Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Voorrang nemen gaat voor voorrang krijgen. Ogen gebruik je voor je mobieltje of je motorkap. Overige verkeersdeelnemers moeten maar selluf opletten.
Auto van links en haaietanden racet de weg op zonder remmen of kijken. Inhalen binnen de bebouwde kom op een 30 km stuk waardoor ik twee keer in dezelfde rit gesneden werd omdat ze de wegversmallingen niet gezien hadden. Auto op een 60 weg die rond de 100 reed en de wgen links en rechts niet zag of wilde zien. Dat was 10 cm en heel goed reactievermogen anders waren we plat geweest. Op de scootmobiel draait er iemand gewoon af terwijl ik aan kwam rijden en te voet zebrapad waar ik al aan het oversteken was met mijn hondje en iemand besluit door te rijden met middelvinger opgestoken
kaart is voor zoontje. Die was niet mee maar wel parkeren want de rest was vol. Je zou maar eens 20 m verder moeten lopen met gezonde benen
politie bellen krijg je te horen meest tegenwoordig het is geen prioriteit of we kunnen hooguit een bon geven. Waar het 15 jaar geleden ern enkele keer gebeurde en er wel ingegrepen werd sta je nu kansloos en komt het vaker voor.
3 e dag op rij morgen moet iktoch echt er uit met mijn scootmobiel. Dat wordt dan door het hele huis heen gaan vrees ik. Gemeente gaat kijken wat ze er tegen kunnen doen. Mogelijk komen er paaltjes dan, zo balen dat dat nodig is. Meer nieuwe bewoners met bezoek sinds een tijdje en het is nu wekelijks raak. Alleen geen idee waar deze steeds terugkerende auto thuisoort.
Plaats genoeg rondom maar dan precies voor een tuinpoort neerzetten. Daarvoor was het hooguit eens per 2 maanden een avond bij een feestje JPitty schreef:Verschil tussen brommer en snorfiets zit in de kleur van het kenteken: geel met zwarte letters/cijfers = brommer, blauw met witte letters/cijfers is snorfiets. Verzekeringsplaatje is weer andere categorie weggebruikers.
En inderdaad lijkt het verkeer steeds meer op een grote "Ikke, ikke, ikke, en de rest kan... -show", helemaal mee eens! Hier in de stad zie ik regelmatig types voor wie een rood verkeerslicht gelijk staat aan gas bijgeven en doorsjezen... Dat moet ook nog eens een keer ergens finaal fout gaan...
Parkeren op een invalideplek zonder kaart is volgens mij echt ASO! Dit kun je ook gewoon melden bij de politie: https://www.politie.nl/informatie/wat-t ... atiekosten. Kan zo'n {pieppieppiep} een prent van €370 euro opleveren..
Ineke2 schreef:We gaan het mee maken, ik wacht op de beschikking van de gemeente ( is al wel telefonisch toegezegd ) dat ik een gehandicapte parkeerkaart kan gaan ophalen bij de gemeente.
Misschien is het mij nog niet opgevallen, maar gelukkig zie ik bijna nooit mensen geparkeerd op een invalide plaats die daar niet mogen staan.
Ik ben benieuwd of ik het vaak ga meemaken, hopelijk niet want dan zit er nog een beetje respect in de mensen.
karuna schreef:De auto hier is eindelijk weg gegaan rond de middag, helaas is het een gewone parkeerplaats waar iemand zou mogen staan maar ja even kijken of je niks blokkeerd is er niet bij. Gewoon een foutje in de aanleg ervan. Wat geen probleem in de afgelopen 18 jaar gaf tot eigenlijk kort geleden eigenlijk.