Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Indy_Mouse_9 schreef:Wel op contact houden is dan idd belangrijk (hoewel mssn minder relevant bij een oldtimer), aangezien bij moderne auto's anders het stuur in stuurslot kan springen. Da's ook niet lachen bij enige snelheid. :/
eilleen333 schreef:Wat is de beste optie met een automaat dan? Ik heb een keer gehad dat mijn gas bleef hangen (echt super in een automaat, die schakelde gewoon verder, dus ik vloog over de 70 weg, en moest echt alle zeilen bijzetten om genoeg te kunnen remmen, de weg te kunnen verlaten en de motor uit te zetten).
Inmiddels is dat gemaakt natuurlijk, maar als je behoorlijk snelheid hebt in een automaat, wat is dan wijsheid?
BlondCowgirl schreef:Mijn ouders hebben een oude zandafgraving achter hun huis, dit is tegenwoordig ook een zwemvijver. Men zegt dat het super diep is en dat daarom het water in de onderliggende lagen heel erg koud is waardoor je snel en onverwachts kramp kunt krijgen en kunt verdrinken. Daarom kan het gevaarlijk zijn om in het diepste stuk te zwemmen. Ook zit hier in de buurt een zandafgraving waar nu nog zand gewonnen word. Ik heb ook wel eens gevraagd waarom we daar niet mochten zwemmen en in de oude zandafgraving wel. Ik heb me laten vertellen dat het bij recente zandafgravingen gevaarlijk is om te zwemmen omdat het zand kan 'verschuiven' richting de gaten waar eerder zand is weggezogen. Door zo'n verschuiving ontstaat een sterke stroming in het water waardoor je onder getrokken kunt worden en je dus kunt verdrinken.
Free2 schreef:En als je iets doorknipt, bijvoorbeeld papier, knip je dan ook moleculen kapot? Want het kan toch nooit dat je precies langs iedere molecuul knipt als die een beetje kriskras verspreid liggen?
Steeph schreef:Als een vlieg in een bus (bus vanwege grote hoeveelheid ruimte) vliegt, heeft die vlieg dan ook last van het remmen en optrekken, ofwel last van massatraagheid?
Cowboy55 schreef:BlondCowgirl schreef:Mijn ouders hebben een oude zandafgraving achter hun huis, dit is tegenwoordig ook een zwemvijver. Men zegt dat het super diep is en dat daarom het water in de onderliggende lagen heel erg koud is waardoor je snel en onverwachts kramp kunt krijgen en kunt verdrinken. Daarom kan het gevaarlijk zijn om in het diepste stuk te zwemmen. Ook zit hier in de buurt een zandafgraving waar nu nog zand gewonnen word. Ik heb ook wel eens gevraagd waarom we daar niet mochten zwemmen en in de oude zandafgraving wel. Ik heb me laten vertellen dat het bij recente zandafgravingen gevaarlijk is om te zwemmen omdat het zand kan 'verschuiven' richting de gaten waar eerder zand is weggezogen. Door zo'n verschuiving ontstaat een sterke stroming in het water waardoor je onder getrokken kunt worden en je dus kunt verdrinken.
Deze 2 heb ik ook al gehoord ja. Klinken beiden aannemelijk.
Wat betreft de opmerking over gebrek aan toezicht: zal soms ook het geval zijn. In de (niet legale)zwempekken/grindgaten die ik ken loop je ook nog zomaar het risico overvaren te worden door een ouweh**r op een waterscooter.