Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FrNo

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 03:53

zeker

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 07:35

Absoluut… Jammer dat ze niet betrapt zijn door de politie. Ik durf dan zelfs wel ervoor te bellen. Dan maar een boete en/of nachtje cel. Is ook nog veiliger voor iedereen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 08:30

Dat soort mensen mag je voor bellen.
Die geven veel overlast. En met drank op is je reactiesnelheid een stuk minder.
Dus onveilig voor mensen en dieren die toevallig er lopen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 14:48

Was daarna vrij snel voorbij, was binnen enkele minuten weer rustig in de wijk.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 18:07

Jpitty gelukkig.

Mooi weer vandaag dus veel groepen wielrenners op de dijk.
Verkeersregels deden ze niet aan.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 18:56

Dat is erg gevaarlijk luuntje. Dijken zijn nooit zo heel breed en meestal ook erg bochtig, je zou dan toch verwachten dat men daar wat meer rekening met elkaar houdt. Zelf ben ik het gelukkig ook al eens anders tegengekomen: ploegje wielrenners achter mij. Voorste wielrenner gaf duidelijk aan dat ze er aan kwamen door even beleefd te roepen, zowel naar mij als naar de rest van het groepje wielrenners. De laatste wielrenner riep ook nog even, ook weer beleefd, dat hij de laatste was. Vond ik erg netjes van ze.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 08:42

Jpitty dat is netjes.
Dat hoor je niet vaak.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 13:07

Ik heb zo langzaam aan het idee dat het verkeer een soort wild west aan het worden is. Veel mensen doen maar wat verkeersregels of fatsoen wat is dan? :? Voorrang nemen gaat voor voorrang krijgen. Ogen gebruik je voor je mobieltje of je motorkap. Overige verkeersdeelnemers moeten maar selluf opletten.

Afgelopen tijd hebben we zovaak ongelukkig kunnen voorkomen door zelf erg allert te rijden, traag op te trekken en kijken kijken en goede reactievermogen. Afgelopen twee weken de score op 5 bijna boem. %) Auto van links en haaietanden racet de weg op zonder remmen of kijken. Inhalen binnen de bebouwde kom op een 30 km stuk waardoor ik twee keer in dezelfde rit gesneden werd omdat ze de wegversmallingen niet gezien hadden. Auto op een 60 weg die rond de 100 reed en de wgen links en rechts niet zag of wilde zien. Dat was 10 cm en heel goed reactievermogen anders waren we plat geweest. Op de scootmobiel draait er iemand gewoon af terwijl ik aan kwam rijden en te voet zebrapad waar ik al aan het oversteken was met mijn hondje en iemand besluit door te rijden met middelvinger opgestoken -:(- 8)7 ;(

En parkeren is helemaal drama. Gewoon neerzetten die bak. Of het nu op een zebrapad is, op een hoek, bij een parkeer en stop verbod en het hele verkeer blokkeren daarmee. Zonder kaart op een invalide parkeerplaats en voor iemands oprit en hier dan nu steeds precies voor de tuinpoort terwijl er meer dan voldoende andere plekken vrijzijn. En ik er niet meer uitkan op een fatsoenlijke manier met de scootmobiel. -O-

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 16:03

Op invalide-lek staan zonder kaart kan je laten wegslepen toch?
Erg aso om mensen te blokkeren.

Mensen die op een brommer rijden doen ook maar wat.
Ik heb het opgezocht. Bromfiets (kan 40 kph) moet binnen de bebouwde kom op de weg. Buiten de bebouwde kom op fietspad.
Snorfiets (kan 25 kmp) moet binnen en buiten de bebouwde kom op het fietspad.

Ik kom ze overal tegen. En moeilijk te zien of het snorbrommer of echte bromemr is vanwege de helmplicht.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 16:09

Qua brommers op de rijbaan ligt het eraan welk bord er bij het fietspad staat.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-23 16:39

Snorfietsen zijn ver in de minderheid, vanwege de helmplicht nu. Dan is een bromfiets aantrekkelijker, want sneller.

Paar berichten terug beleefde wielrenners, fijn om dat ook eens te lezen / tegen te komen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 20:36

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me momenteel vooral erger aan fietsers. Hier in de omgeving vind ik automobilisten echt super gedisciplineerd en heel sociaal.
Maar fietsers doen echt maar wat. En ik schaam me voor mezelf, toen ik nog geen auto reed, deed ik ook maar wat op de fiets. Ik ben me nu echt veel meer bewust van overige verkeersdeelnemers.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 22:07

Verschil tussen brommer en snorfiets zit in de kleur van het kenteken: geel met zwarte letters/cijfers = brommer, blauw met witte letters/cijfers is snorfiets. Verzekeringsplaatje is weer andere categorie weggebruikers.

En inderdaad lijkt het verkeer steeds meer op een grote "Ikke, ikke, ikke, en de rest kan... -show", helemaal mee eens! Hier in de stad zie ik regelmatig types voor wie een rood verkeerslicht gelijk staat aan gas bijgeven en doorsjezen... Dat moet ook nog eens een keer ergens finaal fout gaan...

Parkeren op een invalideplek zonder kaart is volgens mij echt ASO! Dit kun je ook gewoon melden bij de politie: https://www.politie.nl/informatie/wat-t ... atiekosten. Kan zo'n {pieppieppiep} een prent van €370 euro opleveren..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-23 22:15

We gaan het mee maken, ik wacht op de beschikking van de gemeente ( is al wel telefonisch toegezegd ) dat ik een gehandicapte parkeerkaart kan gaan ophalen bij de gemeente.

Misschien is het mij nog niet opgevallen, maar gelukkig zie ik bijna nooit mensen geparkeerd op een invalide plaats die daar niet mogen staan.
Ik ben benieuwd of ik het vaak ga meemaken, hopelijk niet want dan zit er nog een beetje respect in de mensen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 22:54

Ik maak het toch helaas regelmatig mee. Ook mensen die de kaart misbruiken. Pas nog live zien gebeuren . -O- kaart is voor zoontje. Die was niet mee maar wel parkeren want de rest was vol. Je zou maar eens 20 m verder moeten lopen met gezonde benen :(:) politie bellen krijg je te horen meest tegenwoordig het is geen prioriteit of we kunnen hooguit een bon geven. Waar het 15 jaar geleden ern enkele keer gebeurde en er wel ingegrepen werd sta je nu kansloos en komt het vaker voor. 8)7

De auto hier blokkeert nog steeds de zijuitgang -O- 3 e dag op rij morgen moet iktoch echt er uit met mijn scootmobiel. Dat wordt dan door het hele huis heen gaan vrees ik. Gemeente gaat kijken wat ze er tegen kunnen doen. Mogelijk komen er paaltjes dan, zo balen dat dat nodig is. Meer nieuwe bewoners met bezoek sinds een tijdje en het is nu wekelijks raak. Alleen geen idee waar deze steeds terugkerende auto thuisoort. :? Plaats genoeg rondom maar dan precies voor een tuinpoort neerzetten. Daarvoor was het hooguit eens per 2 maanden een avond bij een feestje

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 23:13

JPitty schreef:
Verschil tussen brommer en snorfiets zit in de kleur van het kenteken: geel met zwarte letters/cijfers = brommer, blauw met witte letters/cijfers is snorfiets. Verzekeringsplaatje is weer andere categorie weggebruikers.

En inderdaad lijkt het verkeer steeds meer op een grote "Ikke, ikke, ikke, en de rest kan... -show", helemaal mee eens! Hier in de stad zie ik regelmatig types voor wie een rood verkeerslicht gelijk staat aan gas bijgeven en doorsjezen... Dat moet ook nog eens een keer ergens finaal fout gaan...

Parkeren op een invalideplek zonder kaart is volgens mij echt ASO! Dit kun je ook gewoon melden bij de politie: https://www.politie.nl/informatie/wat-t ... atiekosten. Kan zo'n {pieppieppiep} een prent van €370 euro opleveren..

Ik heb wel het idee dat mensen in de stad vaak anders rijden.....

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 23:15

Karuna, goed dat de gemeente gaat kijken wat ze kunnen doen. Kun je intussen niet een briefje schrijven/typen en die bij deze auto achter de ruitenwisser steken? Met daarin de uitleg dat ze op een invalidenplek staan, voor een tuinpoortje en jij op deze manier er met geen mogelijkheid uit kunt met je scootmobiel?

Avalanche, ik denk inderdaad ook dat het van stad tot stad en van locatie tot locatie verschilt. Maar over het algemeen wordt het wel steeds erger. En ja, de pakkans voor verkeersdelicten is gewoon heel klein. Als iedere wegpiraat nou gelijk van de weg geplukt wordt, en er staat politie op iedere straathoek, ja dan zou je waarschijnlijk veel minder aso-weggedrag zien. Helaas is de politie in het verkeer haast onvindbaar tegenwoordig...

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 00:06

Nou, hier in de omgeving zijn ze aardig actief en er wordt dus ook echt heel netjes gereden.

Maar het is me vaker opgevallen in Zwolle en omgeving dat ze echt als gekken rijden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-23 06:49

Ja de politie heeft nergens meer tijd voor tegenwoordig. In elk geval van de kleinere delicten, maar dat heeft het ikke ikke effect tot gevolg….
Zal vrees ik niet gauw meer veranderen. Niemand heeft meer tijd tegenwoordig, je wordt er toch haast moedeloos van. De oplossing weet ik zo ook niet.

Een boete bij onterecht gebruik van een GHK is trouwens al iets. Toch zonde geld en als je mensen in de portemonnee raakt, denken de meeste toch wel 2x na de volgende keer.

Fijn Karina dat de gemeente het wel serieus neemt en mee gaat denken. Wel jammer dat het nodig is, maar zoals het nu gaat is ook geen doen.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 12:44

Ineke2 schreef:
We gaan het mee maken, ik wacht op de beschikking van de gemeente ( is al wel telefonisch toegezegd ) dat ik een gehandicapte parkeerkaart kan gaan ophalen bij de gemeente.

Misschien is het mij nog niet opgevallen, maar gelukkig zie ik bijna nooit mensen geparkeerd op een invalide plaats die daar niet mogen staan.
Ik ben benieuwd of ik het vaak ga meemaken, hopelijk niet want dan zit er nog een beetje respect in de mensen.

Dat is soms best lastig, want wat is invalide? Laatst las ik een stukje over een jong iemand die iets met haar hart heeft waardoor ze niet lang kan lopen. Dat zie je alleen niet aan de buitenkant. Tuurlijk heb ik mezelf daar ook wel eens op betrapt om dat te denken. Alleen dat stukje heeft mij ook weer aan het denken gezet. :o

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-23 13:51

Nou ik kan zelf niet bepalen of iemand een kaart nodig heeft of niet. De gemeente waar je woont bepaald of je hem mag na betalen van de kosten én een keuring door een arts.

Als voorbijganger of wanneer ik zelf opzoek ben naar een parkeerplaats kan ik wel zien of er gehandicapten parkeerkaart aanwezig is in de auto wanneer die geparkeerd staat.

Zelf denken “ Die heeft hem niet nodig, want ik zie er niks aan” zal ik niet gauw denken, want je krijgt de kaart echt niet zomaar.

Na aanvraag bedenk ik mij dat ik er al veel langer recht op heb, maar omdat ik mentaal heel sterk ben en niet graag toegeef dat ik hulp of iets dergelijks nodig heb, heb ik hem niet eerder aangevraagd.
Ik loop mezelf echter letterlijk voorbij nu, mijn lichaam zegt nu ik kan niet verder zo doorgaan. Dan ga je samen met artsen en therapeuten toch verder kijken naar wat het beste voor je is.
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 05-09-23 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 13:57

Dat dus, en dan hopen dat er geen misbruik gemaakt wordt. Helaas de regio hier heeft veel last van grrrr personen die de kaarten jatten uit autos die er netjes geparkeerd staan om ze daarna te misbruiken, een van de artikelen https://www.gld.nl/nieuws/7834531/dieve ... rkeerkaart gewoon triest,

De auto hier is eindelijk weg gegaan rond de middag, helaas is het een gewone parkeerplaats waar iemand zou mogen staan maar ja even kijken of je niks blokkeerd is er niet bij. Gewoon een foutje in de aanleg ervan. Wat geen probleem in de afgelopen 18 jaar gaf tot eigenlijk kort geleden eigenlijk.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-23 14:00

Ik heb daarom een parkeerslot gekocht. De kaart kan daarin, zichtbaar voor iedereen en zit met een stevig slot om mijn stuur vast om inbraak in mijn auto te voorkomen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 15:41

karuna schreef:
De auto hier is eindelijk weg gegaan rond de middag, helaas is het een gewone parkeerplaats waar iemand zou mogen staan maar ja even kijken of je niks blokkeerd is er niet bij. Gewoon een foutje in de aanleg ervan. Wat geen probleem in de afgelopen 18 jaar gaf tot eigenlijk kort geleden eigenlijk.

Maar waar klaag je dan over? Als het een gewone parkeerplaats is mag de auto er gewoon staan. Die eigenaar kan ook niet ruiken dat jij via daar naar buiten gaat.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 16:06

Gemeente moet de parkeerplaats dan weghalen of anders inrichten Karuna.
Anders mag iemand er gewoon staan.

Ik heb ook een invalideparkeerkaart. Je ziet niks aan mij.
En soms loop ik ook een stukje om spieren sterk te houden ivm nog harder achteruit gaan.
Mensen met een kaart zou ik niet melden voor oneigelijk gebruik.