Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:03

M_D_H schreef:
Nikass schreef:
Wat een gezeur over dat drinken. Feestjes waarbij iedereen wat meeneemt, prima, maar dat neem je dan toch niet alleen voor jezelf mee?
Lijkt me echt het meest ongezellige feestje wat er bestaat als iedereen met een eigen fles drinken (en eigen zak chips?) naast zich zit.
Dat vind ik nu dus pas écht gierig.
Ik zou liever niets drinken dan "mijn eigen fles drinken" zo te willen bewaken. Bah -O-

Oke, dus als iemand een feestje geeft waarbij jij je eigen drinken mee moet nemen, dan neem jij voor een heel weeshuis mee?
Ook al moet iederéén voor zijn of haar eigen drinken zorgen?

Dan is er toch veels te veel :')

En je kan dat alleen maar gierig noemen als je zelf alles lust, want dan heb je altijd genoeg te drinken. Ik kan en mag niet alles drinken, dan wordt het al een heel ander verhaal, maar fijn dat het jullie amuseert, dat betekend in ieder geval dat dit probleem jullie gelukkig niet bekend voorkomt. Moet fijn zijn, als je alles kan drinken ;)

Ik heb dus daadwerkelijk feestjes waarbij ik alleen nog maar water kan drinken (soms zelfs al voordat ik zelf überhaupt een glas zero of light heb gedronken) terwijl iedereen verder lekker alles door elkaar drinkt. Ik lust ook wel graag iets anders dan alleen water.

Maar prima, dan ben ik hierin wel gierig, maar als iedereen voor zijn zichzelf mee moet nemen en er staat maar 1 fles zero of light blijf je daar dus gewoon van af anders ben je asociaal.

Waar hoor je mij zeggen dat ik voor een heel weeshuis meeneem? Ik neem gewoon iets mee en wat ik vervolgens drink zie ik dan wel. En als ik alleen water kan drinken omdat ik tegen de andere dranken niet kan of ze niet lust, dan is dat zo. En als je dat echt niet wil dan maak je een afspraak van te voren.

Je doet behoorlijk wat aannames overigens. Ik drink op feestjes geen koffie, thee, alcohol of regular frisdrank, omdat ik daar niet tegen kan of het niet lust. De meeste hapjes ben ik allergisch voor en ik eet alleen vegetarisch.
Dat laatste deed ik al toen nog "niemand" wist wat dat was en er dus nooit rekening mee gehouden werd.
Dat is wel eens een beetje jammer, maar niet iets om je werkelijk druk om te maken. Zeker niet op een feestje waar dat helemaal niet met opzet gebeurd.

Ik begrijp helemaal niets van je link naar Zwarte Piet overigens? :?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:09

casperzazoe schreef:
Ik ben dan wel benieuwd wat jullie van het volgende vinden:

Ik ging met vrienden BBQ'en, host haalt het vlees en de rest neemt salade, stokbrood etc mee. Ik ben als enige vega, dus ze had voor mij 2 bakjes vega vlees gehaald. Naderhand wordt de prijs van het vlees gedeeld door het aantal mensen en betaald iedereen hetzelfde, ongeacht hoeveel ze ophebben (want dat schiet niet op, gaan uitvogelen wie wat op heeft). Moest ik dus 15€ betalen voor al het vlees, ipv nog geen 5€ voor die 2 bakjes vega..

Dat doen mensen ook vaak bij een etentje waarbij mensen veel alcohol drinken. Ik geef van tevoren aan dat ik niet aan dat concept meedoe.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:21

Emmaa_ schreef:
Ik zou het de vleesetende gast niet kwalijk nemen maar ik zou het als organisator wel even melden. Het is gewoon poedersuiker als je geen vlees eet en de enige drie broodjes waar geen vlees op zit worden opgegeten door mensen die de rest van de broodjes wél kunnen eten.

Als organisatie gewoon alleen vegetarische broodjes aanbieden. Lekker duurzaam en probleem opgelost. ;)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:02

Nikass schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik zou het de vleesetende gast niet kwalijk nemen maar ik zou het als organisator wel even melden. Het is gewoon poedersuiker als je geen vlees eet en de enige drie broodjes waar geen vlees op zit worden opgegeten door mensen die de rest van de broodjes wél kunnen eten.

Als organisatie gewoon alleen vegetarische broodjes aanbieden. Lekker duurzaam en probleem opgelost. ;)

Gewoon veel meer kaasopties, niet alleen goudse, maar ook franse kaasjes. Zelf pak ik ook liever een broodje kaas dan met 'n droog plakje rookvlees.
Veganopties zijn niet aan mij besteed.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:02

Dat warme water op stal snap ik wel, als ze daar geen limiet aan stellen staat de halve stal dagelijks de staart en benen met warm water te wassen (en ja, dat deden ze).

Het geld vragen levert uiteindelijk (als je alle kosten naast elkaar zet) niets op, anders dan een stuk bewustzijn bij de pension klanten.
Warm water betalen we voor, koudwater is gratis.

En qua eten, op ons werk kunnen we met de catering voldoen aan de meeste dieetwensen, is er standaard een gedeelte van het eten vegetarisch en is er ook een geheel plantaardige lunch standaard beschikbaar. Het kan dus wel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-20 15:20

Ach, qua vegan/vlees hebben wij het ook andersom gehad.
We gaven een etentje (gourmetten) met alles erop en eraan. Een stel dat vegetarisch was kwam ook.
Netjes gezorgd dat er voor hun ruim voldoende eten in huis was, zelfs nog gevraagd welke merken ze lekker vonden.
Aan het einde van de avond stonden alle vleesvervangers nog op tafel, want "met feestjes zijn we ruimdenkender en eten we ook wel eens vlees."
Had dat nou meteen gezegd :') Aparte manier van vegetariër zijn ook :+
Dus zo gingen ze met een gevulde vleesmaag en een tas vol dure vleesvervangers naar huis :evaw:

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:31

Nikass schreef:
M_D_H schreef:

Oke, dus als iemand een feestje geeft waarbij jij je eigen drinken mee moet nemen, dan neem jij voor een heel weeshuis mee?
Ook al moet iederéén voor zijn of haar eigen drinken zorgen?

Dan is er toch veels te veel :')

En je kan dat alleen maar gierig noemen als je zelf alles lust, want dan heb je altijd genoeg te drinken. Ik kan en mag niet alles drinken, dan wordt het al een heel ander verhaal, maar fijn dat het jullie amuseert, dat betekend in ieder geval dat dit probleem jullie gelukkig niet bekend voorkomt. Moet fijn zijn, als je alles kan drinken ;)

Ik heb dus daadwerkelijk feestjes waarbij ik alleen nog maar water kan drinken (soms zelfs al voordat ik zelf überhaupt een glas zero of light heb gedronken) terwijl iedereen verder lekker alles door elkaar drinkt. Ik lust ook wel graag iets anders dan alleen water.

Maar prima, dan ben ik hierin wel gierig, maar als iedereen voor zijn zichzelf mee moet nemen en er staat maar 1 fles zero of light blijf je daar dus gewoon van af anders ben je asociaal.

Waar hoor je mij zeggen dat ik voor een heel weeshuis meeneem? Ik neem gewoon iets mee en wat ik vervolgens drink zie ik dan wel. En als ik alleen water kan drinken omdat ik tegen de andere dranken niet kan of ze niet lust, dan is dat zo. En als je dat echt niet wil dan maak je een afspraak van te voren.

Je doet behoorlijk wat aannames overigens. Ik drink op feestjes geen koffie, thee, alcohol of regular frisdrank, omdat ik daar niet tegen kan of het niet lust. De meeste hapjes ben ik allergisch voor en ik eet alleen vegetarisch.
Dat laatste deed ik al toen nog "niemand" wist wat dat was en er dus nooit rekening mee gehouden werd.
Dat is wel eens een beetje jammer, maar niet iets om je werkelijk druk om te maken. Zeker niet op een feestje waar dat helemaal niet met opzet gebeurd.

Ik begrijp helemaal niets van je link naar Zwarte Piet overigens? :?

Dat was in het algemeen bedoelt.
Dat hier in het topic erg lacherig werd gedaan en er weinig inlevingsvermogen werd getoond in de berichten.
Dat zelfde gebeurd in maatschappelijke discussies zoals bij zwarte piet, het milieu etc etc etc.

Staat er volgens mij trouwens vrij duidelijk hoe ik het bedoel ;)

Cayenne schreef:
Ach, qua vegan/vlees hebben wij het ook andersom gehad.
We gaven een etentje (gourmetten) met alles erop en eraan. Een stel dat vegetarisch was kwam ook.
Netjes gezorgd dat er voor hun ruim voldoende eten in huis was, zelfs nog gevraagd welke merken ze lekker vonden.
Aan het einde van de avond stonden alle vleesvervangers nog op tafel, want "met feestjes zijn we ruimdenkender en eten we ook wel eens vlees."
Had dat nou meteen gezegd :') Aparte manier van vegetariër zijn ook :+
Dus zo gingen ze met een gevulde vleesmaag en een tas vol dure vleesvervangers naar huis :evaw:

:')
Dat is ook wel vrij apart ja :j

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:35

ingvdh schreef:
Dat warme water op stal snap ik wel, als ze daar geen limiet aan stellen staat de halve stal dagelijks de staart en benen met warm water te wassen (en ja, dat deden ze).

Het geld vragen levert uiteindelijk (als je alle kosten naast elkaar zet) niets op, anders dan een stuk bewustzijn bij de pension klanten.
Warm water betalen we voor, koudwater is gratis.

Bij 6 minuten warm water 50 cent? Denk wel dat dat je wat opleverd hoor. Ik had letterlijk 3 muntjes nodig om alleen de staart van mijn andalusier al te wassen. Ja, hij is wit en lang en dik. Maar 1,50 is wat overdreven. En na een maand was ik dus 7,50 euro kwijt voor alleen 2 paarden hun staart wassen. Totaal had ik in 6 maanden bijna 100 euro kwijt aan wasgeld... Dankje de koekoek zeg. Dan loopt stalgeld nogal op.

Die met koudwater was helemaal idioot. Iemand met een peesblessure kon precies 10 minuten koelen met 1 muntje van 50 cent. Ga dat eens 3 maanden elke dag doen.

ingvdh

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:54

Het is ook maar net hoe je het afstelt, wij krijgen langer warm water en soms delen we het water omdat je er makkelijk 2 paarden mee kan wassen.

Ik redde het in ieder geval altijd ruim met een muntje. (maar ik had een bruine, dus zwarte benen en staart, scheelt allicht).

Koud water is nog steeds gratis. Dat was het probleem ook niet. Dat zou ik ook niet logisch vinden.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 16:01

En wat als je slobber wilt maken? Dan heb je toch maar 4 seconden warm water nodig?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 16:05

Koud water in de waterkoker geeft ook warm water :D Wij hebben geen eens warm water op stal, dus voor slobber etc wordt er gewoon even water gekookt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 16:06

Als er wel warm water is komt dat ook meestal wel gewoon uit de kraan. Het gaat meer om tuinslangen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 16:19

Gini schreef:
En wat als je slobber wilt maken? Dan heb je toch maar 4 seconden warm water nodig?

Waterkoker :0
Dat is dan wel weer gratis, de senseo gebruiken ook, je moet alleen zelf koffie en thee meenemen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 16:22

Gini schreef:

De mensen die dat regelmatig maakte hadden idd een waterkoker in hun kastje staan. Of namen warm water mee van huis.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 16:25

Bij mij op stal betaal je alleen op de spuitplaats voor het water. 2 minuten voor 20 cent. Maar er is ook een wastafel met warm en koud water, gewoon gratis. Echt heel fijn geregeld dus.

Andere stal was 50 cent voor water, dat tikt echt aan. Zeker omdat er geen warm water zo was, waterkoker mocht ook niet geplaatst worden..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 16:44

Logisch, waterkoker, niet aan gedacht. :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:08

Hier betaal je ook voor het warme water, niet voor koud. Voor 50 cent geloof ik 8/9/10 minuten. Benen was ik altijd met koud water, staart liefst met warm. Alleen de onderkant kan met koud, zodra ik bij de staartwortel kom met warm. Het nadeel vind ik dat ik het met 1 muntje makkelijk zou redden, als ik dus tussendoor niet zou moeten inzepen. :') Voor slobber hebben mensen een waterkoker staan. We hebben geen warm water kranen bij de gootstenen zitten.

Eerste stal waar ik stond moest je ook betalen voor koud water, 20 cent voor 10 minuten (in de gulden tijd, zal wel duurder zijn nu). Dat was inderdaad nogal vervelend met blessures. Stal daarna was warm en koud gratis, maar die was ook veel duurder per maand :=

Hier laatste tijd geen gierige acties van anderen (van mij waarschijnlijk wel), maar vroeger hadden wij wat vriendinnen in de vriendengroep die met eten echt tot op de cent uitrekende wat ze moesten betalen. Dus bon vragen en daarop kijken wat zij gehad hadden en dat neerleggen. Ook nooit fooi.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:04

Ik heb heel vaak feestjes waarbij iedereen zijn eigen drinken mee moet nemen. Maar daar betekent nooit dat jij de enige bent die ervan drinkt. Net als bij een potluck inderdaad. Ik eet vega, dus als er een potluck is neem ik iets vegetarisch mee én zorg ik ervoor dat ik nog iets voor mezelf in mijn rugzak heb (krentenbollen ofzo :') ). Zo zou ik het ook doen als ik maar 1 soort drinken zou lusten: gewoon even een flesje voor mezelf houden in mijn tas. Vind de gezelligheid op een feestje belangrijker dan of ik wel lekker genoeg eet/drink.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:32

Wij betalen ook meestal elk zijn deel tot op de cent. Ik en mijn man komen vaak stuk duurder uit dan sommige andere, zou echt super erg zijn als we verwachten dat een ander dat meebetaalt. En ik ga uit eten voor het gezelschap en het lekker eten en drinken, dus als ik iets duur wil, wil ik dat kunnen bestellen zonder me schuldig te voelen naar de groep. En ja ik ben wel eens uit eten geweest dat sommige mensen 50 euro moesten betalen en een ander 98. Dat ga ik echt niet delen.

Potlucks net zo. Bij feestjes bvb met oudejaar gooit iedereen alles in de tricount. Drink je geen alcohol of eet je geen vlees, hoef je voor dat stukje ook niet te betalen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:45

Wij waren allemaal studenten die in de plaatselijke kroeg gingen eten, dus er waren geen dure gerechten. Bij grote verschillen doe ik hetzelfde als jullie hoor, maar als zij het precies uitrekende scheelde het altijd maar een paar euro of zelfs centen. De drankjes gingen namelijk apart. Als ze eens wat meer hadden gegeten, dan wilden ze wel delen. ;)

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:48

Wat voor feestjes zijn dit dan dat iedereen iets meeneemt?
Het klinkt best raar, om op een georganiseerd feest van alles nog mee te moeten nemen

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:50

Lotteettol schreef:
Het klinkt best raar, om op een georganiseerd feest van alles nog mee te moeten nemen

Ik moet een beetje denken aan de Turkse verlovingsfeest waar ik ooit was daar stonden ook per tafel gewoon de plasticflessen op tafel in de zaal. Alleen hier hoefde je het dan niet zelf mee te nemen :+

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:13

Lotteettol schreef:

Wij doen dat met spelletjes avonden. Iedereen neemt wat drinken of wat te snacken mee.

Een tijd terug werd ik gierig genoemd. We hadden een bbq. Inventarisatie gehouden. 2 vega’s en een vegan. Had speciaal naar vegan recepten gezocht. Kreeg ik eerst op mijn flikker van de vega’s dat er geen vegetarische burgers oid waren. (Was zat eten, maar niet in die vorm). En daarna van de vegan. Dat ze niet genoeg keus had aan drinken omdat de wijn niet vegan was.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:15

Hoezo is wijn niet vegan?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:20