Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HopeDreamer

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:36

Ik heb nu iets via Facebook. Ik reageer op iets wat iemand te koop heeft en doe een bod. Van nog geen 8 euro onder haar vraagprijs. Krijg ik terug "Nee"

Ik geantwoord dat ik liever niet hoger ga dan een bepaald bedrag excl verzendkosten. (€5,- onder haar vraagprijs). Op internet is het namelijk voor niet heel meer te koop.

Kreeg ik terug; "Dat kan"

Ik dacht euhhh oké? Gaat om iets van rond de €60,-/€70,- dus ik vond m'n bod nog niet zo gek... Stond ook niet dat het vaste prijs was...

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:11

HopeDreamer schreef:
Ik heb nu iets via Facebook. Ik reageer op iets wat iemand te koop heeft en doe een bod. Van nog geen 8 euro onder haar vraagprijs. Krijg ik terug "Nee"

Ik geantwoord dat ik liever niet hoger ga dan een bepaald bedrag excl verzendkosten. (€5,- onder haar vraagprijs). Op internet is het namelijk voor niet heel meer te koop.

Kreeg ik terug; "Dat kan"

Ik dacht euhhh oké? Gaat om iets van rond de €60,-/€70,- dus ik vond m'n bod nog niet zo gek... Stond ook niet dat het vaste prijs was...

Ze had best wat aardiger mogen reageren, maar ik geef haar wel gelijk. ik had laatst ook iemand die een boek wou voor 2 euro excl want voor 50 cent meer kon ze het nieuw kopen. Tsja, koop het dan nieuw?

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:19

Nou, als ik iets tweedehands koop en het is dan 50 ct goedkoper???
Nee Dankje.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:21

Op 60/70 euro 5 tot 8 euro afdingen, vind ik niet zo heel schokkend. Er zijn veel mensen die het een stuk bonter maken. :7

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:23

Vind die 8 euro minder ook heel netjes.

Maar Nee is wel duidelijk :P :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:33

Zeker duidelijk :')
Zulke korte antwoorden geef ik niet, maar ach de bedoeling weet je in elk geval wel.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:56

Had ook weer een leuke..
Wij hebben een koppeltje tamme eenden en mn schoonouders ook, nu was hun vrouwtje verdwenen en is hun mannetje helemaal hier na toe komen peddelen (was hier nog nooit geweest, dus best toevallig al) en hij heeft het vrouwtje van mijn mannetje afgepakt en jaagt steeds mijn mannetje weg.

Dus besloten gratis voor een goed plekje op mp te zetten, omdat ik hem ook zsm weg wil ivm het pesten van mijn andere eend. Iemand was afgelopen donderdag erg geïnteresseerd. Afgesproken dat hij hem maandag on 11.30 kwam ophalen, zelfs nog met hem gebeld dus prima. Hij wilde dat ik hem voor hem reserveerde, dus gedaan.

Maandag om 08.45 "kan ik hem ook om 09.30 ophalen?
Ik om 09.05 "ja prima, kom maar"
Hij " nee, wordt hem nu niet meer"
Ik " vandaag helemaal niet meer bedoel je?"
Hij "ja, kan ik woensdag komen"
Ik " prima kan om 11.30, maar had eigenlijk wel gerekend op vandaag, lukt je vanavond niet?"
Hij om 09.30u "ik kan ook nu gelijk komen, stap ik nu in de auto"
Oke bijzonder dacht ik, nu kan het op 1x wel weer. Dus ik 20 min later reageren " ja prima"
Hij " nee kan nu niet meer, auto naar de APK
Ik " oke begrijp ik""

Dus vanochtend een berichtje gestuurd " hoe laat komt u vandaag, gaat 11.30u lukken?"

Gelezen, maar geen antwoord. Half 12 is het inmiddels lang geweest. Dus nu een week verder...word ik best wat pissig van, aangezien er ook andere geïnteresseerden zijn, ik ga nooit meer reserveren zucht....

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:43

HopeDreamer, jouw bod is heel netjes, maar zij wil duidelijk het volle bedrag. Daar is niks aan te doen. Dat had ze beter in de advertentie kunnen zetten.

Rosebud, vragen of hij hem morgen of overmorgen wil komen ophalen. Lijkt wel of die verkoper het doel heeft om jou gek te krijgen hihi. Wat ik wel denk is dat je dieren beter niet gratis kunt weggeven. Straks gaat hij hem nog aan een slang voeren of zelf opeten.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:52

Ik had 2 weken geleden al contact gehad met iemand via MP die mooie steigerhouten loungesets maakt voor in de tuin dus ik had uiteindelijk voor onze veranda een mooie bank besteld. De communicatie verliep mooi vlot, tot het moment dat hij de bestelling had bevestigd en daarna was het stil.
In zijn advertenties staat dat het wordt geleverd en gemonteerd binnen 5 dagen, in de mail zei hij dat het 7 dagen was. Ook prima. Ik heb de bank in ieder geval vorige week maandag besteld maar sindsdien niets meer gehoord.
Eergisteren nog eens gemaild, gisteren geappt, vandaag een paar keer gebeld maar geen enkele reactie.
Gelukkig hoeven we pas bij aflevering te betalen maar ik baal ervan want we rekenen erop dat we de bank komend weekend kunnen gebruiken.

En het stomme is dat hij iedere dag nog steeds nieuwe advertenties plaatst vanuit verschillende woonplaatsen op MP met een levertijd van 5 dagen dus ik neem aan dat hij ook gewoon nog leeft en ook niet op vakantie is.

We kunnen nu wel alsnog ergens anders op zoek gaan naar een bank maar a: dit was precies een mooie, passende bank qua formaat en stijl en b: straks annuleer ik de bestelling en krijg ik te horen dat, dat niet meer kan en dat ik eraan vastzit.

Wellicht kan ik hem via de app, mail en voicemail laten weten dat we ervan uitgaan dat de bank niet meer wordt geleverd en dat we op zoek gaan naar een andere bank, tenzij hij voor een bepaalde tijd van zich laat horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 15:37

Ladygiroc schreef:
xPabloBok
[quote="Talietjuh schreef:
[ [url=m/4a18tg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als ik dat bericht zie dan komt er waarschijnlijk zo'n UPS banketstaaf van die oplichters op FB. Het eerste bericht is overduidelijk door Google Translate gehaald :+

Daar was ik ookal bang voor idd

Je had gewoon `tien euro´ moeten typen :+[/quote]

Ja idd, dit waren zoiezo oplichters bleek achteraf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 15:40

Rosebud schreef:
Had ook weer een leuke..
Wij hebben een koppeltje tamme eenden en mn schoonouders ook, nu was hun vrouwtje verdwenen en is hun mannetje helemaal hier na toe komen peddelen (was hier nog nooit geweest, dus best toevallig al) en hij heeft het vrouwtje van mijn mannetje afgepakt en jaagt steeds mijn mannetje weg.

Dus besloten gratis voor een goed plekje op mp te zetten, omdat ik hem ook zsm weg wil ivm het pesten van mijn andere eend. Iemand was afgelopen donderdag erg geïnteresseerd. Afgesproken dat hij hem maandag on 11.30 kwam ophalen, zelfs nog met hem gebeld dus prima. Hij wilde dat ik hem voor hem reserveerde, dus gedaan.

Maandag om 08.45 "kan ik hem ook om 09.30 ophalen?
Ik om 09.05 "ja prima, kom maar"
Hij " nee, wordt hem nu niet meer"
Ik " vandaag helemaal niet meer bedoel je?"
Hij "ja, kan ik woensdag komen"
Ik " prima kan om 11.30, maar had eigenlijk wel gerekend op vandaag, lukt je vanavond niet?"
Hij om 09.30u "ik kan ook nu gelijk komen, stap ik nu in de auto"
Oke bijzonder dacht ik, nu kan het op 1x wel weer. Dus ik 20 min later reageren " ja prima"
Hij " nee kan nu niet meer, auto naar de APK
Ik " oke begrijp ik""

Dus vanochtend een berichtje gestuurd " hoe laat komt u vandaag, gaat 11.30u lukken?"

Gelezen, maar geen antwoord. Half 12 is het inmiddels lang geweest. Dus nu een week verder...word ik best wat pissig van, aangezien er ook andere geïnteresseerden zijn, ik ga nooit meer reserveren zucht....

Vreselijk irritant dat soort mensen idd.. Kan je dus niks mee

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 17:03

imaudy schreef:
HopeDreamer, jouw bod is heel netjes, maar zij wil duidelijk het volle bedrag. Daar is niks aan te doen. Dat had ze beter in de advertentie kunnen zetten.

Rosebud, vragen of hij hem morgen of overmorgen wil komen ophalen. Lijkt wel of die verkoper het doel heeft om jou gek te krijgen hihi. Wat ik wel denk is dat je dieren beter niet gratis kunt weggeven. Straks gaat hij hem nog aan een slang voeren of zelf opeten.

Nou dat dacht ik dus ook, alsof hij mij gek wil krijgen! Het gaat om een muskuseend die zijn zo groot als dikke ganzen, dus daar ben ik wat minder bang voor. Anders doe ik mijn dieren nooit gratis weg nee

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:41

cobiie schreef:
Op 60/70 euro 5 tot 8 euro afdingen, vind ik niet zo heel schokkend. Er zijn veel mensen die het een stuk bonter maken. :7

Inderdaad, als het als pakketpost verstuurd zou worden is dat ongeveer inclusief verzendkosten. Niks geks aan hoor, ik was ermee akkoord gegaan. :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:44

Ik bied een nieuw Rambo masker aan voor 10 euro
Vraagt iemand wat ik ervoor wil, dus ja 10 euro.
Ok dan koop ik hem wel nieuw van Horka want dan is hij ook 10 euro.

Ok succes dan maar :)
Vind dat echt appels met peren vergelijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:51

Ik verkoop een gasfornuis, alle bijzonderheden in de advertentie gezet. Eerste bericht:
"Ik bied €25, dan haal ik hem vandaag op"
"Oke €30 dan"
"Krijg ik nog antwoord???"
Allereerst stond er duidelijk in de advertentie dat hij vanaf maandag af te halen is en daarnaast waren deze berichten in 20 minuten gestuurd. Ik reageer eigenlijk altijd binnen het uur, lijkt mij toch snel genoeg. Maar netjes geantwoord op de bieder en vervolgens geen reactie. Ik kan me nog net inhouden om niet "krijg ik nog een reactie??" te sturen :')

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:53

Jitske, je had gewoon nog een tijdje niet moeten reageren, dan had hij uit zichzelf over de 100 euro geboden. :+

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 20:09

Oh!! Dit topic en die van Kramer herinnert me eraan dat ik nog vliegenmaskers voor paarden heb liggen. Zeker zeven jaar geleden gekocht en eens per jaar kom ik ze weer tegen en denk "die moet ik in de zomer op marktplaats gooien" maar dan vergeet ik het weer.

Na zeven jaar is het dan eindelijk zover en ga ik een advertentie maken. Eerst maar eens kijken of er geen gaten in vallen :-)

Vandaag allemaal kinderspullen en mijn oude camera op marktplaats gezet. Vooral bij de camera ben ik benieuwd of er rare berichten op komen. Ik vind het toch lastig een vraagprijs te bedenken. Het is een spiegelreflex met twee lenzen en de nieuwwaarde is denk ik rond de 1000 euro. Ik denk dat ik best hoog ingezet heb met 350, maar dacht dan ben ik nog onderhandelruimte :-)

Identity

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 21:36

Ik wil mijn ervaringen ook graag delen, leuk topic dit lees met plezier mee!

Ik heb laatst een auto verkocht via marktplaats. Man man man wat een kommer en kwel.
Mensen die afspraken maken en niet op komen dagen, mensen die voor de vraagprijs komen en dan maar een kwart bieden (op een barreltje van 400 euro)
Duurde ruim een maand voordat ie verkocht was voor 75 minder dan de vraagprijs 8)7

En dan ook een leuke ervaring:
laatst zelf wat gekocht op marktplaats en helaas stuk aangekomen (brievenbuspakket) .
Heb hier vaker ruzie met de postbode omdat hij alles nog net niet door de brievenbus heen ramt _-:(
Dus ik stuurde een grappig berichtje naar de verkoopster dat het stuk aangekomen was, dat zij er niks aan kon doen (ze had het verder echt top ingepakt) en dat ik heel blij was met het product.

Krijg ik een berichtje terug dat ze der ontzettend van baalt en dat ze nu direct de verzendkosten terug ging boeken :j
Heb haar gezegd dat dat absoluut niet hoefde, zij kon er ook niks aan doen.
Echt zo superlief <3 Had van mij wel 20 sterren mogen krijgen :)

Identity

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 21:38

beert schreef:
Vooral bij de camera ben ik benieuwd of er rare berichten op komen. Ik vind het toch lastig een vraagprijs te bedenken. Het is een spiegelreflex met twee lenzen en de nieuwwaarde is denk ik rond de 1000 euro. Ik denk dat ik best hoog ingezet heb met 350, maar dacht dan ben ik nog onderhandelruimte :-)

Ik vind dat helemaal geen gekke prijs hoor, ligt aan de camera natuurlijk (leeftijd,merk, welke lenzen) maar had dat graag betaald toen ik startte met fotografie voor een tweedehands!

Mijn ervaring met camera's is dat daar vaak redelijk normale realistische berichtjes op terug komen!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 21:51

beert schreef:
Oh!! Dit topic en die van Kramer herinnert me eraan dat ik nog vliegenmaskers voor paarden heb liggen. Zeker zeven jaar geleden gekocht en eens per jaar kom ik ze weer tegen en denk "die moet ik in de zomer op marktplaats gooien" maar dan vergeet ik het weer.

Na zeven jaar is het dan eindelijk zover en ga ik een advertentie maken. Eerst maar eens kijken of er geen gaten in vallen :-)

Vandaag allemaal kinderspullen en mijn oude camera op marktplaats gezet. Vooral bij de camera ben ik benieuwd of er rare berichten op komen. Ik vind het toch lastig een vraagprijs te bedenken. Het is een spiegelreflex met twee lenzen en de nieuwwaarde is denk ik rond de 1000 euro. Ik denk dat ik best hoog ingezet heb met 350, maar dacht dan ben ik nog onderhandelruimte :-)

Camera hangt helemaal af van het merk en het type en de kwaliteit van de lenzen. Zeker in het instapsegment willen mensen voor camera’s de helft van de nieuwwaarde van 2014 vragen. En dat zijn ze niet meer waard. Een body verouderd snel, lenzen (mits goede) blijven langer waardevast. Hetbhangt echt af van het merk en type.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 22:58

Jolien87, ik zou gewoon een bericht doen dat je wegens het niet reageren en niet nakomen van de afspraak afziet van de koop. Hun zijn hun deel niet nagekomen en hebben niet eens het fatsoen te reageren, dan kan jij zonder verdere kosten te maken ook de koop ontbinden lijkt mij toch.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 23:20

maaikemuis schreef:
beert schreef:

Camera hangt helemaal af van het merk en het type en de kwaliteit van de lenzen. Zeker in het instapsegment willen mensen voor camera’s de helft van de nieuwwaarde van 2014 vragen. En dat zijn ze niet meer waard. Een body verouderd snel, lenzen (mits goede) blijven langer waardevast. Hetbhangt echt af van het merk en type.

Dank je. Ik zag dat de gemiddelde prijs voor de body rond de 100 euro zit. De objectieven vind ik wat lastiger inschatten. Maar ik moet ergens beginnen en kan altijd de prijs aanpassen. En zo erg ligt het ook niet in de weg :-)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 05:19

Jolien87 schreef:
Ik had 2 weken geleden al contact gehad met iemand via MP die mooie steigerhouten loungesets maakt voor in de tuin dus ik had uiteindelijk voor onze veranda een mooie bank besteld. De communicatie verliep mooi vlot, tot het moment dat hij de bestelling had bevestigd en daarna was het stil.
In zijn advertenties staat dat het wordt geleverd en gemonteerd binnen 5 dagen, in de mail zei hij dat het 7 dagen was. Ook prima. Ik heb de bank in ieder geval vorige week maandag besteld maar sindsdien niets meer gehoord.
Eergisteren nog eens gemaild, gisteren geappt, vandaag een paar keer gebeld maar geen enkele reactie.
Gelukkig hoeven we pas bij aflevering te betalen maar ik baal ervan want we rekenen erop dat we de bank komend weekend kunnen gebruiken.

En het stomme is dat hij iedere dag nog steeds nieuwe advertenties plaatst vanuit verschillende woonplaatsen op MP met een levertijd van 5 dagen dus ik neem aan dat hij ook gewoon nog leeft en ook niet op vakantie is.

We kunnen nu wel alsnog ergens anders op zoek gaan naar een bank maar a: dit was precies een mooie, passende bank qua formaat en stijl en b: straks annuleer ik de bestelling en krijg ik te horen dat, dat niet meer kan en dat ik eraan vastzit.

Wellicht kan ik hem via de app, mail en voicemail laten weten dat we ervan uitgaan dat de bank niet meer wordt geleverd en dat we op zoek gaan naar een andere bank, tenzij hij voor een bepaalde tijd van zich laat horen.

7 dagen of 7 werkdagen?

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 13:10

Geen raar mens, maar een fijne ervaring op Marktplaats. Ik zocht een product in een kleur die niet meer nieuw verkocht wordt. Wel gevonden, maar ging alleen weg als volledige set... Toch maar een berichtje aan gewaagd en echt binnen 5 minuten reactie dat ze akkoord was. Is dezelfde middag nog verzonden :D

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:10

Vraagje, als er via marktplaats is betaald. Kan je dan je item al verzenden zonder dat het al op je eigen rekening staat?