Confessions....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dyphusion

Re: Confessions....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:20

Vermoedelijk zacht, want hoe hoger je gaat in Nederland hoe harder die wordt. Dus hoe zuidelijker hoe zachter.

poetser

Dat is de zachte g Damned.

Sterre98

belgen praten met een zachte g dacht ik. Wij 'grommen' de G altijd? :')

Ladybird

Damned schreef:
confession: ik heb geen idee wat een harde of zachte g is (ben van belgië, enig idee met welke g wij praten? :+ )

zacht :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:21

Damned schreef:
confession: ik heb geen idee wat een harde of zachte g is (ben van belgië, enig idee met welke g wij praten? :+ )

Met de heeeeele zachte G. Nog zachter dan brabanders :+

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:39

sterreke98 schreef:
belgen praten met een zachte g dacht ik. Wij 'grommen' de G altijd? :')

Nee, jullie spugen die :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:42

Ik praat zoals ik praat :+ , praat amper Fries (mam uit Noord Holland en pap uit Groningen , maar noem ze wel heit en mem ) . Als ik focus maar niet nadenk kan ik vrij aardig Fries praten tegen de buren. Mag ook wel ben ook hier geboren :')

Limburgs is grappig , is wennen als je afdaalt en daar terecht komt vooral plat Limburgs :=

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:48

Ik geniet echt van het Drenthse accent <3.
Ben daar regenmatig als Noord Hollandse te vinden omdat een vriendin van mij daar woont en ik vind het zo leuk klinken :D!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:53

Ik ben het fantasieloze eten van mijn man een beetje beu: weekmenu bestaat uit sla (altijd dezelfde soort...), gebakken aardappels en stukje kip of vis, pasta met saus uit pot en gehakt, rijst met saus uit pot, en stokbrood met soep. Soms een uitstapje naar wraps (mais met gehakt).

Maar wil er eigenlijk niets van zeggen omdat hij het al zo druk heeft en ik al heeeeeel blij ben dat hij alles maar doet in huis nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:55

Ik vind alle accenten behalve gewoon ABN echt vreselijk klinken :o Ik heb blijkbaar echt een Leidse r en sowieso een kakkerig accent maar ik klaag niet eigenlijk :+

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:59

Ik vind noordelijke accenten heerlijk om te horen, andere accenten, nehh :+
Maar wat moet je ook met een vader uit groningen, een moeder uit Drenthe, familie in Friesland, Groningen en Drenthe, en wonend boven Zwolle :+

Frits2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:00

MarlindeRooz schreef:
Ik zat net ook in de trein van *zet Gronings accent aan* "amesfoowrt - Zwolle - steejwijk - hereveejn - Leeuwwwarde" ZUCHT. :')

Zo te zien aan de plaatsnamen zal het wel een Fries accent geweest zijn. ;)

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:05

Omg, ik zeg altijd uiwwen en buiwwen en wist wel dat het een beetje gek was, maar wist niet dat het ui-jen en bui-jen moest zijn :') thanks!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:06

Open anders een topic over dialecten, dit gaat een beetje off-topic.

Ik heb de afgelopen 7 weken niks aan school gedaan en moet nu in mijn herfstvakantie alles bijwerken want heb straks tentamens.. Ergens baal ik dan weer dat ik niet kan genieten van mijn vakantie.. Aan de andere kant presteer ik beter onder stress en vind ik het ook wel weer fijn. :+

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:13

Ondanks dat ik me altijd groot hou en doorga heb ik het soms toch wel een beetje moeilijk.

Wetende dat er binnen een jaar weer een rechtszaak aankomt vanaf m'n ex. Hij wil omgang met m'n dochtertje van nu 3.5 jaar waar hij nooit naar heeft omgekeken in het ene jaar dat ik nog bij hem woonde met haar. Enige wat hij deed was drugs gebruiken en steeds meer en nooit in haar belang denken. Ze heeft zelfs een hersenschudding opgelopen door hem en zo kan ik nog wel even doorgaan helaas. Hij heeft haar (helaas) wel erkend.
Ter bescherming van haar is hij gewoon niet goed voor haar. In geen enkele zin en gezien zij voor mij het belangrijkste in m'n leven is zal ik haar met al m'n kunnen beschermen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 22:18

Maar als hij kampt met drugsproblemen zal een omgangsregeling toch niet zo snel getroffen zijn?

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 22:21

Klopt daarom is het vorige keer keihard afgewezen. Maar als iemand ruim 20 jaar zwaar aan de drugs zit en nooit heeft willen stoppen kan je mij niet vertellen dat hij opeens als een blad is omgedraaid daarin.
Hij heeft vorige keer gezegd te zijn gestopt maar dat was ook een leugen. Zo heeft hij over wel meer gelogen in de rechtszaal tegenover de rechter en zelfs tegen zijn eigen advocaat. Ik geloof hem dus niet meer. Hij heeft niet voor niets nu al de 3e advocaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 23:00

Ik bedoel dit echt, echt, echt niet veroordelend of vervelend maar waarom begin je aan een kind met zo'n jongen? Ook als het niet gepland was...

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 23:12

Wanneer gaan we ophouden met compleet off topic gaan? Ik mis de echte confessions.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 23:17

Mijn confession van vandaag; ik had productief moeten zijn en dingen voor school moeten doen vandaag... ik ben geweest maar daar hield het ook echt op :O sinds ik thuis ben heb ik geBokt, twee programma's van gisteren terug gekeken en mezelf m'n huiswerk laten uitstellen... gelukkig ben ik morgen vrij en heb ik dus alle tijd om alles af te maken voor woensdag, a.s...:')

Edit; oja, en ik wou op tijd naar bed, maar het is al bijna half 12...

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 23:44

Confession: Ik heb zaterdag mijn bijbaantje verlaten met een liter ijs en 4 verse suikerwafels. Mijn bazen zaten echter thuis met bezoek :o

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 23:56

Confession: Ik moet een beoordelingsformulier invullen over het functioneren op het niveau van een afgestudeerd HBO-er. Ik dacht "Oh, dat doe ik wel eventjes.." :Y) Blijkt dus vies tegen te vallen, want er staat een hele hoop onduidelijk omschreven :=

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 06:59

Eulogy schreef:
Ik bedoel dit echt, echt, echt niet veroordelend of vervelend maar waarom begin je aan een kind met zo'n jongen? Ook als het niet gepland was...

Omdat ik niet alles wist en meneer dus goed kan liegen en verbergen. Grootste fout in m'n leven, m'n kleine meid het geweldigste in m'n leven.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:51

Zitosh schreef:
Confession: Ik heb zaterdag mijn bijbaantje verlaten met een liter ijs en 4 verse suikerwafels. Mijn bazen zaten echter thuis met bezoek :o

Vorige week hadden ze in de kantine op het werk héle lekkere appels liggen, dat hebben ze bijna nooit, dus ik heb gewoon 2 appels in mijn tas gestopt. 2 keer :') als het zachte appels zijn dan neem ik ze mee voor de paarden O:)

Oh ik moet soms ook gebak weggooien, zo zonde.. Heb wel eens de neiging om er even 1 in mijn tas te stoppen :o

Lekkere badass confessions dit :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:02

gerpiegorp schreef:
Zitosh schreef:

Vorige week hadden ze in de kantine op het werk héle lekkere appels liggen, dat hebben ze bijna nooit, dus ik heb gewoon 2 appels in mijn tas gestopt. 2 keer :') als het zachte appels zijn dan neem ik ze mee voor de paarden O:)

Oh ik moet soms ook gebak weggooien, zo zonde.. Heb wel eens de neiging om er even 1 in mijn tas te stoppen :o

Lekkere badass confessions dit :')

Ik heb wel eens van die knijp-kledinghangers meegenomen van de kledingwinkel waar ik toen werkte :P Daar hadden ze er toch genoeg van.