Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 08:08

Nou, als ze netjes betaalt, zou ik er niet zoveel moeite mee hebben ... tenzij de spullen veel meer waard zijn natuurlijk ;)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 08:40

Als de vp 60 euro was zou ik er niet mee akkoord gaan :P

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 08:55

Nee ik ook niet. Sterker nog: dat doordrammen van haar toont aan dat ze allesbehalve een wijze les heeft geleerd dus die opmerking veegde ik er ook nog even achteraan :P Kom op zeg...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 08:59

't Is een kind van 13 , volop in de Penny-fase ... geef 'r een kans :(:)

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:04

Shirley schreef:
Dat is wel heel brutaal :))

Vraag dan netjes of je zondag nog even mag checken of ze er nog zijn en of het nog uitkomt ... dat klinkt al heel anders, toch ?

Dat vond ik dus ook shirley. Nou ben ik best flexibel qua tijd ed maar het feit dat het al voor me ingevuld wordt daar heb ik toch wel enige moeite mee hahahahaha

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:07

bugpluisje schreef:
my_precious schreef:
ik heb nog steeds contact met de bokker die zogenaamd geld had overgemaakt voor mijn Wow H singel vorige week..
vanmiddag wilde ze alsnog de singel en zou vanavond als ze thuis was het geld overmaken en een kopie betalingsbewijs mee sturen.
jullie raden het al nog steeds niets binnen gekomen.. is dat dan mensen aan het lijntje houden of zo?
de 2de keer dat ze haar afspraak niet nakomt.. dus het eerst volgende berichtje is dat ze de singel niet eens meer krijgt.. en dan ook nog in een pb sturen dat ze een eerlijk mens is.

ze heeft trouwens geen 1 post op bokt en geen 1 forum bericht o.i.d. ook heel apart.

Gewoon lekker aan een ander verkopen :D . Dit is zo typisch inderdaad..........en maar reserveren voor iemand en wachten of je geld terwijl je het wellicht al aan meerdere andere mensen had kunnen verkopen die zich wel aan hun afspraak houden. Echt..........daar krijg ik altijd een punthoofd van pfffff.......

Vandaag zou er weer iemand voor planten komen, gratis planten nog wel! Helaas niemand gezien en zojuist op mijn mail dat het vandaag niet meer ging lukken ivm zijn werk dat het niet toe liet. Zondag kon hij er pas voor komen en of ik hem wilde mailen als de planten dan weg zouden zijn...................ik zeg...........leg de verantwoordelijkheid lekker terug waar die hoort...........ik vind dan jij wilt mijn gratis planten dus jij mailt mij maar op zaterdag avond of ik ze nog heb (los van het feit dat ik misschien wel plannen heb zondag en echt niet voor iemand die gratis planten wil komen halen op een moment dat het hem uitkomt speciaal een hele dag thuis ga blijven :o , dan stook ik ze wel op in de kachel desnoods.........als het weer winter word ;) )

Inmiddels 2 biedingen op mijn vijverbak gehad _/-\o_ , ben benieuwd of ze wel goed hebben gelezen dat ze het "kreng" zelf moeten uitgraven (ben begonnen met de stenen en betonnen randen en het is serieus niet grappig hoe verschrikkelijk vast alles zit maar dat voorwerk doe ik zelf maar voor ze de bak slopen en ik met een half ingescheurde vijverbak zit die niet meer te verkopen is := )

jeetje zeg zit jij ook nog steeds met de planten joh! ik kan e echt niet tegen dat mensen hun afspraken niet na komen.
het meisje van de singel heeft gewoon niks meer laten horen, en dan nog wel zeggen dat ze een eerlijk persoon is.. nou ze kan fluiten naar de singel haha.

het is een singel van bijna 300 euro en dan is 100 euro incl verzenden toch niet veel gevraagd?
ik heb ook 2 caps op mp staan nieuw ongedragen, kreeg wel vanmorgen een mailtje dat die vrouw hem voor 15 euro graag wil overnemen.
heb terug gestuurd dat het prima is ex verzenden, nu afwachten of ze nog reageert.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:29

DatBenIkNou schreef:
little_birdy schreef:
jeetje wat een verhalen weer

ik heb laatste mijn barnsby zadel verkocht via bokt
bij een winkel afgesproken vaste prijs afgesproken ,

daar aangekomen ja ik wil hem wel hebben maar wel 10 euro minder
daar doe ik het niet voor dus stug volgehouden vaste prijs is vaste prijs
uiteindelijk zadel voor mijn prijs verkocht ,

vind dat zo jammer als je een prijs afspreekt en dan kom je daar word er nog wat vanaf gepraat

Dat ligt eraan vind ik. Want als je het product nog niet echt gezien hebt en bij de afspraak blijkt dat je het het afgesproken bedrag toch niet helemaal waard vind? Dan vind ik het niet vreemd om een lager bedrag te bieden dan afgesproken.

er waren hele duidelijke foto's gestuurd van mijn kant
zadel was zeker zijn geld nog waard en ik had al 15 euro korting gegeven

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:37

little_birdy schreef:
little_birdy schreef:
jeetje wat een verhalen weer

ik heb laatste mijn barnsby zadel verkocht via bokt
bij een winkel afgesproken vaste prijs afgesproken ,

daar aangekomen ja ik wil hem wel hebben maar wel 10 euro minder
daar doe ik het niet voor dus stug volgehouden vaste prijs is vaste prijs
uiteindelijk zadel voor mijn prijs verkocht ,

vind dat zo jammer als je een prijs afspreekt en dan kom je daar word er nog wat vanaf gepraat

Dat ligt eraan vind ik. Want als je het product nog niet echt gezien hebt en bij de afspraak blijkt dat je het het afgesproken bedrag toch niet helemaal waard vind? Dan vind ik het niet vreemd om een lager bedrag te bieden dan afgesproken.

er waren hele duidelijke foto's gestuurd van mijn kant
zadel was zeker zijn geld nog waard en ik had al 15 euro korting gegeven[/quote]

ik heb dat ook met mijn 1 jaar oude wow zadel, staat ook op bokt te koop.. iemand via de pb die wel interesse had.. toen een week niks gehoord ivm een reisje wat ik achteraf te horen kreeg..
en nadat we een afspraak zouden plannen, werd er gevraagd of er nog te onderhandelen viel over de prijs. ik vraag maar 1000 euro voor een zadel wat als nieuw is.. en toen niks meer gehoord.
als je dan geen interesse hebt of het geld niet hebt, lijkt mij niet zo moeilijk om te mailen dat je geen interesse hebt.
iedereen probeert natuurlijk alles zo goedkoop mogelijk te krijgen, logisch, maar als er staat vaste prijs dan gaat er toch echt niets vanaf.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:38

Foto's zijn toch altijd anders dan in het echt is mijn ervaring.
Zo werkt het nou eenmaal 2de hands: kopers proberen het voor zo min mogelijk te krijgen en jij wil er zo veel mogelijk voor hebben. Dat is nu net het 'spelletje' !

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:45

nou ja zo veel mogelijk

onder de 100 euro voor een in goede staat verkereden barnsby is niet ze heel duur hoor,
zadel was recent opgevuld en nagekeken ,
hele zadel super soepel helemaal in de olie geweest ...

maar acht heb het geld er voor dat ik uiteindelijk wilde

maar nog heb ik altijd zo'n nare nasmaak bij dit soort dingen
denk altijd beetje jammer

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:51

Als je als verkoper duidelijke foto's en eerlijke info verstrekt, en je komt samen tot een overeenkomst van prijs en maakt een afspraak om het af te halen, dan is het inderdaad gruwelijk irritant als dat afhalen dan geen afhalen blijkt te zijn, maar eerst even kijken en ineens een ander bod doen -O-

Spreek dan niet af dat je het af komt halen voor die prijs, maar zeg eerlijk dat je even wilt komen kijken.

Dan kun je als koper tenminste nog denken laat maar, dan verkoop ik het wel aan een ander die wel zeker weet dat 'ie hem wil.

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:00

pmarena schreef:
Als je als verkoper duidelijke foto's en eerlijke info verstrekt, en je komt samen tot een overeenkomst van prijs en maakt een afspraak om het af te halen, dan is het inderdaad gruwelijk irritant als dat afhalen dan geen afhalen blijkt te zijn, maar eerst even kijken en ineens een ander bod doen -O-

Spreek dan niet af dat je het af komt halen voor die prijs, maar zeg eerlijk dat je even wilt komen kijken.

Dan kun je als koper tenminste nog denken laat maar, dan verkoop ik het wel aan een ander die wel zeker weet dat 'ie hem wil.

Hhmmm, ik ga vaak kijken bij meubels via MP en dan inderdaad via de mail/telefonisch een afspraak maak over de prijs.
Maar als ik het dan ga ophalen, wil ik het product toch graag eerst beoordelen, of het wel echt is wat ik zoek, qua kleur, staat, grootte, enz. Mocht het afwijken, maar toch nog interessant genoeg zijn om te kopen, dan doe ik wel een lager bod. Maar ik geef het wel aan, dat ik eerst wil kijken!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:08

Ik vind het ook helemaal niet gek om eerst iets te willen bekijken. Soms kunnen maten ook behoorlijk afwijken van wat het op de foto lijkt :P
Wel een hekel heb ik aan mensen die minder gaan bieden aan de deur omdat ze er zo'n eind voor hebben moeten rijden.... -O-

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:33

Kentaro schreef:
Ik vind het ook helemaal niet gek om eerst iets te willen bekijken. Soms kunnen maten ook behoorlijk afwijken van wat het op de foto lijkt :P
Wel een hekel heb ik aan mensen die minder gaan bieden aan de deur omdat ze er zo'n eind voor hebben moeten rijden.... -O-

:D Dat had ik laatst met een Belg. Via de mail al gevraagd of er niet nog wat vanaf kon omdat hij 50 euro benzine kwijt was om bij mij te komen (niet vergeten dat hij alleen maar kwam omdat hij toch bij de Ikea in Barendrecht moest zijn en dat 15 min van mijn huis is) en het in mijn huis nog een keer proberen.

Dacht 't niet. :')

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:36

Haha dat soort dingen vindt ik dus echt zo kansloos!

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 14:07

Shirley schreef:
't Is een kind van 13 , volop in de Penny-fase ... geef 'r een kans :(:)

Nja, dat dacht ik dus ook ... Heb haar even kort afgeblaft en mooi laten gaan.
Dat is de leeftijdsfase die kinderen hebben niet eens 60 euro

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:30

Hmmmmz zit even in dubio, ik heb via MP weer wat gekocht, alles is goed gegaan. We hadden het over ze verzendkosten en ze dacht dat het €2,- zou worden. Prima ik het geld overgemaakt en toen kreeg ik een mail dat het toch €2,70 was geworden. Ik heb haar daarna een mail gestuurd dat ik eventueel wel het verschil nog wel wil betalen, maar nu krijg ik geen reactie....
Aan de ene kant heb ik zoiets van prima, ik heb het aangeboden en jij reageert niet dus ga ik het ook niet doen. Maar aan de andere kant, vind ik het ook wel weer beetje banketstaaf voor haar....

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:33

Je hebt je artikel ook al in huis?

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:54

Jeps! :D

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:13

Nou, lekker.. Ik heb een horloge verkocht via MP (ging akkoord met haar bod) en ze zou het geld overmaken. Na een paar dagen nog niks, ze was het 'vergeten'. Ze zou het zsm overmaken. Tijdje gewacht en gisteren stond het geld op mn rekening. Ik heb vandaag keurig het pakketje op de bus gedaan, krijg ik een mail: ja, ik heb het geld nu wel overgemaakt, maar nog geen horloge?!

Oh dan kan ik echt pissig worden. Eerst zelf tijd rekken en niet betalen, en vervolgens mij verwijten dat het horloge nog niet binnen is na 2 dagen. Kon op zn minst op een vriendelijker toontje!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 18:18

arabcarla schreef:
Hmmmmz zit even in dubio, ik heb via MP weer wat gekocht, alles is goed gegaan. We hadden het over ze verzendkosten en ze dacht dat het €2,- zou worden. Prima ik het geld overgemaakt en toen kreeg ik een mail dat het toch €2,70 was geworden. Ik heb haar daarna een mail gestuurd dat ik eventueel wel het verschil nog wel wil betalen, maar nu krijg ik geen reactie....
Aan de ene kant heb ik zoiets van prima, ik heb het aangeboden en jij reageert niet dus ga ik het ook niet doen. Maar aan de andere kant, vind ik het ook wel weer beetje banketstaaf voor haar....

ik zou het niet overmaken !
zij reageert niet , dus waarom zou je het doen ?
als ze zou reageren zou ik het denk ik wel doen !

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 18:19

Daniellejody schreef:
Nu weer iets vreemds:
Bokkerchar1900 zocht longeerspullen met enige spoed.
Ik gaf haar de aanbieding longeerlijn, longeersingel + dekje + longeerzweep voor 60 euro inclusief verzenden. Ik hoef er niet per se vanaf dus ga het niet goedkoop wegdoen.
Toen wou ze er nog andere spullen bij, en kwamen we uiteindelijk op 80 incl.
Toen opeens wou ze niet meer die spullen dus werd het weer 60 inclusief.
Stuurt ze dit:
hallo ik wil dit dus longeerlijn, longeersingel + dekje + longeerzweep voor 2 euro meer bied ik echt niet anders pik ik het niet meer deze prijs of ik begin er niet aan om het te kopen.

Die kan ik ook laatst een set bandages aan verkocht.
Ze is inderdaad erg drammerig met haar mail en vindt het zelfs op het onbeschofte af.
Verder betaald ze wel als ze dat zegt tenminste dat heb ik dan wel mee gemaakt maar dat ging om maar € 7,20 incl. verzenden.
Maar heb me wel flink op mijn lip moeten bijten om niks te zeggen van haar mail taal / gedrag. :r

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 18:40

Barrymuis nog iets gehoord van onze bokster?

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 18:44

Tyrcanol schreef:
Barrymuis nog iets gehoord van onze bokster?

Nee niks meer.
Maar mijn vingers jeuken wel om haar te mailen en te vragen waar dit goed voor is.
Misschien heeft ze wel dit topic gezien en houdt ze zich nu stil.
Jij nog wat gehoord of ontvangen ?? :PB

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 19:15

Nope. Nada...