappig vind ik het allemaal eigenlijk niet!

Hebben ze geen schermen bij de kassa's zoals bijv een supermarkt? Zijn er maatregelen vanuit werkgever?

Ik vind de kassa's bij een bouwmarkt vaak wel ruimer opgezet als bij een supermarkt, wat verder weg van de klanten.

Anoniem

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:25

Nee geen schermen, contant geld mag ook nog gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:26

tienus63 schreef:
ruitje schreef:
Kijkt iemand op 1 nu?

Nope.
Ik kijk op npo2 tegenlicht. Docu met virologen Koopmans en Foucher.

Die heb ik net terug gekeken. Een aanrader vind ik. Ik hoop dat we er nu iets van gaan leren, maar ik vrees het ergste als ik Foucher hoor.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:28

Citaat:
Ik vind het een beetje apart om nou net te doen alsof de enige manier om iets te constateren is om het met eigen ogen te zien. Alsof we geen media en pers hebben.

Dat zeg ik dus nét niet... ik zeg dat het mij opviel dat wat ik wél zelf kon zien, niet geheel strookte met wat ik in de media zag..
dus niet wat jij zegt.

Citaat:
Ik wil het ook graag positief zien, maar ontkennen dat groepen mensen samenklitten op strand, in bos en in park, en niet voldoende afstand houden, dat gaat niet echt meer nu.
Of jij moet denken dat Zandvoort en Noordwijk voor de lol de toegangswegen hebben afgesloten?

En ik dénk helemaal niks.. ik denk wel dat we voor dit soort situaties (lelijk doen) moeten waken... :j
En ik ontken het ook niet persé. Alleen waar ik het zag was het gelukkig niet... En daarbij vind ik wel dat we dat ook wel mogen erkennen... :j

Citaat:
Je moet letterlijk even op bezoek bij niemand. Ook als je sociale kring heel klein is. Als iedereen zo denkt wordt het virus gewoon niet ingedamd. Zo moeilijk is het toch niet?

Zo simpel als dat jij het stelt is het ook niet..
Als ik alleen woon, en ik ontmoet niemand en ik houd hygiene in acht (na bijv supermarktbezoek), en mijn moeder woont alleen, en die ontmoet niemand en die houdt hygiene in acht (na bijv supermarkt bezoek) , waarom zou ik dan niet naar mijn moeder mogen? Oprechte vraag hoor :j