Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 17:54

Jester_ schreef:
Het is ergens ook jammer en onnodig dat webshops blijven adverteren met vandaag besteld is morgen in huis. W
Voor mij hoeft het vaak nieteens zo snel, zou fijn zijn als je een optie ofzo erop hebt, zodat de druk ook wat afneemt hopelijk

Ja, eens! Ik zou gewoon wel de optie aan willen kunnen klikken met heeft geen haast. En sowieso zelfs met haast hoeft het van mij niet de volgende dag. Als het echt zoveel haast heeft zoek ik het in een winkel. Of ik moet beter plannen haha

Mvdende, hoezo zouden die mensen aan de slag mogen gaan van jou? Mensen mogen toch voorkeuren hebben voor werk? Niet iedereen zonder werk heeft ook een uitkering dus die mogen gewoon zelf kiezen. En ze kunnen er ook niet willen werken vanwege de werkdruk of niet de hele dag in de auto willen rijden omdat dat te zwaar is.

Hier echt heel blij met de bezorgers, maar die apps zijn echt een ramp. :') Kan niks aanpassen qua bezorgdatum of tijd, het ene moment staat het nog op niet binnen en volgende moment dat de bezorger tussen x en y komt, alleen het vak is dan al een uur bezig of zelfs voorbij. En vervolgens wordt die tijd nog gewijzigd naar ineens de avond, om toch bezorgd te worden op een tijd die helemaal nooit gemeld is. :+ Of voor de deur gezet eigenlijk zonder toestemming, maar ik was gelukkig thuis.
Maar zelfs de meldingen kloppen niet. Krijg een popup melding met tijd en als ik d'r app open staat er iets compleet anders. Krijg een mail met bezorger is onderweg, klik hier voor live tracken, je klikt en bezorger is niet onderweg :+

Maar arme bezorgers, zo ga je geheid voor 100 dichte deuren staan, ja. Voor de deur zetten is wat vervelend, maar was er nu blij mee omdat ik er toch was.

kiki1976

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 23:25

Hier eindelijk vandaag ook mijn dpd pakket.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 23:51

Wat is dit voor zieke storing? :')

Afbeelding

Mijn pakketten zouden vandaag bezorgd worden, had gebeld want ik was vandaag thuis, komende dagen werk ik gewoon. En werd mij doodleuk verteld dat het niet bezorgd word en dan het morgen word. Toppie want het gaat om een zending van 50 kilo, zie maar een buur te vinden die dat even in de gang kan zetten |o en bij een afhaalpunt halen is uiteraard geen optie. ik ben alleen in de ochtend thuis, daarna gewoon werken. Lekker k*t

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 08:00

Maar waarom bestel je in de drukste periode als je maar op 1 dag kan aannemen? Sommige van mijn pakketten duren al 3 dagen langer. Jammer dan.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 09:26

Nu ben ik benieuwd of ze het inderdaad zoals afgesproken gisteren hebben geleverd :+ Ik heb weleens een bezorger om 22:30 nog aan de deur gehad, dat was volgens mij in één van de lockdowns rond de feestdagen. Maar tussen 23:30 en 0:30 is wel next level :))

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 09:51

Yessy schreef:
Nu ben ik benieuwd of ze het inderdaad zoals afgesproken gisteren hebben geleverd :+ Ik heb weleens een bezorger om 22:30 nog aan de deur gehad, dat was volgens mij in één van de lockdowns rond de feestdagen. Maar tussen 23:30 en 0:30 is wel next level :))

Ik had pas ook iemand om 22.30. Maar ik heb standaard erbij staan dat ze het onder de veranda mogen zetten en dat doen ze eigenlijk ook altijd zonder aan te bellen.
Volgens mij zijn ze ook altijd erg blij met zo’n plek dus ik zou gewoon een plek maken bij je huis waar alle pakketjes neergezet kunnen worden.
Niet iedereen heeft ms die mogelijkheid, maar bij ons loop je in de tuin zo door naar de veranda en daar staan ze droog en uit het zicht.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 10:34

nevica schreef:
Maar waarom bestel je in de drukste periode als je maar op 1 dag kan aannemen? Sommige van mijn pakketten duren al 3 dagen langer. Jammer dan.

Ik heb het vorige week besteld, de winkel heeft zijn deel perfect gedaan en het verzonden op de juiste dag zodat het gisteren bezorgd zou worden. Punt is dat dpd alleen doordeweeks bezorgd en je geen voorkeurstijd kan indienen. En sommige mensen werken gewoon fulltime ;) doordeweeks. Ik kan niet elke dag vrij nemen, zoveel uren heb ik niet meer.

En nee ze zijn niet geweest in de nacht lol :Y)

En nee, nog steeds geen concreet tijdvak gekregen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 10:39

DPD geeft hier een tijd als het al geleverd is. :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 10:43

Nou hopelijk hier niet met zo een groot pakket }:0 als ik niet thuis ben moet ik m’n buren echt vragen om de deur te openen…

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 11:18

Neonlight schreef:
DPD geeft hier een tijd als het al geleverd is. :')

Hier ook :') Dpd vind ik echt de verschrikkelijkste haha. Je weet nooit waar je aan toe bent. En geen pakketpunten in de buurt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 11:25

Hier net pakket dpd geleverd en tijdblok klopte. Pakket eerder ook binnen tijdblok.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 12:07

DPD is hier juist altijd goed.
Moet zeggen, de laatste tijd PostNL ook maar dat is jaaaaaren bagger geweest.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 13:07

Nog steeds geen aflevertijdvak beschikbaar en ik moet zo weer de deur uit :Y) en ik weet dus niks. Neerzet toestemming kan alleen als er een buur thuis is, want de portiekdeur moet worden geopend om het überhaupt binnen te kunnen zetten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 13:13

Rennie89 schreef:
Nog steeds geen aflevertijdvak beschikbaar en ik moet zo weer de deur uit :Y) en ik weet dus niks. Neerzet toestemming kan alleen als er een buur thuis is, want de portiekdeur moet worden geopend om het überhaupt binnen te kunnen zetten.

Zou gewoon neerzet toestemming geven. Bezorger dpd hier weet vaak wel iemand te vinden die deur open doet.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 13:14

Rennie89 schreef:
nevica schreef:

Ik heb het vorige week besteld, de winkel heeft zijn deel perfect gedaan en het verzonden op de juiste dag zodat het gisteren bezorgd zou worden. Punt is dat dpd alleen doordeweeks bezorgd en je geen voorkeurstijd kan indienen. En sommige mensen werken gewoon fulltime ;) doordeweeks. Ik kan niet elke dag vrij nemen, zoveel uren heb ik niet meer.

Dat is leuk van de winkel, maar nogmaals, iedereen weet dat het de drukste periode van het jaar is. Dus hoezo dan bestellen als je maar op 1 dag zo'n zwaar pakket aan kan nemen? Ik vind het eigenlijk meer sneu voor de bezorger. En ja ik weet dat sommige mensen werken hoor. Ik maak minstens 60 uur in de week maar bedankt voor de knipoog.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 13:16

Rennie89 schreef:
Wat is dit voor zieke storing? :')

[ Afbeelding ]

Mijn pakketten zouden vandaag bezorgd worden, had gebeld want ik was vandaag thuis, komende dagen werk ik gewoon. En werd mij doodleuk verteld dat het niet bezorgd word en dan het morgen word. Toppie want het gaat om een zending van 50 kilo, zie maar een buur te vinden die dat even in de gang kan zetten |o en bij een afhaalpunt halen is uiteraard geen optie. ik ben alleen in de ochtend thuis, daarna gewoon werken. Lekker k*t

DPD? Die hadden een paar weken bij mij moeite om het adres te vinden. Weg i.p.v. straat en een dorp verderop. Stonden in de ochtend bij een restaurant en daar konden ze niets afgeven. Goh...
Voor de zekerheid maar het afhaalpunt ingevuld als alternatief (neer laten zetten durfde ik niet aan omdat ze het adres niet konden vinden), daar hoorde ik meer klachten over DPD. Zo weigerde de bezorger om op een bungalowpark waar permanent mag worden gewoond te bezorgen. Dat vond hij geen normaal adres. En had hij ook doodleuk direct een bestelling hondenvoer meteen naar het afhaalpunt gebracht. Degene die dat had besteld stond bijna huilend op het afhaalpunt. Ze had geen auto en daarom juist het voer besteld. En dus geen idee hoe die bestelling bij haar thuis te krijgen.
Ging er weg met het idee dat het afhaalpunt erg dapper en geduldig was om afhaalpunt te blijven met al die klachten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 14:14

nevica schreef:
Rennie89 schreef:

Dat is leuk van de winkel, maar nogmaals, iedereen weet dat het de drukste periode van het jaar is. Dus hoezo dan bestellen als je maar op 1 dag zo'n zwaar pakket aan kan nemen? Ik vind het eigenlijk meer sneu voor de bezorger. En ja ik weet dat sommige mensen werken hoor. Ik maak minstens 60 uur in de week maar bedankt voor de knipoog.

Die knipoog omdat je doet alsof het normaal is dat mensen maar vrij nemen hiervoor. Ik heb een onregelmatige baan wat betekent dat ik onregelmatige uren werk, doordeweeks. En dpd bezorgd doordeweeks van 8-18:00 wat betekend dat er altijd een moment zal zijn dat ik werk.

Ik bestel dit niet omdat ik het niet nodig heb maar omdat ik het wel nodig heb, ik ga volgende week katten in mijn huis halen en deze zware zending betreft een krabpaal, heel simpel, dan is die paal nodig. Maar dat dpd niet met tijdvak voorkeuren werkt is gewoon poedersuiker, want dan zou er namelijk geen probleem zijn ;)

niet iedereen heeft een partner die thuis is of een tuin waar het in gedeponeerd kan worden. En zo blijkt maar weer dat vrij nemen ook nutteloos is want ze komen toch blijkbaar niet. Dus jouw bericht kwam redelijk denigrerend over ja.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 14:21

verootjoo schreef:
Ik heb het idee dat het waar jullie wonen wel heel slecht is :=

Hier niks gemerkt van Sinterklaas drukte. Meeste is gewoon op tijd, sommige dingen een dagje te laat maar dat overleven wij. Alle cadeaus zitten op tijd in de zak.

Dat idee heb ik ook. Ik heb heel af en toe een probleem.
Maar 99 van de 100 keer komen pakketten goed en op tijd aan.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 20:25

Zowaar... na een week(!) kwam het brievenbuspakketje vandaag dan eindelijk aan.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 20:42

Ik mag over het algemeen echt niet klagen, want hier gaat het bijna altijd goed, maar de laatste paar keer had ik aangegeven dat het thuis bezorgd moest worden en besloot PostNL het doodleuk om het naar willekeurige PostNL punten te bezorgen. Op 1 pakketje zat zelfs 3x een nieuwe sticker met ‘reroutering’. Daar werd ik wel echt een beetje chagrijnig van. Dus niet eens aan de deur komen, maar gewoon zelf besluiten dat ze hem ergens anders heen sturen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 20:50

Kan bij UPS blijkbaar het bezorgmoment niet wijzigen. Dat zou moeten kunnen via UPS My Choice, maar dat wordt hier niet ondersteund. Pakketje is vertraagd (vanuit Duitsland al) en komt waarschijnlijk morgen, de enige dag dat ik niet thuis ben :+

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 22:39

Een nieuwe vandaag.... om 12:31 een mail sturen met "we staan tussen 13:00 en 15:30 voor de deur" tja, dat werd dus pakketpunt.... zo snel kan ik niet reageren.... pakket had vrijdag/ zaterdag moeten komen en niet pas woensdag als ik op m'n werk zit. Ergens in de komende dagen maar ff tijd vrij maken en langs de supermarkt (pakketpunt) rijden dus.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 23:46

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 00:14

Ik werkte zelf ook bij een postsorteercentrum dus heb wel een beetje een idee hoe druk het is :Y)

Dpd heeft mij vandaag echt koppijn gegeven, ik kreeg opeens melding toen ik op werk was dat het vandaag bezorgd zou worden tussen 15:50 en 16:40 (2/3 deel van de pakketten) maar was nog niet zichtbaar in de app maar had al wel mail gekregen. Ik dus bellen naar dpd en vragen of het nou wel of niet bezorgd zou worden want dan neem ik verlof. Krijg ik als antwoord dat het niet bezorgd zou worden en een fout in het systeem is en ik absoluut geen verlof hoef te nemen. Dus ik geen verlof genomen…

Krijg ik om 15:40 bericht dat de bezorger er bijna is… dus ik weer dpd bellen en vragen hoe het kan dat mijn pakketten die niet bezorgd zouden worden nu opeens wel bezorgd worden? Meneer zegt ja geen idee ze zijn er bijna. Dus ik zeg leuk en aardig maar ik ben niet thuis, ik had thuis kunnen zijn als uw collega had gezegd dat het wel bezorgd zou worden. Zegt hij je kan neerzettoestemming geven, dus ik geef aan dat er dan wel iemand moet zijn om de deur te openen en ik heb geen idee of dat het geval is. Dus ik vraag kan het niet morgen in de ochtend bezorgd worden want dan ben ik thuis. Nou dat kon en hij ging het aanpassen….

Krijg ik om 17:00 de melding dat mijn pakketten bezorgd zijn bij de buren met een naam die niet van de buurvrouw is. Ik mijn buur berichten, was nog niet thuis en wist van niks. Half uur later was ze thuis en stuurde een foto van de pakketten die voor mijn deur in de portiek stonden…

Top geregeld }:0 een krabpaal van 400 euro. Gelukkig heb ik fijne buren maar je zal maar pech hebben… nu moet ik nog 1 pakket ontvangen, al valt die waarde gelukkig mee. Maar jezus wat geeft dit een hoop onnodige stress zeg..

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 08:12

Rennie89 schreef:
Die knipoog omdat je doet alsof het normaal is dat mensen maar vrij nemen hiervoor. Ik heb een onregelmatige baan wat betekent dat ik onregelmatige uren werk, doordeweeks. En dpd bezorgd doordeweeks van 8-18:00 wat betekend dat er altijd een moment zal zijn dat ik werk.

Ik bestel dit niet omdat ik het niet nodig heb maar omdat ik het wel nodig heb, ik ga volgende week katten in mijn huis halen en deze zware zending betreft een krabpaal, heel simpel, dan is die paal nodig. Maar dat dpd niet met tijdvak voorkeuren werkt is gewoon poedersuiker, want dan zou er namelijk geen probleem zijn ;)

niet iedereen heeft een partner die thuis is of een tuin waar het in gedeponeerd kan worden. En zo blijkt maar weer dat vrij nemen ook nutteloos is want ze komen toch blijkbaar niet. Dus jouw bericht kwam redelijk denigrerend over ja.

Denigrerend omdat ik het niet terecht vind dat je hierom klaagt?
Nou ja prima allemaal, ik blijf bij mijn mening, je hele verhaal geeft daar ook niet echt tegen argumenten op. Zeker met zo'n zwaar en groot pakket vind ik het erger voor de bezorger. En als je zelf in een sorteercentrum hebt gewerkt begrijp ik het hele verhaal nog minder. :')

Ik krijg zaterdag de laatste pakketten van rond black friday, heb ook wat lekkere dingen gehaald voor de bezorgers. Waarderen ze altijd wel en ik hun ook. :)