[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 13:37

Jessica_K schreef:
Ik moest vanochtend heel erg lachen om dit artikel van De Speld:"Zo besteed je elke dag dat je nog niet aan kinderen hoeft te beginnen aan hoe erg het is dat je straks aan kinderen moet beginnen"

https://speld.nl/2020/08/28/zo-besteed- ... -beginnen/

Ik lig dubbel, dit is goud!
dit is precies hoe ik zou willen reageren op mensen die zeggen dat ik toch eens aan kinderen moet beginnen (als ik niet elke keer zo flabbergasted zou zijn dat ik kan reageren met iets anders dan "oh euh ja nee")

Magrathea

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 13:47

Hahaha, nog 5,5 uur :')

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:46

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:35

Snap niet helemaal wat daar zo wow aan is :?
En nee, ik heb niet op een vrije school gezeten, maar ken wel verschillende mensen doe dat wel hebben gedaan
Denk dat ik daar veel beter tot mijn recht was gekomen dan op de christelijke dorpsschool waar ik op gezeten heb

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 22:11

Op fb reageerden leerkrachten van de vrije school dat ze zich niet in dit stuk herkennen. Ik denk dat het clickbait is.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 00:07

Het komt op mij vooral gewoon lekker aangedikt over
Ik las het niet als serieus geschreven stuk eigenlijk

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 11:07

Ik vind het ook niet zo'n bijzonder artikel. Beetje door zitten klikken, het valt mij nog wel mee qua toon. Ik zie best wel van realistische verhalen...

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 15:21

Mijn broer heeft de relatie uit omdat ze geen kinderen wil en hij wel. Verteld mijn broer gister dat mijn zus zei dat ze echt niet kon begrijpen waarom een vrouw geen kinderen zou willen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 17:21

Bambi1995 schreef:
Mijn broer heeft de relatie uit omdat ze geen kinderen wil en hij wel. Verteld mijn broer gister dat mijn zus zei dat ze echt niet kon begrijpen waarom een vrouw geen kinderen zou willen.

Op zulke dingen zeg ik dan meestal: ik kan echt niet begrijpen dat niet iedereen een paard wil.
Wel serieus rot voor je broer en dan dan is het extra flauw dat je zus het er nog even inwrijft -O-

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 20:29

Ik kan niet begrijpen waarom zoveel vrouwen ze wel willen...

Aan de ene kant sneu voor je broer, maar aan de andere kant beter nu dan over een paar jaar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 20:48

Luxorvalkje schreef:
Ik kan niet begrijpen waarom zoveel vrouwen ze wel willen...

Aan de ene kant sneu voor je broer, maar aan de andere kant beter nu dan over een paar jaar.

Dit ja.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 20:50

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 21:00

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 21:08

Ja, dat is denk ik waar veel ouders mee te maken hebben. Ik moest daar van de week nog aan denken toen die Belgische student in het nieuws was die in 2018 tijdens zijn ontgroening gestorven is en daarnaast die 2 Zweedse jongens die 10 uur lang 15 jarige meisjes gemarteld en daarna leven begraven hebben. Die daders zouden maar je kind zijn....

Maar ook kleine dingetjes zoals ik gewoon besluit te emigreren...dus niet meer even snel langs kunnen gaan. Mijn broer die zwaar obese is en echt enorm ongezond leeft. Dan ben je ook maar gewoon een beetje overgeleverd als ouders.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 09:30

Sizzle schreef:
Bambi1995 schreef:

Op zulke dingen zeg ik dan meestal: ik kan echt niet begrijpen dat niet iedereen een paard wil.
Wel serieus rot voor je broer en dan dan is het extra flauw dat je zus het er nog even inwrijft -O-

Oh echt banketstaaf ja. Ik zou het mij denk ik aantrekken en denken dat mijn zus bedoelt, dat het dan maar aan mij moet liggen. Er zijn vast situaties waarbij beiden kinderen willen, maar eentje denkt, jij bent gewoon niet het juiste persoon voor mij hiervoor (of denk dat je geen goede/betrokken ouder zult zijn), maar banketstaaf om daar gewoon van uit te gaan. Meestal is het gewoon dat eentje echt niet wil (op dat moment).

Ik had een vriend en hij en zijn vriendin wilden wel kinderen. Alleen hij wilde ze dus niet met haar. Hij was wel gek op haar, maar zij was heel makkelijk en had al gezegd dat zodra er kinderen zouden zijn, ze zou stoppen met werken en zo. Hij vond dat niet zo leuk, want hij had altijd zoiets van als we kinderen hebben, dan gaan wel allebei bijvoorbeeld 4 dagen werken, want hij vond het niet meer dan normaal om gewoon net zoveel tijd met zijn kind door te brengen als de moeder van het kind. Maar als zij zou stoppen, dan zou hij 40 uur moeten blijven werken, om gewoon rond te kunnen komen, zonder rare fratsen. Het is dus wel uitgegaan daarom.

Mijn moeder was toen heel erg, maar als je van elkaar houdt, dan wil je toch samen kinderen, dus hij houdt niet genoeg van haar. Ik heb toen wel gezegd dat liefde leuk is, maar dat het niet werkt als je niet op dezelfde manier in het leven staat. En blijkbaar houdt zij niet genoeg van hem om hem ook tijd te gunnen met zijn eigen kind.

Die vriend was helemaal kapot ervan, want hij was echt gek op haar en ze waren al lang samen. Paar jaar later getrouwd en vader geworden met een vrouw die er op dezelfde manier instond. *\o/*

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:15

Dammie schreef:
En weer een probleem dat ik niet heb!
https://www.saarmagazine.nl/ik-erger-me ... mijn-kind/

Dit is volgens mij best een oud artikel, ik herken de teksten namelijk.
Op zich vind ik het logisch dat je als ouder op bepaalde punten teleurgesteld bent in je jouw kind. Je hebt altijd wel dromen en ideeën, maar ja, het is toch een persoon met eigen ideeën, karakter en vaardigheden.

En soms lijkt mij dat wel erg jammer.

Maar ja, hier op dit topic zijn er genoeg waarbij de (schoon)ouders teleurgesteld zijn in ons kinderloze leven. :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:33

KarenQ schreef:
Dammie schreef:
En weer een probleem dat ik niet heb!
https://www.saarmagazine.nl/ik-erger-me ... mijn-kind/

Dit is volgens mij best een oud artikel, ik herken de teksten namelijk.
Op zich vind ik het logisch dat je als ouder op bepaalde punten teleurgesteld bent in je jouw kind. Je hebt altijd wel dromen en ideeën, maar ja, het is toch een persoon met eigen ideeën, karakter en vaardigheden.

En soms lijkt mij dat wel erg jammer.

Maar ja, hier op dit topic zijn er genoeg waarbij de (schoon)ouders teleurgesteld zijn in ons kinderloze leven. :j

De ene teleurstelling is de andere ook niet. Bij sommige denk ik, joh, dat kind is jou niet, maar een eigen persoon die eigen keuzes maakt en dan moet je je teleurstelling vooral lekker voor jezelf houden en ermee dealen. Maar als t dan over een kind die in de criminaliteit zit gaat, dan mag je wel enorm teleurgesteld zijn, en dat ook uitspreken.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 16:31

Dit doet me altijd een beetje denken aan: jij wilt zelf geen kinderen? Wie zorgt er dan later voor je als je oud bent? Zit je straks alleen in een tehuis....

Hmmm okay, dus als jouw kind bij NASA iets kan gaan doen voor een betere wereld kan dat niet want dan kan ie niet voor je zorgen?

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 16:39

Sws dom om een kind te nemen voor als je hulp nodig hebt. Net zoiets als een 2e kind nemen want dat is zo leuk voor de eerste, ja en dan slaan ze elkaar de hersens in.. echt leuk 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 16:45

pak je nog een 3e erbij joh, kan die kiezen welk kamp ie in wil.

Voorstel van Wallonië: 7 weken les en nadien telkens 2 weken verlof. geeft meer regelmaat voor de kinderen en overzicht. Prima.
Mijn vraag naar de bedenkende minister: ze krijgen dan op jaarbasis 2 extra weken verlof. Gaan alle ouders dan ook telkens thuis mogen zijn voor hun kinderen in die weken? En krijg ik dan als kinderloze ook extra verlof? En wie heeft er dan voorrang bij verlof aanvragen op het werk? Ik ga er écht niet mee akkoord dat ik als kinderloze daar dan ook nog eens extra rekening mee moet gaan houden hoor.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 16:53

Varekaj schreef:
pak je nog een 3e erbij joh, kan die kiezen welk kamp ie in wil.

Voorstel van Wallonië: 7 weken les en nadien telkens 2 weken verlof. geeft meer regelmaat voor de kinderen en overzicht. Prima.
Mijn vraag naar de bedenkende minister: ze krijgen dan op jaarbasis 2 extra weken verlof. Gaan alle ouders dan ook telkens thuis mogen zijn voor hun kinderen in die weken? En krijg ik dan als kinderloze ook extra verlof? En wie heeft er dan voorrang bij verlof aanvragen op het werk? Ik ga er écht niet mee akkoord dat ik als kinderloze daar dan ook nog eens extra rekening mee moet gaan houden hoor.

Ik ben benieuwd naar de antwoorden.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 17:16

Maar dat is nu toch ook niet zo? Tenminste ik heb 5 weken verlof en school vakanties zijn dacht ik 12 weken in totaal.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 17:59

Je kun inderdaad sowieso nooit alle schoolvakanties afdekken met een normale baan. Het kost dus de ouders waarschijnlijk 2 weken extra vakantie opvang. Nu weet ik niet hoe dat in Belgie is maar dat is bij ons in het dorp heul erg duur (75 frank per dag).

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 18:01

Ah joh dan heb je nog altijd die terror oma's of wat was dat ook alweer

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 19:49

Luxorvalkje schreef:
Dit doet me altijd een beetje denken aan: jij wilt zelf geen kinderen? Wie zorgt er dan later voor je als je oud bent? Zit je straks alleen in een tehuis....

Ik heb altijd zoiets van; wie zegt dat ik in een tehuis terecht kom? Misschien woon ik wel tot mijn 90e thuis en ga dan vredig in mijn slaap dood.
of ik krijg kanker voor ik überhaupt met pensioen kan.
Of je kind gaat dood.
Of je kind blijkt een egoïstische banketstaaf en komt alsnog niet langs.
Zoveel scenario's mogelijk. En in geen er van is kinderen hebben het waard voor mij, òòk niet als ik later alleen in het verzorgingstehuis zit :Y)