Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 22:19

Maar ik ben niet van het zwaar onderbieden hoor!

Meer dat ik spullen voor mezelf 2ehands zoek omdat ik mezelf geen nieuwe spullen gun.

Niet dat ik arm ben. In tegendeel. We hebben een eigen paard, een hond, 2 katten <3

Mijn recensies op mp zijn op 1 na 5sterren reacties. Met standaard "bied realistisch" *D

Die ene die niet 5 sterren is. Die wilde iets van mij kopen. Reageerde steeds dagen niet. Heb t na 3 weken gedoe maar aan een ander verkocht. En toen mocht zij beoordelen ipv Die ander. En kreeg ik 1 ster >;)

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 22:23

petra8 schreef:
Voor mij was het te veel informatie.
Misschien hoopt ze op een klein prijsje, maar mijn eerste reactie is: Nee joh, niet kopen, dat is veel te veel geld waar je anders boodschappen voor kunt doen. Dus iets in mij wil het niet aan haar verkopen omdat ik denk dat ze het geld veel beter aan andere dingen kan besteden.....

Tja, dan kan iedereen wel stoppen met verkopen, want iedereen komt wel eens in een situatie dat je denkt het geld beter te kunnen besteden :roll:
Maar wie weet heeft ze een maand brood gegeten heeft om iets te kunnen kopen wat ze al heel lang graag wil? Of misschien heeft ze juist geld gekregen voor haar verjaardag, en wil ze nu een mooi boek hebben? Of is ze zuinig met het uitgeven van vakantiegeld (doe ik ook, kan rustig maanden geduld hebben om iets te vinden naar mijn prijs). Om maar even een paar andere mogelijkheden te geven dan aankoop voor verkoop.

Ze geeft ook naar mijn smaak teveel info, info die absoluut niet van belang is voor een verkoop. Maar dat een verkoper voor jou gaat bepalen dat je het beter niet kan en mag kopen vind ik persoonlijk te ver gaan. Dat zou betekenen dat mensen met een minimum inkomen dus nooit iets moois of leuks zouden mogen kopen.
Geef gewoon je eigen prijs door en negeer de extra info, het is aan de potentiële koper of die daarin met je mee gaat :j

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 11:42

petra8 schreef:
Ik heb 2 dure boeken op mp staan, 40 per stuk en dan ben ik niet eens de duurste.
Krijg ik de vraag wat ik voor de 2 boeken samen wil hebben, mevrouw leeft van een minima en zou er heel blij mee zijn. Wat moet je daar nou mee?

Mijn eerste reactie is, dat moet je niet willen, van dat geld kan je meer dan een week boodschappen doen. Aan de andere kant vind ik dat ik daar niet over mag oordelen want het zijn mijn zaken niet. Maar waarom schrijft iemand dat sowieso?????

Ik heb het geregeld ook.
Minima / Uitkering / Student

Eerste wat ik doe ,is kijken of betreffende persoon zelf advertenties erop heeft staan.
Vaak zat dan gezien, dat er dure spullen verkocht worden... heb al bij sommigen dan een ruil voorgesteld ( maar dat is dan natuurlijk uit den boze, haha)
Dan het aantal sterren

Als er bij beiden niets uitkomt en het contact wel fijn is, ben ik best bereid nog iets te zakken maar mij groeit het geld ook niet op de rug

Tallie1979

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 12:18

Ik had laatst een rare snuiter.

Ik bied iets aan, daar wordt op geboden. Prima natuurlijk. Dus ik neem contact op met de hoogste bieder, we komen een prijs overeen en ineens zegt hij dat hij pas over een week kan betalen.

Ik was daar niet blij mee, maar het had geen haast, dus ik wilde wel wachten.

Meneer wilde er nog meer losse spullen bij. Ok, kan ook natuurlijk. Dus daar een prijs voor afgesproken en hij zou een aantal dagen erna betalen.

Dus ik zit keurig te wachten, op de dag zelf nog contact, hij zou het in de avond betalen.

Krijg ik die avond ineens een sorry, het ging toch niet lukken. Ik bleef dus met gereserveerde spullen zitten. Ik was behoorlijk boos. Dus ik heb gezegd dat ik in het vervolg geen biedingen van hem wil op mijn advertenties.

Korte tijd later zet ik er weer wat op. Biedt hij weer! Ik geef hem aan dat ik geen handel meer met hem drijf. Hij smeken of ik het alsnog voor hem wilde vasthouden, dan zou hij over 3 weken betalen. Hij moest en zou het hebben, of ik het wil vasthouden. Ehh, nee!

Jaja, die geintjes kennen we inmiddels :)) Dus de biedingen verwijderd en de groeten!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 12:45

Aanbetaling laten doen.
En daar ook bij zeggen, als het x datum niet op mijn rekening staat gaat het de verkoop weer in en verlies je je aanbetaling.
Voor het geval ze zelf niet snappen wat aanbetaling betekent.

Zo heb ik eens een zadel verkocht, was weinig animo voor, dus in die zin wilde ik best wachten.
Maar wel met een stok achter de deur.
Die bood ook op het zadel met de opmerking: je kent het wel, ik moet eerst wachten totdat ik de 23 uitbetaald ben.

Euh nee, dat ken ik niet want dan kijk ik niet naar zadels... :+
Maar goed dat moet elk voor zich weten.

En dat was bijna 3 weken eerder.
Maar een aanbetaling wilde ze wel doen, oke, dan prima.
En moet zeggen, heel netjes daarna ook de rest. Zonder gedoe.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 12:53

Ja, ik reserveer ook niet meer als ze geen aanbetaling willen doen. Ik had van de week iemand die in eerste instantie zaterdag zou ophalen. Ze bood zelf aan een aanbetaling te doen.

Dag later bleek ze helaas zaterdag autoloos te zijn en vroeg ze of ik het op wilde sturen. Ze heeft de rest betaald en ik heb het direct naar de post gebracht. Zo kan het ook :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 12:56

Nu zeggen sommige ook wel dat ze het op komen halen om een adres te krijgen en ff rustig te checken.
En als ze denken dat het klopt vragen ze om het op te sturen.

Al geeft niet iedereen zijn adres eerder dan de dag van ophalen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 12:59

Van mij mogen mensen het altijd afhalen, graag zelfs! En daar zijn mijn beoordelingen ook naar. :)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 17:37

Ik had een mooie 8-persoons vouwwagen te koop staan. In prima staat en compleet. Vraagprijs €450,- . Kreeg een aantal reacties. Een van de eerste reageerders wilde hem heel graag en ze zouden komen kijken. Een heel gezin met 4 kinderen. Ze vonden hem heel mooi, vertelden dat ze graag ermee op vakantie wilden, maar konden maar € 150,- missen.

Ik vond dat te weinig. Ze zouden erover denken. Kreeg een bod voor 350 euro van iemand anders, die zou komen kijken, maar kwam niet, zonder bericht. Datzelfde gebeurde ook met een bieder die € 400,- bood. Weer en dag voor niks zitten wachten.

Eerste gezin zei dat ze wel € 250 konden betalen. Ik wilde van het gedoe af en stemde toe. De volgende dag belden ze en zeiden dat het toch niet doorging, te duur. Okay.

Twee dagen later weer een bieder. Jong stel. Kwamen kijken hebben ermee proefgereden achter de auto en hebben toen contant de vraagprijs betaald. Ik blij.

Twee dagen later dat gezin weer: ze wilden hem toch heel graag voor € 250,-. Toen ik zei dat ie verkocht was waren ze heel geschokt, dat hadden ze niet zo gauw verwacht.

Ergens had ik ze dat ding wel gegund (ook al zit mijn inkomen ver onder het minimum), maar ze waren echt te laat.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 19:06

Ik zou daar ook al heel chagrijnig van worden.. :=

Plaatsvervangend blij voor je dat je gewoon de vraagprijs hebt gekregen haha!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 19:08

Ik vind het brutaal dat mensen komen kijken en dus je tijd innemen maar niet eens in de buurt van de vraagprijs kunnen komen.

Ik zou echt not amused zijn als ik dat niet van te voren had geweten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 20:39

Alja schreef:
Ik vind het brutaal dat mensen komen kijken en dus je tijd innemen maar niet eens in de buurt van de vraagprijs kunnen komen.

Ik zou echt not amused zijn als ik dat niet van te voren had geweten

Ik schrijf dat altijd voordien duidelijk of onderhandeling mogelijk is. Mijn menwagen was ontzettend veel belangstelling voor. Duidelijk aangegeven dat kijken absoluut mocht, mee nemen natuurlijk ook maar prijs onderhandeling niet ivm ik nog zeker 5 mensen had die ook de vraagprijs wilden betalen. Geeft duidelijkheid aan beide kanten en dan weten ze waar ze voor rijden

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 20:44

Wat een verhaal hevonen. Ja jammer voor dat gezin, wel bizonder dat ze bij bezichtigen zo ver onder de prijs gaan zitten. En ik ben dan ook benieuwd of de kinderen meenemen een noodzakelijk kwaad was of om een extra gun factor te creëren. Want tja, nu kunnen ze door jou niet op vakantie :+ (grapje natuurlijk ;))

Fijn dat je hem alsnog voor vraagprijs hebt verkocht!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 19:28

Ik heb het wel eens andersom gehad, misschien al wel eens verteld hier.
Ik werkte me een slag in de rondte om rond te kunnen komen, kwam de energiecrisis, ik kon niks meer betalen, dus aquarium het huis uit. Komt er iemand voor de vissen aan de deur, vraagt waarom ze weg moeten. Dus ik geef aan van naja, energiecrisis, vissen zijn geen noodzaak. Begint ze te lachen en reageert ze met 'Zo fijn dat ik in de schuldsanering zit! Ik hoef niet te werken maar heb wel genoeg geld voor mijn aquarium'.

Denk huh :? rot een eind op joh. Ik ben niet snel geïrriteerd, maar ik was geneigd de vissen zo weer mee naar binnen te nemen |o

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 19:40

Xyris schreef:
Ik heb het wel eens andersom gehad, misschien al wel eens verteld hier.
Ik werkte me een slag in de rondte om rond te kunnen komen, kwam de energiecrisis, ik kon niks meer betalen, dus aquarium het huis uit. Komt er iemand voor de vissen aan de deur, vraagt waarom ze weg moeten. Dus ik geef aan van naja, energiecrisis, vissen zijn geen noodzaak. Begint ze te lachen en reageert ze met 'Zo fijn dat ik in de schuldsanering zit! Ik hoef niet te werken maar heb wel genoeg geld voor mijn aquarium'.

Denk huh :? rot een eind op joh. Ik ben niet snel geïrriteerd, maar ik was geneigd de vissen zo weer mee naar binnen te nemen |o

En dit soort acties zijn precies waarom mensen in de schuldsanering of een uitkering een slechte naam krijgen... :(

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 07:55

Op fb niet op marktplaats. iemand vroeg of het zgan bureau van 20 euro ook stevig genoeg was voor een tv. en hoe het uitzag qua maat
Ik dat ding naar beneden gesleept, voor tv kast gezet en fillmpje gemaakt, hartstikke stevig, fijne maat en ook nog verstelbaar bureau in hoogte.
Ze moest even weg en zou in avond verder reageren, niks meer gehoord van dr . In de ochtend heb ik een berichtje gestuurd of ze nog interesse had of niet. JAAAAA heel veel maar ik ben met nog veel anderen bezig en wil eerst alles bekijken. Bureau staat nu nog steeds in de weg in de woonkamer en ik heb natuurlijk niks meer gehoord

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 07:56

Les van de dag: zo weinig mogelijk moeite investeren, kopers haken de laatste jaren echt heel vaak af..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 08:58

Ik kan sinds woensdagavond eindelijk weer in mijn mp account.
Was best wel boos eigenlijk, want had ook een betaalde advertentie. En die betaling liep gewoon automatisch door, en ik kon niet in mijn account komen. Naar weer mailen eindelijk gelukkig gelukt.

Wel gelijk gisteren een goede en snelle verkoop gehad.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 11:07

Ik ging gisteren een partij Barbies ophalen.

Hele aardige man: "Mijn vrouw heeft een afspraak in het ziekenhuis, dus kom even binnen, dan kan je ze even bekijken."

Kom aan de praat met deze meneer, verteld hij dat ze helemaal zijn overspoeld met biedingen, verzoeken en zelfs bedelpraktijken. ( "Mijn dochter is morgen jarig, kan ik ze komen ophalen?" )

Zijn vrouw had al een afspraak met mij gemaakt en daar hield ze zich gelukkig aan. Ik weet wel dat er 2 poppen tussen zitten die wat waardevoller zijn, maar deze mensen wisten niet wat ze overkwam. Ik heb dit bij My Little Pony ook gezien. Zeggen dat het voor een dochter is, terwijl er helemaal geen dochter is.

Gelukkig staan de poppen nu te shinen in mijn kast. :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 11:08

Nu ben ik wel benieuwd, heb je een foto? :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 22:04

Afbeelding

Deze 2 zijn het. Ik moet nog even in mijn bak oorbellen graven voor de redhead en even schoenen erbij zoeken. :)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 22:22

kiki1976 schreef:
Ik kan sinds woensdagavond eindelijk weer in mijn mp account.
Was best wel boos eigenlijk, want had ook een betaalde advertentie. En die betaling liep gewoon automatisch door, en ik kon niet in mijn account komen. Naar weer mailen eindelijk gelukkig gelukt.

Wel gelijk gisteren een goede en snelle verkoop gehad.

Weet je nou eigenlijk de reden dat ze st hebben gedaan?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 09:50

Hoe bedoel je?
Het hacken? Geen idee! Niks verdachts gezien. Vriend van ons werkt bij de politie en zei dat het aannemelijk is dat ze even een tijdje wachten voordat ze het gebruiken. Omdat nu meer op zou vallen, mensen houden het in het begin activiteit in de gaten. Zat zakt door de tijd heen af. Klonk aannemelijk eigenlijk.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 10:08

Tallie1979 schreef:
[ Afbeelding ]

Deze 2 zijn het. Ik moet nog even in mijn bak oorbellen graven voor de redhead en even schoenen erbij zoeken. :)

Die zijn tof zeg!!

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 12:16

Ik heb de dame, die me een berichtje stuurde waarin ze vertelde te leven van een minima, een berichtje gestuurd met een prijs (voor mijn boeken) die ik aan ieder ander ook zou geven. Zonder problemen binnen een dag betaald met een betaalverzoek.