paasei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 18:52

Ik zit dinsdag in Eindhoven, dat is fijn. Not.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 19:31

Bellatrix schreef:
Ja, iets. :D

Klein beetje haha.. hopelijk valt het overal mee en hebben ze vooral flink overdreven.

Sterkte alvast Suzanne!

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 19:34

Ik hoop elke keer, als ik mn weer-app open, dat de temperatuur 10 graden naar beneden is bijgesteld. Toch elke keer weer teleurstelling :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 19:37

Pff 36 graden. Dan mogen wij hier alsnog niet klagen. Wat een kak weer…

Sterkte Suzanne, het zal daar helemaal bloedverziekend heet zijn.

Afbeelding

Overigens het enige voordeel van dit weer zijn de muggen. Nu kan ik mijn frustratie kwijt met onze nieuwe vliegenmepper, een pump action shotgun gevuld met zout. Kinderachtig? Absoluut! Satisfying? Hell yeah! :')

Iejoor, ik open hem zo min mogelijk. Iedere keer als ik hem open loopt het op.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 20:21

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 21:53

tamary schreef:
Ik kwam trouwens dit topic weer tegen over koelvesten en sjaals :
[MWS] Zomer in Nederland - koelvest voor mensen
Daar is hier vermoed ik ook wel interesse voor.

je moet ze dan wel hebben met die 'gel' en niet diegene die in water moeten gelegd worden. De laatste werken stukken minder lang, en je word er nat van. Niet ideaal lijkt me.

Sterkte allemaal! Hier is de ORS alweer ingeslagen, en zit ik in ieder geval de komende 3 dagen weer aan huis. Gelukkig voor mijn verjaardag wat Lego gekregen! heb ik wat te doen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 06:36

Vannacht al voor de tweede keer kramp in mijn kuit gekregen door de warmte en te weinig drinken voor ik naar bed ga.
Ik ga er al drie keer per nacht uit nu om te plassen en ik wil niet nog vaker.. maar kramp is zó pijnlijk!
Vanavond maar wat vroeger op de avond meer drinken.

Sterkte allemaal alvast vandaag. Ik ben jaloers op degenen die thuis zijn.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 07:03

Ik zit op kantoor en het is hier lekkerder dan thuis hoor. :+ Nog geen airco aan maar die zal in de loop van de ochtend wel aan gaan.

Ik heb thuis wel alles dicht, de katjes gaan gewoon slapen, die houden zich wel rustig.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 07:23

Pff ik vind het helemaal niet zo lekker om thuis te zijn. Gisteravond was het nog 28,5 en nu 26,5. Alles open staan in de hoop dat alles goed afkoelt. Maar goed. Met een platdak en geen verdiepingen is het helaas zo weer bloedheet zodra de zon erop staat...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 07:59

Plat dak is niet fijn met hitte. :n
Sterkte! :(:)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 08:20

Phew wat warm..sterkte inderdaad!

Supervixen, misschien wat electrolyten toevoegen? Bij veel water drinken plas je ook veel mineralen uit.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 08:41

Een plat dak, ik moet er niet aan denken. Wij hebben een puntdak (helaas wel zwarte pannen) en het is nu al 26 graden binnen -O-
Ik heb ook echt het idee dat ik zit te verbranden door het raam heen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 08:53

Oef een plat dak is echt niet fijn met deze warmte.Wij zitten in het midden van het pand, omringd door buren. In de winter stoken wij amper, dat doen zij wel, en in de zomer scheelt het ook wel.

Ik drink momenteel ook wat meer water met elektrolyten, geen idee of het écht wat doet maar het kan ook geen kwaad denk ik.

Sterkte de komende dagen meiden!

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 08:59

Nog maar 3 dagen hitte *\o/* -O- -O-
Ik kijk zoooo uit naar donderdag. Ik kan die warmte echt niet meer handelen :')

Gelukkig vannacht mn huis naar 24 graden kunnen krijgen. Ik ben benieuwd wat dat woensdag gaat zijn :x

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 09:03

Ik had daarstraks in een uurtje mijn slaapkamer van 27 naar 24,5 gekregen met de ramen open. Maar toen moest ik weg om te werken dus alles dicht gedaan. Als ik straks thuiskom is het weer 27 of warmer in de slaapkamer helaas. -O-

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 09:14

Een plat dak is inderdaad een hel, weten we hier helaas ook alles van. We hebben een tussenwoning met zon de hele dag aan die kant van het huis. Hele aanbouw is plat dak met 2 grote licht koepels. Ondertussen hebben we dan nu 2 jaar airco, maar de andere 15 jaar dat we hier hebben gewoond gingen we jaar in jaar uit wel echt kapot in de zomer door die aanbouw en grote lichtkoepels.

Wij vertrekken komend weekend richting Mallorca, dus wij gaan de 30+ temperaturen van NL inruilen voor die van daar. Benieuwd hoe dat gaat met me aangezien ik er al 6 jaar niet meer ben geweest en in de tussentijd met long covid loop. Maar we hoeven daar gelukkig wel echt niks anders te doen als afkoelen in het water en rustig aandoen/relaxen, als meer niet lukt haha. En eerder merkte ik sowieso wel dat ik de warmte daar toch echt beter kon handelen over ‘t algemeen. We gaan het zien. Gisteren zijn we bv ook wat later in de middag nog richting een zwembad gegaan waar we buiten op de weide hebben gelegen onder de bomen en dat vond ik echt prima te doen daar bv. (Het was toen 30 graden in de schaduw).

Voor nu eerst nog even de komende dagen overleven. Zal zoveel mogelijk thuis blijven in de airco, maar woensdag word wel echt een ramp dag met ‘s middags op school nog helpen voor de musical en ‘s avonds nog de musical op school. En daar is geen airco.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 10:47

Bella, dat is echt oliebol. Vanavond koelt het ook niet echt af dus even doorluchten zit er ook niet in. Sterkte met die hitte. :(:)

Curse, long covid en warmte zijn geen fijn combinatie. Hopelijk kun je op Mallorca toch wat verkoeling vinden.
Al die kinders die in de bloedhitte hun musical moeten opvoeren zullen het ook wel zwaar hebben.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 10:50

Hier ook plat dak. Toen ik ging slapen was het 25 graden binnen. Nu is het alweer 27 graden -O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 10:52

En dat zal nog wel oplopen. :\

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 10:57

27 graden en dan moet het heetste van de dag nog komen... Sterkte Selina.
Ik ben beneden gaan zitten, dat werkt wat minder efficiënt op alleen de laptop, maar boven was het niet te doen. Beneden is het 23 graden en ik verwacht niet dat dat ver oploopt, de zon staat op de voorzijde en we hebben maar 1 raam aan die kant.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 10:58

Beneden is het het beste te doen, een verdieping hoger is het al een paar graden warmer en op zolder al helemaal. :+

Ik denk dat ik er maar een was in gooi als ik thuis kom en die op zolder hang, kan ik hem bijna zien drogen. :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 11:00

Wij slapen op zolder... Daar is het even warm als buiten zo ongeveer :+
We hebben ook een logeerkamer op 1 gelukkig, die heeft rolluiken, als het erg heet is op zolder kunnen we naar daar verkassen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 11:01

Op zolder slapen lijkt mij met deze hitte echt vreselijk!
Hoe was jou afgelopen nacht dan?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 11:02

Wij gaan zo vrijwillig vanuit ons airco-gekoelde huis naar een stacaravan zonder airco op de camping voor een week _O- . Maar hey, er is wel een mooi groot zwembad :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 11:05

Oh dan zou je me wel echt kunnen opvegen hoor, nu een week zonder airco. Succes Muronia haha. We hebben iig op Mallorca nog airco op de kamer wel, en in de eetzalen en binnen bij receptie e.d. dus dan weet ik sowieso dat ik o.a. ‘s nachts gewoon goed kan slapen wat erg belangrijk is voor me haha. Maar op het heetst van de dag onderbreken we dan vaak ook het zwemmen even met wat spelletjes op de kamer bv, lekker koel. Maar als je idd al water hebt kun je wel lekker afkoelen daar op de camping.

Tazzey Jaa we hebben een all-inc hotel dus het plan is vooral lekker veel afkoelen in het zwembad, en lezen met een cocktail erbij haha. Hebben wel ook een auto gehuurd, dus wel van plan ook zeker wat dingen te zien maar dat gaat wel zo gepland worden dat dat niet op het heetst van de dag is perse haha. Sowieso is er bijna altijd wel een briesje ook daar overal aan de kust, dus hopelijk valt het mee inderdaad.