Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:09

Cayenne schreef:
Dat ik tijdens mijn rondje wandelen een ijsvogeltje tegen kwam die gewoon bijna zat te poseren, terwijl mijn spiegelreflex net is weg gebracht voor een schoonmaakbeurt :')
Ik zei het vanochtend nog: Je zult net zien dat ik een ijsvogeltje ga zien terwijl ik hem niet op de foto kan zetten... En jawel hoor :')

Ook geen telefoon bij? Mooie vogeltjes <3.

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:16

Hahahaha Cayenne, ik zou het niet durven!

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:23

NS weer, inmiddels bijna 1u vertraging op een traject van nog geen half uur :') fiets this oliebol echt

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:28

Aan mezelf! Vaak moet ik naar mijn paard voor de vaste verzorging en dan gooi ik er altijd een grondwerk/vrij heids dressuur sessie tegenaan omdat we alleen buiten (bos) rijden maar dit in de winter ivm werk niet kan. Deze week hoef ik geen klusjes te doen en hoef ik dus in principe niet heen. Paard vermaakt zich op de wei ook wel. Dat demotivereerd mijzelf om toch heen te gaan en wat te gaan doen. Heeft te maken met het weer, het daglicht, lange dag werken. Even opstappen voor een buitenritje in de lente is weer heel anders. Herkenbaar? In plaats van naar stal te gaan kan ik ook onder een kleedje in mijn harry potter boek duiken. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:35

Nieuwe huisarts waar ik vandaag voor het eerst contact mee moest opnemen om te vragen voor een doorverwijzing voor mammografie. Al met al 5 keer lopen bellen omdat ze niet naar me luisterden. Het staat zogenaamd niet in mijn dossier, kan niet zomaar pas vanaf mijn 40e, moet eerst genetisch onderzoek doen als ik dat wil (is helemaal niet ter sprake omdat mijn moeder daar al op getest is en het gen niet heeft hoef ik niet getest). Vervolgens ziekenhuis borst centrum moeten bellen, gelukkig wel een begripvolle dame aan de telefoon die uitlegde dat ongerustheid genoeg reden is om iemand door te verwijzen, zeker met onze achtergrond in de familie. Weer de huisarts bellen waar de assistente voor de 2e keer zegt ik ga overleggen bel morgen maar terug, om vervolgens 10 minuten later door de huisarts terug gebeld te worden met hele verhalen of ik wel de risico's weet en begrijp van mammografie en alles. Ja jeetje, natuurlijk. Hoe vaak ben ik al wel niet in het borst centrum geweest, dat weet ik wel. Na een opnieuw lang gesprek dan eindelijk doorverwezen en toen eindelijk een afspraak gemaakt met het borst centrum.
Één bonk stress, en voor ik fatsoenlijk aan m'n dag kon beginnen alweer helemaal kapot moe van de spanning die me dit opleverde. Bij mijn oude huisarts hoefde ik amper een zin te zeggen en ik was doorverwezen...

(Voor de duidelijkheid, (borst)kanker komt heel veel voor in de familie, mijn moeder heeft het in 2020 voor de 2e keer gekregen en ook mijn oma heeft het 2 keer gehad en zo kan ik nog even doorgaan. In 2020 ben ik de hele weg met mijn moeder mee geweest en heb ik gevraagd of er ook iets veranderde voor mij met controles. Dat zou niet, ik zou vanaf mijn 35e ook voor mammografie mogen maar doordat dit de 2e keer al was en ik genoeg verhalen van jonge mensen met diagnose kanker ken heb ik aangegeven dat ik ook graag onder controle wil komen te staan jaarlijks of eens in de 2 jaar. Dit mocht maar doordat ik die leeftijd nog niet heb waarop het normaal kan moet dit via de huisarts. Nooit dus geen probleem geweest tot vandaag. Voor mij is het een stukje geruststelling, net als mijn half jaarlijkse controle bij de reumatoloog..)

Sorry voor het lange verhaal..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:36

Kom op de moestuin loop er een haan los. Nu moest ik nog een van de 2 nog slachten. Die is dan ook direct tegen mijn slacht mes aan gelopen. Had er alleen niet op gerekend aangezien ik de hond bij mij had, maar die heeft gewoon geen een keer tegen mij aan gesprongen waar ik blij mee was.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:38

Verkeerde topic?

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:39

Wat heftig Annet_dottie! Ik werk zelf in het ziekenhuis en inderdaad zorgen of ongerustheid zijn zeker zaken die een huisarts serieus hoort te nemen. Sterkte!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:39

Annet_Dottie schreef:
Nieuwe huisarts waar ik vandaag voor het eerst contact mee moest opnemen om te vragen voor een doorverwijzing voor mammografie. Al met al 5 keer lopen bellen omdat ze niet naar me luisterden. Het staat zogenaamd niet in mijn dossier, kan niet zomaar pas vanaf mijn 40e, moet eerst genetisch onderzoek doen als ik dat wil (is helemaal niet ter sprake omdat mijn moeder daar al op getest is en het gen niet heeft hoef ik niet getest). Vervolgens ziekenhuis borst centrum moeten bellen, gelukkig wel een begripvolle dame aan de telefoon die uitlegde dat ongerustheid genoeg reden is om iemand door te verwijzen, zeker met onze achtergrond in de familie. Weer de huisarts bellen waar de assistente voor de 2e keer zegt ik ga overleggen bel morgen maar terug, om vervolgens 10 minuten later door de huisarts terug gebeld te worden met hele verhalen of ik wel de risico's weet en begrijp van mammografie en alles. Ja jeetje, natuurlijk. Hoe vaak ben ik al wel niet in het borst centrum geweest, dat weet ik wel. Na een opnieuw lang gesprek dan eindelijk doorverwezen en toen eindelijk een afspraak gemaakt met het borst centrum.
Één bonk stress, en voor ik fatsoenlijk aan m'n dag kon beginnen alweer helemaal kapot moe van de spanning die me dit opleverde. Bij mijn oude huisarts hoefde ik amper een zin te zeggen en ik was doorverwezen...

(Voor de duidelijkheid, (borst)kanker komt heel veel voor in de familie, mijn moeder heeft het in 2020 voor de 2e keer gekregen en ook mijn oma heeft het 2 keer gehad en zo kan ik nog even doorgaan. In 2020 ben ik de hele weg met mijn moeder mee geweest en heb ik gevraagd of er ook iets veranderde voor mij met controles. Dat zou niet, ik zou vanaf mijn 35e ook voor mammografie mogen maar doordat dit de 2e keer al was en ik genoeg verhalen van jonge mensen met diagnose kanker ken heb ik aangegeven dat ik ook graag onder controle wil komen te staan jaarlijks of eens in de 2 jaar. Dit mocht maar doordat ik die leeftijd nog niet heb waarop het normaal kan moet dit via de huisarts. Nooit dus geen probleem geweest tot vandaag. Voor mij is het een stukje geruststelling, net als mijn half jaarlijkse controle bij de reumatoloog..)

Sorry voor het lange verhaal..

Jeetje, frustrerend zo van t kastje naar de muur te worden gestuurd :\.

Wel mooi dat het uiteindelijk gelukt is, maar dat zou toch makkelijker moeten kunnen...

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:49

Net de rekening van de tweede kliniekvisite van pony binnen. € 1.450 leg maar even neer. En dan stoor ik me misschien nog meer aan de 31-12 factuurdatum. Kan mij veel vertellen, maar zolang doet de post er niet over. Ga morgen maar weer bellen voor een deelbetaling. Maar goed dat ik loonsverhoging heb gehad -O-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:53

Annet Dottie nou ja wat raar dat het zo veel moeite kost... Zoiets daar wil je toch juist op tijd bij zijn :\

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 20:05

MarlindeRooz schreef:
Vandaag zou Roos 16 zijn geworden. Ik mis mijn hondje. ;(

Heel veel sterkte Marlinde, blijft moeilijk.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 20:21

_San87_ schreef:
Verkeerde topic?

Nee hoor alleen de ergenis van loslopende haan.

En gelijk probleem opgelost die alleen niet handig was met hond erbij.

Ben als de dood bang dat hij tegen mij aan spring terwijl Ik dat vlijmscherpe mes vast heb.

Oh en blijkbaar oppervlakig stukje vel van mijn duim af dus geluk gehad en niks gemerkt. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 20:26

Ik had echt een vet leuke story van m'n boekenhaul in Cardiff, weigert dat pauperInstagram hem te uploaden en nu is 'ie weg. -O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 20:30

@Marcella Er is al vaker opgemerkt dat je verhalen over slachten hier niet zo gewaardeerd worden. Waarom blijf je dat dan toch hier posten?
Dat je je ergert aan loslopende hanen ok, maar de rest van het verhaal hoeft er niet echt bij dan…

Annet Dottie wat een gedoe en stress inderdaad zeg. Uiteindelijk wel gelukt. Goed vasthoudend geweest.

Ik heb vreselijk slecht geslapen, mijn schouder deed vanmorgen heel veel zeer. Verkeerd gelegen. Nu gelukkig wel weggetrokken. Hoop wel dat ik weer eens wat beter ga slapen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 20:40

Ben je veganist Ineke? Of komt jouw supermarkt vlees uit de fabriek? :+

Zolang Marcella niet in detail vertelt hoe ze die haan vermoord heeft vind ik als vega het prima hoor.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 20:41

Ineke2 schreef:
@Marcella Er is al vaker opgemerkt dat je verhalen over slachten hier niet zo gewaardeerd worden. Waarom blijf je dat dan toch hier posten?
Dat je je ergert aan loslopende hanen ok, maar de rest van het verhaal hoeft er niet echt bij dan…

Annet Dottie wat een gedoe en stress inderdaad zeg. Uiteindelijk wel gelukt. Goed vasthoudend geweest.

Ik heb vreselijk slecht geslapen, mijn schouder deed vanmorgen heel veel zeer. Verkeerd gelegen. Nu gelukkig wel weggetrokken. Hoop wel dat ik weer eens wat beter ga slapen.

Ik weet dat ik er als vleeseter niet zoveel over mag zeggen , al eet ik geen kip maar dat ze geslacht worden hoef ik eigenlijk helemaal niet te weten en helemaal niet op zo'n manier alsof het een leuke hobby is.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 21:03

MarlindeRooz schreef:

Zolang Marcella niet in detail vertelt hoe ze die haan vermoord heeft vind ik als vega het prima hoor.

Nee, ik ben geen veganist. Doet er niet toe toch? Ik ben zelf in een slachthuis geweest. Dus ik weet hoe dat gaat.
Steeds hier lezen over hobby dieren die doodgemaakt worden is gewoon niet nodig.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 21:05

Ineke2 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Nee, ik ben geen veganist. Doet er niet toe toch? Ik ben zelf in een slachthuis geweest. Dus ik weet hoe dat gaat.
Steeds hier lezen over hobby dieren die doodgemaakt worden is gewoon niet nodig.

Het zijn alleen geen hobbydieren, ze heeft ze om op te eten.

Ik snap wel wat je bedoelt verder en kan me er ook wel in vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 21:09

Ineke2 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ik snap wat je wilt zeggen. Maar wat is een hobby dier? Ik heb mijn schapen even goed voor de hobby als voor het vlees en ze worden er echt niet minder graag door gezien :) Marcella heeft inderdaad haar dieren zowel voor de hobby als voor het vlees. Maar ik snap jou punt ook :)

Marcella: Misschien is het fijner om het slachten enkel te bespreken in ons zelfvoorzienend leven topic? :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 21:17

Mensen. :roll:

En echt lol vind ik het niet eerder een smerig werkje. Maar wat wel een heerlijk stukje eerlijk vlees oplevert. Nog vele malen beter dan dat schijnheilige beter leven 1*. :n

En vind mijn handen nog steeds stinken. %)
Laatst bijgewerkt door Marcella op 05-01-23 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 21:19

Marcella schreef:
Mensen. :roll:

En echt lol vind ik het niet eerder een smerig werkje. Maar wat wel een heerlijk stukje eerlijk vlees oplevert. Nog vele malen beter dan dat schijnheilige beter leven 1*. :n

En vind mijn handen nog steeds stinken naar dood dier. %)

Ik denk dat mensen bedoelen dat dat laaste zinnetje nou net teveel info is.
Vind het fantastisch wat je doet maar soms iets te expliciet in je bewoording.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 21:22

Maar wel een ergenis waar is dit topic anders voor.

En nu niet handig om te quote te doen. Heb een kleine aanpassing gedaan. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 21:24

Begrijp je t echt niet of vind je dat porren gewoon leuk?

Het is niet dat he iedere ergernis MOET delen, of zo, he.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 21:27

_San87_ schreef:
Cayenne schreef:
Dat ik tijdens mijn rondje wandelen een ijsvogeltje tegen kwam die gewoon bijna zat te poseren, terwijl mijn spiegelreflex net is weg gebracht voor een schoonmaakbeurt :')
Ik zei het vanochtend nog: Je zult net zien dat ik een ijsvogeltje ga zien terwijl ik hem niet op de foto kan zetten... En jawel hoor :')

Ook geen telefoon bij? Mooie vogeltjes <3.

Jawel, maar toen ik die wilde pakken was hij alweer weg :') En mijn telefoon maakt echt hele slechte kwaliteit foto's helaas.
Maar mijn volgende kans komt vast nog wel! Ik ga gewoon nooit meer op pad zonder mijn camera :7